Napoje gazowane w¶ród kolarzy

Data: 2011-05-23 08:41:37
Autor: Hautameki
Napoje gazowane w¶ród kolarzy
Witam

Ciekawi mnie kwestia spożywania popularnych napojów gazowanych podczas
wy¶cigów TdF czy chociażby obecnym Giro di Italia. Już kilka razy
widać było kolarzy popijaj±cych colę z puszki; wczoraj przed
rozpoczęciem kolejnego etapu na Giro jeden z kolarzy Astany wewn±trz
klubowego autobusu otworzył lodówkę..a na jej drzwiach dwa rz±dki
fanty w puszcze :)

Jak my¶licie, czy to ukryta reklama ze strony koncernu produkuj±cego
owe napoje czy rzeczywi¶cie te nacukrowane napoje s± aż tak zbawienne
przy ekstremalnym wysiłku jaki towarzyszy kolarzom podczas wy¶cigu?

Rozmawiałem ze znajomym, który swoimi czasy latał trochę w peletonie i
twierdzi, że cola podczas wysiłku daje porz±dnego kopa..

Data: 2011-05-23 17:39:12
Autor: piecia aka dracorp
Napoje gazowane w¶ród kolarzy
Dnia Mon, 23 May 2011 08:41:37 -0700, Hautameki napisał(a):
Jak dla mnie kryptoreklama. Kiedy¶ mocno spragniony piłem colę i niestety nie zaspakajała ona pragnienia. Może w kwestii doraĽnej czyli cukry
+kofeina to może pomaga.

Nie zmienia faktu, że teraz nabrałem ochoty na colę :)

ps. na pocz±tku my¶lałem że będzie o piwie. --
piecia aka dracorp

Data: 2011-05-23 22:03:03
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Napoje gazowane w¶ród kolarzy
piecia aka dracorp, Mon, 23 May 2011 17:39:12 +0000 (UTC), pl.rec.rowery:
Nie zmienia faktu, że teraz nabrałem ochoty na colę :)

Offtopicznie napiszę, że Cola jest do bani. Pij Kofolę!

--
Pozdrowienia,
Marek 'marcus075' Karweta                | Dwa kieliszki wystarcz±.

Data: 2011-05-23 22:16:16
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
Marek 'marcus075' Karweta pisze:
piecia aka dracorp, Mon, 23 May 2011 17:39:12 +0000 (UTC), pl.rec.rowery:
Nie zmienia faktu, że teraz nabrałem ochoty na colę :)

Offtopicznie napiszę, że Cola jest do bani. Pij Kofolę!

A bywa jeszcze kofola taka jak 20 lat temu w budce z kofol± w Bratysławie? DO tego jaki¶ placek z serem!

Aczkolwiek Ty młody jeste¶ i 20 lat temu kofoli nie pijałe¶ ;->

Seco

Data: 2011-05-23 22:58:32
Autor: Wojciech Waga aka wojek
[...]

Piłe¶ kiedy¶ kofolę? Nie wiem jak Czesi mog± to takimi hektolitrami pić, mi smakuje jak kola najniższego sortu.

pozdr.
w.

Data: 2011-05-24 18:47:17
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Napoje gazowane w¶ród kolarzy
Wojciech Waga aka wojek, Mon, 23 May 2011 22:58:32 +0200, pl.rec.rowery:
Piłe¶ kiedy¶ kofolę?

Dosłownie w tej chwili poci±gam ze szklanki.

Data: 2011-05-25 12:35:26
Autor: Wojciech Waga
W dniu 24.05.2011 18:47, Marek 'marcus075' Karweta pisze:
Wojciech Waga aka wojek, Mon, 23 May 2011 22:58:32 +0200, pl.rec.rowery:
Piłe¶ kiedy¶ kofolę?

Dosłownie w tej chwili poci±gam ze szklanki.

Ja ostatnio w niedzielę na wypadzie rowerowym miałem ochotę na co¶ z
gazem 3 grill-budki zaliczyłem, wszystkie miały tylko kofolę :|.

pozdr.
w.

Data: 2011-05-25 18:28:48
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Napoje gazowane w¶ród kolarzy
Wojciech Waga, Wed, 25 May 2011 12:35:26 +0200, pl.rec.rowery:
[...]

Znalazłe¶ się w raju i narzekasz... Gdzie to było? ;-)

Data: 2011-05-24 21:42:17
Autor: kawoN
W dniu 11-05-23 22:58, Wojciech Waga aka wojek pisze:
Piłe¶ kiedy¶ kofolę? Nie wiem jak Czesi mog± to takimi hektolitrami pić,
mi smakuje jak kola najniższego sortu.

To spróbuj Martini z Col± - 1/3 martini + 2/3 coli. Dla mnie to
szlachetny odpowiednik kofoli :) A o ile zdrowszy :)

--
kawoN
-

Data: 2011-05-24 23:11:58
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Napoje gazowane w¶ród kolarzy
kawoN, Tue, 24 May 2011 21:42:17 +0200, pl.rec.rowery:
To spróbuj Martini

Co przypomina mi, że mam jakie¶ wino w lodówce...

Data: 2011-05-25 12:36:47
Autor: Wojciech Waga
W dniu 24.05.2011 21:42, kawoN pisze:
[...]

Ale które Martini? :)

PS: A znasz wegierskie VBK?

pozdr.
w.

Data: 2011-05-25 10:44:39
Autor: Ryszard Mikke
Wojciech Waga <adun_wywalto_@o2.pl> napisał(a):
> szlachetny odpowiednik kofoli :) A o ile zdrowszy :)

Ale które Martini? :)

Wstrzasniete, nie mieszane.

BP,NMSP
rmikke

Data: 2011-05-25 14:06:12
Autor: kawoN
Napoje gazowane w¶ród kolarzy
W dniu 11-05-25 12:44, Ryszard Mikke pisze:

Ale które Martini? :)

Wstrzasniete, nie mieszane.

:) W przeciwieństwie do Bondowskiego najlepiej (moja ocena)
w zestawie z col± smakuje bianco.
Ogólnie polecam na upały :) w niedużych ilo¶ciach także
na rowerze :)

--
kawoN
-

Data: 2011-05-24 14:08:39
Autor: AL
[...]

Kwas (litewski) jest duzo lepszy

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2011-05-24 05:19:48
Autor: harman/kardon
Napoje gazowane w¶ród kolarzy
On 24 Maj, 11:24, Tomasz Minkiewicz <tomm...@gmail.com> wrote:
On Tue, 24 May 2011 10:47:02 +0200

PS. A tak na marginesie i nawiasem, to również na podstawie tej
"Fizjologii" stwierdziłem kiedy¶, że picie napojów nasyconych CO2
powinno być korzystne dla sportowca, bo zwiększa podaż tlenu (to
stężenie CO2 jest u człowieka regulatorem tempa oddychania i trochę
więcej CO2 w płucach przekłada się na dużo więcej dostarczonego O2).
Niestety nie znalazłem nigdy żadnych prac potwierdzaj±cych moj±
¶wiatł± tezę, więc podaję to tu jako ciekawostkę, nie jako głos
w dyskusji o napojach gazowanych. :)

--
Tomasz Minkiewicz <tomm...@gmail.com>

W takim razie podczas jazdy na rowerze picie gazowanego napoju ma
znaczenie jedynie na pierwszych kilometrach :) Od wstrz±sów bardzo
szybko CO2 się wytr±ca i przy każdym otwarciu ustnika zębami dostajemy
w gardło solidn± ilo¶ci± napoju. Nie wspominaj±c o wyciekach, kiedy
ten jest zatknięty w koszyku.

Nie wiem czemu te Fanty, Pepsi, Cole itd. robi± tak± furorę. Zapewne
marketing, w sporcie to nierzadko widać.
Ale faktem jest, że Coca Cola wraz z pochodnymi tego producenta maja
do¶ć solidna dawkę cukrów, co może doładować. Jednak w ciepłej porze,
jeszcze odgazowane pije się niezbyt przyjemnie. No i spożywanie tego
co 2-3 dni w dużych ilo¶ciach zapewne jako¶ się może odbić na zdrowiu.

Data: 2011-05-24 21:32:22
Autor: Inead
[...]

Tak, najczę¶ciej nie s± słodzone cukrem (cena) tylko aspartamem, albo innym zastępczakiem. A po dużej ilo¶ci aspartamu czeka nas sranie bez przerywania snu ;-)))Kto¶ tutaj kiedy¶ bardzo m±dzre napisał, że woda min bez gazu z dodatkiem soku owocowego i szczypt± soli jest najlepsza i miał racje.

Data: 2011-05-24 12:43:24
Autor: Michał Wolff
On 24 Maj, 21:32, "Inead" <a.fr...@gazeta.pl> wrote:

Kto tutaj kiedy bardzo m±dzre napisał , że woda min bez gazu z
dodatkiem soku owocowego i szczypt± soli jest najlepsza i miał racje.

Bezstronnie ocenił dla Państwa doktor habilitowany medycyny żywienia
kolega Inead :)
Nie próbuj generalizować w ten sposób - bo jak widać po przykładzie
kolarzy (czyli osób jad±cych na granicy swoich możliwo¶ci) ten napój
się sprawdza i nie ma jaki¶ poważnych przeciwwskazań by go nie używać,
a dla większo¶ci jest zwyczajnie bardzo smaczny (czym buje na głowę
wodę bez gazu ze szczypt± soli :)), dlatego go pij±
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2011-05-24 09:31:23
Autor: Inead

"piecia aka dracorp" <imie.nazwisko@wp.eu> wrote in message news:pan.2011.05.23.17.39.12dracorp.one.pl...
[...]

Cole, sprajty, mirindy  i tego typu napoje zawieraj± sól. Po to żeby prędzej ci się pić zachciało.

Data: 2011-05-24 10:02:40
Autor: Tomasz Minkiewicz
Napoje gazowane wśród kolarzy
On Mon, 23 May 2011 08:41:37 -0700 (PDT)
Hautameki <hautameki@gmail.com> wrote:

Witam

Ciekawi mnie kwestia spoĹĽywania popularnych napojĂłw gazowanych podczas
wyścigów TdF czy chociażby obecnym Giro di Italia. Już kilka razy
widać było kolarzy popijających colę z puszki; wczoraj przed
rozpoczęciem kolejnego etapu na Giro jeden z kolarzy Astany wewnątrz
klubowego autobusu otworzył lodówkę..a na jej drzwiach dwa rządki
fanty w puszcze :)

Jak myślicie, czy to ukryta reklama ze strony koncernu produkującego
owe napoje czy rzeczywiście te nacukrowane napoje są aż tak zbawienne
przy ekstremalnym wysiłku jaki towarzyszy kolarzom podczas wyścigu?

Rozmawiałem ze znajomym, który swoimi czasy latał trochę w peletonie i
twierdzi, że cola podczas wysiłku daje porządnego kopa..

Ja raz w życiu, dawno temu, wyżłopałem dużą butlę Coli podczas
całodniowej trasy (sto kilkadziesiąt km). Czy był z tego kop, to nie
wiem, ale jechało się faktycznie dobrze. Taka cola ma cukier, ma wodę,
ma trochę kofeiny – teoretycznie same dobre rzeczy do jazdy i to chyba
rzeczywiście działa.
Problem w tym, że Cola zawiera też kwas fosforowy i – jak potem
sprawdziłem – ma przez to wręcz niewiarygodnie niskie pH (nawet do 3!).
Takich zakwasów jak wtedy nie miałem nigdy ani przedtem, ani potem.
Nigdy więcej coli na rowerze! Nie chcę drugi raz tego przeżywać
tego bólu mięśni.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2011-05-24 03:54:23
Autor: Michał Wolff
Napoje gazowane w¶ród kolarzy
On 24 Maj, 10:02, Tomasz Minkiewicz <tomm...@gmail.com> wrote:

Ja raz w życiu, dawno temu, wyżłopałem duż± butlę Coli podczas
całodniowej trasy (sto kilkadziesi±t km). Czy był z tego kop, to nie
wiem, ale jechało się faktycznie dobrze. Taka cola ma cukier, ma wodę,
ma trochę kofeiny - teoretycznie same dobre rzeczy do jazdy i to chyba
rzeczywi¶cie działa.
[...]
tego bólu mię¶ni.

