Naklejki firm ochroniarskich ;)

Data: 2012-07-04 18:33:39
Autor: ETR
Naklejki firm ochroniarskich ;)
W dniu 04.07.2012 17:43, vitek pisze:
Witam serdecznie,
     wÂłasnie skoñczyÂłem montowaæ u siebie w domu system alarmowy. Na zewn±trz
mam sygnalizator i chcia³bym na niego nakleiæ naklejkê jakiej¶ firmy
ochroniarskiej np. Solid Security. Czy mam do tego prawo? tzn. nie
nawi±za³bym ¿adnej umowy z t± czy inn± firm±, ale po prostu przyklei³bym ich
naklejkĂŞ w celu dodatkowego "straszonka" na potencjalnego zÂłodzieja. Na
naklejkach ró¿nych firm widoczne s± ich loga / symbole, które wygl±daj± do¶æ
powaÂżnie.

Co o tym s±dzicie?

a jak kupisz białe buty i flamastrem naniesiesz znak adidas? to będzie to zgodne z prawem . Nie możesz się posługiwać chronionymi znakami dla zabawy.
  Nie przesadzaj ochrona domu miesiÄ™cznie w solidzie kosztuje 40 zĹ‚ ( wiem bo mam ) i masz Ĺ›wiÄ™ty spokĂłj

paul

--
www.lifeprogress.pl


Data: 2012-07-04 20:28:14
Autor: qwerty
Naklejki firm ochroniarskich ;)
UĹĽytkownik "ETR"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:jt1r93$b09$1@node2.news.atman.pl...
Nie przesadzaj ochrona domu miesięcznie w solidzie kosztuje 40 zł ( wiem bo mam ) i masz święty spokój

Gdzie masz 40 zł?

Data: 2012-07-04 20:30:29
Autor: ETR
W dniu 04.07.2012 20:28, qwerty pisze:
UĹĽytkownik "ETR"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup
Nie przesadzaj ochrona domu miesięcznie w solidzie kosztuje 40 zł (
wiem bo mam ) i masz święty spokój

Gdzie masz 40 zł?

w lublinie ...dokładnie 45 złociszy 9 patrzyłem w rachunek przed chwilą)

paul

--
www.lifeprogress.pl


Data: 2012-07-04 21:09:03
Autor: qwerty
Naklejki firm ochroniarskich ;)
UĹĽytkownik "ETR"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:jt2245$hq5$2@node2.news.atman.pl...
w lublinie ...dokładnie 45 złociszy 9 patrzyłem w rachunek przed chwilą)

Chodziło mi o firmę ochroniarską, a nie miejscowość. ;)

Data: 2012-07-04 21:23:20
Autor: ETR
W dniu 04.07.2012 21:09, qwerty pisze:
UĹĽytkownik "ETR"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup
w lublinie ...dokładnie 45 złociszy 9 patrzyłem w rachunek przed chwilą)

Chodziło mi o firmę ochroniarską, a nie miejscowość. ;)

solid

www.lifeprogress.pl


Data: 2012-07-05 09:10:59
Autor: Nixe
Naklejki firm ochroniarskich ;)
W dniu 2012-07-04 20:28, qwerty pisze:

Gdzie masz 40 zł?

Ja mam tyle w Juwentusie.
No, 44, ale to żadna różnica.

N.

Data: 2012-07-05 00:07:54
Autor: vitek
Naklejki firm ochroniarskich ;)
a jak kupisz białe buty i flamastrem naniesiesz znak adidas? to będzie to zgodne z prawem . Nie możesz się posługiwać chronionymi znakami dla zabawy.
 Nie przesadzaj ochrona domu miesięcznie w solidzie kosztuje 40 zł ( wiem bo mam ) i masz ¶więty spokój

paul

Jak kupię białe buty i dodam do nich znak firmowy to stworzę podróbkę produktu firmy adidas.
Gdy jako fan firmy solid security wywiesze na dom ich małe logo to nie zrobię z domu podróbki żadnego produktu, ani nie będę prowadził sprzedaży butów adidas na domu z tym logo. Także, jakie prawo łamię?

Data: 2012-07-05 01:01:17
Autor: JK
W dniu 2012-07-05 00:07, vitek pisze:

[...]

Będzie to podróbka usługi polegaj±cej na ochronie domu przez firmę Solid Security.

JK

Data: 2012-07-05 01:19:38
Autor: vitek
Naklejki firm ochroniarskich ;)
Będzie to podróbka usługi polegaj±cej na ochronie domu przez firmę Solid Security.

