Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Nalewki a nowe opony

Nalewki a nowe opony

Data: 2014-03-12 16:08:28
Autor: huri_khan
Nalewki a nowe opony
Dnia Wed, 12 Mar 2014 10:00:58 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

 
Popytałem więc kierowców ktory na tym jeżdz± (auta typu scudo, transit etc)
I opinie sa zupełnie odmienne.

Bo to taka sama grupa jak taksówkarze. Przychodzi do sklepu to kupuje
najtańsze czę¶ci jeszcze się prosi o rabat bo bieda w kraju.  Ile razy mam
przyjemno¶ć jechać taksówk± to zawsze się pytam dlaczego ma tak wyr±bane
zawieszenie i zawsze ta sama melodia, jeszcze tylko dzisiaj a jutro jedzie
do mechanika.

 
Sk±d więc takie negatywne opinie?

Bo jest większe prawdopodobieństwo takiego efektu :)
http://images53.fotosik.pl/282/12408fccec231cc3.jpg


--
[Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
[SY]  [Cruze 1,8 LT]

Data: 2014-03-12 17:44:36
Autor: Czesław Wi¶niak
Nalewki a nowe opony
Sk±d więc takie negatywne opinie?

Bo jest większe prawdopodobieństwo takiego efektu :)
http://images53.fotosik.pl/282/12408fccec231cc3.jpg


Maslag na takich jezdzi i daje rade, nawet w sporcie ich uzywa a dokladnie w Formule 1.

Data: 2014-03-12 22:38:59
Autor: Tomasz Pyra
Nalewki a nowe opony
Dnia Wed, 12 Mar 2014 16:08:28 +0100, huri_khan napisał(a):

Sk±d więc takie negatywne opinie?

Bo jest większe prawdopodobieństwo takiego efektu :)
http://images53.fotosik.pl/282/12408fccec231cc3.jpg

Takie tam, po jednej pętli Rajdu Warmińskiego
https://scontent-a-cdg.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/t1.0-9/1236789_586628951397324_1001300168_n.jpg

U mnie jedna wygl±dała tak, a trzy się rozpadły.
Jak wytłukłem wszystkie posiadane nalewki, to z braku czegokolwiek innego
założyłem do przodu zwykłe Frigo... poza gorsz± trakcj± na szutrze, okazało
się że wytrzymały bez problemu pętlę rajdu.

Data: 2014-03-12 23:08:55
Autor: z
Nalewki a nowe opony
W dniu 2014-03-12 22:38, Tomasz Pyra pisze:

Takie tam, po jednej pętli Rajdu Warmińskiego
https://scontent-a-cdg.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/t1.0-9/1236789_586628951397324_1001300168_n.jpg

Ciekawe przypadki :-)
Najgorzej jak taka opona po prostu równomiernie powiększy swoj± ¶rednicę a mechanik rozkręci geometrię i nie da rady wrócić do stanu wyj¶ciowego. To jest dopiero JAZDA :-)

z

Data: 2014-03-12 23:16:09
Autor: Tomasz Pyra
Nalewki a nowe opony
Dnia Wed, 12 Mar 2014 23:08:55 +0100, z napisał(a):

W dniu 2014-03-12 22:38, Tomasz Pyra pisze:

Takie tam, po jednej pętli Rajdu Warmińskiego
https://scontent-a-cdg.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/t1.0-9/1236789_586628951397324_1001300168_n.jpg

Ciekawe przypadki :-)
Najgorzej jak taka opona po prostu równomiernie powiększy swoj± ¶rednicę a mechanik rozkręci geometrię i nie da rady wrócić do stanu wyj¶ciowego. To jest dopiero JAZDA :-)

Równomiernie to się raczej nie stanie, bo by musiał bieżnik na całej
długo¶ci odpa¶ć od wnętrza opony, a jednocze¶nie pozostać szczelny.

Te b±ble to wynik pęknięcia opony od wewn±trz.
Powietrze ze ¶rodka opony dostaje się pomiędzy nalany bieżnik a kord,
spoiwo który skleja się bieżnik z kordem puszcza aż napompuje taki b±bel,
bo sama guma bieżnika nie ma sztywno¶ci potrzebnej to utrzymania kształtu
opony.

No i niestety nalewki lubi± tak robić z byle powodu.
Fabryczn± opon± żeby zrobić b±bel, to trzeba przywalić bardzo mocno a i
nawet wtedy jako¶ nigdy nie zrobi się tak wielki.

Data: 2014-03-13 00:02:20
Autor: J.F.
Nalewki a nowe opony
Dnia Wed, 12 Mar 2014 23:16:09 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
Takie tam, po jednej pętli Rajdu Warmińskiego
https://scontent-a-cdg.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/t1.0-9/1236789_586628951397324_1001300168_n.jpg

Te b±ble to wynik pęknięcia opony od wewn±trz.
Powietrze ze ¶rodka opony dostaje się pomiędzy nalany bieżnik a kord,
spoiwo który skleja się bieżnik z kordem puszcza aż napompuje taki b±bel,
bo sama guma bieżnika nie ma sztywno¶ci potrzebnej to utrzymania kształtu
opony.

No ale czekaj ... czemu wewnetrzna czesc pekla ? A raczej - co sie dzieje w normalnej oponie, gdzie ta wewnetrzna czesc
tak samo powinna pekac ?

J.

Data: 2014-03-13 08:14:14
Autor: masti
Nalewki a nowe opony
Dnia pięknego Thu, 13 Mar 2014 00:02:20 +0100 osobnik zwany J.F. napisał:

Dnia Wed, 12 Mar 2014 23:16:09 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
Takie tam, po jednej pętli Rajdu Warmińskiego
https://scontent-a-cdg.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/
t1.0-9/1236789_586628951397324_1001300168_n.jpg

Te bąble to wynik pęknięcia opony od wewnątrz. Powietrze ze środka
opony dostaje się pomiędzy nalany bieżnik a kord, spoiwo który skleja
siÄ™ bieĹĽnik z kordem puszcza aĹĽ napompuje taki bÄ…bel, bo sama guma
bieżnika nie ma sztywności potrzebnej to utrzymania kształtu opony.