A ja piję regularnie, niemal na wszystkich swoich długich trasach i o
żadnych zakwasach nie ma mowy, bardzo w±tpliwe by to akurat st±d się u
Ciebie wzięły. Cola jest po prostu (dla wielu) smaczna, zawiera wiele
cukru oraz kofeinę (oczywi¶cie prawdziwa Coca-Cola, nie jakie¶
gówniane odmiany "Light" czy bezkofeinowe), więc po prostu sprawdza
się jako jeden z napojów dodatkowych nawet w czasie ekstremalnego
wysiłku.
Polecam ten artykuł, wg niego 2/3 kolarzy startuj±cych w mistrzostwach
USA piła Colę, a bardziej szczegółowe badania na ten temat s±
zdecydowanie pozytywne - więcej pomaga niż szkodzi; oczywi¶cie nie
należy z niczym przesadzać, podstawowego napoju to nie zast±pi:
http://www.pponline.co.uk/encyc/sports-nutrition-is-coca-cola-an-effective-sports-drink-713
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2011-05-24 04:13:33
Autor: Michał Wolff
On 24 Maj, 12:54, Michał Wolff <m-wo...@wp.pl> wrote:

A ja piję regularnie, niemal na wszystkich swoich długich trasach

Żeby nie być gołosłownym
https://picasaweb.google.com/wilku150/BaTykBieszczadyTour1008km#5509348913050178642

Na tym wy¶cigu to chyba 3 litry wci±gn±łem :)
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2011-05-24 15:49:22
Autor: szufla
Napoje gazowane w¶ród kolarzy

Na tym wy¶cigu to chyba 3 litry wci±gn±łem :)

W tym roku widze, ze tez startujesz :)

sz.

Data: 2011-05-24 10:47:02
Autor: bans
Napoje gazowane wśród kolarzy
W dniu 2011-05-24 10:02, Tomasz Minkiewicz pisze:

sprawdzi�em � ma przez to wr�cz niewiarygodnie niskie pH (nawet do 3!).
Takich zakwasów jak wtedy nie mia�em nigdy ani przedtem, ani potem.
Nigdy wi�cej coli na rowerze! Nie chc� drugi raz tego przeşywa�
tego bólu mi��ni.

Doprecyzuj - to był ból mięśni w trakcie wysiłku, czy następnego dnia?

Bo bĂłl "nastÄ™pnego dnia", bĹ‚Ä™dnie zwany "zakwasami"  jest wynikiem mikrouszkodzeĹ„ mięśni i nie ma nic wspĂłlnego z ĹĽadnym kwasem.

A te prawdziwe zakwasy powodują ból (pieczenie) mięśni _w_trakcie_ intensywnego (w strefie beztlenowej) wysiłku, a powstały kwas mlekowy usuwany jest z mięśni w ciągu kilkunastu minut po wysiłku.

--
bans

Data: 2011-05-24 11:24:07
Autor: Tomasz Minkiewicz
bans <goc@o2.pl> wrote:

> [...]

> tego bólu mi��ni.

Doprecyzuj - to był ból mięśni w trakcie wysiłku, czy następnego dnia?

Tego samego dnia, pod koniec trasy. JakoĹ› tak juĹĽ blisko celu
stwierdziłem, że mnie coś nogi zaczynają pobolewać, zatrzymałem
się więc na chwilę, położyłem na trawce i… przez godzinę czy więcej
leżałem i kwiczałem, tak mnie mięśnie napieprzały.

A te prawdziwe zakwasy powodują ból (pieczenie) mięśni _w_trakcie_ intensywnego (w strefie beztlenowej) wysiłku, a powstały kwas mlekowy usuwany jest z mięśni w ciągu kilkunastu minut po wysiłku.

Chyba że niskie pH środowiska przesunie równowagę tej reakcji w stronę
kwasu. Już nie pamiętam szczegółów, ale potem sobie poczytałem, co
powinno się dziać w organizmie w takich warunkach i wszystko pasowało.
Nie chce mi się teraz znów przez to przegrzebywać, ale na pewno
opierałem się na „Fizjologii zwierząt” Schmidta-Nielsena i tam to
było dobrze opisane.

PS. A tak na marginesie i nawiasem, to rĂłwnieĹĽ na podstawie tej
„Fizjologii” stwierdziłem kiedyś, że picie napojów nasyconych CO2
powinno być korzystne dla sportowca, bo zwiększa podaż tlenu (to
stężenie CO2 jest u człowieka regulatorem tempa oddychania i trochę
więcej CO2 w płucach przekłada się na dużo więcej dostarczonego O2).
Niestety nie znalazłem nigdy żadnych prac potwierdzających moją
światłą tezę, więc podaję to tu jako ciekawostkę, nie jako głos

Data: 2011-05-24 12:38:23
Autor: KiloSierra
W dniu 11/05/23 17:41, Hautameki pisze:
[...]

http://wyborcza.pl/1,75476,7688803,Jak_napoje_gazowane_dewastuja_organizm.html
proponuje sie zapoznac :)

Data: 2011-05-24 11:17:32
Autor: piecia aka dracorp
Dnia Tue, 24 May 2011 12:38:23 +0200, KiloSierra napisał(a):

http://
wyborcza.pl/1,75476,7688803,Jak_napoje_gazowane_dewastuja_organizm.html

"Ale spokojnie, tym objawom można zaradzić... wystarczy kolejna porcja "orzeĽwiaj±cego" napoju."
Sama prawda :)

Kolor coli zawdzięczamy przypalonemu cukrowi? Bo trochę mnie zdziwił pocz±tek:
"Przez pierwsze 10 minut od wypicia coli przyjmujemy dawkę cukru równ± dziesięciu łyżeczkom."
Chodzi o puszkę, butelkę 0.5l czy 1l? Artykuł trochę o kant dupy.

Przy okazji dlaczego zakwaszanie organizmu jest takie złe? A w drug± stronę?

--
piecia aka dracorp

Data: 2011-05-24 13:58:32
Autor: bans
W dniu 2011-05-24 13:17, piecia aka dracorp pisze:

> Chodzi o puszkę, butelkę 0.5l czy 1l? Artykuł trochę o kant dupy.

Artykuł typowego dziennikarza ignoranta, trzeba wierszówkę odbębnić i
tyle, zero zainteresowania tym, co się pisze.

Dla zaspokojenia ciekawo¶ci: 1g cukru to 4kcal. Płaska łyżeczka cukru to   około 6g, czyli 24 kcal. 100ml coli to 42kcal. Wniosek - chodziło im zapewne o 0,5l coli.

Ciekawostka - jednym ze współczesnych mitów jest rzekoma wysoka
kaloryczno¶ć coli - jak już wspomniałem, 100ml coli to 42kcal, czyli
mniej więcej tyle samo co taka sama ilo¶ć dowolnego soku (!) czy piwa
!)...

¦mieszne jest to, że bardzo łatwo to sprawdzić, każdy z tych produktów
ma kaloryczno¶ć podan± na etykiecie...

--
bans

Data: 2011-05-24 16:00:07
Autor: szufla
Napoje gazowane w¶ród kolarzy
E tam, tu jest wszystko wyjasnione :)))
http://www.cocacola.com.pl/kontakt_798.htm
I jak to jest z tym cukrem czy moze cukrami ?
http://a01.cdn.a.pl/zdjecie-350/coca-cola-200ml-Full.jpg

sz.

Data: 2011-05-24 16:30:43
Autor: Tomasz Minkiewicz
Napoje gazowane w¶ród kolarzy
On Tue, 24 May 2011 16:00:07 +0200
"szufla" <brak@poczty.pl> wrote:

E tam, tu jest wszystko wyjasnione :)))
http://www.cocacola.com.pl/kontakt_798.htm

Przepraszam, ale czy to jest oficjalna strona producenta napoju,
czy strona założona przez konkurencję, która mu chce robić czarny
PR? Przecież to bełkot, a „odpowiedzi” robią wszystko, tylko nie
odpowiadajÄ… na postawione pytania. W odpowiedzi na pytanie
o osłabianie kości przez kwas ortofosforowy dowiadujemy się np.
że to nieprawda, bo fosforu w diecie mamy znacznie więcej, niż
przyswajamy z cocacolą. Fosfor, kwas fosforowy… kto by tam dzielił
włos na czworo i to rozróżniał, no nie? A zresztą przecież nie ma
się czego bać, bo kwas ortofosforowy w Coca Coli wykorzystywany
jest tylko jako regulator kwasowości, za to „szczególnie duża
jego zawartość obecna jest” w… nabiale.

WFT? Kto to wszystko pisał i kto to potem zaakceptował do publikacji?

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2011-05-24 07:38:52
Autor: Michał Wolff
On 24 Maj, 16:30, Tomasz Minkiewicz <tomm...@gmail.com> wrote:

WFT? Kto to wszystko pisał i kto to potem zaakceptował do publikacji?

A czego¶ się spodziewał po oficjalnych stronach? :)
Tworzy się je językiem reklamy dla prostego odbiorcy.
Po to wrzuciłem dużo bardziej skomplikowan± analizę odno¶nie
stosowania Coca-Coli wła¶nie pod k±tem dużego wysiłku; i w owej
analizie jest oceniona pozytywnie
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2011-05-25 07:52:47
Autor: bans
W dniu 2011-05-24 16:00, szufla pisze:

I jak to jest z tym cukrem czy moze cukrami ?
http://a01.cdn.a.pl/zdjecie-350/coca-cola-200ml-Full.jpg

Przecież tu jest to, co ja napisałem: 100ml coli to 42kcal.
Nie rozumiem w czym masz problem.

--
bans

Data: 2011-05-24 16:54:54
Autor: M_X
On 24/05/2011 12:17, piecia aka dracorp wrote:
Dnia Tue, 24 May 2011 12:38:23 +0200, KiloSierra napisał(a):
Chodzi o puszkę, butelkę 0.5l czy 1l? Artykuł trochę o kant dupy.

   http://www.sugarstacks.com/

  POZDRAV
         M_X

Data: 2011-05-25 07:27:24
Autor: piecia aka dracorp
Napoje gazowane w¶ród kolarzy
Dnia Tue, 24 May 2011 16:54:54 +0100, M_X napisał(a):

   http://www.sugarstacks.com/

No kwas fosforowy robi swoje. Jakbym tyle posłodził herbatę to bym chyba zwymiotował. No ale przy wysiłku to co innego. Chociaż i tak raczej lepiej je¶ć cukry złożone.

Swoj± drog± nie znalazłem jakoby maltodekstryna szkodziła organizmowi a jest podstawowym składnikiem wszelkich preparatów węglowodanowych dla sportowców.
Jeszcze jaki¶ czas temu prawie każde "carbo" miało aspartam, teraz na szczę¶cie już nie.

--
piecia aka dracorp

Data: 2011-05-24 12:40:41
Autor: bans
W dniu 2011-05-24 12:38, KiloSierra pisze:

http://wyborcza.pl/1,75476,7688803,Jak_napoje_gazowane_dewastuja_organizm.html

proponuje sie zapoznac :)

Taaa... pokaż mi jaki¶ produkt spożywczy, a znajd± się naukowcy, którzy udowodnia, że jest szkodliwy.

--
bans

Data: 2011-05-24 11:18:37
Autor: piecia aka dracorp
Dnia Tue, 24 May 2011 12:40:41 +0200, bans napisał(a):

Taaa... pokaż mi jaki¶ produkt spożywczy, a znajd± się naukowcy, którzy
udowodnia, że jest szkodliwy.
Bo na dzień dzisiejszy chyba wszystko jest szkodliwe. Chociaż pewnie to bardziej dotyczy żywno¶ci przetworzonej.

--
piecia aka dracorp

Data: 2011-05-24 17:01:08
Autor: KiloSierra
W dniu 11/05/24 12:40, bans pisze:
W dniu 2011-05-24 12:38, KiloSierra pisze:

http://wyborcza.pl/1,75476,7688803,Jak_napoje_gazowane_dewastuja_organizm.html

proponuje sie zapoznac :)

Taaa... pokaĹĽ mi jakiĹ› produkt spoĹĽywczy, a znajdÄ… siÄ™ naukowcy, ktĂłrzy
udowodnia, ĹĽe jest szkodliwy.

prosze Cie uprzejmie:
woda
a teraz szukaj tych naukowcow ktorzy odwaza sie to udowodnic

Data: 2011-05-24 08:07:31
Autor: Michał Wolff
On 24 Maj, 17:01, KiloSierra <K...@sera.pl> wrote:

prosze Cie uprzejmie:
woda
a teraz szukaj tych naukowcow ktorzy odwaza sie to udowodnic

Wody to s± tysi±ce rodzajów, inaczej smakuje ta z kranu, inaczej z
butelki, inaczej z lodowca, inaczej gazowana. inaczej na pustyni,
inaczej z kibla.I każda inaczej działa na organizm, kto jeĽdził na
dalsze wyprawy w bardziej egzotyczne rejony - to wie, że najłatwiej
żoł±dek załatwić sobie wła¶nie wod±.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2011-05-24 20:20:15
Autor: Jan Srzednicki
On 2011-05-24, Michał Wolff wrote:
On 24 Maj, 17:01, KiloSierra <K...@sera.pl> wrote:

prosze Cie uprzejmie:
woda
a teraz szukaj tych naukowcow ktorzy odwaza sie to udowodnic

Wody to sÄ… tysiÄ…ce rodzajĂłw, inaczej smakuje ta z kranu, inaczej z
butelki, inaczej z lodowca, inaczej gazowana. inaczej na pustyni,
inaczej z kibla.I każda inaczej działa na organizm, kto jeździł na
dalsze wyprawy w bardziej egzotyczne rejony - to wie, że najłatwiej
żołądek załatwić sobie właśnie wodą.

A około pół litra wody destylowanej jest w stanie zabić dorosłego
człowieka. ;)

Data: 2011-05-25 01:59:30
Autor: Michoo
W dniu 24.05.2011 22:20, Jan Srzednicki pisze:
A około pół litra wody destylowanej jest w stanie zabić dorosłego
człowieka. ;)
Wątpię. Ale 5 litrów H2O niezależnie od stężenia minerałów - tak.

Michoo

Data: 2011-05-25 10:47:58
Autor: Ryszard Mikke
Michoo <michoo_news@vp.pl> napisał(a):
W dniu 24.05.2011 22:20, Jan Srzednicki pisze:
> A okoĹ&#65533;o pĂłĹ&#65533; litra wody destylowanej jest w stanie zabiÄ&#65533; dorosĹ&#65533;ego
> czĹ&#65533;owieka. ;)
WÄ&#65533;tpiÄ&#65533;. Ale 5 litrĂłw H2O niezaleĹĽnie od stÄ&#65533;ĹĽenia mineraĹ&#65533;Ăłw - tak.

Jak sie to wleje do wiaderka i zanurzy nos i usta...

rmikke

Data: 2011-05-25 22:20:34
Autor: Michoo
W dniu 25.05.2011 12:47, Ryszard Mikke pisze:
Jak sie to wleje do wiaderka i zanurzy nos i usta...
http://pl.wikipedia.org/wiki/Przewodnienie_hipotoniczne

Michoo

Data: 2011-05-25 07:16:05
Autor: piecia aka dracorp
Dnia Tue, 24 May 2011 20:20:15 +0000, Jan Srzednicki napisał(a):

A około pół litra wody destylowanej jest w stanie zabić dorosłego
człowieka. ;)

Musiałbym  się kumpla spytać, bo kiedy¶ w ramach eksperymentu namówił jednego jegomo¶cia do wypicia wody destylowanej. Albo było jej mało albo była "destylowana". Jakby nie patrzeć przeżył.

--
piecia aka dracorp

Data: 2011-05-25 10:49:01
Autor: Ryszard Mikke
piecia aka dracorp <imie.nazwisko@wp.eu> napisał(a):
> [...]

Musiałbym  się kumpla spytać, bo kiedy¶ w ramach eksperymentu namówił jednego jegomo¶cia do wypicia wody destylowanej. Albo było jej mało albo była "destylowana". Jakby nie patrzeć przeżył.

Ja wypilem i nie zauwazylem zadnych efektow. No, moze jeszcze nie calkiem
dorosly bylem...

rmikke

Data: 2011-05-25 07:53:47
Autor: bans
W dniu 2011-05-24 17:01, KiloSierra pisze:

prosze Cie uprzejmie:
woda
a teraz szukaj tych naukowcow ktorzy odwaza sie to udowodnic

Tu nawet naukowców nie trzeba, niedawno była afera z kobit±, która wyżarła kilka litrów wody, co skończyło się zej¶ciem :)))

--
bans

Data: 2011-05-28 14:53:38
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 24 May 2011, KiloSierra wrote:

[...]

  Przecież nie przejdzie "testu szczurów" :P

  Wyja¶niam: była taka afera, przyznaję że nie wiem czym się
skończył bo przestałem ¶ledzić (jak kto¶ bez szukania może
napisać to poproszę).
  Otóż "w Ameryce" (bo gdzieĽby indziej), w ramach walki z otyło¶ci±,
a ¶ci¶lej - usiłowania takiego prowadzenia walki, żeby czasem
obrotów żywno¶ci± to nie zmniejszyło ;), wykoncypowali, że
stworzenie tłuszczów z długim łańcuchem mogłoby być rozwi±zaniem.
  Co¶ w tym stylu, że celuloza też cukier, a człowiek od tego
nie tyje ;) (tyle, że tłuszcze tej kategorii zachowuj± swoj±
"tłusto¶ć zachowywania się", a celuloza w konkury z fruktoz±
nie chce i¶ć, ale czy to tłuszcze czy celuloza - strawione
nie zostan±).

  Cało¶ć wyłożyła się na te¶cie obowi±zkowym dla nowych
form żywno¶ci (różne dodatki, takie np. do ciast itede
podobnoż tak testuj±).
  Trzeba sprawdzić, czy jak zdrowy szczur zeżre wielosetkrotno¶ć
(przyznaję, nie pamiętam szczegółów) dawki "oczekiwanej dla
konsumenta" i nie widać objawów chorobowych, to można
wstępnie przyj±ć że i ludziom można dawać.

  Skutek wiadomy - szczur testu ilo¶ci "odpowiedniej dla
konsumenta frytek" nie przeżyje, więc... :>

  No i obawiam się, że ta uczona metoda również z wod±
nie przejdzie. Ergo, dopuszczenia do używania wydać
nie można ;P

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-05-27 23:17:54
Autor: Iguan007
Napoje gazowane w¶ród kolarzy
"Hautameki" <hautameki@gmail.com> wrote in message news:548ad9ba-a2b9-450a-ab09-bae41cb528b3d28g2000yqf.googlegroups.com...
Witam
Jak my¶licie, czy to ukryta reklama ze strony koncernu produkuj±cego
owe napoje czy rzeczywi¶cie te nacukrowane napoje s± aż tak zbawienne
przy ekstremalnym wysiłku jaki towarzyszy kolarzom podczas wy¶cigu?

Moze to zalezy od osoby ale na mnie cola naprawde dobrze dziala, szczegolnie na dluzszych wyscigach. Tylko nie moge pic gazowanej - przelewam wczesniej do butelki i odgazowywuje. Ale dziala wysmienicie.

Pozdrawiam,
Iguan

Iguan007
Sezon caly rok: