Naklejki firm ochroniarskich ;)

Data: 2012-07-04 20:19:05
Autor: Nixe
Naklejki firm ochroniarskich ;)
W dniu 2012-07-04 17:43, vitek pisze:
Witam serdecznie,
     własnie skończyłem montować u siebie w domu system alarmowy. Na zewnątrz
mam sygnalizator i chciałbym na niego nakleić naklejkę jakiejś firmy
ochroniarskiej np. Solid Security. Czy mam do tego prawo? tzn. nie
nawiązałbym żadnej umowy z tą czy inną firmą, ale po prostu przykleiłbym ich
naklejkę w celu dodatkowego "straszonka" na potencjalnego złodzieja. Na
naklejkach różnych firm widoczne są ich loga / symbole, które wyglądają dość
poważnie.

Co o tym sądzicie?

Sądzimy, że złodzieje mają swoje wtyczki w firmach ochroniarskich i doskonale wiedzą, który obiekt jest faktycznie chroniony, a który tylko dla picu.
Co do wykorzystywania znaku graficznego bez zgody firmy, to już Ci napisano.

N.

Data: 2012-07-05 00:06:24
Autor: vitek
[...]

A czy ja ten znak wykorzystuje w celach komercyjnych? Nie mam tam swojej siedziby solid security, nie prowadzę firmy ochroniarskiej. Po prostu jestem fanem solid security i wywieszam ich logo. Gdybym na okno przykleił sobie znaczek adidas to jakie prawo bym złamał? Proszę o konkretne paragrafy, bo z ustawy o prawach autorskich i pokrewnych to chyba nic nie podpada.

Data: 2012-07-05 09:10:01
Autor: Nixe
W dniu 2012-07-05 00:06, vitek pisze:

[...]

Stwarzasz pozory korzystania z ich usług nie płacąc im za to.
Stwarzasz pozory ochrony domu posługując się ich logo, ale tak naprawdę robiąc im w ten sposób antyreklamę - jeśli ktoś faktycznie się włamie, a Solid nie zareaguje (no bo niby dlaczego), to będzie to wyglądało tak, jakby odwalali fuszerkę.

Nie chodzi tutaj o podróbkę towaru, ale usługi. Innymi słowy, na nieistniejącej usłudze "naklejasz" logo firmy. Tak, jak na bucie no-name nakleiłbyś logo Adidas.

Nie wiem pod jakie paragrafy to może podpadać, ale logicznie rzecz biorąc ktoś mógłby się mocno przyczepić.

N.

Data: 2012-07-05 17:08:19
Autor: BartekK
W dniu 2012-07-05 09:10, Nixe pisze:
[...]
To jak ja sobie nakleję logo "tepsy vel orange" na router/skrzynkę/gdzieśtam, a mam netie - to też stwarzam pozory korzystania z ich usług?

Najprościej byłoby akurat chyba spytać tutaj "u źródła" czyli w danej firmie ochrony. Bo po pierwsze jest ogromna różnica, czy płacimy za usługę chronienia faktycznego, czy za usługę wiszenia naklejki która ma odstraszać? Po drugie - jak się dana firma na to zapatruje.

Data: 2012-07-05 17:41:42
Autor: SQLwiel
W dniu 2012-07-05 17:08, BartekK pisze:
[...]

GĂłwno-tam.
Należy poszukać orzecznictwa, a mnie się nie chcę.
Bo jeśli ktoś napisze sobie na płocie "polecam usługi Solid" i zamieści ich logo, to nawet może brać za to od nich kasę.
A jeśli słowa "polecam usługi" później zostaną zamienione na  bardzo małymi literkami... ?

.... podobno kiedyś w Trójmieście funkcjonowały naklejki na samochody "Rugby Arka Gdynia". Działały. Niech się jakiś miejscowy wypowie.

--

Dziękuję i pozdrawiam.           Sqlwiel.

Data: 2012-07-05 18:38:33
Autor: Nixe
W dniu 2012-07-05 17:41, SQLwiel pisze:

... podobno kiedyś w Trójmieście funkcjonowały naklejki na samochody
"Rugby Arka Gdynia". Działały. Niech się jakiś miejscowy wypowie.

I jako co te naklejki miały niby funkcjonować?
Ja miejscowa, a pierwszy raz słyszę o czymś takim.

N.

Data: 2012-07-05 17:59:32
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 5 Jul 2012, Nixe wrote:

W dniu 2012-07-05 00:06, vitek pisze:

siedziby solid security, nie prowadzę firmy ochroniarskiej. Po prostu
[...]

Nie wiem pod jakie paragrafy to może podpadać,

  Z prawa własności przemysłowej, link niżej.

ale logicznie rzecz biorąc
ktoś mógłby się mocno przyczepić.

  Zacząłbym od zaakcentowania przepisu art.120.3.1 tu:
http://prawo.legeo.pl/prawo/ustawa-z-dnia-30-czerwca-2000-r-prawo-wlasnosci-przemyslowej/

....bo ktoś mógłby myśleć, że "znaki *towarowe*" wymagają fizycznego towaru :D

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-07-05 18:12:44
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 05.07.2012 09:10, Nixe pisze:

[...]

Solid i Juventus (te dwa na pewno) sami z siebie bez pytania wieszają ludziom tabliczki, że niby ich chronią (z małą przywieszką z numerem do handlowca).

Więc z czym do wodza? ;->

Data: 2012-07-05 18:44:05
Autor: Nixe
W dniu 2012-07-05 18:12, Andrzej Lawa pisze:

Solid i Juventus (te dwa na pewno) sami z siebie bez pytania wieszają
ludziom tabliczki, że niby ich chronią (z małą przywieszką z numerem do
handlowca).

U mnie wieszali jedynie papierowe ulotki na bramie.
Tablice plastikowe i naklejki na szyby dopiero po zawarciu umowy.

N.

Data: 2012-07-05 18:45:53
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 05.07.2012 18:44, Nixe pisze:
[...]

Może za krótko czekałeś ;)

Data: 2012-07-05 22:18:16
Autor: m4rkiz
"Nixe" <nixe@nixe.pl> wrote in message news:jt3ek5$aqo$1inews.gazeta.pl...
[...]

jak bede 'stwarzal pozory' korzystania z uslug poczty polskiej to...?

Data: 2012-07-05 23:29:01
Autor: Nixe
W dniu 2012-07-05 23:18, m4rkiz pisze:

jak bede 'stwarzal pozory' korzystania z uslug poczty polskiej to...?

Będziesz dostarczał listy posługując się logo PP?
Czy też korzystając z usług szemranej firmy spedytorskiej "Zenek i Spółka" będziesz wszystkich informował, że to jest PP (w opisywanej sytuacji taką informacją jest wywieszenie tabliczki SOLID na płocie)?

W obu przypadkach robisz pod górkę PP.
Czym to grozi - było aż nadto w tym wątku.

N.

Data: 2012-07-05 23:50:12
Autor: m4rkiz
"Nixe" <nixe@nixe.pl> wrote in message news:jt50up$pdh$1inews.gazeta.pl...
[...]

jak bede stwarzal pozory (stawiajac sobie na biurku kalendarz z logo pp)
a dostarcze listy sam, wrzucajac je do skrzynek to wiesz co mi pp moze
zrobic...

jezeli facet dostanie naklejke z logo firmy i sobie ja walnie na
szybie to beda go mogli co najwyzej "cmoknac w pompke"

Data: 2012-07-06 06:25:10
Autor: spp
W dniu 2012-07-06 00:50, m4rkiz pisze:

jak bede stwarzal pozory (stawiajac sobie na biurku kalendarz z logo pp)
a dostarcze listy sam, wrzucajac je do skrzynek to wiesz co mi pp moze
zrobic...

Ale tylko swoje listy.

