Namierzanie piratow drogowych przez cywilne samochody policyjne.

Data: 2011-01-09 13:42:31
Autor: Zaba
Namierzanie piratow drogowych przez cywilne samochody policyjne.
Ajgor wrote:
Witam.

Ogladalem dzis sobie "Uwaga pirat" na TVN Turbo, i tak sie zastanawiam...
Policjanci jezdzacy nie oznakowanymi samochodzami
z radarami, zeby namierzyc pirata, musza jakis czas jechac za nim z ta sama
predkoscia. Wiec czy oni sami w tym momencie nie lamia przepisow?
Jaka jest podstawa prawna do tego, zeby nie oznakowany samochod policyjny
jechal za piratem z predkoscia wieksza od dopuszczalnej?
Tak sobie poszperalem, i gdzies w sieci znalazlem dyskusje na ten temat.
PODOBNO (zaznaczam - PODOBNO!!) gdzies z Bydgoszczy byla sprawa w sadzie,
gdzie kierowca odmowil zaplacenia mandatu. Sad dowalil kierowcy za
przekroczenie, a policjantom... tez :)
Jak to wlasciwie wyglada od strony prawnej?

Ten sad musial wczesniej byc poddany transplantowi mozgu.Wnioskuje ze doktory nie mieli nic innego lepszego pod reka wiec temu sadowi wszczepili mozg kury,niewatpliwie obdzielajac caly ten poj...ny sad jednym kurzym mozgiem.

Data: 2011-01-09 22:13:22
Autor: Regand
[...]

Akurat w tamtym przypadku bylo tak,ze napodstawie nagrania udowodnili policjantowi, ze pomimo tego, ze nie jechal za zadnym kierowca, to i tak przekraczal predkosc i w tym lezala jego wina.

Data: 2011-01-09 22:22:44
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-01-09 22:13, Regand pisze:
[...]

A kto to zgłosił do s±du i po co?

--
Liwiusz

Data: 2011-01-09 22:35:36
Autor: Ajgor
Namierzanie piratow drogowych przez cywilne samochody policyjne.

Użytkownik "Zaba" napisał w wiadomo¶ci news:f5pWo.450$zz3.104newsfe01.iad...

[...]

A na jakiej podstawie prawnej wszczepili mu mozg kury? A nie na przyklad malpy? ;)

Prawde mowiac jest logiczne, ze oni nie powinni przekraczac predkosci. Bo pomimo calej "szlachetnosci" ich postepowania (chca powstrzymac pirata) - sami stwarzaja identyczne zagrozenie, jak ten pirat. Inni kierowcy wcale nie wiedza, ze to policja sciga pirata. Widza po prostu dwoch pedzacych piratow - jednago za drugim. Albo nie daj boze wyskocza komus z naprzeciwka, i ten ktos nie zdazy uciec. Przeciez nie widzi, ani nie slyszy kogutow...

Data: 2011-01-10 00:12:51
Autor: BK
Namierzanie piratow drogowych przez cywilne samochody policyjne.
On 9 Sty, 22:35, "Ajgor" <nie...@m.pl> wrote:
U ytkownik "Zaba" napisa w wiadomo cinews:f5pWo.450$zz3.104newsfe01.iad...

> [...]

i ten ktos nie zdazy uciec. Przeciez nie widzi, ani nie slyszy kogutow...

Rozumiem, ze analogicznie policjanci poruszajacy sie pieszo Twoim
zdaniem nie powinni w pogoni za zlodziejem przebiegac na czerwonym
albo w niedozwolonym miejscu? :)

Data: 2011-01-10 09:41:26
Autor: w_wi
W dniu 2011-01-10 09:12, BK pisze:

Rozumiem, ze analogicznie policjanci poruszajacy sie pieszo Twoim
zdaniem nie powinni w pogoni za zlodziejem przebiegac na czerwonym
albo w niedozwolonym miejscu? :)

Analogiczny przypadek to policjant po cywilnemu przebiega na czerwonym przez skrzyĹĽowanie i wpada mi pod samochĂłd i czyja wina?

Data: 2011-01-10 05:19:33
Autor: BK
On 10 Sty, 09:41, w_wi <skaso...@onet.eu> wrote:
> [...]

> albo w niedozwolonym miejscu? :)

Analogiczny przypadek to policjant po cywilnemu przebiega na czerwonym
przez skrzyżowanie i wpada mi pod samochód i czyja wina?

Nie lapie Twojej analogii - tu przeciez nie ma przypadku, w ktorym
policjanci w wozie cywilnym powoduja wypadek... Oni - zgodnie z tym co
pisze autor - jedynie przekraczaja dozwolona predkosc.

