Nalot ITD na autokar rejsowy

Data: 2013-02-11 14:47:01
Autor: BartekK
Nalot ITD na autokar rejsowy
W dniu 2013-02-11 11:10, adam pisze:
Inspektor zatrzymał autobus do kontroli i trzymał go ok. 2,5 godziny.

Autokar był rejsowy, przewoził ludzi na długiej trasie. Ludzie zmęczeni,
parking malutki, żadnego baru, zimno, przez 2,5 godziny chodził silnik w
autokarze. Opóźnienie było bardzo duże, ktoś ledwo zdążył na samolot,
komuś uciekł ostatni pociąg i wracał taksówką.

Chyba coś jest nie tak, czy ITD ma tylko tę jedyną metodę kontroli? Może
przecież wejść do firmy i tam do woli kontrolować wszelkie dokumenty.Czy
nie ma siły na tych drani?

Dobre pytanie.
Jechałem z towarem do firmy, w piatek. ITD po drodze zatrzymało, kontrola trwała 3h, nie zdążyłem dojechać, firma zamknięta już - cały weekend stania pod bramą i czekania (a przecież nikt nie zapłaci powrotu przez całą Polskę i w poniedziałek jeszcze raz za dostawę).
  I co zrobisz ITD?

Data: 2013-02-11 07:13:50
Autor: Kris
Nalot ITD na autokar rejsowy
W dniu poniedzia³ek, 11 lutego 2013 14:47:01 UTC+1 u¿ytkownik BartekK napisa³:
  I co zrobisz ITD?
Na to pytanie nie odpowiem bo nie wiem co zrobiæ ITD.
Jednak jad±c przez ca³a Polsk± z w piatek z towarem i robi±c sobie tylko 3 godziny zapasu to tak ruletka- szczególnie zim±.

Data: 2013-02-11 19:10:59
Autor: qwerty
Nalot ITD na autokar rejsowy
U¿ytkownik "Kris"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:34d43bee-2c87-4142-bb6f-3963e4477bf3@googlegroups.com...
Na to pytanie nie odpowiem bo nie wiem co zrobiæ ITD.
Jednak jad±c przez ca³a Polsk± z w piatek z towarem i robi±c sobie tylko 3 godziny zapasu to tak ruletka- szczególnie zim±.

A kto powiedzia³, ¿e przez ca³± polskê? Mo¿e mia³ 150 km?

Data: 2013-02-11 20:13:54
Autor: Tom N
qwerty w <news:kfbc7v$md8$1usenet.news.interia.pl>:

[...]

Nikt, taki jeden troll napisa³ jak poni¿ej...

"Jecha³em z towarem do firmy, w piatek. ITD po drodze zatrzyma³o, kontrola trwa³a 3h, nie zd±¿y³em dojechaæ, firma zamkniêta ju¿ - ca³y weekend stania pod bram± i czekania (a przecie¿ nikt nie zap³aci powrotu przez ca³± Polskê i w poniedzia³ek jeszcze raz za dostawê).
Mo¿e mia³ 150 km?"

odpisa³ mu Kris, któremu odpisa³ kolejny troll...

--
'Tom N'

Data: 2013-02-12 08:48:48
Autor: adam
W dniu 2013-02-11 16:13, Kris pisze:
[...]

To nie zawsze jest tak. Nierzadko wyje¿d¿a siê w poniedzia³ek, a w pi±tek jest jest ostatni etap trasy, i kierowca jak ka¿dy cz³owiek chcia³by weekend spêdziæ w domu. A inspektor te¿ cz³owiek i powinien to zrozumieæ.

Data: 2013-02-12 14:22:16
Autor: Adam Wysocki
Nalot ITD na autokar rejsowy
adam <adamw2@wp.pl> wrote:

A inspektor te¿ cz³owiek

Odwa¿ne za³o¿enie.

--
Gof
http://www.chmurka.net/

Data: 2013-02-11 12:44:58
Autor:
Użytkownik "BartekK" napisał:
[...]

Z ciekawości spytam, co oni robili przez te całe trzy godziny, co tam ci kontrolowali?
Czy można odmówić takiej kontroli?
Może wysłać poleconym do ITD polecenie zapłaty z rachunkiem za paliwo, kurs, hotel, nadgodziny?
Daj znać na grupę co ci odpiszą:)

Data: 2013-02-12 10:09:23
Autor: BartekK
W dniu 2013-02-11 12:44, news pisze:
[...]

To była "wspólna" kontrola ITD + SG (celna), kontrola nie tylko czasu jazdy ale i papierów do wszystkiego na aucie (kilkadziesiąt paczek i ich listów przewozowych, w tym urządzenia zawierające twarde rozwiązania kryptograficzne, które mają specjalne wymagania prawne), a najwięcej czasu zeszło bo przyczepili się do nagranych płyt cdr/dvdr z software.
Tak się składa że robię dla pewnej dużej firmy rzeczy związane z bankami, np i dostaje od firmy "tu masz cdr z aktualizacją oprogramowania do wgrania na wszystkie bankomaty", oczywiście wszystko tajne przez poufne, weksel na milion milionów w razie wycieku softu itd. A tu mi SG- służba celna chce to rekwirować do ekspertyzy, bo 'jakieś nagrane cdr to pewnie piraty', więc przepychanka z dzwonieniem do centrali itd.

Czy można odmówić takiej kontroli?
To spróbuj odmówić kontroli drogowej zwykłej drogówki...

Jednak jadąc przez cała Polską z w piatek z towarem i robiąc sobie tylko
> 3 godziny zapasu to tak ruletka- szczególnie zimą.
Przypadek nie odbywał się zimą, a wyglądało to tak, że zostało mi ostatnie 80km, była godzina 11:30 w piątek - dobra pora. A tu po 3h kontroli była już 14:30, nim przejechałem te 80km to już wyszła 16:00 a o 16tej firma zamykana, że piątek - to pewnie 15minut wcześniej się wszyscy urwali bo weekend, i pocałowałem klamkę.

Data: 2013-02-12 14:21:19
Autor: Adam Wysocki
Nalot ITD na autokar rejsowy
BartekK <sibi@drut.org> wrote:

Tak siê sk³ada ¿e robiê dla pewnej du¿ej firmy rzeczy zwi±zane z bankami, np i dostaje od firmy "tu masz cdr z aktualizacj± oprogramowania do wgrania na wszystkie bankomaty",

Nie aktualizujecie zdalnie? My (podobna bran¿a - terminale p³atnicze, te¿ du¿a firma) mamy TMS-a, do którego terminal regularnie siê wdzwania po aktualizacjê parametrów i gdy potrzeba zaktualizowaæ soft, po prostu wystawia siê flagê w TMS-ie i terminal dzwoni do innego hosta po update. Oczywi¶cie transmisja jest szyfrowana (mutual auth), a soft podpisany specjaln± kart±, terminal po pobraniu softu weryfikuje podpis przy pomocy wgranego na niego certyfikatu.

Czy mo¿na odmówiæ takiej kontroli?
To spróbuj odmówiæ kontroli drogowej zwyk³ej drogówki...

W sumie ciekawe jakie s± wtedy procedury.

--
Gof
http://www.chmurka.net/

Data: 2013-02-12 19:33:54
Autor: Robert Jaroszuk
On 12.02.2013 15:21, Adam Wysocki wrote:
Nie aktualizujecie zdalnie? My (podobna bran¿a - terminale p³atnicze,
te¿ du¿a firma) mamy TMS-a (...)

Wiesz, bankomat != POS.
Co innego parametryzacja/konfiguracja/wrzucanie grafik z komunikatami
czy tekstu na wydrukach, a co innego wrzucenie nowej wersji softu na
bankomat. Pierwsze robi siê zdalnie, w analogiczny sposób do POSów.
To drugie du¿o bezpieczniej, ³atwiej i wbrew pozorom szybciej zrobiæ
wysy³aj±c np. serwisanta z now± wersj± softu na cd/pendrive.

Poza tym wiele zale¿y od producenta.
Inaczej zarz±dza siê NCRami, inaczej WN, jeszcze inaczej Dieboldami.

Z reszt±, NTG. ;)

W sumie ciekawe jakie s± wtedy procedury.

Pewnie normalne.
Przecie¿ kodeksy nie przewiduj± innego traktowania kurierów wioz±cych
soft do bankomatów, a innego wioz±cych mro¿onki do hurtowni.

Data: 2013-02-12 15:08:34
Autor: Alojzy Bomba
[...]
bankami, np i dostaje od firmy "tu masz cdr z aktualizacjÄ…
[...]

Wniosek z tego taki, że trzeba wszystko szyfrować.

Data: 2013-02-11 21:41:55
Autor: Marek Dyjor
BartekK wrote:
[...]

Chyba coÅ› jest nie tak, czy ITD ma tylko tÄ™ jedynÄ… metodÄ™ kontroli?
[...]

a nie można wystąpić na dorge prawną przeciwko ITD, żadając rekompensaty poniesionych strat z tyutułu przewlekłej procedury kontrolnej.

Bo wiele wskazuje, że w ITD są z lekka na bakier z prawem i to nie pierwszy raz, i ktoś ich powinien naprostować do pionu znowu.

Nalot ITD na autokar rejsowy