No ale czekaj ... czemu wewnetrzna czesc pekla ? A raczej - co sie
dzieje w normalnej oponie, gdzie ta wewnetrzna czesc tak samo powinna
pekac ?

a czemu miałaby pękać? nalewka jest zrobiona na zużytej oponie nieznanego stanu do tego zeszlifowanej po to by przykleić nowy biieżnik.




--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2014-03-13 09:40:52
Autor: Artur Maśląg
Nalewki a nowe opony
W dniu 2014-03-13 09:14, masti pisze:
Dnia pięknego Thu, 13 Mar 2014 00:02:20 +0100 osobnik zwany J.F. napisał:
(...)
No ale czekaj ... czemu wewnetrzna czesc pekla ? A raczej - co sie
dzieje w normalnej oponie, gdzie ta wewnetrzna czesc tak samo powinna
pekac ?

a czemu miałaby pękać? nalewka jest zrobiona na zużytej oponie nieznanego
stanu

Opona podlega weryfikacji i do bieĹĽnikowania kwalifikuje siÄ™ w
granicach 10% dawców - mowa oczywiście o oponach do samochodów
osobowych.

do tego zeszlifowanej po to by przykleić nowy biieżnik.

WidzÄ™, ĹĽe obecna technologia jest ci obca. Nowego bieĹĽnika
siÄ™ nie przykleja - to nie nalewki z czasĂłw kryzysu.

Data: 2014-03-13 08:47:46
Autor: masti
Nalewki a nowe opony
Dnia pięknego Thu, 13 Mar 2014 09:40:52 +0100 osobnik zwany Artur Maśląg
napisał:

W dniu 2014-03-13 09:14, masti pisze:
Dnia pięknego Thu, 13 Mar 2014 00:02:20 +0100 osobnik zwany J.F.
napisał:
(...)
No ale czekaj ... czemu wewnetrzna czesc pekla ? A raczej - co sie
dzieje w normalnej oponie, gdzie ta wewnetrzna czesc tak samo powinna
pekac ?

a czemu miałaby pękać? nalewka jest zrobiona na zużytej oponie
nieznanego stanu

Opona podlega weryfikacji i do bieĹĽnikowania kwalifikuje siÄ™ w granicach
10% dawców - mowa oczywiście o oponach do samochodów osobowych.

i jak widać nadal za dużo


do tego zeszlifowanej po to by przykleić nowy biieżnik.

WidzÄ™, ĹĽe obecna technologia jest ci obca. Nowego bieĹĽnika siÄ™ nie
przykleja - to nie nalewki z czasĂłw kryzysu.

potrafisz zrobić nowy bieżnik bez dodania gumy na oponie? Cudotwórca



--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2014-03-13 10:09:46
Autor: Artur Maśląg
Nalewki a nowe opony
W dniu 2014-03-13 09:47, masti pisze:
Dnia pięknego Thu, 13 Mar 2014 09:40:52 +0100 osobnik zwany Artur Maśląg
napisał:
W dniu 2014-03-13 09:14, masti pisze:
(...)
a czemu miałaby pękać? nalewka jest zrobiona na zużytej oponie
nieznanego stanu

Opona podlega weryfikacji i do bieĹĽnikowania kwalifikuje siÄ™ w granicach
10% dawców - mowa oczywiście o oponach do samochodów osobowych.

i jak widać nadal za dużo

Co jak widać? Widziałeś gdzieś porozwalane opony bieżnikowane
od samochodĂłw osobowych czy dostawczych, czy opierasz swÄ… wiedzÄ™ na
pozostałościach po ciężarówkach, w których naklejano nowy bieżnik na zimno i do tego tak naprawdę najczęściej to nie jest problem
bieĹĽnikowania?

do tego zeszlifowanej po to by przykleić nowy biieżnik.
                                    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

WidzÄ™, ĹĽe obecna technologia jest ci obca. Nowego bieĹĽnika siÄ™ nie
przykleja - to nie nalewki z czasĂłw kryzysu.

potrafisz zrobić nowy bieżnik bez dodania gumy na oponie? Cudotwórca

Pisałeś o przyklejaniu nowego bieżnika - to zdecydowanie nie to samo
co wulkanizacja 'surowej' gumy.

Żyjesz mitami, a nie rzeczywistością.

Data: 2014-03-13 09:23:34
Autor: masti
Nalewki a nowe opony
Dnia pięknego Thu, 13 Mar 2014 10:09:46 +0100 osobnik zwany Artur Maśląg
napisał:

W dniu 2014-03-13 09:47, masti pisze:
Dnia pięknego Thu, 13 Mar 2014 09:40:52 +0100 osobnik zwany Artur
Maśląg napisał:
W dniu 2014-03-13 09:14, masti pisze:
(...)
a czemu miałaby pękać? nalewka jest zrobiona na zużytej oponie
nieznanego stanu

Opona podlega weryfikacji i do bieĹĽnikowania kwalifikuje siÄ™ w
granicach 10% dawców - mowa oczywiście o oponach do samochodów
osobowych.

i jak widać nadal za dużo

Co jak widać? Widziałeś gdzieś porozwalane opony bieżnikowane od
samochodĂłw osobowych czy dostawczych, czy opierasz swÄ… wiedzÄ™ na
pozostałościach po ciężarówkach, w których naklejano nowy bieżnik na
zimno i do tego tak naprawdę najczęściej to nie jest problem
bieĹĽnikowania?

jak widać pękają. Widzę, że to Ty żyjesz w swiecie lat 50.


do tego zeszlifowanej po to by przykleić nowy biieżnik.
                                    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

WidzÄ™, ĹĽe obecna technologia jest ci obca. Nowego bieĹĽnika siÄ™ nie
przykleja - to nie nalewki z czasĂłw kryzysu.

potrafisz zrobić nowy bieżnik bez dodania gumy na oponie? Cudotwórca

Pisałeś o przyklejaniu nowego bieżnika - to zdecydowanie nie to samo co
wulkanizacja 'surowej' gumy.

a ta "surowa guma" to skąd się na tym bieżniku wzięła?
 
