Napęd floppa 1.44 pod USB i kwestia MS-DOS

Data: 2014-12-06 22:33:42
Autor: Pszemol
Napęd floppa 1.44 pod USB i kwestia MS-DOS
Jak wiadomo, MS-DOS nie miał wbudowanej obsługi USB...
Zmieniam właśnie peceta w labie elektronicznym z takiego co
miał wsparcie dla floppa 1.44Mb i teraz będę miał floppa USB
(zewnętrznego). Czy w pewnych starych projektach używających
systemu MS-DOS i bootujących peceta z floppa będę mógł
takiego napędu USB użyć do wystartowania peceta czy może
trzeba będzie jakoś kombinować z bootowalnym pendrivem USB?

Data: 2014-12-07 07:32:13
Autor: Desoft

Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:m60lb2$qo6$1dont-email.me...
Jak wiadomo, MS-DOS nie miał wbudowanej obsługi USB...

Ale o ile pamiętam, pojawiły się jakieś drivery

Zmieniam właśnie peceta w labie elektronicznym z takiego co
miał wsparcie dla floppa 1.44Mb i teraz będę miał floppa USB
(zewnętrznego).

Nie bardzo rozumiem. Spotkałem Floppy USB, ale to coś wielkości FDD wkładane na tasiemkę do PC-ta. Zamiast dyskietki wkładało się USB - ale też ma to 1,44MB (ewentualnie na jednym USB wiele dyskietek)

Jeżeli to zwykła FDD na złączu USB, to kwestia biosu, jeżeli bios bootuje z USB FDD, to ma ruszyć każdy system (dysk ma być jako aktywny, systemowy ... itd)
Zostaje tylko kwestia obsługi USB przez DOS, ale to też zależy od biosu PC-ta. Osobiście nie trenowałem takiej opcji.

Czy w pewnych starych projektach używających
systemu MS-DOS i bootujących peceta z floppa będę mógł
takiego napędu USB użyć do wystartowania peceta czy może
trzeba będzie jakoś kombinować z bootowalnym pendrivem USB?

Wydaje mi się, że teraz kombinujesz. Nie prościej używać pendrive?
Albo boot menager? wybierasz przy starcie PC-ta jaki system potrzebujesz.
Mała partycja z FAT16. Dostępna i "ładowana danymi" z innych systemów.
Wspomnę jeszcze o emulatorach DOS - np.: DOSBOX, tak wiem nie nadaje się do wszystkiego.

--
Desoft

Data: 2014-12-07 07:54:14
Autor: Desoft
[...]

Może najważniejsza kwestia: nie ma różnicy pomiędzy USB-pendrive a USB-FDD
zawsze jest to USB.

--
Desoft

Data: 2014-12-07 02:13:16
Autor: Pszemol
"Desoft" <NICK@interia.pl> wrote in message news:m60tit$tho$1node2.news.atman.pl...
[...]

Znalazłem na eBay takie floppy USB za $11 więc popróbuję sobie...

Data: 2014-12-07 12:08:25
Autor: 666
Napęd floppa 1.44 pod USB i kwestia MS-DOS
Niektóre napędy 3,5'' USB pracują w trybie bootowania Generic USB tylko z własnymi markami sprzętu (coś jak 'biała lista', w rodzaju napęd HP tylko do HP, Panasonic tylko do Panasonic).
Za to najbardziej uniwersalne w tym względzie są ponoć napędy TEAC.
Piszę z perspektywy bootowania laptopa z napędu 3,5'' USB, ale z desktopem może być podobnie.

-- -- -
Znalazłem na eBay takie floppy USB za $11 więc popróbuję sobie.

Data: 2014-12-07 08:01:10
Autor: Pszemol
" 666" <6@6.6> wrote in message news:m61cf3$5iv$1news.supermedia.pl...
[...]

Dzięki za dobre rady.
Po zastanowieniu się, chyba pójdę w inną stronę, mianowicie spróbuję
czy uda się te 3-4 dyskietki bootujące się do MS-DOS z różnymi
konfiguracjami przerzucić jakoś na bootowalnego Pendrajwa USB.
Czy ktoś może polecić dobry soft któremu mogę wrzucić z jednej
strony bootowalnego floppa 3.5" a program wypluje image do pendrive?

Data: 2014-12-08 18:01:05
Autor: Waldemar
Am 07.12.2014 um 15:01 schrieb Pszemol:
[...]

http://www.pendrivelinux.com/boot-dos-from-usb/

Nie próbowałem, ale podobno funkcjonuje. Oprócz tego jest jeszcze drdos project, Caldera też ma DR-DOS, ale za pieniądze i nie wiem, czy z USB supportem. Mam na takim małym komputerku DR-DOSa i działa, ale nie ma USB więc nie mam problemów z ewentualnym brakiem suportu ;-)

Waldek

Data: 2014-12-08 19:26:32
Autor: Pszemol
"Waldemar" <waldemar@zedat.fu-berlin.de> wrote in message news:cem3qiF8t3eU1mid.uni-berlin.de...
[...]

Dzięki Waldku, popatrzę i na ten.

Data: 2014-12-07 11:22:48
Autor: 666
Napęd floppa 1.44 pod USB i kwestia MS-DOS
Dla BIOS-u obsługujacego "Generic USB"?
Śmiem wątpić.

-- -- -
nie ma różnicy pomiędzy USB-pendrive a USB-FDD zawsze jest to USB.

Data: 2014-12-07 10:42:45
Autor: JoteR
"Pszemol" napisał:

Jak wiadomo, MS-DOS nie miał wbudowanej obsługi USB...

Och, nie miał też wbudowanej obsługi SCSI czy SATA, co nie przeszkadza mu bootować się z dysków z temy międzymordziamy ;->
DOS z definicji był głupi jak but i korzystał z tego, co mu BIOSy wystawiły - jeśli BIOS płyty potrafi wystawić FDD na USB jako flopa, bedziesz mógł napawać się widokiem znaku zachęty A:\>_

JoteR

Data: 2014-12-07 08:02:28
Autor: Pszemol
"JoteR" <usenet@interia.eu> wrote in message news:5484211c$0$2658$65785112news.neostrada.pl...
"Pszemol" napisał:

[...]

Faktycznie, był głupi jak but...
Czy prompta A:\> dostanę gdy zrobię bootowalnego pendrive z MS-DOS?
Czy będzie wtedy C:\> ?

Data: 2014-12-07 15:21:16
Autor: JoteR
"Pszemol" napisał:

Czy prompta A:\> dostanę gdy zrobię bootowalnego pendrive z MS-DOS?
Czy będzie wtedy C:\> ?

Nie wiem, moje startowe pendrajwy (lub telefony czy nawigacje) tworzone przy użyciu HP USB Disk Storage Format Tool 2.2.3 z MS-DOS-em zgłaszają się jako C:. Nie wiem, czy coś zmienia ustawienie w BIOS typu USB-FDD, nie mam jak teraz sprawdzić. Co do flopa na USB, mogę sprawdzić jak tylko znajdę jeszcze jakąś żywą dyskietkę.

JoteR

Data: 2014-12-07 12:34:07
Autor: Zbych
On 07.12.2014 05:33, Pszemol wrote:
[...]

Bootowalny pendrive z dosem jest chyba prostszy i szybszy niż flopp na usb. Do tego możesz też dołożyć drivery do hosta usb pod dos:

http://www.scribd.com/doc/28247213/Cypress-DOS-Driver-User-s-Guide

Data: 2014-12-07 08:03:33
Autor: Pszemol
"Zbych" <zbych@onet.pl> wrote in message news:54843b2f$0$2151$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Dzięki Zbych! A masz może warty do polecenia program który zrobi mi
bootowalnego pendrajwa usb co by dało się do MS-DOS z niego bootnąć?

