Naliczone cło - niesłusznie?

Data: 2013-05-11 23:02:32
Autor: sp5it
Naliczone cło - niesłusznie?
Kanadyjska firma przysłała mi próbkę swojego wyrobu. Fabryka w Chinach - przesyłka została wysłana z Chin DHL-em. Wartość przesyłki określono w liście przewozowym na 100$. UC nałożył na to cło na przysłaną mi próbkę - SAMPLE jak to nadawca w liście przewozowym określił. Czy jest sens odwoływać się i wnioskować o anulowanie opłaty celnej? Pozdrawiam, Michał

Data: 2013-05-12 10:22:08
Autor: Krzysztof Jodłowski
Naliczone cło - niesłusznie?
Wartość przesyłki określono w liście przewozowym na 100$.
UC nałożył na to cło na przysłaną mi próbkę - SAMPLE jak to nadawca w liście
przewozowym określił.

Mam wrażenie, że powyżej jakiejś zadeklarowanej kwoty cło jest naliczane. Z ty, że aktualnie to jest chyba 150 euro, więc powinieneś się zmieścić.

Chyba to też jest kwestia źle napisanej faktury (invoice) i wyniku tego deklaracji celnej.
Też w DHLu miałem mały problem, bo wysyłający źle określił warunki Incoterm. W efekcie kurier (prawidłowo z resztą) dodatkowo naliczył VAT od kosztów transportu od granicy UE.

Popatrz dobrze czy te opłaty to na pewno cło (powinieneś dostać wtedy SAD) czy też opłaty agencji celnej DHL za obsługę przesyłki.

Krzysztof

Data: 2013-05-12 10:29:47
Autor: sp5it
Naliczone cło - niesłusznie?
Popatrz dobrze czy te opłaty to na pewno cło (powinieneś dostać wtedy SAD) czy też opłaty agencji celnej DHL za obsługę przesyłki.

Popatrzyłem dobrze i to nie cło tylko podatek czyli doliczyli VAT. Przepraszam za wprowadzenie w błąd w pierwszym poście. Mam invoice producenta - w rubryce "reason for export" wpisane SAMPLE. Wartość określona na 97.47$. Na stronie: http://www.vat.pl/prezenty-probki-i-ulotki-- czynnosci-
opodatkowane-8113/
napisano że próbki nie podlegają opodatkowaniu. Pozdrawiam, Michał

Data: 2013-05-12 17:13:12
Autor: Krzysztof Jodłowski
Naliczone cło - niesłusznie?
[...]

No to wystąp do agencji celnej, żeby poprawnie naliczyli VAT i wystawili korektę do SAD. Myślę, że wersja e-mailowa wystąpienia powinna wystarczyć. Najwyżej popraw telefonem.

Krzysztof

Naliczone cło - niesłusznie?