Data: 2009-07-29 21:28:46 | |
Autor: Fox | |
Napięcie ładowania FORD | |
Witam, moich dwóch znajomych ma problemy z ładowaniem akumulatoa (tak twierdzi mechanik) więc sprawdziliśmy po odpaleniu aut bez włączonego sprzętu napięcie ładowania w 4 fordach wahało się w przedziale 13,4 - 13,8 V. W sumie w normach powinno być 14,0 - 14,3 ale moze tak powinno byc w fordach.
Sprawdzane modele to: Ford Escort 1997 Ford Mondeo 2001 Ford Focus 2004 Ford Fiesta 2005. Czy te fordy tak mają? Jakie powinno być prawidłowe? -- PZ |
|
Data: 2009-07-29 21:32:10 | |
Autor: Nex@pl | |
Napięcie ładowania FORD | |
Fox pisze:
Witam, moich dwóch znajomych ma problemy z ładowaniem akumulatoa (tak twierdzi mechanik) więc sprawdziliśmy po odpaleniu aut bez włączonego sprzętu napięcie ładowania w 4 fordach wahało się w przedziale 13,4 - 13,8 V. W sumie w normach powinno być 14,0 - 14,3 ale moze tak powinno byc w fordach. Takie wg mnie ujdzie. Jak spadnie poniżej tego to czas się zajać instalacją. |
|
Data: 2009-07-29 21:46:21 | |
Autor: LA | |
Napięcie ładowania FORD | |
Użytkownik "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl> napisał w wiadomości news:h4q8mh$had$1nemesis.news.neostrada.pl... Fox pisze: Ja swego czasu miałem w Fieście MK3 coś koło 19 V bo mi regulator napięcia zdech i w konsekwencji akumulator się w trasie ugotował. |
|
Data: 2009-07-29 22:30:26 | |
Autor: WIHEDCNF | |
Napięcie ładowania FORD | |
Użytkownik "Fox" twierdzi mechanik) więc sprawdziliśmy po odpaleniu aut bez włączonego sprzętu napięcie ładowania w 4 fordach wahało się w przedziale 13,4 - 13,8 V. W sumie w normach powinno być 14,0 - 14,3 ale moze tak powinno byc w fordach. Niewiele mam z tym do czynienia, ale jak mi mechanik sprawdzał napiecie ładowania to kazał WŁĄCZYĆ wszystko co możliwe (światła, ogrzewanie szyb, klimę) i dopiero wtedy robił pomiary |
|
Data: 2009-07-29 23:06:47 | |
Autor: Nex@pl | |
Napięcie ładowania FORD | |
WIHEDCNF pisze:
O, dopiero teraz doczytałem, jeżeli to faktyczne bez obciążenia to jest to bardzo nisko, chyba, że utrzyma się z każdym możliwym obciążeniem (radio swiatla, awaryjne, przeciwmgielne, dmuchawa/klima, klakson :) ) |
|
Data: 2009-07-30 00:52:32 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
Napięcie ładowania FORD | |
Dnia Wed, 29 Jul 2009 21:28:46 +0200, Fox napisał(a):
Witam, moich dwóch znajomych ma problemy z ładowaniem akumulatoa (tak twierdzi mechanik) więc sprawdziliśmy po odpaleniu aut bez włączonego sprzętu napięcie ładowania w 4 fordach wahało się w przedziale 13,4 - 13,8 Czym mierzone? Cyfrowym miernikiem? -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2009-07-30 09:25:30 | |
Autor: J.F. | |
Napięcie ładowania FORD | |
Użytkownik "Fox" <plc2000@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h4q7u0$lj2$1inews.gazeta.pl...
Witam, moich dwóch znajomych ma problemy z ładowaniem akumulatoa (tak twierdzi mechanik) więc sprawdziliśmy po odpaleniu aut bez włączonego sprzętu napięcie ładowania w 4 fordach wahało się w przedziale 13,4 - 13,8 V. W sumie w normach powinno być 14,0 - 14,3 ale moze tak powinno byc w fordach. Miernik na pewno dobry ? Bateryjka sprawna ? Co sie dzialo na wyzszych obrotach? Napiecie 13.8 jest dopuszczalne a nawet zalecane dla akumulatorow zelowych i bardziej ogolnie bezobslugowych. Co prawda zelowych w samochodach popularnych to chyba nie widzialem, ale moze sa przystosowane. I takie regulatory sie widuje, co to juz nie maja 14.5, tylko mniej. Sprawdzac bardziej Boscha niz Forda :-) 13.4V troche za malo. J. |
|
Data: 2009-07-30 10:13:56 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Napięcie ładowania FORD | |
Fox pisze:
Witam, moich dwóch znajomych ma problemy z ładowaniem akumulatoa (tak twierdzi mechanik) więc sprawdziliśmy po odpaleniu aut bez włączonego sprzętu napięcie ładowania w 4 fordach wahało się w przedziale 13,4 - 13,8 V. W sumie w normach powinno być 14,0 - 14,3 ale moze tak powinno byc w fordach. Po pierwsze sprawdzić jeszcze innym miernikiem, może nawet dwoma. Po drugie, napięcie bez obciażenia niewiele mówi o sprawności alerantora. Na własny użytek mam takie kryterium: napięcie powinno być prawidłowe na biegu jałowym przy włączonych światłach mijania (>=13.8V) no i aha, zmierzone po przynajmniej kilku minutach pracy w takich warunkach. Przy większym obciążeniu (grzanie szyby, wentylatory, co tam jeszcze się da włączyć) może trochę siąść, ale po podniesienu obrotów do 1000-1500 ma być znów takie jak wyżej. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |