Data: 2011-07-19 12:37:16 | |
Autor: Filip KK | |
Napiecie na podtrzymaniu radia | |
W dniu 2011-07-19 12:26, Yogi(n) pisze:
Pytanie do obeznanych z elektrotechniką samochodową:Nie wiem w jakim stanie jest Twoja instalacja, ale nic nie powinno przekłamywać odczytu. Po odpaleniu pojazdu wartość na woltomierzu musi wzrosnąć do nominalnej wartości. Obie wartości muszą być takie same na akumulatorze, jak i w instalacji elektrycznej dochodzącej do radia samochodowego. Pozdrawiam |
|
Data: 2011-07-19 12:50:07 | |
Autor: Yogi\(n\) | |
Napiecie na podtrzymaniu radia | |
Użytkownik "Filip KK" <nospam@nospam.pl> napisał w wiadomości news:j03mqs$5sg$1news.task.gda.pl...
W dniu 2011-07-19 12:26, Yogi(n) pisze: Instalacja jest w dobrym stanie, bo auto jest nowe (2,5 roku), nia miało dzwonów ani stłuczek, instalacja nie była cięta czy przerabiana, miałem tylko wątpliwości czy nie ma tam po drodze jakichś regulatorów napięcia itp. Sam woltomierz jest mi średnio potrzebny, ale chcę podpiąć zegar (czasomierz), którego po wymontowaniu fabrycznego radia nie ma (to znaczy jest w nawigacji, którą wsadziłem zamiast radia, ale nie zawsze ją włączam, na krótkich trasach włączanie nie ma nawet sensu, bo startuje ze trzy minuty, dlatego chcę podpiąć zegar. Ale ponieważ mam "kurnik" na dwa urządzenia, pomyślałem, że woltomierz będzie najłatwiej podpiąć w celu wypełnienia dziury w kurniku. W każdym razie, dziekuję za informację, tak czy siak pomierzę napięcia bezpośrednio na akumulatorze i na kablach przy radiu. -- Yogi(n) http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasiukiewicz412010.jpg http://gazetawyborcza.republika.pl/PlakatMichnik_72.jpg http://legionisci.com/zdjecia/11lech2_kibice_d.jpg http://img809.imageshack.us/img809/3142/16282818109207190268210.jpg |
|
Data: 2011-07-24 20:10:04 | |
Autor: PcmOL | |
Napiecie na podtrzymaniu radia | |
.....
Nie wiem w jakim stanie jest Twoja instalacja, ale nic nie powinno przekłamywać odczytu. Po odpaleniu pojazdu wartość na woltomierzu musi wzrosnąć do nominalnej wartości. Obie wartości muszą być takie same na akumulatorze, jak i w instalacji elektrycznej dochodzącej do radia samochodowego. Jest to oczywista bzdura. Napiecie na woltomierzu będzie pomniejszone o o prąd na przewodach "po drodze" razy ich rezystancja. Wobec powyższego, napięcie będzie się zmieniać w zalezności od obciążenia dołączonego do przewodów "po drodze". Dość konkretnie się będzie zmieniać - ułamki woltów, do pojedynczych woltów. |
|
Data: 2011-07-24 23:44:35 | |
Autor: Yogi\(n\) | |
Napiecie na podtrzymaniu radia | |
Użytkownik "PcmOL" <A@A.net> napisał w wiadomości news:j0hn6a$1cd$1opal.futuro.pl...
Jest to oczywista bzdura. Z tymi "pojedynczymi woltami, to trochę przesadziłeś - podczas pomiaru dokładnym woltomierzem (tj. pokazującym tysięczne cześci wolta) różnice pomiędzy napięciem bezpośrednio na akumulatorze i na kabelkach przy radiu wahały się w granicach kilku setnych, co w wypadku woltomierza wyskalowanego co 0,2 V (a taki mam w kabinie) nie ma najmniejszego znaczenia. W stanie spoczynkowym pokazuje 12,1, podczas ładowania 14,4 V. Na moje porzeby taka dokładność w zupełności wytarczy. -- Yogi(n) http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasiukiewicz412010.jpg http://gazetawyborcza.republika.pl/PlakatMichnik_72.jpg http://legionisci.com/zdjecia/11lech2_kibice_d.jpg http://img809.imageshack.us/img809/3142/16282818109207190268210.jpg |
|