Napoje energetyzujące.

Data: 2010-05-04 23:51:13
Autor: charwel (Oo)==:::
Napoje energetyzujące.
No to co powinienem zabierać na dłuższe wypady takie d0 200km?
Co do picia i co do jedzenia?
Zgubiłem się ;)

Pozdrawiam
charwel

Data: 2010-05-10 17:46:35
Autor: Maseł
Napoje energetyzujące.
On 2010-05-04 23:51, charwel (Oo)==::: wrote:
No to co powinienem zabierać na dłuższe wypady takie d0 200km?
Co do picia i co do jedzenia?

Vise, albo innego mastercarda... *)

Zgubiłem się ;)

To jeszcze GPS'a

Pozdro

Masel

*) na miejscu kupisz sobie to na co bedziesz mial ochote....

Data: 2010-05-11 01:43:23
Autor: Dariusz K. Ładziak
Napoje energetyzujące.
On 2010-05-04 23:51, charwel (Oo)==::: wrote:
No to co powinienem zabierać na dłuższe wypady takie d0 200km?
Co do picia i co do jedzenia?

Vise, albo innego mastercarda... *)

I spis bankomatów albo trochę gotówki - trudno wodę mineralną w wiejskim sklepiku kupić płacąc plastikiem.

Zgubiłem się ;)

To jeszcze GPS'a

I na azymut do domu? Ja bym się postarał o jakieś mapy cyfrowe do tego GPS-a, a jako backup elementarne mapy papierowe i choćby kompasik średnicy centymetra - to może zaoszczędzić kilkunastu kilometrów jazdy w niewłaściwą stronę zanim się tablicę z nazwa miejscowości zobaczy. Dla minie nie zawsze jest to konieczne - jak potrenuję i forme odzyskam to północ pokazuje z dokładnością podobną do tanich kompasów (tak, ptaki mają kompas biologiczny i ludzie też mają tyle że organ nieużywany zanika...) ale lepiej mieć jak nie mieć.

Pozdro

Masel

*) na miejscu kupisz sobie to na co bedziesz mial ochote....

O ile na miejscu będzie ktoś kto może to coś sprzedać... Poczytaj regulamin imprezy na orientacje pt. "DYMNO". Między innymi rowerowa... Zakazuje się uczestnikom przyjmowania jakiejkolwiek pomocy sprzętowo - materiałowej poza wyznaczonymi przez organizatora punktami przepakowania a jednocześnie dopuszcza się zaopatrywanie uczestników w publicznie dostępnych placówkach handlowych. Znaczy - kumpel na trasie cukierka nie może podać a uczestnik może wejść do restauracji i zjeść obiad, wejść do sklpu i kupić co chce... Sztuczka polega na tym że żeby wejść do najbliższego sklepu to uczestnik musiałby pół godziny jazdy dołożyć - trasa wiedzie po odludziu, korzystanie z tego punktu regulaminu niweczy szanse na sensowny wynik. Takoż w w zwykłej wędrówce - jak ktoś jedzie dwucyfrowymi drogami to plastik w kieszeni wystarczy ale dwucyfrówkami to ja co najwyżej samochodem jeżdżę. Na rowerze dwucyfrówka zawsze dla mnie stanowiła koszmar senny - jak już sie nie dało inaczej to parę kilometrów podciągałem taka drogą ale najlepiej jeździ się drogami utwardzonymi gminnymi i gruntowymi utrzymanymi (choć ścieżka nadbrzeżna przechodząca w przejazd przez mokradła wokół jeziora też ma swoje zalety - nie polecam tylko nikomu jazdy przez pole rzepaku, ja pchałem a kumpel się uparł jechać - niestety przerzutka ma skończoną pojemność na rzepak owinięty na wielotrybie, jak za dużo to przerzutka się ułamuje...).

--
Darek

Data: 2010-05-11 08:02:26
Autor: bans
Napoje energetyzujące.

mnie nie zawsze jest to konieczne - jak potrenuję i forme odzyskam to
północ pokazuje z dokładnością podobną do tanich kompasów (tak, ptaki
mają kompas biologiczny i ludzie też mają tyle że organ nieużywany
zanika...) ale lepiej mieć jak nie mieć.

Czasem słońce + zegarek ze wskazówkami wystarczą żeby wyznaczyć kierunki świata bardzo dokładnie.

--
bans

Data: 2010-05-11 18:35:15
Autor: Dariusz K. Ładziak
Napoje energetyzujące.
Użytkownik bans napisał:

[...]

Zwłaszcza pochmurną nocą...

--
Darek

Data: 2010-05-12 07:38:30
Autor: bans
Napoje energetyzujące.

Czasem słońce + zegarek ze wskazówkami wystarczą żeby wyznaczyć kierunki
świata bardzo dokładnie.

Zwłaszcza pochmurną nocą...

Oj tam, oj tam ;)

--
bans

Data: 2010-05-11 21:15:39
Autor: Maseł
Napoje energetyzujące.
On 2010-05-04 23:51, charwel (Oo)==::: wrote:
No to co powinienem zabierać na dłuższe wypady takie d0 200km?
Co do picia i co do jedzenia?

Vise, albo innego mastercarda... *)

I spis bankomatów

Moj GPS to ma (a dokladniej automapa i punkty POI i MIPLO :)

albo trochę gotówki - trudno wodę mineralną w wiejskim
sklepiku kupić płacąc plastikiem.

Zawsze mozesz zaplacic GPS'em :-)

Zgubiłem się ;)
To jeszcze GPS'a
I na azymut do domu? Ja bym się postarał o jakieś mapy cyfrowe do tego
GPS-a,

Przeciez GPS wie jak mam trafic do domu :-)

a jako backup elementarne mapy papierowe i choćby kompasik
średnicy centymetra

Bez sensu - jak masz GPS'a

[...]

Hmmm - ostatnio grupe harcerzykow wyprowadzalem z lasu, bo im sie
bateryjki od GPS'a wyczerpaly a obsluga kompasu i posiadanie mapy
paierowej nie przystoi wspolczesnym harcerzykom...

*) na miejscu kupisz sobie to na co bedziesz mial ochote....

O ile na miejscu będzie ktoś kto może to coś sprzedać... Poczytaj
regulamin imprezy na orientacje pt. "DYMNO". Między innymi rowerowa...

Wystarczy mi zeszloroczna wycieczka po kujawach - jak wjechalem w
region, gdzie "nastepny sklep" znalazlem dopiero 30 kilometrow po
minieciu jednego takiego, ktory mi sie srednio spodobal. To bylo
hardcorowe 30 kilometrow - bez mineralki w upal...

Pozdro

Maseł

Napoje energetyzujące.