--
spp

Data: 2012-07-06 14:03:48
Autor: m4rkiz
"spp" <spp-to-ja@gazeta.pl> wrote in message news:jt5pbi$o89$1inews.gazeta.pl...
[...]

oczywiscie, przeciez klejacy naklejke nie oferuje nikomu uslug ochrony
w imieniu owej firmy tylko wlasnie stawia sobie 'kalendarz' przy szybie

Data: 2012-07-06 17:01:31
Autor: Nixe
"m4rkiz" <m4rkiz@mail.od.wujka.na.g.com> napisał w wiadomości news:jt6nou$mva$1dont-email.me...

oczywiscie, przeciez klejacy naklejke nie oferuje nikomu uslug ochrony
w imieniu owej firmy tylko wlasnie stawia sobie 'kalendarz' przy szybie

Nie oferuje, ale stwarza pozory, że jego majątek jest chroniony przez firmę SOLID, a jest to nieprawda.
Wyobraź sobie sytuację, że sąsiedzi Vitka dowiadują się, że u Vitka było włamanie, ale nikt z ochrony nie zareagował mimo donośnego wycia alarmu. Widząc u Vitka naklejki z logo SOLID skojarzą fakt braku reakcji z brakiem kompetencji firmy SOLID.
Dla mnie to typowa antyreklama.
To tylko jeden z aspektów. O drugim pisał Gotfryd.

Postaw się na miejscu SOLIDa. Chciałbyś, aby logo Twojej własnej firmy ochroniarskiej wisiało gdzie popadnie, chociaż nikt z Twoich usług nie korzysta?
Nie REKLAMA informująca, że istnieje firma "m4rkiz" świadcząca usługi monitoringu, lecz LOGO, informujące, że dany obiekt jest chroniony przez Twoją firmę.

N.

Data: 2012-07-08 22:34:20
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 06.07.2012 17:01, Nixe pisze:

Postaw się na miejscu SOLIDa. Chciałbyś, aby logo Twojej własnej firmy
ochroniarskiej wisiało gdzie popadnie, chociaż nikt z Twoich usług nie
korzysta?

Wytłumacz zatem, dlaczego samo to robią, hmm?

Data: 2012-07-09 00:35:05
Autor: Nixe
W dniu 2012-07-08 22:34, Andrzej Lawa pisze:
[...]

Nie wiem czy robią. To tylko Twoje słowa, a ja pierwszy raz słyszę o takich praktykach, bo nie bardzo wiem, czemu miałyby służyć.
Jak pisałam - tu, gdzie mieszkam, żadna z firm ochroniarskich (a jest ich sporo) nie wieszała i nie wiesza sama z siebie plastikowych tablic z napisem "Obiekt chroniony w sieci monitoringu firmy XXX. Aktywowanie alarmu spowoduje interwencję załóg dyżurnych."
Jedyne, co nagminnie zostawiają, to papierowe ulotki wetknięte w drzwi lub bramę. Nawet w tych miejscach, które już są chronione.

N.

Data: 2012-07-09 08:59:17
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 09.07.2012 00:35, Nixe pisze:
[...]

Twierdzisz, że kłamię? Może się zastanów nad swoimi słowami i odszczekaj?

[...]

Takiego słowotoku to nigdy nie widziałem - tylko tabliczki "Obiekt
chroniony [nazwa i logo firmy]". I to zarówno w przypadku chronionych
jak i zachęcanych do podpisania umowy.

Jedyna różnica pomiędzy obiektami chronionymi a molestowanymi jest taka,
że tabliczki molestowanych mają doklejony w rogu kontakt do handlowca.

Ach, no i jeszcze taka, że molestowani mają z reguły tabliczki tych
dwóch firm, a chronione tylko jednej.

Data: 2012-07-05 23:53:50
Autor: 'Tom N'
Nixe w <news:jt50up$pdh$1inews.gazeta.pl>:

W dniu 2012-07-05 23:18, m4rkiz pisze:

jak bede 'stwarzal pozory' korzystania z uslug poczty polskiej to...?

Będziesz dostarczał listy posługując się logo PP?

Korzystanie z usługi to dostarczanie...

Czy też korzystając z usług szemranej firmy spedytorskiej "Zenek i Spółka" będziesz wszystkich informował, że to jest PP (w opisywanej sytuacji taką informacją jest wywieszenie tabliczki SOLID na płocie)?

Analogia z d.. wyjęta. Jeśli A ci powiesi na płocie reklamę, a korzystasz z
B, to nie znaczy, że informujesz wszystkich, że ochrania cię ten reklamujący
sie na płocie
Czym to grozi

Paranoją -- co 5 minut sprawdzać, czy A-Z nie "powiesili" się na płocie

--
Tomasz Nycz

Data: 2012-07-06 08:17:17
Autor: Nixe
W dniu 2012-07-05 23:53, 'Tom N' pisze:
[...]