Data: 2014-12-07 16:26:18
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Sun, 7 Dec 2014 08:03:33 -0600, Pszemol napisał(a):

Dzięki Zbych! A masz może warty do polecenia program który zrobi mi
bootowalnego pendrajwa usb co by dało się do MS-DOS z niego bootnąć?

IMO każdy jedem się  nada. Ostatnio polecano:
http://www.pendrivelinux.com/universal-usb-installer-easy-as-1-2-3/
Ja zwykle używam Unetbootin.
--
Jacek

Data: 2014-12-07 12:51:15
Autor: J.F.
Dnia Sun, 07 Dec 2014 12:34:07 +0100, Zbych napisał(a):
[...]

O ile plyta obsluzy.

Do tego możesz też dołożyć drivery do hosta usb pod dos: http://www.scribd.com/doc/28247213/Cypress-DOS-Driver-User-s-Guide

a kiedys jeszcze mialem zagwozdke z windows NT - instalator wystartuje
z CD, ale potem koniecznie domaga sie dyskietki z driverami. Nic innego.

z USB tez zacznie sie bootowac, ale nie skonczy - gdzies tam wkrotce
startuje jakies NT w wersji mini i dalej nie pociagnie.

J.

Data: 2014-12-07 13:30:16
Autor: Zbych
On 07.12.2014 12:51, J.F. wrote:
[...]

Przecież to nie jest do bootowania, tylko do osbługi USB jak już system wystartuje - po to żeby nie przenosić danych na dyskietach (no chyba, że mamy pod tym dosem skonfigurowaną sieć).

Data: 2014-12-07 13:53:40
Autor: jakson
[...]

Opisz bardziej swoj problem, bo z tego nic nie wynika.

Ogolnie mozesz zrobic bootowalnego pendrive DOS-em -
- czesto BIOS/system widzi takiego pendrive jako HDD
(w wiekszosci BIOSow mozesz to zmienic).

Wracajac - potrzebujesz FDD jako "zrodla danych",
czy potrzebujesz FDD, bo program wymaga fizycznej obecnosci FDD?
(np. FDD jest pewnego rodzaju donglem -
 - dany program nie odpali sie jesli 40 sektor dyskietki "nie bedzie sie zgadzal")

Data: 2014-12-07 08:09:52
Autor: Pszemol
"jakson" <john.smith@example.org> wrote in message news:m61ios$ura$1speranza.aioe.org...
[...]

Nie, to drugie nie ma miejsca... nie mam softu zabezpieczonego
floppowym donglem (ale język:"soft z floppowym donglem!" :-)

Mam potrzebę uruchomić od czasu do czasu system w trybie
MS-DOS bo mam pewne stare narzędzia które nie pracują pod
Windows, nawet nie pod Windows XP virtualnym w Windows 7,
i w sumie wystarczy jak do tego celu zrobię sobie bootowalnego
pendraka usb...

A może da się zrobić na HDD dual boot Win7/8 i obok MS-DOS?
Ktoś wie jak to zrobić?

A prawdziwy napęd flopa 1.44Mb też się przyda, bo mam jeden stary
oscyloskop Agilenta (a może to jeszcze jest HP?) który ma taką stację
dysków i to jedyny sposób dla niego aby zrzucić przebieg z ekranu
na formę elektroniczną. Ten oscyl jest oczywiście używany już tylko
awaryjnie, jak dwa inne nowe Agilenty (z obsługą USB) są zajęte do
czegoś ważniejszego ale i tak warto mieć napęd do takiego floppa...