Żyjesz mitami, a nie rzeczywistością.

te mity sa w Twojej głowie.



--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2014-03-13 10:34:29
Autor: Artur Maśląg
Nalewki a nowe opony
W dniu 2014-03-13 10:23, masti pisze:
Dnia pięknego Thu, 13 Mar 2014 10:09:46 +0100 osobnik zwany Artur Maśląg
napisał:

W dniu 2014-03-13 09:47, masti pisze:
Dnia pięknego Thu, 13 Mar 2014 09:40:52 +0100 osobnik zwany Artur
Maśląg napisał:
W dniu 2014-03-13 09:14, masti pisze:
(...)
a czemu miałaby pękać? nalewka jest zrobiona na zużytej oponie
nieznanego stanu

Opona podlega weryfikacji i do bieĹĽnikowania kwalifikuje siÄ™ w
granicach 10% dawców - mowa oczywiście o oponach do samochodów
osobowych.

i jak widać nadal za dużo

Co jak widać? Widziałeś gdzieś porozwalane opony bieżnikowane od
                  ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
samochodĂłw osobowych czy dostawczych, czy opierasz swÄ… wiedzÄ™ na
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
pozostałościach po ciężarówkach, w których naklejano nowy bieżnik na
zimno i do tego tak naprawdę najczęściej to nie jest problem
bieĹĽnikowania?

jak widać pękają.

Wszystkim oponom się to zdarza - szczególnie w ciężarówkach.
Odpowiesz na zadane pytanie?

WidzÄ™, ĹĽe to Ty ĹĽyjesz w swiecie lat 50.

Nie, w obecnych. Gdybyś wiedział coś więcej to wiedziałbyś, że
technologia na zimno jest stosowana i to dość powszechnie.

do tego zeszlifowanej po to by przykleić nowy biieżnik.
                                     ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

WidzÄ™, ĹĽe obecna technologia jest ci obca. Nowego bieĹĽnika siÄ™ nie
przykleja - to nie nalewki z czasĂłw kryzysu.

potrafisz zrobić nowy bieżnik bez dodania gumy na oponie? Cudotwórca

Pisałeś o przyklejaniu nowego bieżnika - to zdecydowanie nie to samo co
wulkanizacja 'surowej' gumy.

a ta "surowa guma" to skąd się na tym bieżniku wzięła?

Powyżej masz odpowiedź. Zresztą ostanie Twoje zdanie świadczy znowu o
tym, ĹĽe nie wiesz jak bieĹĽnik powstaje:P

Żyjesz mitami, a nie rzeczywistością.

te mity sa w Twojej głowie.

Wręcz przeciwnie - to nie ja tutaj piszę o "przyklejaniu nowego
bieĹĽnika".

Data: 2014-03-13 09:39:47
Autor: masti
Nalewki a nowe opony
Dnia pięknego Thu, 13 Mar 2014 10:34:29 +0100 osobnik zwany Artur Maśląg
napisał:

W dniu 2014-03-13 10:23, masti pisze:
Dnia pięknego Thu, 13 Mar 2014 10:09:46 +0100 osobnik zwany Artur
Maśląg napisał:

W dniu 2014-03-13 09:47, masti pisze:
Dnia pięknego Thu, 13 Mar 2014 09:40:52 +0100 osobnik zwany Artur
Maśląg napisał:
W dniu 2014-03-13 09:14, masti pisze:
(...)
a czemu miałaby pękać? nalewka jest zrobiona na zużytej oponie
nieznanego stanu

Opona podlega weryfikacji i do bieĹĽnikowania kwalifikuje siÄ™ w
granicach 10% dawców - mowa oczywiście o oponach do samochodów
osobowych.

i jak widać nadal za dużo

Co jak widać? Widziałeś gdzieś porozwalane opony bieżnikowane od
                  ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
samochodĂłw osobowych czy dostawczych, czy opierasz swÄ… wiedzÄ™ na
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
pozostałościach po ciężarówkach, w których naklejano nowy bieżnik na
zimno i do tego tak naprawdę najczęściej to nie jest problem
bieĹĽnikowania?

jak widać pękają.

Wszystkim oponom się to zdarza - szczególnie w ciężarówkach. Odpowiesz
na zadane pytanie?

WidzÄ™, ĹĽe to Ty ĹĽyjesz w swiecie lat 50.

Nie, w obecnych. Gdybyś wiedział coś więcej to wiedziałbyś, że
technologia na zimno jest stosowana i to dość powszechnie.

do tego zeszlifowanej po to by przykleić nowy biieżnik.
                                     ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

WidzÄ™, ĹĽe obecna technologia jest ci obca. Nowego bieĹĽnika siÄ™ nie
przykleja - to nie nalewki z czasĂłw kryzysu.

potrafisz zrobić nowy bieżnik bez dodania gumy na oponie? Cudotwórca

Pisałeś o przyklejaniu nowego bieżnika - to zdecydowanie nie to samo
co wulkanizacja 'surowej' gumy.

a ta "surowa guma" to skąd się na tym bieżniku wzięła?

Powyżej masz odpowiedź. Zresztą ostanie Twoje zdanie świadczy znowu o
tym, ĹĽe nie wiesz jak bieĹĽnik powstaje:P

nie nie ma. Jak tak bardzo chcesz się bawić w szczegóły procesu technologiczne to się baw. Ja wiem jak on wygląda. Ale Ty koniecznie musisz czepiać się słówek.

Jak dla mnie możesz jeździć nawet na stuletnich oponach. przecież są równie dobre jak nowe, nieprawda?


--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2014-03-13 13:14:27
Autor: Artur Maśląg
Nalewki a nowe opony
W dniu 2014-03-13 10:39, masti pisze:
Dnia pięknego Thu, 13 Mar 2014 10:34:29 +0100 osobnik zwany Artur Maśląg
napisał:
(...)
Powyżej masz odpowiedź. Zresztą ostanie Twoje zdanie świadczy znowu o
tym, ĹĽe nie wiesz jak bieĹĽnik powstaje:P

nie nie ma.

