Namiot

Data: 2012-06-15 08:33:03
Autor: jurski
Namiot
Witam
Wybieram się z rodziną (2 osoby dorosłe + 2 dzieci) na trzytygodniową wycieczkę do Holandii.
Brakuje mi namiotu. Ze względu na minimalizację kosztów campingu zastanawiam się nad namiotem 4-osobowym, tylko czy to nie stoi w sprzeczności z wagą i wygodą transportu.
Proszę Was o radę, czy szukać czwórki, czy jednak lepiej 2 dwójki.
Miło byłoby gdyby ktoś mógł zaproponować jakieś modele.
Zależy mi na dobrym stosunku ceny do jakości.

Pozdrawiam
jurski

Data: 2012-06-14 23:42:00
Autor: tadek
Namiot
On 15 Cze, 08:33, jurski <jur...@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

czym się będziesz poruszał? Jeżeli samochód waga ma mniejsze
znaczenie.Zapytaj tu:
http://ngt.pl/

Data: 2012-06-15 08:56:09
Autor: jurski
Namiot
czym się będziesz poruszał? Jeżeli samochód waga ma mniejsze
znaczenie.Zapytaj tu:
http://ngt.pl/

Oczywiście rowerem, w końcu to grupa rowerowa, czyż nie?
jurski

Data: 2012-06-15 11:08:08
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Namiot
jurski, Fri, 15 Jun 2012 08:33:03 +0200, pl.rec.rowery:
[...]

<http://www.tuttu.pl/outdoorowe,namiot-andy-iv-4-9kg-92-k-521-1371-p> -
tutaj widać czwórkę, ale jak patrzę na masę to chyba wolałbym wieźć 2x2-ki.
Ale ja jestem z gatunku, który w góry wlecze swój namiot, nawet jak ma
opcję spania z kimś i noszenia podobnej masy (namiot o masie 1,8kg rządzi
;-) ).
A te dzieci to duże? Bo jak nie duże, to spokojnie możesz uderzać w namiot
3-osobowy, dzieciaki podrosną to zostanie Ci _bardzo_ wygodny namiot dla
dwóch osób.

--
Pozdrowienia,

Data: 2012-06-15 11:27:37
Autor: jurski
Namiot
A te dzieci to duże? Bo jak nie duże, to spokojnie możesz uderzać w namiot
3-osobowy, dzieciaki podrosną to zostanie Ci _bardzo_ wygodny namiot dla
dwóch osób.

Dzięki Marku za odpowiedź.
Myślę, że duża trójka też by się nadała. Dzieci 15 i 10 lat.
Byłem już na rowerze w Holandii z obecną żoną :-) ale to było daaawno temu w 1994. Chciałem coś podobnego powtórzyć z dziećmi.
Możesz zaproponować jakiś model?

Pozdrawiam
jurski

Data: 2012-06-15 11:48:38
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Namiot
jurski, Fri, 15 Jun 2012 11:27:37 +0200, pl.rec.rowery:
Możesz zaproponować jakiś model?

Popatrz na Fjorda Nansena Korsyka III. Spaliśmy w nim z MadManem w czasie
wyjazdu na Bałkany trzy lata temu, ma on ten plus, że ma _gigantyczny_
przedsionek, w którym trzymaliśmy rowery i spokojnie mogliśmy w nim
gotować, MadMan wspominał, że spał w nim we czwórkę. Myślę, że ma szansę
dać radę :-)

--
Pozdrowienia,

Data: 2012-06-15 03:26:59
Autor: Jacek G.
Namiot
On 15 Cze, 11:48, Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-
sp...@gmail.com> wrote:
> [...]

przedsionek, w którym trzymaliśmy rowery i spokojnie mogliśmy w nim
gotować, MadMan wspominał, że spał w nim we czwórkę. Myślę, że ma szansę

Może da się wcisnąć w  4 os. na te 160 cm szerokości, ale nie wiem,
czy będzie to komfortowy sen. A przecież na takich wyjazdach warto się
wyspać i być wypoczętym. 4 rowery do przedsionka też mogą nie wejść.
Tak, że ta Korsyka może być fajna, ale chyba na max 3 osoby.
Osobiście mam Andy-4, które wskazałeś w poprzednim poście. Odchudziłem
go przez dokupienie stelaża alu (gotowego nie ma, ale można kupić
rurki luzem i dociąć) - trochę to kosztowne, ale sam namiot udało się
kupić w jakiejś promocji. Dla 3 osób jest bardzo wygodny - można w
środku trzymać część bagaży. Dla 4 również, z tym, że bagaże raczej w
przedsionku. Drobne wady - sposób otwierania sypialni - "zawias" z
prawej strony (większość namiotów tak chyba teraz ma), co utrudnia
osobom śpiącym z tej strony wchodzenie/wychodzenie (lepszy byłby od
góry - tak miałem w poprzednim) i moskitiera tylko w górnej części
wejścia do sypialni - ja byłem przyzwyczajony, że jest na całym
wejściu co pozwala obserwować co się dzieje na zewnątrz (np. stojące
na zewnątrz rowery).
--
Jacek G.

Data: 2012-06-15 14:07:36
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Namiot
Jacek G., Fri, 15 Jun 2012 03:26:59 -0700 (PDT), pl.rec.rowery:
sp...@gmail.com> wrote:
[...]

Dużo zależy od wymiarów całego składu śpiącego. Ja tam wysypiałem się na
40cm szerokości bez najmniejszego problemu :-) I dodatkowo, znam (z
Precla!) kilku dorosłych facetów, którzy zmieścili by się tam w sześciu...
:-P (ale jeden z nich jest tak chudy, że jak źle na kanapie siądzie to
wpada między poduszki)

4 rowery do przedsionka też mogą nie wejść.

3 rowery oraz 10 sakw wchodzi do środka _luźno_, a weź poprawkę na to, że
jeden z tych czterech rowerów będzie zdjęty z 10-latka. Nie wiem jak tam
współczesne 10-latki, ale 8-latki aż takie wielkie nie są...

--
Pozdrowienia,

Data: 2012-06-15 14:38:25
Autor: Titus Atomicus
Namiot
Witam,
Mi sie wydaje, ze dla 4 osob lepiej kupic 2 mniejsze namioty, niz jeden wiekszy. To bardziej elastyczne rozwiazanie (w czasie tej wycieczki i na prszyslosc bo przeciez nie bedziecie w przyszlosci jezdzili wciaz we czaworke). I daje wiekszy komfort przy przewozeniu i mieszkaniu.
Polecam 2x FN Veig II albo III. Roznica w wadze i cenie niewielka (oba waza po ok. 3kg) , a III jest de facto komfortowa dwojka.
--
TA

Data: 2012-06-15 14:49:39
Autor: Fabian
Namiot
On 15.06.2012 14:38, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world wrote:
[...]

Dzieci to raczej ma się dłużej niż rok, na pewno jest to dłuższa inwestycja niż namiot ;)

Fabian.

Data: 2012-06-15 15:10:11
Autor: Titus Atomicus
Namiot
In article <jrfb1m$2e2$1@inews.gazeta.pl>,
 Fabian <fabian1234567890@gazeta.pl> wrote:

> [...]

Dzieci to raczej ma się dłużej niż rok, na pewno jest to dłuższa inwestycja niż namiot ;)

No, ale w jakim wieku te dzieci?
No i czy rodzice zawsze razem z dziecmi musza jezdzic?
No i nawet na wspolnej wycieczce - komofort w dwoch dwojkach jest jakby wiekszy niz w jednej czworce.

--
TA

Data: 2012-06-17 19:37:06
Autor: Fabian
Namiot
On 15.06.2012 15:10, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world wrote:
No, ale w jakim wieku te dzieci?
No i czy rodzice zawsze razem z dziecmi musza jezdzic?

Twórca wątku szuka namiotu (lub namiotów) dla czterech osób, a nie dla czterech, a czasem dwóch, tak przynajmniej chyba napisał ;)

No i nawet na wspolnej wycieczce - komofort w dwoch dwojkach jest jakby
wiekszy niz w jednej czworce.

Szczególnie przy wożeniu większego ciężaru, rozkładaniu i składaniu.

Fabian.

Data: 2012-06-17 21:12:15
Autor: kawoN
Namiot
W dniu 12-06-17 19:37, Fabian pisze:
[...]

Czytać ze zrozumieniem: twórca się zastanawia czy 4-rkę
czy 2 x 2-jka. Wiek dzieci podany (15 i 10).

No i nawet na wspolnej wycieczce - komofort w dwoch dwojkach jest jakby
wiekszy niz w jednej czworce.

Szczególnie przy wożeniu większego ciężaru, rozkładaniu i składaniu.

Zdecydowanie komfort większy. Dzieci w tym wieku nawet
powinny spać w oddzielnym namiocie :)
Dzieci w tym wieku powinny już przymierzyć się
do wożenia a szczególnie rozkładania i składania swojego namiotu.

--
kawoN
-

Data: 2012-06-27 02:25:59
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Namiot
kawoN, Sun, 17 Jun 2012 21:12:15 +0200, pl.rec.rowery:
Dzieci w tym wieku powinny już przymierzyć się
do wożenia a szczególnie rozkładania i składania swojego namiotu.

Powiedzmy, że akurat kwestię rozkładania można załatwić i jednym namiotem,
tak jak i wożenia go... No ale ja to truskawki z cukrem...

--
Pozdrowienia,

Data: 2012-06-27 08:57:06
Autor: kawoN
Namiot

Powiedzmy, że akurat kwestię rozkładania można załatwić i jednym namiotem,
tak jak i wożenia go... No ale ja to truskawki z cukrem...

Ano można.
Z drugiej strony można dzieciom zobrazować powiedzenie:
"Jak sobie pościelesz tak się wyśpisz" :)

--
kawoN
-

Data: 2012-06-27 12:58:05
Autor: Robert Ostrowski
Namiot
Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world napisał(a):
No i nawet na wspolnej wycieczce - komofort w dwoch dwojkach jest jakby wiekszy niz w jednej czworce.

Nie tylko komfort ale intymność się także liczy a w zbiorówce intymności nie
uświadczysz.

Już kilka ładnych lat jeżdzimy z dzieciakami i 2 osobne namioty się
sprawdzają. Tylko jak dzieciaki były młodsze to musieliśmy je wpuszczać do
siebie na czas burzy. --

Data: 2012-06-17 21:12:40
Autor: jurski
Namiot
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Na 90% zdecydowałem się na 4-kę.
Wybiorę chyba Husky Baron 4 os.

Za:
- jedna opłata za namiot na kampingu
- mniejsza cena jednego namiotu niĹź dwĂłch dwĂłjek
- mniejsza waga jednej czwĂłrki niĹź dwĂłch dwĂłjek
- czas składania i rozkładania

Przeciw:
- dwójkę można wykorzystać dla dwóch osób (4 dla dwóch to przesada)

Pozdrawiam
jurski

Namiot