Data: 2014-12-07 16:10:11
Autor: JDX
On 2014-12-07 15:09, Pszemol wrote:
[...]
[...]
Eeee, to ja poważnie zastanowiłbym się nad VirtualBoksem i tam
zainstalował sobie DOS-a. Chociaż za bardzo nie wiem jak go zainstalować
bez FDD bo wersji na CD to chyba nie było. :-) A z drugiej strony to
można się rozejrzeć za darmowymi i podobno bardzo dobrze działającymi
klonami MS-DOS-a.

Data: 2014-12-07 18:18:32
Autor: jakson
Napęd floppa 1.44 pod USB i kwestia MS-DOS
zainstalował sobie DOS-a. Chociaż za bardzo nie wiem jak go zainstalować

To proste.

bez FDD bo wersji na CD to chyba nie było.

Byla, byla.

Data: 2014-12-07 16:18:26
Autor: Marek Wodzinski
On 12/07/2014 03:09 PM, Pszemol wrote:
[...]

To powinien Ci do tego wystarczyć Dosbox o ile ten program nie jest Ci potrzebny do sterowania jakimś hardware podpiętym do pc.
Ewentualnie jeżeli masz w domu sieć, jakiś router/serwerek, pc ma sieciówkę, to można odpalać takie rzeczy nawet przez pxe. Ja tak robię jak mam np. zrobić upgrade biosu jakiejś płyty - bootuje się po sieci, zaciąga gpxe, a w nim jest opcja podstawienia obrazu fdd z którego się później płyta bootuje. I całkiem ładnie udaje A: :-)

A może da się zrobić na HDD dual boot Win7/8 i obok MS-DOS?
Ktoś wie jak to zrobić?

Ja mam multiboot XP/W7/Linux/dos etc, ale wszystko po sieci (dyski do windowsów też, po iscsi).

Pozdrawiam

Marek
Jean-Baptiste Emmanuel Zorg

Data: 2014-12-07 09:37:07
Autor: Pszemol
"Marek Wodzinski" <majek@ODSPAMIACZ.mamy.to> wrote in message news:m61r42$bbk$1pyro.tvk.wroc.pl...
[...]

Przyznam szczerze, że nigdy się nie bawiłem tą opcją, nie umiałbym
tego ustawić... Jak to się robi? Brzmi to ciekawie...

A może da się zrobić na HDD dual boot Win7/8 i obok MS-DOS?
Ktoś wie jak to zrobić?

Ja mam multiboot XP/W7/Linux/dos etc, ale wszystko po sieci
(dyski do windowsów też, po iscsi).

Crazy! I nie cierpisz na wydajności z powodu obniżonego transferu?

Data: 2014-12-07 18:24:31
Autor: Marek Wodzinski
On 12/07/2014 04:37 PM, Pszemol wrote:
[...]

Przede wszystkim musisz mieć pełną kontrolę nad swoim serwerem dhcp, żeby podać dla danej maszyny odpowiednie parametry next-server i filename.
Do tego musisz mieć jeszcze serwer tftp (może być na innej maszynie niż router).
Na samym pxe to się dało zrobić, ale z tego co pamiętam, to trzeba było za każdym razem obraz takiego fdd jeszcze 'opakować' jakimś softem (wszystko było w pakiecie Etherboot). Gpxe wymaga więcej magii w dhcp, ale z drugiej strony jest w stanie zabootować się ze wszystkiego, nawet ściągnąć obraz po http :-) No i w gpxe można właśnie podać czysty image fdd.
Generalnie poszukaj o pxe i zobacz stronę http://etherboot.org/wiki/howtos
Jabyś był mocniej zainteresowany, to mogę podesłać konfigi dhcpd, pxe i gpxe.

[...]