WidzÄ™ ĹĽe nie ma - tak naprawdÄ™ niczego poza twoim przekonaniem,
a na żadne pytanie nie odpowiedziałeś.

Jak tak bardzo chcesz się bawić w szczegóły procesu
technologiczne to siÄ™ baw. Ja wiem jak on wyglÄ…da.

Szczegóły są dość ważne i widać że ich nie znasz, ba nawet nie
tyle szczegółów, co dość zasadniczych kwestii.
Tutaj masz pewien hint co do weryfikacji opon:
http://en.wikipedia.org/wiki/Shearography

Ale Ty koniecznie musisz czepiać się słówek.

LOL -  gdybym ja siÄ™ chciaĹ‚ sĹ‚Ăłwek czepiać...
Nie, poczytaj moĹĽe trochÄ™ o nowoczesnych procesach bieĹĽnikowania
opon, może wtedy przestaniesz opowiadać o "przyklejaniu nowego
bieĹĽnika" na "zuĹĽytej oponie nieznanego stanu".

Jak dla mnie możesz jeździć nawet na stuletnich oponach. przecież są
rĂłwnie dobre jak nowe, nieprawda?

Tak to jest jak argumentĂłw brakuje.

Data: 2014-03-13 13:18:02
Autor: Marcin N
Nalewki a nowe opony
W dniu 2014-03-13 10:39, masti pisze:

Jak dla mnie możesz jeździć nawet na stuletnich oponach. przecież są
rĂłwnie dobre jak nowe, nieprawda?

No i dochodzimy do sedna - czyli braku zrozumienia tematu przez Ciebie.

Czemu zakładasz, że ktoś uważa, że nalewki są równie dobre, co nówki?

Wiadomo, że są gorsze. Pytanie główne brzmi: czy są na tyle dobre, żeby je używać w normalnej jeździe. Są, czy nie są?

--
MN

Data: 2014-03-13 12:33:16
Autor: masti
Nalewki a nowe opony
Dnia pięknego Thu, 13 Mar 2014 13:18:02 +0100 osobnik zwany Marcin N
napisał:

Wiadomo, że są gorsze. Pytanie główne brzmi: czy są na tyle dobre, żeby
je używać w normalnej jeździe. Są, czy nie są?

jeśli Twoje zycie jest warte dla Ceibie oszczędności paru groszy to pewnie są. Dla mnie ryzyko nie jest tego warte.



--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2014-03-13 14:11:33
Autor: Marcin N
Nalewki a nowe opony
W dniu 2014-03-13 13:33, masti pisze:
Dnia pięknego Thu, 13 Mar 2014 13:18:02 +0100 osobnik zwany Marcin N
napisał:

Wiadomo, że są gorsze. Pytanie główne brzmi: czy są na tyle dobre, żeby
je używać w normalnej jeździe. Są, czy nie są?

jeśli Twoje zycie jest warte dla Ceibie oszczędności paru groszy to
pewnie sÄ…. Dla mnie ryzyko nie jest tego warte.

TEREFERE. Takie same argumenty wysuwają ci, którzy kupili sobie drogie (za drogie) kaski motocyklowe - takie za 2 koła albo lepiej.

Potem wprawdzie w testach wychodzi, że cena kasku nie ma żadnego wpływu na jego bezpieczeństwo, ale kasa wydana więc jakoś trzeba się usprawiedliwiać (przed żoną zwłaszcza).

Ale wracając do tematu: na jakich oponach jeździsz i czemu nie kupisz o parę groszy droższych? Życie nie jest dla Ciebie nic warte?

--
MN

Data: 2014-03-13 13:27:34
Autor: masti
Nalewki a nowe opony
Dnia pięknego Thu, 13 Mar 2014 14:11:33 +0100 osobnik zwany Marcin N
napisał:

W dniu 2014-03-13 13:33, masti pisze:
Dnia pięknego Thu, 13 Mar 2014 13:18:02 +0100 osobnik zwany Marcin N
napisał:

Wiadomo, że są gorsze. Pytanie główne brzmi: czy są na tyle dobre,
żeby je używać w normalnej jeździe. Są, czy nie są?

jeśli Twoje zycie jest warte dla Ceibie oszczędności paru groszy to
pewnie sÄ…. Dla mnie ryzyko nie jest tego warte.

TEREFERE. Takie same argumenty wysuwajÄ… ci, ktĂłrzy kupili sobie drogie
(za drogie) kaski motocyklowe - takie za 2 koła albo lepiej.

Potem wprawdzie w testach wychodzi, że cena kasku nie ma żadnego wpływu
na jego bezpieczeństwo, ale kasa wydana więc jakoś trzeba się
usprawiedliwiać (przed żoną zwłaszcza).

Ale wracajÄ…c do tematu: na jakich oponach jeĹşdzisz i czemu nie kupisz o
parę groszy droższych? Życie nie jest dla Ciebie nic warte?

fajnie odwracasz argumentacjÄ™. tyle, ĹĽe bez sensu. Ja nigdzie nie twierdzÄ™, ĹĽe droĹĽsze sÄ… lepsze. Ja twierdzÄ™, ze nalewki sÄ… bardziej ryzykowne. --
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2014-03-13 20:00:57
Autor: Budzik
Nalewki a nowe opony
Użytkownik masti gone@to.hell ...

Wiadomo, że s± gorsze. Pytanie główne brzmi: czy s± na tyle dobre, żeby
je używać w normalnej jeĽdzie. S±, czy nie s±?

je¶li Twoje zycie jest warte dla Ceibie oszczędno¶ci paru groszy to pewnie s±. Dla mnie ryzyko nie jest tego warte.

Demagogia. Wolałbym merytoryczn± dyskusje.

Data: 2014-03-13 23:12:56
Autor: Cavallino
Nalewki a nowe opony

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:XnsA2EFCD6D0B4D5budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
Użytkownik masti gone@to.hell ...

Wiadomo, że s± gorsze. Pytanie główne brzmi: czy s± na tyle dobre, żeby
je używać w normalnej jeĽdzie. S±, czy nie s±?

je¶li Twoje zycie jest warte dla Ceibie oszczędno¶ci paru groszy to
pewnie s±. Dla mnie ryzyko nie jest tego warte.

Demagogia. Wolałbym merytoryczn± dyskusje.

Znaczy co by¶ wolał, naukowe potwierdzenie, że zużyta opona, z doklejonym kawałkiem nowej gumy (o składzie na chybił trafił) jest lepsza niż opona nowa z gum± o składzie w 100% dla niej przewidzianym?
Chyba CI się nic takiego znaleĽć nie uda.

Data: 2014-03-14 00:00:43
Autor: Budzik
Nalewki a nowe opony
Użytkownik Cavallino cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl ...

Wiadomo, że s± gorsze. Pytanie główne brzmi: czy s± na tyle dobre,
żeby je używać w normalnej jeĽdzie. S±, czy nie s±?

je¶li Twoje zycie jest warte dla Ceibie oszczędno¶ci paru groszy to
pewnie s±. Dla mnie ryzyko nie jest tego warte.

Demagogia. Wolałbym merytoryczn± dyskusje.

Znaczy co by¶ wolał, naukowe potwierdzenie, że zużyta opona, z
doklejonym kawałkiem nowej gumy (o składzie na chybił trafił) jest
lepsza niż opona nowa z gum± o składzie w 100% dla niej przewidzianym?
Chyba CI się nic takiego znaleĽć nie uda.

Nie, wolałbym merytoryczn± dyskusję.

Zapewne w wielu zastosowaniach nalewka bedzie gorsza od nowej opony.
Pytanie jak bardzo?
A moze w niektorych bedzie lepsza?

Bo przy zapewnieniu podobnych walorów jest po prostu tansza?

Zwracam uwagę, że pytałem w kontekscie konkretnego zastosowania: spokojnej jazdy z stosunkowo niewielkimi predkosciami.

Data: 2014-03-14 18:08:39
Autor: Cavallino
Nalewki a nowe opony

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:XnsA2F03CD23A3Bbudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
Użytkownik Cavallino cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl ...

Wiadomo, że s± gorsze. Pytanie główne brzmi: czy s± na tyle dobre,
żeby je używać w normalnej jeĽdzie. S±, czy nie s±?

je¶li Twoje zycie jest warte dla Ceibie oszczędno¶ci paru groszy to
pewnie s±. Dla mnie ryzyko nie jest tego warte.

Demagogia. Wolałbym merytoryczn± dyskusje.

Znaczy co by¶ wolał, naukowe potwierdzenie, że zużyta opona, z
doklejonym kawałkiem nowej gumy (o składzie na chybił trafił) jest
lepsza niż opona nowa z gum± o składzie w 100% dla niej przewidzianym?
Chyba CI się nic takiego znaleĽć nie uda.

Nie, wolałbym merytoryczn± dyskusję.

Zapewne w wielu zastosowaniach nalewka bedzie gorsza od nowej opony.

Nie ma takiego w którym mogłaby być lepsza.
No chyba że to opona No Name - tzn, chiński badziew, wtedy może być różnie.


Pytanie jak bardzo?
A moze w niektorych bedzie lepsza?

Bo przy zapewnieniu podobnych walorów

Nie ma takiej opcji, żeby zapewniła podobne walory.
Zmielona przypadkowa guma NIE MA PRAWA działać lepiej niż specjalnie dobrana.

Data: 2014-03-14 18:25:39
Autor: Artur Ma¶l±g
Nalewki a nowe opony
W dniu 2014-03-14 18:08, Cavallino pisze:
Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w

Bo przy zapewnieniu podobnych walorów

Nie ma takiej opcji, żeby zapewniła podobne walory.

Kolejny z kwantyfikatorami ogólnymi, ale bez żadnego uzasadnienia poza
własnym, głębokim przekonaniem :>

Zmielona przypadkowa guma NIE MA PRAWA działać lepiej niż specjalnie
dobrana.

Działa lepiej, szczególnie luzem...

Data: 2014-03-14 19:00:39
Autor: Budzik
Nalewki a nowe opony
Użytkownik Cavallino cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl ...

Wiadomo, że s± gorsze. Pytanie główne brzmi: czy s± na tyle
dobre, żeby je używać w normalnej jeĽdzie. S±, czy nie s±?

je¶li Twoje zycie jest warte dla Ceibie oszczędno¶ci paru groszy
to pewnie s±. Dla mnie ryzyko nie jest tego warte.

Demagogia. Wolałbym merytoryczn± dyskusje.

Znaczy co by¶ wolał, naukowe potwierdzenie, że zużyta opona, z
doklejonym kawałkiem nowej gumy (o składzie na chybił trafił) jest
lepsza niż opona nowa z gum± o składzie w 100% dla niej
przewidzianym? Chyba CI się nic takiego znaleĽć nie uda.

Nie, wolałbym merytoryczn± dyskusję.

Zapewne w wielu zastosowaniach nalewka bedzie gorsza od nowej opony.

Nie ma takiego w którym mogłaby być lepsza.
No chyba że to opona No Name - tzn, chiński badziew, wtedy może być
różnie.
Ale mówiac lepsza mam na mysli cało¶ciow± ocenę - czyli jakosc ale i cena.

Pytanie jak bardzo?
A moze w niektorych bedzie lepsza?

Bo przy zapewnieniu podobnych walorów

Nie ma takiej opcji, żeby zapewniła podobne walory.
Zmielona przypadkowa guma NIE MA PRAWA działać lepiej niż specjalnie dobrana.
 
A dlaczego twierdzisz, ze przypadkowa?

Data: 2014-03-14 20:05:10
Autor: Cavallino
Nalewki a nowe opony

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:

Zmielona przypadkowa guma NIE MA PRAWA działać lepiej niż specjalnie
dobrana.

A dlaczego twierdzisz, ze przypadkowa?

A jak my¶lisz, sk±d maj± surowiec do nalewania?
Segreguj± na przemiał bieżnik tylko z opon np. Goodyear F1?
Czy z wszystkich jak leci, które uda mi się dorwać?