Gdzie w prawie znajdziemy co¶ na temat podrabiania usług? ...

Data: 2012-07-05 08:02:31
Autor: cef
vitek wrote:
Będzie to podróbka usługi polegaj±cej na ochronie domu przez firmę
Solid Security.

Gdzie w prawie znajdziemy co¶ na temat podrabiania usług? ...

My¶lę, że w ustawie o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.

Data: 2012-07-05 09:12:20
Autor: Nixe
W dniu 2012-07-05 01:19, vitek pisze:

Gdzie w prawie znajdziemy co¶ na temat podrabiania usług? ...

Załóż sobie prywatne SPA posługuj±c się logo ERIS i sprawdĽ, czy to zadziała :/
Je¶li tak, to zwrócę honor.

N.

Data: 2012-07-05 08:34:14
Autor: BartekK
W dniu 2012-07-05 01:01, JK pisze:
Gdy jako fan firmy solid security wywiesze na dom ich małe logo to nie
zrobię z domu podróbki żadnego produktu, ani nie będę prowadził sprzedaży
butĂłw adidas na domu z tym logo. TakĹĽe, jakie prawo Ĺ‚amiÄ™?

Będzie to podróbka usługi polegającej na ochronie domu przez firmę Solid
Security.
Podróbką usługi to by było, jakby sobie okleił auto, albo zrobił koszulkę z takim logiem, i chodził po ludziach i twierdził że jest z tej firmy i ich ochrania. Wtedy podszywałby się i byłaby to podróbka usługi.
Inny przykład - niektórzy przyklejają (większe lub mniejsze) logo-napis np Pioneer na tylną szybę w aucie. Mogą? Czasem takie naklejki dostaje sie razem ze sprzętem grającym "weź naklej se pan", a niektórzy sami kupują samą naklejkę. Firma szczęsliwa bo ma darmową reklamę. Czy jeśli jednak w aucie gra Safari 5 a nie Pioneer - to jest podróbka? Naruszenie znaku handlowego czy coś?

Data: 2012-07-05 09:17:38
Autor: Nixe
W dniu 2012-07-05 08:34, BartekK pisze:

Podróbką usługi to by było, jakby sobie okleił auto, albo zrobił
koszulkę z takim logiem, i chodził po ludziach i twierdził że jest z tej
firmy i ich ochrania.

Też, ale w opisywanej sytuacji wystarczy, że Vitek stworzy pozory, że jego dom chroni Solid, choć tak naprawdę chroni go sam Vitek.

Wtedy podszywałby się i byłaby to podróbka usługi.
Inny przykład - niektórzy przyklejają (większe lub mniejsze) logo-napis
np Pioneer na tylnÄ… szybÄ™ w aucie. MogÄ…? Czasem takie naklejki dostaje
sie razem ze sprzętem grającym "weź naklej se pan", a niektórzy sami
kupują samą naklejkę. Firma szczęsliwa bo ma darmową reklamę. Czy jeśli
jednak w aucie gra Safari 5 a nie Pioneer - to jest podrĂłbka? Naruszenie
znaku handlowego czy coĹ›?

Naprawdę nie widzisz różnicy między reklamą a nieuczciwym używaniem logo?

N.

Data: 2012-07-05 22:14:49
Autor: m4rkiz
"Nixe" <nixe@nixe.pl> wrote in message news:jt3f2e$rop$1inews.gazeta.pl...
[...]

ja nie widze (w tym przypadku), mozesz mnie uswiadomic

czym sie dokladnie rozni przyklejenie naklejki firmy produkujacej sprzet audio
od naklejki firmy ochroniarskiej?

Data: 2012-07-05 23:25:16
Autor: Nixe
TeĹĽ, ale w opisywanej sytuacji wystarczy, ĹĽe Vitek stworzy pozory, ĹĽe

Kilkanaście postów wyżej.
Nie chce mi się przepisywać.

N.

Data: 2012-07-06 13:37:06
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 5 Jul 2012, m4rkiz wrote:

czym sie dokladnie rozni przyklejenie naklejki firmy produkujacej sprzet
audio od naklejki firmy ochroniarskiej?

  Celem.

  Naklejka od sprzętu audio nie może przynosić korzy¶ci dĽwiękowej
naklejaj±cemu, za to naklejka firmy ochraniarskiej może przynie¶ć
naklejaj±cemu korzy¶ć w postaci "pozorowanej ochrony".