Gigabit w lan-ie, na serwerze 4 dyski w raid10 (ale wcześniej na 2 dyskach w raid1 też było ok), niedługo dołożę tak edukacyjnie jeszcze cache na ssd. Dwa pc pod windowsem spokojnie jednocześnie działają - jakoś nie widzę, żeby było gorzej od zwykłego pojedynczego dysku. Pewnie na jakimś NAS-ie z obsługą iscsi też dałoby się coś takiego zrobić.
A tak mogę w każdej chwili zrobić snapshot dysku maszyny, sklonować ją do eksperymentów, zostawić sobie jedną czystą instalację, powiększyć dysk itp. Brak problemów z bootloaderem i partycjami, bo każdy system widzi tylko swój dysk. Na jednym pc mogę mieć kilka systemów i nie bać się, że jeden zaora mi jakiś inny.
Nie wspominając o bezpieczeństwie danych. Używam tego już parę lat i nie widzę sensu wracania do instalowania windowsów na dysku lokalnym i całego horroru z tym związanego.
Z XP trzeba było odstawić trochę magii, żeby bootował się po iscsi, ale od Visty można już instalować bezpośrednio na dysk sieciowy, działa to od ręki i od instalacji na hdd w zasadzie nie różni się niczym.

Oczywiśćie do laptopa nie jest do dobre wyjście, ale do zwykłego stacjonarnego pc wg. mnie jest idealne.

Data: 2014-12-07 13:09:19
Autor: Pszemol
"Marek Wodzinski" <majek@ODSPAMIACZ.mamy.to> wrote in message news:m622gg$kmq$1pyro.tvk.wroc.pl...
[...]

Dzięki, ale chyba się zniechęciłem :-)
Jako routerów używamy w labie dedykowanych mydelniczek netgeara
lub asusa i tam jest dhcp i nat - nie planuję stawiać linuxa do tego celu :-)

[...]

Fajnie to sobie poinstalowałeś i poukładałeś...
Ale dla moich celów to jednak strzał z armaty do komara :-)

Oczywiśćie do laptopa nie jest do dobre wyjście, ale do zwykłego stacjonarnego pc wg. mnie jest idealne.

Zwłaszcza jak dobrze wszystko przemyślisz i dostosujesz do swoich

Data: 2014-12-07 18:26:37
Autor: jakson
Napęd floppa 1.44 pod USB i kwestia MS-DOS
Przyznam szczerze, że nigdy się nie bawiłem tą opcją, nie umiałbym
tego ustawić... Jak to się robi? Brzmi to ciekawie...

Banalnie - ale polecam postawienie tego na jakims routerze z USB i linuksem.

Crazy! I nie cierpisz na wydajności z powodu obniżonego transferu?

Jest gigabit lan - nie ma cierpienia.

Data: 2014-12-07 13:07:31
Autor: Pszemol
"jakson" <john.smith@example.org> wrote in message news:m622ol$8i1$1speranza.aioe.org...
[...]

Niby tak, ale SATA ma 3 lub 6 gigabitów, więc nie brzmi to zachęcająco.

Data: 2014-12-07 22:22:12
Autor: jakson
Napęd floppa 1.44 pod USB i kwestia MS-DOS
Jest gigabit lan - nie ma cierpienia.

Niby tak, ale SATA ma 3 lub 6 gigabitów, więc nie brzmi to zachęcająco.

....a Twoj dysk podpiety pod SATA III ma odczyt/zapis rzedu 600 MB/s?
Nie? Nawet w odczycie/zapisie sekwencyjnym?

Jesli Twoj dysk wyciaga w zapisie/odczycie losowym dla malych probek
predkosc rzedu 100 MB/s, to nie jest zle.

Data: 2014-12-07 18:23:31
Autor: jakson
Napęd floppa 1.44 pod USB i kwestia MS-DOS
Ewentualnie jeżeli masz w domu sieć, jakiś router/serwerek, pc ma sieciówkę, to można odpalać takie rzeczy nawet przez pxe. Ja tak robię

A jak ma jakis router z USB i OpenWrt,
to mozna na tym postawic TFTP/PXE
i botowac co sie da uzywajac routera i obrazow na pendrive:
https://blog.sloniupl.eu/2013/07/10/gpxe-boot-na-openwrt/

I znowu:
Wpisdu tego na sieci...