Data: 2014-03-15 05:00:49
Autor: Budzik
Nalewki a nowe opony
Użytkownik Cavallino cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl ...

Zmielona przypadkowa guma NIE MA PRAWA działać lepiej niż specjalnie
dobrana.

A dlaczego twierdzisz, ze przypadkowa?

A jak my¶lisz, sk±d maj± surowiec do nalewania?
Segreguj± na przemiał bieżnik tylko z opon np. Goodyear F1?
Czy z wszystkich jak leci, które uda mi się dorwać?

Niestety nie wiem, ale rozumiem sugestię :)

Data: 2014-03-15 11:46:25
Autor: Tomasz Pyra
Nalewki a nowe opony
Dnia Fri, 14 Mar 2014 20:05:10 +0100, Cavallino napisał(a):

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:

Zmielona przypadkowa guma NIE MA PRAWA działać lepiej niż specjalnie
dobrana.

A dlaczego twierdzisz, ze przypadkowa?

A jak my¶lisz, sk±d maj± surowiec do nalewania?

A guma na bieżnik w takich cywilnych nalewkach nie jest nowa?
Gumę to się chyba ciężko przetapia.

W każdym razie w nalewkach sportowych które ja kupuję, guma jest nowa, w
dodatku można sobie kupić te opony w wybranych przez siebie twardo¶ciach
mieszanki.
No ale ja na przyczepno¶ć nie narzekam, tylko na wytrzymało¶ć kordu.

Tak się wła¶nie zastanawiam czy na te b±ble nie pomoże gdyby do opony
wkładać dętkę.

Data: 2014-03-15 12:00:46
Autor: Budzik
Nalewki a nowe opony
Użytkownik Tomasz Pyra hellfire@spam.spam.spam ...

A jak my¶lisz, sk±d maj± surowiec do nalewania?

A guma na bieżnik w takich cywilnych nalewkach nie jest nowa?
Gumę to się chyba ciężko przetapia.

Z tego co pisze Cavallino to nie jest nowa.
A skoro pisze to chyba wie.

Data: 2014-03-15 14:25:44
Autor: Cavallino
Nalewki a nowe opony

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:XnsA2F181034AE6Dbudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
Użytkownik Tomasz Pyra hellfire@spam.spam.spam ...

A jak my¶lisz, sk±d maj± surowiec do nalewania?

A guma na bieżnik w takich cywilnych nalewkach nie jest nowa?
Gumę to się chyba ciężko przetapia.

Z tego co pisze Cavallino to nie jest nowa.
A skoro pisze to chyba wie.

Popełniłem kiedy¶ ten bł±d i kupiłem bieżnikowa Markgumy.
U ich producenta, więc w międzyczasie naopowiadali mi to i owo.

Data: 2014-03-15 15:00:37
Autor: Budzik
Nalewki a nowe opony
Użytkownik Cavallino cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl ...

A jak my¶lisz, sk±d maj± surowiec do nalewania?

A guma na bieżnik w takich cywilnych nalewkach nie jest nowa?
Gumę to się chyba ciężko przetapia.

Z tego co pisze Cavallino to nie jest nowa.
A skoro pisze to chyba wie.

Popełniłem kiedy¶ ten bł±d i kupiłem bieżnikowa Markgumy.
U ich producenta, więc w międzyczasie naopowiadali mi to i owo.

Kiedy?
Ja kiedys tez jezdziłem na markgumach ale było to lat...
W 95 roku sprzedawałem ten samochód...

Data: 2014-03-16 11:28:12
Autor: Cavallino
Nalewki a nowe opony

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:XnsA2F19C0A2C0Dbudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
Użytkownik Cavallino cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl ...

A jak my¶lisz, sk±d maj± surowiec do nalewania?

A guma na bieżnik w takich cywilnych nalewkach nie jest nowa?
Gumę to się chyba ciężko przetapia.

Z tego co pisze Cavallino to nie jest nowa.
A skoro pisze to chyba wie.

Popełniłem kiedy¶ ten bł±d i kupiłem bieżnikowa Markgumy.
U ich producenta, więc w międzyczasie naopowiadali mi to i owo.

Kiedy?
Ja kiedys tez jezdziłem na markgumach ale było to lat...
W 95 roku sprzedawałem ten samochód...


No to ja kilka lat po Tobie.

Data: 2014-03-16 12:00:43
Autor: Budzik
Nalewki a nowe opony
Użytkownik Cavallino cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl ...

A jak my¶lisz, sk±d maj± surowiec do nalewania?

A guma na bieżnik w takich cywilnych nalewkach nie jest nowa?
Gumę to się chyba ciężko przetapia.

Z tego co pisze Cavallino to nie jest nowa.
A skoro pisze to chyba wie.

Popełniłem kiedy¶ ten bł±d i kupiłem bieżnikowa Markgumy.
U ich producenta, więc w międzyczasie naopowiadali mi to i owo.

Kiedy?
Ja kiedys tez jezdziłem na markgumach ale było to lat...
W 95 roku sprzedawałem ten samochód...

No to ja kilka lat po Tobie.

Czyli circa 15 lat temu...
Hmm...

Data: 2014-03-16 17:17:20
Autor: Tomasz Pyra
Nalewki a nowe opony
Dnia Sun, 16 Mar 2014 11:28:12 +0100, Cavallino napisał(a):

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:XnsA2F19C0A2C0Dbudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
Użytkownik Cavallino cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl ...

A jak my¶lisz, sk±d maj± surowiec do nalewania?

A guma na bieżnik w takich cywilnych nalewkach nie jest nowa?
Gumę to się chyba ciężko przetapia.

Z tego co pisze Cavallino to nie jest nowa.
A skoro pisze to chyba wie.

Popełniłem kiedy¶ ten bł±d i kupiłem bieżnikowa Markgumy.
U ich producenta, więc w międzyczasie naopowiadali mi to i owo.

Kiedy?
Ja kiedys tez jezdziłem na markgumach ale było to lat...
W 95 roku sprzedawałem ten samochód...