Czyli tak jak w moim przykladzie - nie dodalem jeszcze, ze "w cywilu"
chociaz w przypadku pieszego to zadna istotna roznica :)

ps. co do twojego przypadku nawet zeby to byl zwykly pieszy to masz
duze szanse na bycie winnym :)

Data: 2011-01-10 12:48:01
Autor: Ajgor
Namierzanie piratow drogowych przez cywilne samochody policyjne.
Uzytkownik "BK" napisal w wiadomosci news:52658677-e5b2-4955-b3a4-

Rozumiem, ze analogicznie policjanci poruszajacy sie pieszo Twoim
zdaniem nie powinni w pogoni za zlodziejem przebiegac na czerwonym
albo w niedozwolonym miejscu? :)

A czy ten policjant jest w mundurze? Bo jesli nie jest, to nie powinien. A nawet w mindurze jak bedzie.
Wyobrazz sobie, z przepisowa predkoscia. I nagle tuz przed nosem wypada Ci na droge policjant w mundurze ktory kogos goni.
Uderzasz w niego, bo nie masz mozliwosci zahamowac. I co w tedy?

Data: 2011-01-10 05:29:53
Autor: BK
On 10 Sty, 12:48, "Ajgor" <nie...@m.pl> wrote:
> [...]

na droge policjant w mundurze ktory kogos goni.
Uderzasz w niego, bo nie masz mozliwosci zahamowac. I co w tedy?

Ale co za roznica czy porusza sie w mundurze? :) Czy mundur to jakas
magiczna szata? :)

I nie wybiegajmy poza istote pytania - w Twoim pierwszym poscie nie ma
nic o wypadku. Skad teraz kolejne przyklady? :)

Oddzielmy istotne pytanie, ktore zadales w pierwszym poscie:
czyli czy policjant moze popelnic wykroczenie wykonujac czynnosci
sluzbowe (i serio - jakie ma znaczenie czy robi to pieszo czy
samochodem, czy w mundurze czy po cywilu etc.)
czy policjant ma imunitet i moze powodowac wypadki (i serio - ponownie
- jakie ma znaczenie czy pieszo czy samochodem, czy w cywilu czy
samochodem oznakowanym?)

Sprawa jest prosta i o ile dobrze pamietam dawno w praktyce
wyjasniona.

W pierwszym wypadku - tak policjant moze popelnic wykroczenie, dziala
bowiem w warunkach kontratypu. Przy czym nalezy pamietac, ze wolno mu
popelnic wykroczenie (przejsc na czerwonym swietle lub przekroczyc
dozwolona predkosc), ale tylko/az tyle. Nie zwalnia go to z
odpowiedzialnosc za nastepstwa tego wykroczenia - i jesli spowoduje
swoim zachowaniem wypadek to bedzie za niego odpowiadal - przy czym
nalezy ustalic czy wypadek byl wynikiem zachowania policjanta.

Nalezy pamietac, ze nawet jadac uprzywilejowanym oznakowanym
samochodem Policjant nie powinien lamac prawa - bo to samochod
uprzywilejowany (ma wiec pewne ulatwienia - np. pierwszenstwo) a nie
samochod z imunitetem. I nawet jadac na sygnale np. podczas poscigu
czy jadac do zdarzenia jesli policjant spowoduje wypadek drogowy ze
swojej winy (jedzie za szybko, wyprzedza na zakrecie na trzeciego
traci panowanie nad radiowozem, wali w drzewo, dachuje i wali w
autobus ZTM).

Data: 2011-01-10 12:52:48
Autor: Ajgor
Namierzanie piratow drogowych przez cywilne samochody policyjne.

Użytkownik "Ajgor" <niepod@m.pl> napisał w wiadomo¶ci news:igerln$8ci$1news.dialog.net.pl...

[...]

Upa. Ale mi tekst powycinało. Mialo byc:

 A czy ten policjant jest w mundurze? Bo jesli nie jest, to nie powinien. A
 nawet jak bedzie w mundurze.
 Wyobrazz sobie,  ze jedziesz z przepisowa predkoscia. I nagle tuz przed nosem wypada Ci
 na droge policjant w mundurze ktory kogos goni. (znaczy sie nie mundur goni, tylko policjant :)
 Uderzasz w niego, bo nie masz mozliwosci zahamowac. I co w tedy?

Data: 2011-01-10 09:59:07
Autor: witek
On 1/10/2011 5:52 AM, Ajgor wrote:
[...]

i wtedy winny jest policjant, niezależnie od tego czy był w mundurze czy nie. winny jest spowodowania wypadku poprzez wtargniecie, ale nie wykroczenia polegajacego na przechodzeniu na czerwonym ¶wietle.
mundur, tudzież koguty na dachu nie zwalniaj± od my¶lenia.
Pojazdy  na sygnale tez bezmy¶lnie na skrzyzowanie wieżdżać nie mog±.

Data: 2011-01-11 08:35:09
Autor: to
Namierzanie piratow drogowych przez cywilne samochody policyjne.
begin BK
Rozumiem, ze analogicznie policjanci poruszajacy sie pieszo Twoim
zdaniem nie powinni w pogoni za zlodziejem przebiegac na czerwonym albo
w niedozwolonym miejscu? :)

Analogiczny przypadek byłby, gdyby policjant chcąc zatrzymać kogoś, kto przeszedł na czerwonym świetle sam też przeszedł na czerwonym świetle i dodatkowo jeszcze naśmiecił na pasy.

Data: 2011-01-11 09:04:37
Autor: januszek
Namierzanie piratow drogowych przez cywilne samochody policyjne.
to napisa?(a):

Analogiczny przypadek byłby, gdyby policjant chcąc zatrzymać kogoś, kto przeszedł na czerwonym świetle sam też przeszedł na czerwonym świetle i dodatkowo jeszcze naśmiecił na pasy.

A jak ma sikać w trakcie pościgu jak nie po nogawce? ;P

j.

--
http://www.predkosczabija.pl/
"Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

Data: 2011-01-10 08:41:37
Autor: Misiek
Namierzanie piratow drogowych przez cywilne samochody policyjne.

Użytkownik "Ajgor" <niepod@m.pl> napisał w wiadomo¶ci news:igd9nb$fa3$1news.dialog.net.pl...

[...]

a nie sa oni "w trakcie wykonywania czynnosci sluzbowych" tak przez przypadek?
Teraz strzelam. Byc moze pudlo hehehe

Data: 2011-01-10 08:49:45
Autor: Andrzej Ława
W dniu 10.01.2011 08:41, Misiek pisze:

a nie sa oni "w trakcie wykonywania czynnosci sluzbowych" tak przez
przypadek?
Teraz strzelam. Byc moze pudlo hehehe

Formalnie rzecz bior±c powinni być traktowani jak każdy inny pojazd.

Data: 2011-01-10 12:45:45
Autor: Ajgor
Namierzanie piratow drogowych przez cywilne samochody policyjne.
Użytkownik "Misiek" napisał w wiadomo¶ci news:4d2ab832$0$2453$65785112news.neostrada.pl...

a nie sa oni "w trakcie wykonywania czynnosci sluzbowych" tak przez przypadek?
Teraz strzelam. Byc moze pudlo hehehe

Owszem. Chyba s±. Ale chodzi o to, ze inni kierowcy tego nie widza.
Wiec moze to innych kierowcow wprowadzac w blad, i stwarzac zagrozenie.

Data: 2011-01-10 09:55:13
Autor: witek
On 1/10/2011 5:45 AM, Ajgor wrote:
[...]

moze, ale to nie zmienia faktu, ze wolno im przekroczyć prędko¶c bez bycia ukaranym.

Data: 2011-01-10 18:19:24
Autor: Ajgor
Namierzanie piratow drogowych przez cywilne samochody policyjne.
Użytkownik "witek" napisał w wiadomo¶ci news:igfa4q$f7h$5inews.gazeta.pl...

moze, ale to nie zmienia faktu, ze wolno im przekroczyć prędko¶c bez bycia ukaranym.

A tak z ciekawosci... Moge prosic o jakis przepis na potwierdzenie tego?

Data: 2011-01-10 13:42:07
Autor: witek
On 1/10/2011 11:19 AM, Ajgor wrote:
[...]

taki sam jak to ze wolno im zastrzelić go¶cia i nie być ukaranym za morderstwo.

Data: 2011-01-11 08:34:12
Autor: to
Namierzanie piratow drogowych przez cywilne samochody policyjne.
begin witek
taki sam jak to ze wolno im zastrzelić gościa i nie być ukaranym za
morderstwo.

Co do tego sÄ… akurat bardzo konkretne przepisy.

Data: 2011-01-11 12:59:27
Autor: witek
On 1/11/2011 2:34 AM, to wrote:
begin witek

taki sam jak to ze wolno im zastrzelić gościa i nie być ukaranym za
morderstwo.

Co do tego sÄ… akurat bardzo konkretne przepisy.

no dokładnie
do jazdy samochodem cywilnym na sluzbie tez.

Data: 2011-01-11 13:19:45
Autor: Ajgor
Namierzanie piratow drogowych przez cywilne samochody policyjne.

Użytkownik "to"  napisał w wiadomo¶ci news:4d2c1604$0$2454$65785112news.neostrada.pl...
begin witek

taki sam jak to ze wolno im zastrzelić go¶cia i nie być ukaranym za
morderstwo.

Co do tego s± akurat bardzo konkretne przepisy.

No i co z tego? Przepisy - nawet najkonkretniejsze - s± dobre tylko wtedy, kiedy sa przestrzegane.
Ilu znasz przedstawicieli jakiejkolwiek wladzy, ktorzy przestrzegaja jakichkolwiek przepisow?

Data: 2011-01-11 13:09:20
Autor: januszek
Namierzanie piratow drogowych przez cywilne samochody policyjne.
Ajgor napisa?(a):

taki sam jak to ze wolno im zastrzeliæ go¶cia i nie byæ ukaranym za
[...]

Rozumiem, że podasz teraz przykład kiedy przedstawiciel władzy bezprawnie zastrzelił jakiegoś gościa? ;)

j.

Data: 2011-01-11 13:02:35
Autor: witek
On 1/11/2011 7:09 AM, januszek wrote:
[...]

akurat tutaj to by sie pare przykładów znalazło.

Data: 2011-01-11 14:28:43
Autor: Ajgor
Namierzanie piratow drogowych przez cywilne samochody policyjne.
Użytkownik "januszek" napisał w wiadomo¶ci news:slrniiolj8.2ch3.januszekgimli.mierzwiak.com...

[...]

bezprawnie zastrzelił jakiego¶ go¶cia? ;)

Ja nie jestem z tych kręgów. Nie znam ich ciemnych spraw. (Ale sam przyznasz, że na przykład "przypadkowe" samobójstwa zabójców Olewnika s± co najmniej dziwne :) )
Po prostu chyba nikt w tym kraju nie wierzy w uczciwo¶ć jakiegokolwiek przedstawiciela władzy.
I przedstawiciele władzy sami s± temu winni.
Uczciwy by się w tych kręgach nie utrzymał, bo nikt tam z uczciwym nie będzie gadał.

Data: 2011-01-11 14:18:12
Autor: januszek
Namierzanie piratow drogowych przez cywilne samochody policyjne.
Ajgor napisa?(a):

Ja nie jestem z tych krĂŞgĂłw. Nie znam ich ciemnych spraw.

To dlaczego wypowiadasz sie tonem eksperta?
(Ale sam przyznasz, ¿e na przyk³ad "przypadkowe" samobójstwa zabójców Olewnika s± co najmniej dziwne :) )

Nic nie wiem o tej sprawie po za tym co serwuja media wiec nie mam o tej sprawie nic do powiedzenia.

Po prostu chyba nikt w tym kraju nie wierzy w uczciwo¶æ jakiegokolwiek przedstawiciela w³adzy.

Wydaje mi sie, ze sprawy wiary nalezy pozostawic kosciolom.

I przedstawiciele w³adzy sami s± temu winni.
Uczciwy by siĂŞ w tych krĂŞgach nie utrzymaÂł, bo nikt tam z uczciwym nie bĂŞdzie gadaÂł.

Jak Kali byc wladza to dobrze ale jak Kali nie byc wladza to zle? ;)

j.

Data: 2011-01-11 17:15:10
Autor: Ajgor
Namierzanie piratow drogowych przez cywilne samochody policyjne.

Użytkownik "januszek" napisał w wiadomo¶ci news:slrniiopkc.2cnl.januszekgimli.mierzwiak.com...
Ajgor napisa?(a):

Ja nie jestem z tych kregów. Nie znam ich ciemnych spraw.

To dlaczego wypowiadasz sie tonem eksperta?

A gdzie tu jest ton eksperta? To jest ton wkur...zonego obywatela. Ja po rostu nie jestem sedzia, ktory do zrozumienia, ze biale jest biale potrzenuje stu dowodow i opinii pieciu ekspertow, bo inaczej slepy jest i wlasnego rozumu nie ma.

Data: 2011-01-11 16:52:12
Autor: januszek
[...]

To po prostu nie dawaj wiary w plotki. Swiat stanie sie przyjemniejszym miejscem.

j.

Data: 2011-01-11 14:30:53
Autor: RadoslawF
Dnia 2011-01-11 14:09, Użytkownik januszek napisał:

[...]

A ja mogÄ™ ?
Policjanci ktĂłrzy napadli na nastolatkĂłw i zastrzelili jednego.
Oficjalnie chcieli zatrzymać gangsterów tylko nie wiedzieli jak ci
wyglÄ…dajÄ…, jakim samochodem przyjadÄ… a atakujÄ…c dzieciaki nie zadbali
aby ich poinformować że są policją a nie zwykłymi bandziorami chcącymi
im zabrać drogie auto ojca jednego z nich.

Pozdrawiam

Data: 2011-01-11 13:55:51
Autor: to
Namierzanie piratow drogowych przez cywilne samochody policyjne.
begin RadoslawF
[...]

Ciekawe czy tutaj też się tłumaczyli "kontratypem".

Data: 2011-01-11 14:28:39
Autor: januszek
Namierzanie piratow drogowych przez cywilne samochody policyjne.
to napisa?(a):

[...]

Ciekawe czy tutaj też się tłumaczyli "kontratypem".

Akurat w sprawie z Poznania z 2004 po kilku minutach z wyszukiwarka mozesz poczytac jak sie tlumaczyli. Skonczyło się w 2009 roku po uprawomocnieniu sie wyroku uniewinniającego Policjantów. Poszkodowany w tym wydarzeniu nastolatek dostał 900 tys odszkodowania oraz co miesieczna rente.

j.

Data: 2011-01-11 14:19:42
Autor: januszek
Namierzanie piratow drogowych przez cywilne samochody policyjne.
RadoslawF napisa?(a):

[...]

Napisales "oficjalnie" co sugeruje, ze masz jakies informacje sugerujace ze cala ta sytuacja byla celowym atakiem na tych konretnych nastolatkow?

j.

Data: 2011-01-11 15:20:57
Autor: RadoslawF
Namierzanie piratow drogowych przez cywilne samochody policyjne.
Dnia 2011-01-11 15:19, Użytkownik januszek napisał:

Rozumiem, że podasz teraz przykład kiedy przedstawiciel władzy bezprawnie zastrzelił jakiego¶ go¶cia? ;)

A ja mogę ?
Policjanci którzy napadli na nastolatków i zastrzelili jednego.
Oficjalnie chcieli zatrzymać gangsterów tylko nie wiedzieli jak ci
wygl±daj±, jakim samochodem przyjad± a atakuj±c dzieciaki nie zadbali
aby ich poinformować że s± policj± a nie zwykłymi bandziorami chc±cymi
im zabrać drogie auto ojca jednego z nich.

Napisales "oficjalnie" co sugeruje, ze masz jakies informacje sugerujace ze cala ta sytuacja byla celowym atakiem na tych konretnych nastolatkow?

Logiki miałe¶ pałę lub nie miałe¶ jej wcale.

Pozdrawiam

Data: 2011-01-11 16:52:57
Autor: januszek
[...]

Logiki miałeś pałę lub nie miałeś jej wcale.

Cokolwiek chciales powiedziec - nie wyszlo ;P

j.

Data: 2011-01-11 21:58:24
Autor: RadoslawF
Dnia 2011-01-11 17:52, Użytkownik januszek napisał:

[...]

Z mi zżarło z pocz±tku zdania.
A to że napisałem "oficjalnie" wcale nie sugeruje tego co napisałe¶.

Pozdrawiam

Data: 2011-01-12 05:15:00
Autor: januszek
Namierzanie piratow drogowych przez cywilne samochody policyjne.
RadoslawF napisa?(a):

Z mi zżarło z początku zdania.

Z jak zajadłość?

A to że napisałem "oficjalnie" wcale nie sugeruje tego co napisałeś.

O, już lepiej - mam na myśli, że próba wyjaśnienia tego co miałeś na myśli zamiast ataku personalnego to bardzo duży postęp w dyskusji. Co więc konkretnie miałeś na myśli piszać "oficjalnie"?

j.

Data: 2011-01-12 15:10:01
Autor: RadoslawF
Namierzanie piratow drogowych przez cywilne samochody policyjne.
Dnia 2011-01-12 06:15, Użytkownik januszek napisał:

Z mi zżarło z pocz±tku zdania.

Z jak zajadło¶ć?

Bredzisz i znowu będziesz płakał że to zdanie to atak personalny.

A to że napisałem "oficjalnie" wcale nie sugeruje tego co napisałe¶.

O, już lepiej - mam na my¶li, że próba wyja¶nienia tego co miałe¶ na my¶li zamiast ataku personalnego to bardzo duży postęp w dyskusji. Co więc konkretnie miałe¶ na my¶li piszać "oficjalnie"?

Miałem na my¶li że wykonywali zadanie - zatrzymania gangsterów.
Jeszcze co¶ wytłumaczyć ?

Pozdrawiam

Data: 2011-01-12 14:21:01
Autor: januszek
Namierzanie piratow drogowych przez cywilne samochody policyjne.
RadoslawF napisa?(a):

[...]

Bredzisz i znowu będziesz płakał że to zdanie to atak personalny.

"Bredzisz" i "będziesz płakał" nie odnoszą się przecież do omawianej tu sprawy...
Miałem na myśli że wykonywali zadanie - zatrzymania gangsterów.
Jeszcze coś wytłumaczyć ?

Ok, napisałeś tak:

Oficjalnie chcieli zatrzymać gangsterów tylko nie wiedzieli jak ci wyglądają, jakim samochodem przyjadą a atakując dzieciaki nie zadbali aby ich poinformować że są policją a nie zwykłymi bandziorami chcącymi im zabrać drogie auto ojca jednego z nich.

To wyjaśnij co w takim razie, Twoim zdaniem, robili nieoficjalnie?

j.

Data: 2011-01-12 19:07:22
Autor: RadoslawF
Dnia 2011-01-12 15:21, Użytkownik januszek napisał:

Bredzisz i znowu będziesz płakał że to zdanie to atak personalny.

"Bredzisz" i "będziesz płakał" nie odnosz± się przecież do omawianej tu sprawy...
Miałem na my¶li że wykonywali zadanie - zatrzymania gangsterów.
Jeszcze co¶ wytłumaczyć ?

Ok, napisałe¶ tak:

Oficjalnie chcieli zatrzymać gangsterów tylko nie wiedzieli jak ci wygl±daj±, jakim samochodem przyjad± a atakuj±c dzieciaki nie zadbali aby ich poinformować że s± policj± a nie zwykłymi bandziorami chc±cymi im zabrać drogie auto ojca jednego z nich.

To wyja¶nij co w takim razie, Twoim zdaniem, robili nieoficjalnie?

Nieoficjalnie zrobili sobie piknik na skraju drogi.

Pozdrawiam

Data: 2011-01-12 18:18:42
Autor: januszek
[...]

I tak o to, jakże rzeczowo, dotarliśmy do klasyki fantastyki... ;) Jak już sugerowałem wyrabianie sobie zdania o świecie na podstawie nie twardych faktów a opowieści fantastycznych, plotek albo bajek prowadzi na manowce ;)

j.

Data: 2011-01-12 20:53:21
Autor: RadoslawF
Dnia 2011-01-12 19:18, Użytkownik januszek napisał:

To wyja¶nij co w takim razie, Twoim zdaniem, robili nieoficjalnie?

Nieoficjalnie zrobili sobie piknik na skraju drogi.

I tak o to, jakże rzeczowo, dotarli¶my do klasyki fantastyki... ;) Jak już sugerowałem wyrabianie sobie zdania o ¶wiecie na podstawie nie twardych faktów a opowie¶ci fantastycznych, plotek albo bajek prowadzi na manowce ;)

Do fantastyki to niestety Ty dotarłe¶ swoj± interpretację jednego
napisanego prze ze mnie wyrazu "oficjalnie".
Teraz będziesz się wił i kombinował jak tu wyj¶ć na normalnego i
zwalić ci±goty do zmy¶lania komu¶ innemu.

Pozdrawiam

Data: 2011-01-12 20:52:18
Autor: januszek
Namierzanie piratow drogowych przez cywilne samochody policyjne.
RadoslawF napisa?(a):

Do fantastyki to niestety Ty dotarłeś swoją interpretację jednego
napisanego prze ze mnie wyrazu "oficjalnie".
Teraz będziesz się wił i kombinował jak tu wyjść na normalnego i
zwalić ciągoty do zmyślania komuś innemu.

Czy zamiast wicia i kombinowania nie zapytałem o co Tobie chodziło?
Nadal czekam na, rzeczowÄ… i konkretnÄ…, odpowiedĹş.

j.

Data: 2011-01-12 22:29:24
Autor: RadoslawF
Dnia 2011-01-12 21:52, Użytkownik januszek napisał:

[...]

Nadal czekam na, rzeczow± i konkretn±, odpowiedĽ.

Dostałe¶ i to kilka odpowiedzi.
Masz jeszcze jakie¶ pytania uzupełniaj±ce ?

Pozdrawiam

Data: 2011-01-13 05:38:20
Autor: januszek
[...]

Dostałeś i to kilka odpowiedzi.

Chyba w jakimś innym, równoległym Wszechświecie bo na pewno nie tu...

Masz jeszcze jakieś pytania uzupełniające ?

W zasadzie nie. j.

Data: 2011-01-13 09:40:01
Autor: Ajgor
Namierzanie piratow drogowych przez cywilne samochody policyjne.

Użytkownik "januszek" <januszek@polska.irc.pl> napisał w wiadomo¶ci news:slrniit3tl.2l16.januszekgimli.mierzwiak.com...
Czy zamiast wicia i kombinowania nie zapytałem o co Tobie chodziło?
Nadal czekam na, rzeczow± i konkretn±, odpowiedĽ.

Dostałe¶ i to kilka odpowiedzi.

Chyba w jakim¶ innym, równoległym Wszech¶wiecie bo na pewno nie tu...

Masz jeszcze jakie¶ pytania uzupełniaj±ce ?

W zasadzie nie.

Nie ma bata.. Prawnik..
To nie byl glos w dyskusji, tylko stwierdzenie retoryczne. Prosze na ne nie odpowiadac.

Data: 2011-01-13 10:28:45
Autor: RadoslawF
Dnia 2011-01-13 06:38, Użytkownik januszek napisał:

[...]

OdpowiedĽ na jakie¶ twoje pytanie jest w każdym moim po¶cie pisanym
w odpowiedzi na twój. W niektórych s± dwie odpowiedzi.  :-)
Wróć może ze ¶wiata równoległego i przeczytaj ale dla odmiamy
ze zrozumieniem.

Masz jeszcze jakie¶ pytania uzupełniaj±ce ?

W zasadzie nie.

Cieszę się bardzo że więcej pytań nie masz, z mojej strony EOT.

Pozdrawiam

Data: 2011-01-13 10:34:00
Autor: januszek
Namierzanie piratow drogowych przez cywilne samochody policyjne.
RadoslawF napisa?(a):

Odpowiedź na jakieś twoje pytanie jest w każdym moim poście pisanym
w odpowiedzi na twĂłj. W niektĂłrych sÄ… dwie odpowiedzi.  :-)
Wróć może ze świata równoległego i przeczytaj ale dla odmiamy
ze zrozumieniem.

Oczywiście chodziło mi o konkretną odpowiedź na konkretne (a nie jakieś) pytanie. I tej konkretnej odpowiedzi nie było. j.

Data: 2011-01-11 14:51:10
Autor: Ajgor
Namierzanie piratow drogowych przez cywilne samochody policyjne.
Użytkownik "RadoslawF" napisał w wiadomo¶ci news:ighm2g$p44$1news.onet.pl...

[...]

Jakis czas temu (bedzie dobre pare lat) w miejscowosci, w ktorej mieszkalem wtedy (niewielkiej) pijany policjant przejechal samochodem
starsza kobiete, ktora akurat przechodzila przez jezdnie (na pasach). Byla sprawa, w ktorej sad orzekl, ze kobieta byla winna, i gliniarzowi nic sie nie stalo.
O sprawie nie bylo slowa w zadnych mediach. Ale w naszej miejscowosci prawie wszyscy sie znali. I wszyscy dokladnie wiedzieli, jak to sie skonczylo.
Takie sa wlasnie metody zwalania winy na biednego uczciwego obywatela.

Data: 2011-01-11 14:23:03
Autor: januszek
[...]

Jak to fatwo napisac, ze gdzies, ktos, kiedys, cos, kogos. I zadnych konkretow. Skoro to wszystko prawda to dlaczego nie napiszesz otwarcie, z podaniem miejscowosci i nazwiskiem funkcjonariusza? Zebysmy sie dobrze zrozumieli - nie zarzucam Ci pisania nieprawdy - tylko wskazuje calkowity brak konkretow przez co to co piszesz ma wage plotki albo miejskiej legendy.

j.

Data: 2011-01-11 17:17:26
Autor: Ajgor
Namierzanie piratow drogowych przez cywilne samochody policyjne.

Użytkownik "januszek" napisał w wiadomo¶ci news:slrniioptg.2cnl.januszekgimli.mierzwiak.com...

[...]

Przeprazam. A czy to jest rozprawa? Miejscowosc moge podac. Nazwiska nie pamietam. Tylko po co?
Opisalem KONKRETNE zdarzenie (ktore na prawde mialo miejsce). A ze nie podalem szczegolow? A do czego Ci one potrzebne?
Chodzi o zasady postepowania, a nie o konkretne zdarzenie.

Data: 2011-01-11 16:53:55
Autor: januszek
[...]

Twoj opis zdarzenia przypomina relacje ze spotkan UFO ;) i nic z tego KONRETNEGO nie wynika.

j.

Data: 2011-01-11 17:58:17
Autor: Ajgor
Namierzanie piratow drogowych przez cywilne samochody policyjne.

Użytkownik "januszek" <januszek@polska.irc.pl> napisał w wiadomo¶ci news:slrniip2oc.2d6u.januszekgimli.mierzwiak.com...
Ajgor napisa?(a):

[...]

Normalnie rece opadaja. Mam wrazenie, ze mam do czynienia z sedzia, i to takim co od wojny jeszcze nie wyszedl z lasu.

Data: 2011-01-11 17:05:05
Autor: januszek
[...]

Mylisz sie. Hint: Sprawdz tytul grupy. Przemysl. Mysle, ze lepiej bys sie czul na jakims forum faktu albo cos kolo tego ;)

j.

Data: 2011-01-11 13:48:20
Autor: to
Namierzanie piratow drogowych przez cywilne samochody policyjne.
begin Ajgor
No i co z tego? Przepisy - nawet najkonkretniejsze - s± dobre tylko
wtedy, kiedy sa przestrzegane.
Ilu znasz przedstawicieli jakiejkolwiek wladzy, ktorzy przestrzegaja
jakichkolwiek przepisow?

Ale co do ma do rzeczy? Ogarniasz o czym dyskutujesz? ;-)

Data: 2011-01-11 23:35:44
Autor: Smok Eustachy
Namierzanie piratow drogowych przez cywilne samochody policyjne.
Dnia Mon, 10 Jan 2011 08:41:37 +0100, Misiek napisał(a):
/..../
a nie sa oni "w trakcie wykonywania czynnosci sluzbowych" tak przez
przypadek?
Teraz strzelam. Byc moze pudlo hehehe

Jakby byli to by wyli.
Po to sÄ… koguty i syreny, dopĂłki poselstwo nie wprowadzi jakiĹ› zdegenerowanych zmian w prawie.

Data: 2011-01-12 05:17:45
Autor: januszek
Namierzanie piratow drogowych przez cywilne samochody policyjne.
Smok Eustachy napisa?(a):

Jakby byli to by wyli.
Po to sÄ… koguty i syreny, dopĂłki poselstwo nie wprowadzi jakiĹ› zdegenerowanych zmian w prawie.

Dwa lata temu już była o to afera:

http://www.polskatimes.pl/stronaglowna/89382,,id,t.html

j.

Data: 2011-01-12 23:59:04
Autor: Smok Eustachy
Dnia Wed, 12 Jan 2011 06:17:45 +0100, januszek napisał(a):

Dwa lata temu już była o to afera:

http://www.polskatimes.pl/stronaglowna/89382,,id,t.html

 Bardzo dobry artykuĹ‚ pokazujÄ…cy zagroĹĽenia. MoĹĽe nie bardzo dobry ale dobry. Pokazuje tez degeneracjÄ™ prawnÄ… Komendy GĹ‚Ăłwnej.

Data: 2011-01-10 13:39:03
Autor: 666
Namierzanie piratow drogowych przez cywilne samochody policyjne.
Ba, potrafi± Ci usi±¶ć na zderzaku i w ten sposób "wywieĽć" poza dozwolon± prędko¶ć.
Było to jednym z ulubionych zajęć cywilnego samochodu zaraz po wjeĽdzie do Radomia od strony W-wy.
J...a biała tablica na dwupasmówce, najbliższe domy z pół kilometra.
Jak mi siadł na zderzaku (po zmroku, ¶wiatła w moj± klapę tyln±), to naturalnie zwiększyłem z 60 km/h do 80 km/h, żeby się odczepił.
A tu niebieskie ¶wiatełko i lizaczek.

Akurat to przykład chamstwa policyjnego napędzanego zapewne przez władze miasta (mandaty, głównie dla Warszawiaków), ale z drugiej strony nieoznakowanych radiowozów powinno być więcej, bo buractwo na drogach mamy straszne.

-- -- -

Prawde mowiac jest logiczne, ze oni nie powinni przekraczac predkosci.
Bo pomimo calej "szlachetnosci" ich postepowania - sami stwarzaja

Data: 2011-01-10 14:53:05
Autor: Ajgor
Namierzanie piratow drogowych przez cywilne samochody policyjne.

Użytkownik " 666"napisał w wiadomo¶ci news:igf25m$ptg$1inews.gazeta.pl...

[...]

na buractwo powinno byc wiecej radarow. Ale PRAWDZIWYCH. Dobrze oznakowanych. Bo powiedzmy szczerze - widzac tabliczke "Uwaga radar" o wiele czesciej kierowcy zwalniaja, niz widzac sam radar. Tym bardziej, ze radar z reguly widzi sie w ostatnim momencie, jak juz za pozno na zwalnianie.
Radary nie maja wiekszego wplywu na bezpieczenstwo. Tabliczki dialaja o wiele lepiej.

Data: 2011-01-10 16:31:51
Autor: ±ćęłń󶼿
Namierzanie piratow drogowych przez cywilne samochody policyjne.
Cywilna radiolka też jest potrzebna.
Chociażby na "nauczycieli", którzy jad±cego i tak 15-20 km/h ponad ograniczenie wyprzedz± tylko po to, żeby póĽniej kilka kilometrów
jechać tuż przez Tob±, lub za chwilę skręcić w lewo do zagrody, lub hamować Ci chamsko przed nosem.

-- -- -

Data: 2011-01-10 20:06:38
Autor: niusy.pl
Namierzanie piratow drogowych przez cywilne samochody policyjne.

Użytkownik " 666" <j666.SKASUJ@gazeta.pl>

[...]

I wszystkie miałyby przekraczać prędko¶ci ???

Data: 2011-01-12 15:29:57
Autor: Ajgor
[...]

DOKLADNIE taki przypadek mialem jakis czas temu. Okolo godziny 12 w poludnie w Polkowicach. Wyjechalem sobie na czteropasmowke w kierunku Lubina, a za mna wyjechal popielaty samochod. Siadl mi na zderzaku, ze chyba centymetry brakowaly, zeby mi wjechal w dupe. Jechalem ze 70 na godzine (takie jest tam ograniczenie). Ale ja jestem zlosliwa menda. Zamiast przyspieszyc, jeszcze zwolnilem, i to do kolo 40 :) Jechali tak za mna ze 200 metrow, az mnie to zaczynalo nudzic. Ale w pewnym momencie sie wkurzyli chyba, zmienili pas, i przyspieszyli. I zobaczylem, ze panowie w samochodzie maja policyjne mundurki.
Chamstwo jedne.
W pierwszym odruchu chcialem zlapac za komorke, i zglosic na 112, ze jakis pijany kierowca robi sobie jaja na czteropasmowce, i podac ich dane. Ale pozniej sobie pomyslalem, ze po co sobie klopotow robic. Sam nic nie zdzialam.

Namierzanie piratow drogowych przez cywilne samochody policyjne.