Data: 2014-12-07 17:41:41
Autor: Bartolomeo
W dniu 2014-12-07 o 15:09, Pszemol pisze:

A może da się zrobić na HDD dual boot Win7/8 i obok MS-DOS?
Ktoś wie jak to zrobić?

Odpowiedź jest prosta, nie potrzebujesz bo jest DOSBox.

Data: 2014-12-07 18:17:14
Autor: jakson
Napęd floppa 1.44 pod USB i kwestia MS-DOS
Nie, to drugie nie ma miejsca... nie mam softu zabezpieczonego
floppowym donglem (ale język:"soft z floppowym donglem!" :-)

Wazne, ze wszyscy wiemy o co chodzi :).

Co zas do Twoich problemow, to podchodzisz do wszystkiego od dupy strony.

[...]

No to bierzesz pendrive i:
- zakladasz na nim partycje (albo i nie - moze byc bez tablicy partycji, ale czasami lepiej ja miec)
- formatujesz na np. FAT32
- przenosisz system np. sys src_drv: dst_drv:
- kopiujesz na pena wymagane narzedzia

Nieraz posluguje sie takim pendrivem do aktualizacji BIOSu.

A może da się zrobić na HDD dual boot Win7/8 i obok MS-DOS?
Ktoś wie jak to zrobić?

Nie probowalem, ale byc moze wystarczy zrobic to standardowo:
- zalozyc druga partycje i dalej "standardowo"

[...]

A nie lepiej uzyc tu emulatora USB to Floppy?
Podpinasz pod tasme FDD, wkladasz USB z obrazami fdd i wybierasz sobie odpowiedni obraz.
Masa tego w internecie - wszedzie pisza, ze jest full emulation, wiec zapis pewnie tez.

Data: 2014-12-07 13:12:46
Autor: Pszemol
"jakson" <john.smith@example.org> wrote in message news:m62272$71e$1speranza.aioe.org...
Nie, to drugie nie ma miejsca... nie mam softu zabezpieczonego
floppowym donglem (ale język:"soft z floppowym donglem!" :-)

Wazne, ze wszyscy wiemy o co chodzi :).

Otóż to :-)

Co zas do Twoich problemow, to podchodzisz do wszystkiego od dupy strony.

Dupa dupa dupa :-)

[...]

Przenoszę system ... MS-DOS? Na 8 gigowego pendrajwa z FAT 32? :-)

A może da się zrobić na HDD dual boot Win7/8 i obok MS-DOS?
Ktoś wie jak to zrobić?

Nie probowalem, ale byc moze wystarczy zrobic to standardowo:
- zalozyc druga partycje i dalej "standardowo"

A widzisz... ale ja siedzę pod Windows i tam takich czarów się nie robi :-)

[...]

Chcesz żebym rozbebeszył oscyloskop i wyjął mu z brzucha napęd floppa?

Data: 2014-12-07 21:21:42
Autor: JoteR
"Pszemol" napisał:

[...]

Owszem, ostatnie wersje MS-DOS już "umiały" FAT32. Ale teraz stawia się zazwyczaj tego DOS-a z Windows 98.
Wadą powyższego rozwiązania jest to, że taki sys src_drv: dst_drv: możesz zrobić, mając komputer odpalony w trybie MS-DOS, z wiersza poleceń w trybie okienkowym Windows (zwłaszcza od XP w górę) to nie zadziała raczej. Czyli w twoim przypadku masz błędne koło.

JoteR

Data: 2014-12-08 20:21:16
Autor: Pszemol
"JoteR" <usenet@interia.eu> wrote in message news:5484b6dd$0$24489$65785112news.neostrada.pl...
"Pszemol" napisał:

[...]