  Mniej więcej na takiej samej zasadzie, na której montuje się
atrapy kamer: dla złodzieja upewnienie się że toto za drzwiami
stanowi atrapę stanowi przeszkodę, dla której na całkiem realnie
istniej±cym rynku czę¶ć posiadaczy lokali i terenu jest skłonna
wydać kilkana¶cie lub kilkadziesi±t złotych (ułamek ceny
prawdziwej kamery) za atrapę.

  W przypadku "pozorowania ochrony za pomoc± loga" prawo do tej
warto¶ci ma wła¶ciciel loga.
  I oczywi¶cie, jemu *wolno* rozdawać takie plakietki za darmo,
je¶li jest tak jak Andrzej pisał.
  Ale to nie jest tożsame z prawem do samowolnego korzystania
z takiej formy "pozoracji".

  Zakładaj±c, że "pozoracja" jest warta mniej niż 200 zł rocznie,
można nawet podarować sobie rozważanie sprawy podatku :P
(bo co do zasady by się należał, ale rozdawanie ¶wiadczeń
w celach "promocyjnych" do 200 zł rocznie na otrzymuj±cego
powinno dać się podci±gn±ć pod istniej±ce zwolnienie).

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-07-06 14:01:20
Autor: m4rkiz
"Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> wrote in message news:Pine.WNT.4.64.1207061321170.2936quad...
[...]

z kwestia uzyskania naklejki z logiem oczywiscie sie zgadzam,
ale obawiam sie ze nie dam sie przekonac iz jej naklejenie
na szybe bedzie skutkowalo obowiazkiem podatkowym lub czy firma
ochroniarska ktora (zakladam) zlecila ich produkcje i w jakis
sposob dystrybucje (mimo ze naklejka ich zdaniem nie 'powinna'
trafic akurat do watkotworcy) bedzie miala jakies podstawy do...
wlasnie czego? nakazania jej zdjecia? bo przeciez nie swiadczyli
mu uslug i nie ponosili kosztow monitoringu tego na co on ja
przykleil

a tsd skoro sprawa waszym zdaniem nie jest jednoznaczna zawsze
zostaje zrobienie wlasnego 'groznego' logo ;)

Data: 2012-07-07 07:26:59
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 6 Jul 2012, m4rkiz wrote:

ale obawiam sie ze nie dam sie przekonac iz jej naklejenie
na szybe bedzie skutkowalo obowiazkiem podatkowym

  Nie będzie, bo jest zwolnienie na tak± okazję.
  Ale co do zasady możesz w ciemno przyj±ć, że jakie¶ 100%
populacji popełnia wykroczenie skarbowe z przepisu
o "nieodpłatnych ¶wiadczeniach".
  W ustawie zapisali podatek od nieodpłatnych ¶wiadczeń
i basta, bez żadnej "kwoty wolnej", za wyj±tkiem zwolnień
"od rodziny", tego "promocyjnego" o którym wspominałem
i być może co¶ jeszcze się znajdzie.
  Potencjalnych czepiaczy uprzedzę: darowizny nie podlegaj±,
a wypełnienie obowi±zku ustawowego niekoniecznie jest czym¶
co się "otrzymuje na korzy¶ć", więc do zarzutów o podwójne
opodatkowanie darowizny tudzież tezę jakoby kanapki
dla dziecka były opodatkowane (z tytułu ich zrobienia)
się nie odniosę, bo jest w archiwach :>

[...]

  Trzeba uznać "problem dowodowy".
  Plakietki musiałyby być ponumerowane i wydawane imiennie,
żeby szukać dziury w całym.

a tsd skoro sprawa waszym zdaniem nie jest jednoznaczna zawsze
zostaje zrobienie wlasnego 'groznego' logo ;)

  O, i to jest całkiem przekonuj±ce rozwi±zanie ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-07-06 16:26:45
Autor: m
[...]

Ponadto, niesie za sob± groĽbę utraty renomy przez firmę ochroniarsk±.

W sensie, Zenek sobie nalepił plakietkę, wszyscy wiedz± że Zenek jest chroniony przez Solid. Ale Zenka okradli jak był na wyjeĽdzie. I wszyscy w okolicy stracili szacunek do firmy Solid, to co nawet takiego Zenka nie mogła ochronić.

p. m.

Data: 2012-07-11 18:42:58
Autor: John Kołalsky
Naklejki firm ochroniarskich ;)

Użytkownik "m" <mvoicem@gmail.com>

[...]

Ale dokładnie to samo może być jak sprzęt audiowizualny Zenka zepsuje się. W małej społeczno¶ci wszyscy dowiedz± się i kupowania takiego sprzętu (a nie usługi słuchania, bo takowej producent sprzętu nie sprzedaje) będ± unikali. Tak, że nie różni± się.

Data: 2012-07-05 17:43:55
Autor: Gotfryd Smolik news
Naklejki firm ochroniarskich ;)
On Thu, 5 Jul 2012, BartekK wrote:

Inny przykład - niektórzy przyklejaj± (większe lub mniejsze) logo-napis np
Pioneer na tyln± szybę w aucie. Mog±?

  Mog±.

Czasem takie naklejki dostaje sie razem
ze sprzętem graj±cym "weĽ naklej se pan"

  Też, i to jest pierwszy "powód do prawa".
  O tym niżej - wył±cz ten przypadek (że producent/posiadacz praw
do znaku *chce* żeby go publicznie pokazywać).

  Jest jeszcze wersja ustawowa.
  Wystarczy że w razie trzego o¶wiadcz±, że tego Pioneera, o widzisz
pan, tam obok schowka, chcę sprzedać za DOBRˇ CENĘ.
  :)

Firma szczęsliwa bo ma darmow± reklamę.
Czy je¶li jednak w aucie gra Safari 5 a nie Pioneer - to jest podróbka?

  Je¶li naklejka została dostarczona przez producenta "w celu reklamowania",
jest to po prostu reklama producenta za jego zgod±.

  Trudno żeby sam siebie oskarżył o podżeganie do naruszenia praw :>

  Ale nie było mowy o tym, że pytaj±cy dostał naklejkę Solid "w celu
naklejenia', wot tak sobie.
  A to JEST istotne.

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-07-05 22:32:30
Autor: Gotfryd Smolik news
Naklejki firm ochroniarskich ;)
On Thu, 5 Jul 2012, Gotfryd Smolik news wrote:

w razie trzego

  Khm... tentego...

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-07-05 17:37:17
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 5 Jul 2012, vitek wrote:

Gdy jako fan firmy solid security wywiesze na dom ich małe logo to nie
zrobię z domu podróbki żadnego produktu, ani nie będę prowadził sprzedaży
butów adidas na domu z tym logo. Także, jakie prawo łamię?

  Pozwolę sobie na uwagę: odwracasz to co można by nazwać "dozwolonym
użytkiem znaków towarowych".
  Otóż takiego znaku *możesz* użyć wła¶nie wtedy, kiedy *sprzedajesz*
dany wyrób! (oczywi¶cie "oryginalny").
  I wcale nie chodzi o "zgodę producenta", lecz fakt sprzedaży ichniego
wyrobu.

  Nie wiem sk±d koncept że "jak sprzedaję to nie mogę używać" (a w
domy¶le pewnie "potrzebuję wtedy zgody producenta"), bo widzę go
(na grupach) nie po raz pierwszy.
  Z mocy przepisu jest na odwrót!
(i jest to logiczne - skoro sprzedaję markowy wyrób, to marka jest
po to, żebym mógł się pochwalić t± "markowo¶ci±")

  :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-07-06 00:18:59
Autor: RD
[...]

  W sprawie domen internetowych wyroki padały już różne. A można pomy¶leć, że tak wła¶nie jest, jak piszesz.

  Czy można wytłumaczyć ten niuans (nazw - znaków zastrzeżonych/towarowych w nazwach domen np. superzastrzeżonanazwa-sklep.pl)?

Pozdr,
Rafał

Data: 2012-07-06 13:56:08
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 6 Jul 2012, RD wrote:

W sprawie domen internetowych wyroki padały już różne. A można pomy¶leć, że
tak wła¶nie jest, jak piszesz.

  Oj tak.
  Tyle, że podobnie jak przy sławnej sprawie "microsoft.pl", podobne
zjawiska występowały i w innych działkach.

Czy można wytłumaczyć ten niuans (nazw - znaków zastrzeżonych/towarowych
w nazwach domen np. superzastrzeżonanazwa-sklep.pl)?

  Widzę punkt zaczepienia: czym innym jest użycie znaku towarowego
do prezentacji *towaru*, a czym innym posłużenie się t± nazw± do prezentacji
*sklepu*.
  To drugie obejmowałoby również "promocję" towarów konkurencyjnych
(lub choćby tylko "obojętnych dla marki"), a do tego ustawa prawa
nijak nie daje.
  Zgadza się?

pzdr, Gotfryd

Naklejki firm ochroniarskich ;)