Należny podatek z konta bankowego innej osoby?

Data: 2010-03-28 15:32:26
Autor: witek
Należny podatek z konta bankowego innej osoby?
Przemolo wrote:
Czy są jakieś przeciwwskazania aby należny podatek przelać do US z konta bankowego nie należącego do podatnika płacącego podatek? (mowa o osobie fizycznej)

a po co szukasz problemow?

Data: 2010-03-29 17:33:37
Autor: Przemolo
Należny podatek z konta bankowego innej osoby?

Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości

a po co szukasz problemow?

Nie każdy (czyt. starsza osoba) ma konto i to jeszcze internetowe, z którego za darmo i bez kolejek można zrobić przelew.

Data: 2010-03-29 21:24:50
Autor: Tomasz Chmielewski
Am 29.03.2010 20:40, witek wrote:
Przemolo wrote:

[...]

Ale zaraz - schorowanego, starszego czlowieka chcesz fatygowac do kolejki na poczcie?

Bo na dobra sprawe wyslanie za kogos przekazu na poczcie nie rozni sie zbytnio od wyslania za niego pieniedzy przez swoje konto w banku (z ta roznica, ze ryzyko natrafienia na urzednika skarbowego przebranego w ciemny plaszcz i ciemne okulary na poczcie jest minimalne, wiec mozna np. nadac / podpisac sie "za inna osobe").

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2010-03-29 15:14:33
Autor: witek
Przemolo wrote:

[...]

Nie. Młodego zdrowego wnuka lub znajomego, ktory sie zaoferował ze swoim kontem.

[...]

sporo sie różni. ale nie chce mi sie po raz n-ty. poszukaj w archiwum.

Data: 2010-03-30 08:13:07
Autor: Maddy
NaleĹźny podatek z konta bankowego inn ej osoby?
W dniu 29-03-2010 20:40, witek pisze:
Przemolo wrote:

Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości

a po co szukasz problemow?

Nie kaĹźdy (czyt. starsza osoba) ma konto i to jeszcze internetowe, z
którego za darmo i bez kolejek można zrobić przelew.

poczte zamkneli?

Gdzie ostatnio widziałeś pocztę bez kolejek i do tego robiąca przelewy za darmo???

Co paliłeś i gdzie to można dostać?

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2010-03-30 12:10:03
Autor: badzio
On 29 Mar, 20:40, witek <witek7...@gazeta.pl.invalid> wrote:
Przemolo wrote:

> U ytkownik "witek" <witek7...@gazeta.pl.invalid> napisa w wiadomo ci

> Nie ka dy (czyt. starsza osoba) ma konto i to jeszcze internetowe, z
> kt rego za darmo i bez kolejek mo na zrobi przelew.

poczte zamkneli?

Na Twojej poczte nie ma kolejek i przelewy ida za friko?

Data: 2010-03-30 14:16:52
Autor: witek
Przemolo wrote:

[...]

na mojej poczcie w niektorych godzinach nie ma kolejek.
W okienku w US pewnie tez nie zawsze do kasy są kolejki
Przelewy ida taniej niz przelew do US lub wpłata na miejscu, plus kłopoty związane z płaceniem z nieswojego konta.
Na pewno starsza pani sie ucieszy jak dostanie pismo wzywajace ja do US celem wyjasnienia braku wpłaty/wpłaty przez inna osbę.
Przy okazji wyjdzie jakis podatek do zapłcenia itp itd.
po co?

Data: 2010-03-31 00:29:28
Autor: badzio
On 30 Mar, 21:16, witek <witek7...@gazeta.pl.invalid> wrote:
badzio wrote:

> Na Twojej poczte nie ma kolejek i przelewy ida za friko?

na mojej poczcie w niektorych godzinach nie ma kolejek.

Tak, pewnie w tych godzinach w ktorych przecietny czlowiek pracuje :)

W okienku w US pewnie tez nie zawsze do kasy są kolejki

jw

Na pewno starsza pani sie ucieszy jak dostanie pismo wzywajace ja do US
celem wyjasnienia braku wpłaty/wpłaty przez inna osbę.
Przy okazji wyjdzie jakis podatek do zapłcenia itp itd.

Jaki podatek do zaplacenia? przeciez wlasnie zaplacila podatek (fakt
ze niepoprawnie ale to zrobila)

Data: 2010-03-31 07:49:28
Autor: witek
badzio wrote:
[...]

to skoro człowiek chce być uczynny to niech sobie weźmie urlop.
Raz w roku się da.

[...]

podatek właśnie za to niepoprawnie.
łatwo wtopić przy takich przelewach.
to tak jakbyś policjantowi przed nosem przechodził na czerwonym świetle i miał pretensje, że ci mandat dowalił.

Data: 2010-04-01 19:14:37
Autor: beznick

Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości news:hovgcv$eor$47inews.gazeta.pl...
to skoro człowiek chce być uczynny to niech sobie weźmie urlop.

Takiego wała!
Wnuk naruszy przepisy i babcia jest ścigana, jaka się panienka z okienka na poczcie pomyli w formacie treści przelewu.

"jest to obowiązek o osobistym charakterze. Za taką interpretacją przemawia istota stosunku zobowiązaniowego w prawie podatkowym. Sąd zwrócił uwagę na art. 60 ust. 1 pkt 2 ordynacji podatkowej. Zgodnie z nim za termin zapłaty podatku w obrocie bezgotówkowym uważa się dzień obciążenia rachunku bankowego podatnika "
"Dopuszczalna jest mianowicie faktyczna zapłata podatku przez tzw. posłańca czy też wyręczyciela. W prawie podatkowym nie ma jednak instytucji posłańca. "

podatek od psa to jest miodzio...
http://www.gazetalubuska.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20100201/POWIAT03/61393728

Data: 2010-03-31 10:18:29
Autor: Ianus
Należny podatek z konta bankowego innej osoby?
Jaki podatek do zaplacenia? przeciez wlasnie zaplacila podatek (fakt
ze niepoprawnie ale to zrobila)

Jak zapłaciła? Zapłacił ktoś inny za nią - taka sobie darowizna... -- -> podatek?

JS

Data: 2010-03-31 10:33:55
Autor: Liwiusz
Ianus pisze:
Jaki podatek do zaplacenia? przeciez wlasnie zaplacila podatek (fakt
ze niepoprawnie ale to zrobila)

Jak zapłaciła? Zapłacił ktoś inny za nią - taka sobie darowizna... -- -> podatek?

   Daleko temu do darowizny, zakładając że obieg pieniędzy wyglądał podatnik -> osoba trzecia -> urząd.

--
Liwiusz

Data: 2010-03-31 07:51:00
Autor: witek
Liwiusz wrote:
Ianus pisze:
[...]

niestety osoba trzecia nie zapłaciła pieniędzmi, które dostała od podatnika tylko innymi (swoimi własnymi).
To się też pod podatek kwalifikuje.

Data: 2010-03-31 14:53:04
Autor: Liwiusz
witek pisze:

niestety osoba trzecia nie zapłaciła pieniędzmi, które dostała od podatnika tylko innymi (swoimi własnymi).

   Nie wiadomo. Mogła je przecież wpłacić na swoje konto wpierw, jeśli w ogóle ma to jakieś znaczenie.

To się też pod podatek kwalifikuje.

   Z tytułu? Tylko nie pisz o nieśmiertelnym depozycie nieprawidłowym.

--
Liwiusz

Data: 2010-03-31 09:39:38
Autor: witek
Liwiusz wrote:
witek pisze:

[...]

nieodpłatne świadczenie.

cokolwiek by nie zrobiła z elektronicznym pieniądzem bedzie to zawsze depozyt nieprawidłowy.

Data: 2010-03-31 16:45:16
Autor: Liwiusz
Należny podatek z konta bankowego innej osoby?
witek pisze:

nieodpłatne świadczenie.

   Należy się go tak samo obawiać jak tego, że US zażyczy sobie podatku np. od robienia zakupów dla całej rodziny. Czyli olać.

cokolwiek by nie zrobiła z elektronicznym pieniądzem bedzie to zawsze depozyt nieprawidłowy.

   Nie, bo nie ma obowiązku zwrotu, ani nie może dowolnie rozporządzać danymi mu na przechowanie (?) pieniędzmi.

--
Liwiusz

Data: 2010-03-31 17:33:13
Autor: Michal Jankowski
Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> writes:

   Należy się go tak samo obawiać jak tego, że US zażyczy sobie
podatku np. od robienia zakupów dla całej rodziny. Czyli olać.

Z drugiej strony, lepiej zeby sie urzedowi zgadzalo, bo po co sobie
robic klopot?

Chociaz i tak nie pomoze.

Jak za pierwszy rok, kiedy w ogole taka mozliwosc byla, rodzice
zlozyli wspolnego pita i ojciec doplacil ile tam trzeba podatku
przelewem z konta (zreszta wspolnego), to potem moja matka byla 4 razy
wzywana (w tym ostatni raz po SZESCIU latach i nie chciala im zrobic
awantury, chociaz ja buntowalem), bo urzedowi w kolko wychodzilo, ze
od niej tej wplaty nie bylo i ze brakuje.

  MJ

Data: 2010-04-01 18:54:24
Autor: beznick

Użytkownik "Michal Jankowski" <michalj@fuw.edu.pl> napisał w wiadomości news:kjzeij01p6u.fsfccfs1.fuw.edu.pl...
[...]

Bo tam burdel w księgowaniu maja
Mnie przez lata ścigali, kontrole robili, za prawidłowo zapłacony PIT.
Casus Kluski jest wątpliwą satysfakcją.

Data: 2010-04-01 18:48:31
Autor: beznick

Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości news:hotina$eor$25inews.gazeta.pl...
Na pewno starsza pani sie ucieszy jak dostanie pismo wzywajace ja do US celem wyjasnienia braku wpłaty/wpłaty przez inna osbę.

Chyba przeceniasz urzednikĂłw skarbowych
Myślisz, ze tam jest jakaś blondi znająca się na komputerach, która sprawdza czy przelew wyszedł z właściwego konta?
Blondi obchodzi kwota i specjalny format treści zapłaty. Jedna linijka z paczki milionów przelewów na wspólne konto w NBP.
Myślisz, ze informatyk się nudził i zaimplementował porównania w obsłudze rachunku bankowego ?
Myślisz , ze paczki tekstowe z NBP same się księgują na indywidualnych kontach podatnikĂłw  wg NIP?

Należny podatek z konta bankowego innej osoby?