Nie mam Windows 98, mam oryginalne 3 dyskietki z MS DOS 6.2
(lub 6.22, nie pamiętam). I tego używam do zrobienia "roboczego"
flopa do komputera embedded pod procesor AMD Geode... taki klon x86.

Data: 2014-12-08 22:29:35
Autor: jakson
[...]

A jaki to problem odpalic maszyne wirtualna z jakims DOSem
i podmontowanym pendrive'em?
Reszta "standardowo", jak na "normalnym" komputerze.

Zadnego blednego kola tu nie ma.

Data: 2014-12-07 20:58:55
Autor: JoteR
"Pszemol" napisał:

A może da się zrobić na HDD dual boot Win7/8 i obok MS-DOS?
Ktoś wie jak to zrobić?

Mam w swoim laboratorium identyczną sytuację - czasami trzeba odpalić na komputerze sytem "real time", czego nie zapewni ani maszyna wirtualna, ani żaden Dropbox - musi być czysty MS-DOS (lub odpowiednik) z dostępem do fizycznych adresów i przerwań portów I/O. Do tego celu używam XOSL - z sentymentu, bo są pewnie i inne narzędzia. Działa z mnie zarówno w tandemie DOS/Windows XP jak i DOS/Windows 7. W tym pierwszym przypadku robi się taki ożenek łatwo, szybko i przyjemnie, pamiętając tylko o zduplikowaniu wpisów w boot.ini, w tym drugim należy sadzać systemy w określonej kolejności na przygotowanych uprzednio partycjach, aby nie dopuścić do utworzenia tej 100-megabajtowej partycji, na której lądują pliki rozruchowe.

JoteR

Data: 2014-12-08 20:23:17
Autor: Pszemol
"JoteR" <usenet@interia.eu> wrote in message news:5484b186$0$21555$65785112news.neostrada.pl...
 w tym drugim należy sadzać systemy w określonej kolejności na przygotowanych uprzednio partycjach, aby nie dopuścić do utworzenia
tej 100-megabajtowej partycji, na której lądują pliki rozruchowe.

A w jakiej kolejności? Najpierw MS-DOS, oczywiście? :-)

Data: 2014-12-17 22:08:10
Autor: JoteR
Napęd floppa 1.44 pod USB i kwestia MS-DOS
"Pszemol" napisał"

A w jakiej kolejności? Najpierw MS-DOS, oczywiście? :-)

Oczywiście nie.

JoteR

Data: 2014-12-08 22:31:35
Autor: jakson
[...]

A co ma kolejnosc instalowania systemow do tworzenia tej partycji 100-megabajtowej?
Dzielisz dysk/pen na partycje i wskazujesz instalatorowi,
na ktorej partycji ma zainstalowac tego Win7 czy podobnego.

Data: 2014-12-08 22:41:40
Autor: janusz_k
[...]

Który ci moze pójdzie ale najczęściej nie pójdzie na starej płycie.
Masz CDROM? jeżeli tak to ściągnij sobie obraz hiren boot, tam oprócz kupy róznych narzędzi jest też dos z różnymi sterownikami usb. wypalasz płytkę cd i odpalasz z niej kompa, masz natywnego dosa.

--
Pozdr

Janusz_K

Data: 2014-12-08 20:33:29
Autor: Pszemol
"janusz_k" <Janusz_kk@o2.pl> wrote in message news:m655uk$mau$1speranza.aioe.org...
[...]

A co mi przyjdzie z MS-DOSa odpalonego na CD rom w trybie
tylko do odczytu? W jaki sposób program dostanie się do dysku do
zapisu danych z czujników? To musi być dysk/nośnik zapisywalny...
Myślałem że odpalenie MS-DOSa z USB pendrive da możliwość
zapisu na taki "dysk" C:.

Data: 2014-12-09 09:00:50
Autor: Marek
On Mon, 8 Dec 2014 20:33:29 -0600, "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote:
[...]

A swój samochód też odpalasz korbą? Bosh jakie macie problemy: msdos, floppy.....

