Nakrętka kasety z aluminium

Data: 2010-07-13 10:19:08
Autor: PeJot
Nakrętka kasety z aluminium
Czołem.

W jakimś SRze widziałem cudo jak w topiku. Nie wydaje mi się żeby aluminium w tym miejscu miało szansę pożyć długo, ale może się mylę - ma ktoś z czymś takim doświadczenia ?

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-07-13 11:28:29
Autor: Dominik Mirowski
Użytkownik "PeJot" <Pejot@o2.pl> napisał w wiadomości :

W jakimś SRze widziałem cudo jak w topiku. Nie wydaje mi się żeby aluminium w tym miejscu miało szansę pożyć długo, ale może się mylę - ma ktoś z czymś takim doświadczenia ?

Daje rade, kwestia dokręcenia na czysty bębenek - wtedy ładnie łapie - i dokręcenia z odpowiednią siłą. Jest to standardowe rozwiązanie stosowane w wyższych grupach od kilku lat :).
--
Dominik

Data: 2010-07-13 12:24:03
Autor: PeJot
Dominik Mirowski pisze:
[...]

Na takiej nakrętce jest podany ten sam moment dokręcania co na stalowych, seryjnych odpowiednikach.

Jest to standardowe rozwiązanie stosowane w wyższych grupach od kilku lat :).

No ba - 7 gramów mniej niż stalowa :)

Ale wytrzymuje to więcej niż jedno dokręcanie ? Od czasu do czasu lubię coś tam pomajstrować z koronkami.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-07-13 12:32:25
Autor: MadMan
Dnia Tue, 13 Jul 2010 12:24:03 +0200, PeJot napisał(a):

Na takiej nakrętce jest podany ten sam moment dokręcania co na stalowych, seryjnych odpowiednikach.

Czyli jak - też dokręcać francuzem "na pytę"? :P

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-07-13 12:43:38
Autor: PeJot
MadMan pisze:
Dnia Tue, 13 Jul 2010 12:24:03 +0200, PeJot napisał(a):

Na takiej nakrętce jest podany ten sam moment dokręcania co na stalowych, seryjnych odpowiednikach.

Czyli jak - też dokręcać francuzem "na pytę"? :P

Byle z metrową przedłużkom :>

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-07-14 07:56:24
Autor: dziki
On 13 Lip, 12:24, PeJot <Pe...@o2.pl> wrote:
> Jest to standardowe rozwiązanie stosowane w
> wyższych grupach od kilku lat :).

No ba - 7 gramów mniej niż stalowa :)

ziarnko do ziarnka. W XTRze jest np takie leciutkie.

Ale wytrzymuje to więcej niż jedno dokręcanie ? Od czasu do czasu lubię
coś tam pomajstrować z koronkami.

o ile nie jesteś Luśką co to miała imadło w paluszkach to tak.

pozdrawiam,
dziki.

Data: 2010-07-13 19:07:07
Autor: Rafał VFR
Nakrętka kasety z aluminium
Od sam już nie wiem jak dawna stosuje kastetę 950 - w tym roku zmieniłem w sumie żałuję na 9 - ale tam też nakrętka lekka.
Przez ten szmat czasu zakręcałem, odkręcałem itd - do głowy mi nie przyszło, że coś się może stać.
Nie wiem czy to ma znaczenie ale dokręcam już od wielu lat kluczem dynamometrycznym - 40 Nm jak piszą na nakrętkach.

Rafał
GG 85456
www.put.poznan.pl/~rafal.kowalski

Naprawiam rowery:
www.rafcio.rekin.net

Data: 2010-07-13 19:13:26
Autor: PeJot
Rafał VFR pisze:
[...]

Rozumiem że to jest Shimano ?

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-07-13 22:19:30
Autor: Rafał VFR
Nakrętka kasety z aluminium
Rozumiem że to jest Shimano ?

Ta jest :-)

Data: 2010-07-14 07:07:15
Autor: PeJot
Nakrętka kasety z aluminium
Rafał VFR pisze:
Rozumiem że to jest Shimano ?

Ta jest :-)

I tego się obawiam. Gwint w obcej nakrętce z całą pewnością będzie w innej tolerancji wymiarowej.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Nakrętka kasety z aluminium