Napis na niebie w USA - jak oni to zrobili?

Data: 2016-01-02 10:07:01
Autor: Marcin N
Napis na niebie w USA - jak oni to zrobili?
Ktoś napisał dość długi napis na niebie:

Ameryka jest wielka! Trump jest obrzydliwy.

Długi napis, pięknie czytelny. Litery z małych "kropek-obłoczków".
Pytanie: jak oni to zrobili? Da siÄ™ jednym samolotem?
Czy da się sterować tak precyzyjnie jakimś generatorem dymu?

Naprawdę fajny pomysł...

--
MN

Data: 2016-01-02 10:08:31
Autor: Marcin N
Napis na niebie w USA - jak oni to zrobili?

To było coś w tym stylu:
http://droker.geoblog.pl/gallery/27153/medium_026f6e816ecc.JPG

WidzÄ™, ĹĽe sporo takich napisĂłw jest w googlach.

--
MN

Data: 2016-01-02 10:30:34
Autor: Marek
On Sat, 2 Jan 2016 10:08:31 +0100, Marcin N <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> wrote:
To było coś w tym stylu:
http://droker.geoblog.pl/gallery/27153/medium_026f6e816ecc.JPG
WidzÄ™, ĹĽe sporo takich napisĂłw jest w googlach.

Jaka żywotność/czytelność jest tego napisu, 5min?

--
Marek

Data: 2016-01-02 15:17:23
Autor: Jarosław Sokołowski
Pan Marcin N napisał:

Kto¶ napisał do¶ć długi napis na niebie:

Ameryka jest wielka! Trump jest obrzydliwy.

Długi napis, pięknie czytelny. Litery z małych "kropek-obłoczków".
Pytanie: jak oni to zrobili? Da się jednym samolotem?
Czy da się sterować tak precyzyjnie jakim¶ generatorem dymu?

Naprawdę fajny pomysł...

Fajny, ale trzeba też zapytać, czy system, który to obsługuje potrafi
używać znaków innych niż ASCII. Czy da się zaprogramować na przykład
literę "Ń".

--
Jarek

Data: 2016-01-02 10:48:27
Autor: TJ_Blues
On Saturday, January 2, 2016 at 9:17:25 AM UTC-5, Jarosław Sokołowski wrote:
Pan Marcin N napisał:

> [...]

Fajny, ale trzeba też zapytać, czy system, który to obsługuje potrafi
używać znaków innych niż ASCII. Czy da się zaprogramować na przykład

Hehehe. My juz jesstesmy po wyborach. Czyli taka literka nie jest konieczna..
PAD nie zawiera polskich znakow diaakrytycznych, a "Ń" to "tylko zwykly posel" LOL

Data: 2016-01-04 14:32:44
Autor: J.F.
Napis na niebie w USA - jak oni to zrobili?
UĹĽytkownik "Marcin N"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:56879333$0$655$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Jak widac - daje sie precyzyjnie sterowac.
Mozna i jednym samolotem, o ile Cie satysfakcjonuje wielkosc liter  - ~10m, bo watpie, aby cos o wiekszej rozpietosci latalo.

http://www.sky-writing.com/

Oni sie chwala, ze 5 naraz potrafia ...

J.

Data: 2016-01-04 16:24:10
Autor: JJR
Napis na niebie w USA - jak oni to zrobili?
Użytkownik "Marcin N" <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> napisał
Długi napis, pięknie czytelny. Litery z małych "kropek-obłoczków".
Pytanie: jak oni to zrobili? Da siÄ™ jednym samolotem?

Na pewno nie w ten sposób. Tego typu napisy robi 5-6 samolotów lecących w szyku, a ich generatory dymu są sterowane radiowo zostawiając kropki. Taka większa drukarka :)

--
pozdrawiam,
Jędrzej

"Naród to grupa ludzi zjednoczona nienawiścią do sąsiadów oraz wspólnymi
urojeniami na temat swojej przeszłości" -- (c) wielebny Inge.

Data: 2016-01-05 17:59:27
Autor: Jarosław Sokołowski
Pan JJR napisał:

Długi napis, pięknie czytelny. Litery z małych "kropek-obłoczków".
Pytanie: jak oni to zrobili? Da się jednym samolotem?

Na pewno nie w ten sposób. Tego typu napisy robi 5-6 samolotów lec±cych
w szyku, a ich generatory dymu s± sterowane radiowo zostawiaj±c kropki. Taka większa drukarka :)

Dymu? A to nie s± te słynne generatory sztucznej mgły?

--
Jarek

Data: 2016-01-05 09:07:16
Autor: TJ_Blues
On Tuesday, January 5, 2016 at 11:59:29 AM UTC-5, Jarosław Sokołowski wrote:
Pan JJR napisał:

> [...]

Dymu? A to nie s± te słynne generatory sztucznej mgły?

Mozesz miec racje. To te sztuczne mgly, od ktorych brzozy z nieba spadaja....

Data: 2016-01-10 16:43:18
Autor: JJR
Napis na niebie w USA - jak oni to zrobili?
Tak mi się jeszcze przypomniało, że napisy na niebie można robic w miarę dowolne, to tylko kwestia posiadanych środków. Np.przeznaczało się do tego pułk myśliwski i można było bez problemu napisać Sława Stalinu, KPSS czy komu tam jeszcze :)
http://www.rossiyanavsegda.ru/uploads/other/2015/05/10/slava_stalinu.jpg

--
pozdrawiam,
Jędrzej

Pewne kraje nawiedza tornado, inne trzęsienie ziemi, a jeszcze inne - Rosja.

Napis na niebie w USA - jak oni to zrobili?