--
Marek

Data: 2014-12-09 07:01:01
Autor: Pszemol
"Marek" <fake@fakeemail.com> wrote in message news:almarsoft.4314942965643608154news.icm.edu.pl...
[...]

Marku, no niestety niektĂłrzy mamy w biurze takie "problemy".
Nie bardzo rozumiem dlaczego Cię to drażni :-)
Nie umiesz pomóc to może znajdź sobie inny wątek na tej grupie?

Data: 2014-12-09 20:41:08
Autor: janusz_k
W dniu 2014-12-09 03:33, Pszemol pisze:
[...]

Ale do odczytu jest tylko wirualna dyskietka, jak masz dysk albo pena usb to są tam sterowniki do zapisu i zapiszesz bez problemu,
weź wypróbuj bo warto, tu masz najnowszą
http://www.hiren.info/pages/bootcd-on-usb-disk
http://www.proyectobyte.com/hirens-boot-2/hirens-boot-cd-15-2-usb-2014-everything-one-cd?lang=en

jak widzę to też już jest na usb :)
--
Pozdr

Janusz_K

Data: 2014-12-09 20:46:41
Autor: janusz_k
Napęd floppa 1.44 pod USB i kwestia MS-DOS
A tu masz listę co tam w tym hirenie jest

Data: 2014-12-09 22:07:55
Autor: Pszemol
"janusz_k" <Janusz_kk@o2.pl> wrote in message news:m67jj2$kei$1speranza.aioe.org...
A tu masz listę co tam w tym hirenie jest
http://www.hiren.info/pages/bootcd

Dzięki Janusz - na razie jestem bardzo zajęty innymi projektami
ale włożyłem sobie te linki do zakładek i wrócę do tematu za jakiś
czas - na razie trzeba gasić pożary gdzieś indziej ;-)

Data: 2014-12-07 13:57:44
Autor: jakson
Napęd floppa 1.44 pod USB i kwestia MS-DOS
Ogolnie mozesz zrobic bootowalnego pendrive DOS-em -
- czesto BIOS/system widzi takiego pendrive jako HDD
(w wiekszosci BIOSow mozesz to zmienic).

Mozesz tez zrobic bootowalnego pendrive z emulacja FDD,
tzn. pen bedzie widziany jak dysk C:
a plik emulujacy FDD (1.44 MB) bedzie widziany jako A:

Wszystko jest opisane na sieci - zobacz jak dziala HirensBootCD.

Data: 2014-12-07 08:10:17
Autor: Pszemol
"jakson" <john.smith@example.org> wrote in message news:m61j0g$va8$1speranza.aioe.org...
[...]

Dzięki, popatrzę sobie!

Data: 2014-12-08 08:41:10
Autor: Dominik & Co
Dnia 07.12.2014 Pszemol <Pszemol@PolBox.com> napisał/a:

(zewnętrznego). Czy w pewnych starych projektach używających
systemu MS-DOS i bootujących peceta z floppa będę mógł
takiego napędu USB użyć do wystartowania peceta czy może

Kołacze mi się, że jak zaptaszczysz w BIOS opcje "usb legacy"
to powinno pójść. Ale nie ćwiczyłem.

trzeba będzie jakoś kombinować z bootowalnym pendrivem USB?

FreeDOSa można zainstalować na pendrive. To akurat ćwiczyłem
i działa dobrze.

--
Dominik & kąpany (via debianowy slrn)

Data: 2014-12-10 12:17:31
Autor: jureq

Np z http://derek.chezmarcotte.ca/?p=340

Data: 2014-12-13 19:10:18
Autor: Pszemol
"Smok Eustachy" <smok@wurg.pl> wrote in message news:548b86ab$0$21550$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Do czego? Do startowania PeCeta? Możesz nieco jaśniej się wyrazić?

Napęd floppa 1.44 pod USB i kwestia MS-DOS