Napis węglem C14

Data: 2011-12-29 19:59:24
Autor: Marcepan
Napis węglem C14
Przed chwilą (19:49) w Wiadomościach (TVP1)
"Całun Turyński, według badań, ma pochodzić z XIVw. Świadczy o tym napis węglem <C14>"

Tak Jezus karze tych co nie płacą abonamentu...

Data: 2011-12-30 07:21:42
Autor: Dominik & Co
Napis węglem C14
W dniu 29-12-2011 19:59, Marcepan rzecze:

"Całun Turyński, według badań, ma pochodzić z XIVw. Świadczy o tym napis
węglem <C14>"

Ty się ciesz, że "radiocarbon dating" nie przetłumaczyli jako
"randkowanie z radiowęglem"...

BTW po co oglądać cały Dziennik TV*? Wystarczy najbardziej
wiarygodną część, czyli prognozę pogody...

* Tak, wiem o zmianie nazwy, analogicznie milicja->policja.
Aż się chce zacytować Stańczyka z Hołdu Pruskiego
"Iżby zmienili dusze, a nie płaszcze..."

--
Dominik (& kąpany)

Data: 2011-12-30 21:30:44
Autor: Marcepan
Napis węglem C14
Ty się ciesz, że "radiocarbon dating" nie przetłumaczyli jako
"randkowanie z radiowęglem"...

Intryguje mnie ten napis o treści "c14" na całunie. Wiek czternasty po włosku to "trecento", po aszkenazyjsku "מהמאה" a Rzymianie na 14 mówili wtedy "ksif" czy też "xiv" więc to sam Jezus najprawdopodobniej oznaczył swój całun po angielsku.

Aż sobie tą perełkę dziennikarstwa zarchiwizowałem:
Źródło: http://195.245.213.224/snode12/489b795aa2fb71a8-f2be8cf08d5b698-b5bfccb1751d6ee8.wiadomosci-1930-20111229.wmv

Napis węglem C14