No to ja kilka lat po

Z trzech producentów których nalewek używam najwięcej (Profil, Markgum,
Maxsport), to Markgum w moim rankingu ma ostatnie miejsce.
B±bluje jak wszystkie, ale dodatkowo lubi się odrywać bieżnik, jeszcze
długo przed tym jak się zużyje.
Najlepiej póki co wypadaj± Maxsporty - tu mogę liczyć że przynajmniej
bieżnik dam radę zużyć do zera.

Data: 2014-03-15 14:48:20
Autor: J.F.
Nalewki a nowe opony
Dnia Sat, 15 Mar 2014 12:00:46 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):
Użytkownik Tomasz Pyra hellfire@spam.spam.spam ...
A jak my¶lisz, sk±d maj± surowiec do nalewania?
A guma na bieżnik w takich cywilnych nalewkach nie jest nowa?
Gumę to się chyba ciężko przetapia.
Z tego co pisze Cavallino to nie jest nowa.
A skoro pisze to chyba wie.

Raczej sie nie slyszy o przerobie gumy na nowa, predzej o spalaniu w
cementowniach (cenne paliwo, a instalacja odsiarczania jest).
Nie wiem jak z jakimis syntetykami - byc moze to sie daje przerobic.

Wiec jesli nie nowa, to raczej w postaci zmielonej i
dodatku/wypelniacza.

J.

Data: 2014-03-13 13:56:22
Autor: Artur Maśląg
Nalewki a nowe opony
W dniu 2014-03-13 13:18, Marcin N pisze:
W dniu 2014-03-13 10:39, masti pisze:

Jak dla mnie możesz jeździć nawet na stuletnich oponach. przecież są
rĂłwnie dobre jak nowe, nieprawda?

No i dochodzimy do sedna - czyli braku zrozumienia tematu przez Ciebie.

Czemu zakładasz, że ktoś uważa, że nalewki są równie dobre, co nówki?

:)

Wiadomo, ĹĽe sÄ… gorsze.

Nie żebym twierdził że nie są, ale niektórzy producenci opon
regenerowanych wręcz twierdzą (taki np. Goodyear), nie są
gorsze od nowych. Technologia się mocno posunęła do przodu.

Pytanie główne brzmi: czy są na tyle dobre, żeby
je używać w normalnej jeździe. Są, czy nie są?

Skoro spełniają normy, homologacje, mają gwarancję itd.
to czemu by ich nie używać jako alternatywy opon nowych?

Data: 2014-03-13 10:35:49
Autor: Marcin N
Nalewki a nowe opony
W dniu 2014-03-13 10:23, masti pisze:
Dnia pięknego Thu, 13 Mar 2014 10:09:46 +0100 osobnik zwany Artur Maśląg
napisał:

Co jak widać? Widziałeś gdzieś porozwalane opony bieżnikowane od
samochodĂłw osobowych czy dostawczych, czy opierasz swÄ… wiedzÄ™ na
pozostałościach po ciężarówkach, w których naklejano nowy bieżnik na
zimno i do tego tak naprawdę najczęściej to nie jest problem
bieĹĽnikowania?

jak widać pękają. Widzę, że to Ty żyjesz w swiecie lat 50.

Nowe też CZASEM pękają. Nie kupować nowych?


--
MN

Data: 2014-03-13 09:38:30
Autor: masti
Nalewki a nowe opony
Dnia pięknego Thu, 13 Mar 2014 10:35:49 +0100 osobnik zwany Marcin N
napisał:

jak widać pękają. Widzę, że to Ty żyjesz w swiecie lat 50.

Nowe też CZASEM pękają. Nie kupować nowych?

twierdzisz, że równie często jak nalewki/używki?



--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2014-03-13 13:15:46
Autor: Marcin N
Nalewki a nowe opony
W dniu 2014-03-13 10:38, masti pisze:
Dnia pięknego Thu, 13 Mar 2014 10:35:49 +0100 osobnik zwany Marcin N
napisał:

jak widać pękają. Widzę, że to Ty żyjesz w swiecie lat 50.

Nowe też CZASEM pękają. Nie kupować nowych?

twierdzisz, że równie często jak nalewki/używki?

Żeby tak twierdzić - musiałbym dysponować statystykami. Nie dysponuję, ale chętnie poznam te, do których Ty masz dostęp.


--
MN

Data: 2014-03-13 12:33:36
Autor: masti
Nalewki a nowe opony
Dnia pięknego Thu, 13 Mar 2014 13:15:46 +0100 osobnik zwany Marcin N
napisał:

W dniu 2014-03-13 10:38, masti pisze:
Dnia pięknego Thu, 13 Mar 2014 10:35:49 +0100 osobnik zwany Marcin N
napisał:

jak widać pękają. Widzę, że to Ty żyjesz w swiecie lat 50.

Nowe też CZASEM pękają. Nie kupować nowych?

twierdzisz, że równie często jak nalewki/używki?

Żeby tak twierdzić - musiałbym dysponować statystykami. Nie dysponuję,
ale chętnie poznam te, do których Ty masz dostęp.

ale jednak stwierdziłeś. --
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2014-03-13 14:12:35
Autor: Marcin N
Nalewki a nowe opony
W dniu 2014-03-13 13:33, masti pisze:
Dnia pięknego Thu, 13 Mar 2014 13:15:46 +0100 osobnik zwany Marcin N
napisał:

W dniu 2014-03-13 10:38, masti pisze:
Dnia pięknego Thu, 13 Mar 2014 10:35:49 +0100 osobnik zwany Marcin N
napisał:

jak widać pękają. Widzę, że to Ty żyjesz w swiecie lat 50.

Nowe też CZASEM pękają. Nie kupować nowych?

twierdzisz, że równie często jak nalewki/używki?

Żeby tak twierdzić - musiałbym dysponować statystykami. Nie dysponuję,
ale chętnie poznam te, do których Ty masz dostęp.

ale jednak stwierdziłeś.

Do tej pory dyskusja była zabawna. Teraz przestaje być, bo zaczynam rozumieć, że Ty faktycznie masz kłopoty z logiką.

Kończę więc.


--
MN

Data: 2014-03-13 13:28:10
Autor: masti
Nalewki a nowe opony
Dnia pięknego Thu, 13 Mar 2014 14:12:35 +0100 osobnik zwany Marcin N
napisał:

W dniu 2014-03-13 13:33, masti pisze:
Dnia pięknego Thu, 13 Mar 2014 13:15:46 +0100 osobnik zwany Marcin N
napisał:

W dniu 2014-03-13 10:38, masti pisze:
Dnia pięknego Thu, 13 Mar 2014 10:35:49 +0100 osobnik zwany Marcin N
napisał:

jak widać pękają. Widzę, że to Ty żyjesz w swiecie lat 50.

Nowe też CZASEM pękają. Nie kupować nowych?

twierdzisz, że równie często jak nalewki/używki?

Żeby tak twierdzić - musiałbym dysponować statystykami. Nie dysponuję,
ale chętnie poznam te, do których Ty masz dostęp.

ale jednak stwierdziłeś.

Do tej pory dyskusja była zabawna. Teraz przestaje być, bo zaczynam
rozumieć, że Ty faktycznie masz kłopoty z logiką.

lepiej kończ. Potrenuj argumentację na przyszłość.



--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2014-03-13 20:34:47
Autor: Tomasz Pyra
Nalewki a nowe opony
Dnia Thu, 13 Mar 2014 00:02:20 +0100, J.F. napisał(a):

Dnia Wed, 12 Mar 2014 23:16:09 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
Takie tam, po jednej pętli Rajdu Warmińskiego
https://scontent-a-cdg.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/t1.0-9/1236789_586628951397324_1001300168_n.jpg

Te b±ble to wynik pęknięcia opony od wewn±trz.
Powietrze ze ¶rodka opony dostaje się pomiędzy nalany bieżnik a kord,
spoiwo który skleja się bieżnik z kordem puszcza aż napompuje taki b±bel,
bo sama guma bieżnika nie ma sztywno¶ci potrzebnej to utrzymania kształtu
opony.

No ale czekaj ... czemu wewnetrzna czesc pekla ? A raczej - co sie dzieje w normalnej oponie, gdzie ta wewnetrzna czesc
tak samo powinna pekac ?

Nie wiem, ale mam kilka pomysłów.
Pierwszy to taki, że nowa opona ze sklepu ma t± czę¶ć now±, a nowa opona
bieżnikowana ma już wnętrze po przej¶ciach.
Nie wiem też czy na tyle precyzyjnie potrafi± oddzielić stary bieżnik od
kordu żeby niczego tam nie uszkodzić - a tych warstw jednak trochę tam
jest, te wszystkie "szmaty", "druty" i inne cuda.

W każdym razie b±ble w nalewkach to plaga - i robi± się już przy byle
puknięciu.
Oczywi¶cie b±ble w oponach fabrycznych też się pojawiaj±, ale to już trzeba
naprawdę mocno przywalić w co¶ bokiem opony, no i nawet jak, to te b±ble na
fabrycznych oponach też jakie¶ takie mniejsze, a nie że się robi± takie
wielko¶ci pię¶ci.

Tak gdyby nie te b±ble to nawet dało by się przeżyć takie nalewki, bo
faktycznie przy dobrej mieszance, za 400zł można mieć całkiem niezł± oponę
sportow±, szkoda tylko że często do pierwszej dziury.

Data: 2014-03-13 00:34:21
Autor: z
Nalewki a nowe opony
W dniu 2014-03-12 23:16, Tomasz Pyra pisze:
Równomiernie to się raczej nie stanie, bo by musiał bieżnik na całej
długo¶ci odpa¶ć od wnętrza opony, a jednocze¶nie pozostać szczelny.

Ale się stało. :-) Samochód zaczęło ¶ci±gać na jedn± stronę bez objawów bicia. Po dwóch próbach ustawienia zbieżno¶ci sam zamieniłem koła i samochód ci±gnęło w drug± stronę.
S± na ¶wiecie rzeczy o których się fizjonomom nie ¶niło ;-)

z

Data: 2014-03-13 07:57:09
Autor: MarcinJM
Nalewki a nowe opony
W dniu 2014-03-13 00:34, z pisze:
Ale się stało. :-) Samochód zaczęło ¶ci±gać na jedn± stronę bez objawów
bicia. Po dwóch próbach ustawienia zbieżno¶ci sam zamieniłem koła i
samochód ci±gnęło w drug± stronę.

O, a od kiedy zbieżno¶ć ma wpływa na ¶ciaganie?
To co¶ nowego, możez objasnic?

--
Pozdrawiam
MarcinJM        gg: 978510
kompleksowe remonty youngtimer'ów, nadwozi rajdówek
przeróbki typu "panie, tego sie nie da zrobic"

Data: 2014-03-13 09:14:39
Autor: z
Nalewki a nowe opony
W dniu 2014-03-13 07:57, MarcinJM pisze:
O, a od kiedy zbieżno¶ć ma wpływa na ¶ciaganie?
To co¶ nowego, możez objasnic?

Ja się nie znam. To mechanik na dzień dobry rozkręcił dr±żki kierownicze a jak się już wyja¶niło to nie potrafił ustawić na prosto kierownicy. Taka procedura usłyszałem :-)

z

Data: 2014-03-13 11:27:44
Autor: Jan Koval
Nalewki a nowe opony

Użytkownik "z" <z@z.pl> napisał w wiadomo¶ci news:532168f0$0$2365$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2014-03-13 07:57, MarcinJM pisze:
O, a od kiedy zbieżno¶ć ma wpływa na ¶ciaganie?
To co¶ nowego, możez objasnic?

Ja się nie znam. To mechanik na dzień dobry rozkręcił dr±żki kierownicze
a jak się już wyja¶niło to nie potrafił ustawić na prosto kierownicy.
Taka procedura usłyszałem :-)

Może warto zmienić mechanika.

J.

Nalewki a nowe opony

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona