Napęd dyskietek 5,25"

Data: 2010-10-29 12:47:58
Autor: Vituniu
Napęd dyskietek 5,25"
Nie jestem pewien czy to kwestia zwykłego powtarzania prób odczytu.
To raczej jak w napędach optycznych - jedne mają lepsze mechanizmy
korekcji błędów (jeśli płytka stwarza problemy przy odczycie), a inne
gorsze.

 To już przekracza wszelkie granice.

Sadze ze autorowi chodzil raczej chodzilo o zdolnosc do kalibracji glowicy
do sciezki ewentualnie o tolerancje na poziomy zer i jedynek, niz o jakies
voodoo i wrozenie z fusow.

Na dyskietce nie ma nadmiarowych danych do korekcji.

Jak nie jak tak? A CRC to pies? Na pojedyncze bity wystarcza w zupelnosci.
:)

Jeśli w tym drugim napędzie sformatujemy i zapiszemy dyskietkę
to będzie ona czytana.

Owszem, tylko, ze nam chodzi o zawartosc, nie o nosnik...

A propos nosnikow: kto reanimowal dyskietki z "badami"
za pomoca magnesu stalego reka w gore ;)

pozdrawiam,
Vituniu.

PS:
Ehhh... czasy "noname'ow"... jej... ;)

Data: 2010-10-29 15:00:21
Autor: Remek
Napęd dyskietek 5,25"
Użytkownik "Vituniu" napisał:

Jak nie jak tak? A CRC to pies? Na pojedyncze bity wystarcza w zupelnosci.

CRC na bity??? Paradne. Możesz mi podać CRC bitów o wartościach 0 i 1? To
jest niepoważne. Czytaj poważnych ludzi wypowiadających się na grupie
zamiast bełkotać. Wszystkie dane składają się z pojedyńczych bitów. Film 700
MB na CD też. I chcesz naprawiać ewentualne błędy kontrolując poszczególne
bity? Objaśnij jak to zrobić?

Owszem, tylko, ze nam chodzi o zawartosc, nie o nosnik...

Komu "nam"? My król? Pisz za siebie. Ja piszę o możliwych przyczynach braku
możliwości odczytu dyskietki zapisanej w innym napędzie. Doczytałeś?

Data: 2010-11-04 14:37:14
Autor: Vituniu
Napęd dyskietek 5,25"
Jak nie jak tak? A CRC to pies? Na pojedyncze bity wystarcza w
zupelnosci.

CRC na bity??? Paradne.

IIRC w DOSowym formacie dyskietek na kazdy sektor 512 bajtow
przypadaja 2 bajty na CRC16 pozwalajace z marszu skorygowac jeden
bledny bit w sektorze plus wykryc pare blednych bitow wystepujacych
bezposrednio po sobie.

Niech mnie ktos poprawi, jesli sie myle... Pamiec mam juz zdecydowanie
nie taka jak niegdys...

A (raczej niezbyt merytoryczna) reszte Twojej wypowiedzi, pozwolisz,
pomine... ;)

pozdrawiam,
Vituniu.

Data: 2010-11-04 14:42:20
Autor: Mariusz Kruk
Napęd dyskietek 5,25"
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Vituniu"
[...]

Ę?
CRC jest do wykrywania błędów. Nie masz jak odzyskać prawidłowych danych
w wypadku wystąpienia błędu. Do tego musiałbyś mieć cokolwiek większą
nadmiarowość. (zakładając, że w ogóle można CRC tak określić)

--
  Kruk@ -\                   |           }-> epsilon.eu.org | http:// -/                   |                              |

Napęd dyskietek 5,25"