Należy pomagać potrzebującym tam, gdzie mieszkają, czyli w Aleppo

Data: 2019-03-31 11:01:10
Autor: u2
Należy pomagać potrzebującym tam, gdzie mieszkają, czyli w Aleppo
https://wiadomosci.wp.pl/arcybiskup-aleppo-apeluje-o-nieprzyjmowanie-uchodzcow-6364335552054913a

oprac. Magdalena Nałęcz
28-03-2019 (18:23)

Arcybiskup Aleppo apeluje o nieprzyjmowanie uchodźców

Proszę, nie przyjmujcie uchodźców tutaj, w Europie - zaapelował do Polaków Jean-Clément Jeanbart, arcybiskup syryjskiego Aleppo. Duchowny uważa, że należy pomagać potrzebującym tam, gdzie mieszkają.

- Nie wiem, czy jest to w powszechnej świadomości, ale chrześcijanie w Syrii od 2000 lat żyją wśród przeciwności, trudności i prześladowań - zaznaczył w rozmowie z portalem aleteia.org syryjski arcybiskup Jean-Clément Jeanbart.

I powiedział wprost, że na terenie Syrii i Iraku dochodzi do ludobójstwa. - ISIS celowo i systematycznie mordowało, tak jak już wspomniałem, tysiące chrześcijan, ale też inne mniejszości religijne. Do tego nieznany jest los tysięcy osób uciekających przed śmiercią, mam na myśli m.in. całe rodziny - dodał.

Zdaniem abp. rozwiązaniem problemów nie jest jednak osiedlanie potrzebujących w krajach europejskich. - Jeśli nas kochacie i troszczycie się o nas, jeśli wam na nas zależy, a wiem, że tak, to proszę, nie przyjmujcie uchodźców tutaj, w Europie, ale pomagajcie nam w miejscach, w których żyjemy i przekazujemy chrześcijaństwo od 2000 lat, z pokolenia na pokolenie - zaapelował.

Abp Jean-Clément Jeanbart dodał, że "to jest droga, dzięki której oni, chrześcijanie, mogą pozostać w tym miejscu i dalej trwać". - Jesteście niezwykli w swoim oddaniu, pomocy i pamięci dla nas, udręczonych wojną i prześladowaniami. Kocham was i jestem wdzięczny Bogu za waszą otwartość serc - powiedział o Polakach.

[...]
--
George Orwell :

Należy pomagać potrzebującym tam, gdzie mieszkają, czyli w Aleppo