Data: 2013-02-11 11:10:26 | |
Autor: adam | |
Nalot ITD na autokar rejsowy | |
Inspektor zatrzymał autobus do kontroli i trzymał go ok. 2,5 godziny.
Autokar był rejsowy, przewoził ludzi na długiej trasie. Ludzie zmęczeni, parking malutki, żadnego baru, zimno, przez 2,5 godziny chodził silnik w autokarze. OpóĽnienie było bardzo duże, kto¶ ledwo zd±żył na samolot, komu¶ uciekł ostatni poci±g i wracał taksówk±. Chyba co¶ jest nie tak, czy ITD ma tylko tę jedyn± metodę kontroli? Może przecież wej¶ć do firmy i tam do woli kontrolować wszelkie dokumenty.Czy nie ma siły na tych drani? |
|
Data: 2013-02-11 14:47:01 | |
Autor: BartekK | |
Nalot ITD na autokar rejsowy | |
W dniu 2013-02-11 11:10, adam pisze:
Inspektor zatrzymał autobus do kontroli i trzymał go ok. 2,5 godziny.Dobre pytanie. Jechałem z towarem do firmy, w piatek. ITD po drodze zatrzymało, kontrola trwała 3h, nie zdążyłem dojechać, firma zamknięta już - cały weekend stania pod bramą i czekania (a przecież nikt nie zapłaci powrotu przez całą Polskę i w poniedziałek jeszcze raz za dostawę). I co zrobisz ITD? -- | Bartłomiej Kuźniewski | sibi@drut.org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 |
|
Data: 2013-02-11 07:13:50 | |
Autor: Kris | |
Nalot ITD na autokar rejsowy | |
W dniu poniedziałek, 11 lutego 2013 14:47:01 UTC+1 użytkownik BartekK napisał:
I co zrobisz ITD?Na to pytanie nie odpowiem bo nie wiem co zrobić ITD. Jednak jad±c przez cała Polsk± z w piatek z towarem i robi±c sobie tylko 3 godziny zapasu to tak ruletka- szczególnie zim±. |
|
Data: 2013-02-11 19:10:59 | |
Autor: qwerty | |
Nalot ITD na autokar rejsowy | |
Użytkownik "Kris" napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:34d43bee-2c87-4142-bb6f-3963e4477bf3@googlegroups.com...
Na to pytanie nie odpowiem bo nie wiem co zrobić ITD. A kto powiedział, że przez cał± polskę? Może miał 150 km? |
|
Data: 2013-02-11 20:13:54 | |
Autor: Tom N | |
Nalot ITD na autokar rejsowy | |
qwerty w <news:kfbc7v$md8$1usenet.news.interia.pl>:
Użytkownik "Kris" napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:34d43bee-2c87-4142-bb6f-3963e4477bf3@googlegroups.com... A kto powiedział, że przez cał± polskę? Nikt, taki jeden troll napisał jak poniżej... "Jechałem z towarem do firmy, w piatek. ITD po drodze zatrzymało, kontrola trwała 3h, nie zd±żyłem dojechać, firma zamknięta już - cały weekend stania pod bram± i czekania (a przecież nikt nie zapłaci powrotu przez cał± Polskę i w poniedziałek jeszcze raz za dostawę). Może miał 150 km?" odpisał mu Kris, któremu odpisał kolejny troll... -- 'Tom N' |
|
Data: 2013-02-12 08:48:48 | |
Autor: adam | |
Nalot ITD na autokar rejsowy | |
W dniu 2013-02-11 16:13, Kris pisze:
W dniu poniedziałek, 11 lutego 2013 14:47:01 UTC+1 użytkownik BartekK napisał:To nie zawsze jest tak. Nierzadko wyjeżdża się w poniedziałek, a w pi±tek jest jest ostatni etap trasy, i kierowca jak każdy człowiek chciałby weekend spędzić w domu. A inspektor też człowiek i powinien to zrozumieć. |
|
Data: 2013-02-12 14:22:16 | |
Autor: Adam Wysocki | |
Nalot ITD na autokar rejsowy | |
adam <adamw2@wp.pl> wrote:
A inspektor też człowiek Odważne założenie. -- Gof http://www.chmurka.net/ |
|
Data: 2013-02-11 12:44:58 | |
Autor: | |
Nalot ITD na autokar rejsowy | |
Użytkownik "BartekK" napisał:
Jechałem z towarem do firmy, w piatek. ITD po drodze Z ciekawości spytam, co oni robili przez te całe trzy godziny, co tam ci kontrolowali? Czy można odmówić takiej kontroli? Może wysłać poleconym do ITD polecenie zapłaty z rachunkiem za paliwo, kurs, hotel, nadgodziny? Daj znać na grupę co ci odpiszą:) |
|
Data: 2013-02-12 10:09:23 | |
Autor: BartekK | |
Nalot ITD na autokar rejsowy | |
W dniu 2013-02-11 12:44, news pisze:
Użytkownik "BartekK" napisał:To była "wspólna" kontrola ITD + SG (celna), kontrola nie tylko czasu jazdy ale i papierów do wszystkiego na aucie (kilkadziesiąt paczek i ich listów przewozowych, w tym urządzenia zawierające twarde rozwiązania kryptograficzne, które mają specjalne wymagania prawne), a najwięcej czasu zeszło bo przyczepili się do nagranych płyt cdr/dvdr z software. Tak się składa że robię dla pewnej dużej firmy rzeczy związane z bankami, np i dostaje od firmy "tu masz cdr z aktualizacją oprogramowania do wgrania na wszystkie bankomaty", oczywiście wszystko tajne przez poufne, weksel na milion milionów w razie wycieku softu itd. A tu mi SG- służba celna chce to rekwirować do ekspertyzy, bo 'jakieś nagrane cdr to pewnie piraty', więc przepychanka z dzwonieniem do centrali itd. Czy można odmówić takiej kontroli?To spróbuj odmówić kontroli drogowej zwykłej drogówki... Jednak jadąc przez cała Polską z w piatek z towarem i robiąc sobie tylko> 3 godziny zapasu to tak ruletka- szczególnie zimą. Przypadek nie odbywał się zimą, a wyglądało to tak, że zostało mi ostatnie 80km, była godzina 11:30 w piątek - dobra pora. A tu po 3h kontroli była już 14:30, nim przejechałem te 80km to już wyszła 16:00 a o 16tej firma zamykana, że piątek - to pewnie 15minut wcześniej się wszyscy urwali bo weekend, i pocałowałem klamkę. -- | Bartłomiej Kuźniewski | sibi@drut.org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 |
|
Data: 2013-02-12 14:21:19 | |
Autor: Adam Wysocki | |
Nalot ITD na autokar rejsowy | |
BartekK <sibi@drut.org> wrote:
Tak się składa że robię dla pewnej dużej firmy rzeczy zwi±zane z bankami, np i dostaje od firmy "tu masz cdr z aktualizacj± oprogramowania do wgrania na wszystkie bankomaty", Nie aktualizujecie zdalnie? My (podobna branża - terminale płatnicze, też duża firma) mamy TMS-a, do którego terminal regularnie się wdzwania po aktualizację parametrów i gdy potrzeba zaktualizować soft, po prostu wystawia się flagę w TMS-ie i terminal dzwoni do innego hosta po update. Oczywi¶cie transmisja jest szyfrowana (mutual auth), a soft podpisany specjaln± kart±, terminal po pobraniu softu weryfikuje podpis przy pomocy wgranego na niego certyfikatu. Czy można odmówić takiej kontroli?To spróbuj odmówić kontroli drogowej zwykłej drogówki... W sumie ciekawe jakie s± wtedy procedury. -- Gof http://www.chmurka.net/ |
|
Data: 2013-02-12 19:33:54 | |
Autor: Robert Jaroszuk | |
Nalot ITD na autokar rejsowy | |
On 12.02.2013 15:21, Adam Wysocki wrote:
Nie aktualizujecie zdalnie? My (podobna branża - terminale płatnicze, Wiesz, bankomat != POS. Co innego parametryzacja/konfiguracja/wrzucanie grafik z komunikatami czy tekstu na wydrukach, a co innego wrzucenie nowej wersji softu na bankomat. Pierwsze robi się zdalnie, w analogiczny sposób do POSów. To drugie dużo bezpieczniej, łatwiej i wbrew pozorom szybciej zrobić wysyłaj±c np. serwisanta z now± wersj± softu na cd/pendrive. Poza tym wiele zależy od producenta. Inaczej zarz±dza się NCRami, inaczej WN, jeszcze inaczej Dieboldami. Z reszt±, NTG. ;) W sumie ciekawe jakie s± wtedy procedury. Pewnie normalne. Przecież kodeksy nie przewiduj± innego traktowania kurierów wioz±cych soft do bankomatów, a innego wioz±cych mrożonki do hurtowni. -- R |
|
Data: 2013-02-12 15:08:34 | |
Autor: Alojzy Bomba | |
Nalot ITD na autokar rejsowy | |
To była "wspólna" kontrola ITD + SG (celna), kontrola nie tylko czasuWniosek z tego taki, że trzeba wszystko szyfrować. |
|
Data: 2013-02-11 21:41:55 | |
Autor: Marek Dyjor | |
Nalot ITD na autokar rejsowy | |
BartekK wrote:
W dniu 2013-02-11 11:10, adam pisze: a nie można wystąpić na dorge prawną przeciwko ITD, żadając rekompensaty poniesionych strat z tyutułu przewlekłej procedury kontrolnej. Bo wiele wskazuje, że w ITD są z lekka na bakier z prawem i to nie pierwszy raz, i ktoś ich powinien naprostować do pionu znowu. |
|
Data: 2013-02-11 20:59:29 | |
Autor: Kabelek | |
Nalot ITD na autokar rejsowy | |
Chyba co¶ jest nie tak, czy ITD ma tylko tę jedyn± metodę kontroli? Może przecież wej¶ć do firmy i tam do woli kontrolować wszelkie dokumenty.Czy nie ma siły na tych drani? Nie ma siły, bo to ich prawo. Jak by kierowca miał wszystko OK, to by postał góra 15 minut. Sam mam często z ITD do czynienia i jako¶ dłużej jak 15 minut mnie nie trzymali. Jeżeli co¶ już znajd± to zaczyna się kopanie na miejscu, pisanie protokołów itp. Nie koniecznie sam kierowca co¶ przewinił, wystarczy że poprzedni kierowca co¶ pokombinował z tachografem i zaczyna się dokładna kontrola. Raczej z pretensjami do przewoĽnika, że ma burdel i nie umie porz±dnie zaplanować czasu pracy kierowców by nie musieli kombinować. Teraz te nowe cyfrowe tachografy rejestruj± każdy przejechany metr i jeżeli nie ma to pokrycia z kart± kierowcy to jest problem. -- Pozdrawiam Kabelek |
|
Data: 2013-02-12 08:37:14 | |
Autor: adam | |
Nalot ITD na autokar rejsowy | |
W dniu 2013-02-11 20:59, Kabelek pisze:
Nie ma siły, bo to ich prawo. Ja nie neguję kontroli jako takiej, ITD jest potrzebna, powstała po serii tragicznych wypadków po to żeby tych wypadków było mniej. Tylko sposób kontroli - jak sam piszesz niekoniecznie kierowca winien. A je¶li kierowca jest OK, to niech jedzie dalej, resztę dokumentów można sprawdzić inaczej. Nie znam statystyk tych kontroli, ale nie pomylę się je¶li napiszę, że większo¶ć to przyłapanie kierowcy na tym, że o 15 minut przekroczył czas pracy. Nawet w Niemczech skończy się to u¶miechem i uwag± - panie kierowco, proszę zjechać na parking. A u nas - trzy godziny nerwów i mandat. |
|
Data: 2013-02-12 09:54:59 | |
Autor: Kabelek | |
Nalot ITD na autokar rejsowy | |
Był 12 02 2013 gdy o godz. 8:37 adam dorwał(a) się do klawiatury i
Nie znam statystyk tych kontroli, ale nie pomylę się je¶li napiszę, że większo¶ć to przyłapanie kierowcy na tym, że o 15 minut przekroczył czas pracy. Nawet w Niemczech skończy się to u¶miechem i uwag± - panie kierowco, proszę zjechać na parking. A u nas - trzy godziny nerwów i mandat.Oj by¶ się nieĽle zdziwił o te 15 minut u niemieckich BAG, a jeszcze autokarem. U nich nie ma zlituj się. Postawi± autokar na parkingu i w dupie maj± pasażerów, to problem przewoĽnika. Będzie stał aż pojawi się nowy kierowca lub kierowca wykręci swoj± pauzę. A jak wywęsz± jakie¶ manipulacje w tachografie to dopiero zaczyna się jazda. -- Pozdrawiam Kabelek |
|