Wolałam się upewnić - masa tutaj różnych imbecyli, a nie wszystkich znam szczegółowo.

Analogia z d.. wyjęta. Jeśli A ci powiesi na płocie reklamę,

Ale nikt tu nie powiesił na płocie reklamy!
Ty też masz problemy z odróżnieniem tych dwóch sytuacji?

Paranoją -- co 5 minut sprawdzać, czy A-Z nie "powiesili" się na płocie

Jak wyżej. Sprawdź pierwszy post, a potem przestań wymyślać debilizmy.

N.

Data: 2012-07-06 08:30:44
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 06.07.2012 08:17, Nixe pisze:

Analogia z d.. wyjęta. Jeśli A ci powiesi na płocie reklamę,

Ale nikt tu nie powiesił na płocie reklamy!
Ty też masz problemy z odróżnieniem tych dwóch sytuacji?

A jak udowodnią, że to nie oni samowolnie powiesili?

W mojej okolicy Solid i Juventus nagminnie wieszają ludziom (bez
pytania) swoje tabliczki "chronione przez".

Data: 2012-07-06 13:40:23
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 6 Jul 2012, Andrzej Lawa wrote:

[...]

  W takim układzie wypadnie się zgodzić.
  Ale zaraz trzeba zastrzec, że to "problem dowodowy" dla próby
oskarżenia kogokolwiek, a nie prawo jako takie "bo mi wolno".

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-07-06 15:29:26
Autor: Andrzej Lawa
[...]

Zgoda, aczkolwiek nawet jeśli kto ktoś sobie powiesi ich tabliczkę, to
można w sądzie argumentować "oni sami wieszają ludziom bez umowy robiąc
sobie reklamę, w tym przypadku ja zrobiłem im bez umowy reklamę - więc o
co mają pretensję?"

Data: 2012-07-11 18:45:35
Autor: John Kołalsky
Naklejki firm ochroniarskich ;)

Użytkownik "Nixe" <nixe@nixe.pl>

[...]

A jak nigdy się nie włamią to S...d zwiększy swoją renomę.

Data: 2012-07-05 17:56:43
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 5 Jul 2012, vitek wrote:

przykleił sobie znaczek adidas to jakie prawo bym złamał?
Proszę o konkretne paragrafy, bo z ustawy o prawach autorskich
i pokrewnych to chyba nic nie podpada.

  Hola, hola!

  Skąd pomysł, że prawa *autorskie* regulują wszelkie prawa
*intelektualne*?

  Z grubsza biorąc, ochrona praw intelektualnych jest upakowana:
- prawa autorskie jak zasygnalizowałeś
- bazy danych w ustawie o ochronie baz danych; zawsze wprawia mnie
  w stan lekkiego osłupienia, jeśli dyskusja nt. np. kopiowania
  map utyka na prawach *autoskich* (co ciekawsze, zdarza się
  to również w artykułach "prawnych" w prasie!) - przecież taka
  mapa, to tylko w małej część "tfurczość" (korekta nie poprawiać)
  polegająca na doborze kolorów i symboli tak, żeby oglądacz się
  pogubił, a przede wszystkim wartością mapy jest zebrana na
  niej *informacja* - baza danych w postaci graficznej!
- patenty, w prawie własności przemysłowej, z uwagą że są jakieś
  konwencje ratyfikowane i może wyjść jak z PoRD (że niektóre
  "kfiatki" z ustawy są przesadzone przepisem konwencji
  na inną grządkę)
- znaki towarowe, również w prawie własności przemysłowej,
  choć to istotnie różna (od patentów) kategoria

  Co do "różnych kategorii" to PA też to dotyczy (w ustawie
są np. przepisy o ochronie wizerunku, nijak mające się do
autorskości), więc "dwa w jednym" nie jest dziwne.

  Masz do przeczytania to:

http://prawo.legeo.pl/prawo/ustawa-z-dnia-30-czerwca-2000-r-prawo-wlasnosci-przemyslowej/

  :D

pzdr, Gotfryd