Naprawa a samochod zastepczy

Data: 2010-01-08 19:56:18
Autor: EL
Naprawa a samochod zastepczy
Witam Szanownych Grupowiczow.

Mam nastepujacy problem. Mianowicie w samochodzie firmowym peugeot Boxer wykryto pod koniec gwarancji wady zawiasow tylnych drzwi jak i pekanie i niedokladne zamykanie drzwi przesuwnych. W ASO wyslali pytanie do Peugeot Polska czy mozna to naprawic na gwarancji. Odpowiedz byla o dziwo pozytywna. Schody pojawiaja sie teraz poniewaz auto uzywane jest codziennie rano w firmie do rozwozu pieczywa i jego brak jest niemozliwy. W serwisie powiedzieli mi ze naprawa potrwa okolo 3-4 dni. Na pytanie o samochod zastepczy otrzymalem odpowiedz ze samochod przy naprawach blacharskich nawet na gwarancji mi nie przysluguje. Nic z tego nie rozumiem. Auta nie bede mial 4 dni, nie z mojej winy i nie przysluguje mi samochod zastepczy ??? Prosze Was o pomoc w rozwiazaniu tej sytuacji. Myslalem o udaniu sie do Rzecznika Praw Konsumenta moze on cos pomoze.

Pozdrawiam i z gory dziekuje za okazana pomoc

Data: 2010-01-08 14:49:02
Autor: Pszemol
"EL" <elmuniac@wytnijto.op.pl> wrote in message news:hi7vhg$7rs$1nemesis.news.neostrada.pl...
Auta nie bede mial 4 dni,
nie z mojej winy i nie przysluguje mi samochod zastepczy ???

A co by¶ zrobi³ gdyby Ci go ukradziono?
Interes zbankrutowa³by?

Data: 2010-01-09 12:48:45
Autor: Przemek
Pszemol wrote:
[...]

A jak kierowca by zachorowal to rzadalby zastepcy od ZUSu :)

Data: 2010-01-09 13:08:09
Autor: =Marcos=
Naprawa a samochod zastepczy
Auta nie bede mial 4 dni,
nie z mojej winy i nie przysluguje mi samochod zastepczy ???

A co by¶ zrobi³ gdyby Ci go ukradziono?
Interes zbankrutowa³by?

Mo¿e to brzmi ¶miesznie, ale tak bywa. Jestem na bie¿±co z sytuacj± w ma³ych, prywatnych piekarniach. Jak jest s³aby miesi±c, to po wyp³acie pieniêdzy pracownikom zostaje czasem w³a¶cicielowi 1000-1500z³. Wiêc zdarzaj± siê sytuacje typu: samochód rozbity = bankructwo; piec siê popsu³ = bankructwo...
A wracaj±c do tematu: nic zastêpczego nie przys³uguje, je¶li nie by³o tak w umowie.

--
Marcos
[Marek ¦lusarczyk]

http://galeria.wyprawa.info <- zdjêcia z moich podró¿y

Data: 2010-01-09 13:32:14
Autor: Przemek
=Marcos= wrote:
[...]

W kazdej branzy sie tak zdarza dlatego jak sa te lepsze miesiace to nalezy odlozyc co nieco aby bylo rezerwa
na jakies nieprzewidziane wypadki a nie wszystko przepuszczac na biezaco

Data: 2010-01-08 20:04:35
Autor: to
EL wrote:

Schody pojawiaja sie teraz poniewaz auto uzywane jest
codziennie rano w firmie do rozwozu pieczywa i jego brak jest
niemozliwy.

A cóż to obchodzi Peugeota? Twój biznes to Twoja sprawa, wynajmij sobie na ten czas inne.

Auta nie bede mial 4 dni, nie z mojej winy i nie
przysluguje mi samochod zastepczy ???

Kto odpowiada za Twój biznes. Peugeot czy Ty? Masz w umowie, że dostaniesz samochód zastępczy przy każdej naprawie? Nie? To o co Ci właściwie chodzi?

Myslalem o udaniu sie do Rzecznika Praw Konsumenta moze on
cos pomoze.

Nie pomoże, bo nie jesteś konsumentem.

--
cokolwiek

Data: 2010-01-08 14:47:50
Autor: Pszemol
"to" <to@abc.xyz> wrote in message news:4b478fd3news.home.net.pl...
Nie pomoże, bo nie jesteś konsumentem.

Jak to nie jest??

Data: 2010-01-08 20:57:06
Autor: masti
Naprawa a samochod zastepczy
Dnia pięknego Fri, 08 Jan 2010 14:47:50 -0600, osobnik zwany Pszemol
wystukał:

"to" <to@abc.xyz> wrote in message news:4b478fd3news.home.net.pl...
Nie pomoże, bo nie jesteś konsumentem.

Jak to nie jest??

do firmy nie odnoszą się przepisy dotyczące zasad dotyczących konsumentów (czytaj: odbiorców indywidualnych).

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2010-01-08 17:11:59
Autor: Pszemol
"masti" <gone@to.hell> wrote in message news:68a7eac0423a33620fbb9b3b61539f23f650.pl.eu.org...
[...]

Dziwne to dla mnie... Czym różnić się może kilkuosobowa piekarnia
mająca konflikt z dużym koncernem samochodowym od odbiorcy
indywidualnego... A gdyby "firma" była jednoosobowa?

Data: 2010-01-08 23:16:27
Autor: to
Naprawa a samochod zastepczy
Pszemol wrote:

Dziwne to dla mnie...

Gdybyś zamiast się dziwić zapoznał się z tematem, to może przestałoby być takie dziwne.

Czym różnić się może kilkuosobowa piekarnia mająca
konflikt z dużym koncernem samochodowym od odbiorcy indywidualnego... A
gdyby "firma" była jednoosobowa?

Tym, że konsumentem w rozumieniu ustawy jest osoba nieprowadząca działalności gospodarczej.

--
cokolwiek

Data: 2010-01-09 15:59:48
Autor: Budzik
Naprawa a samochod zastepczy
Osobnik posiadaj±cy mail to@abc.xyz napisa³(a) w poprzednim odcinku co nastêpuje:

Czym ró¿niæ siê mo¿e kilkuosobowa piekarnia maj±ca
konflikt z du¿ym koncernem samochodowym od odbiorcy indywidualnego... A
gdyby "firma" by³a jednoosobowa?

Tym, ¿e konsumentem w rozumieniu ustawy jest osoba nieprowadz±ca dzia³alno¶ci gospodarczej.

Przemol, jak rozumiem, pyta³ o powód takiej konstrukcji przepisów.

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")

Data: 2010-01-09 11:13:58
Autor: Pszemol
"Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote in message news:09012010.587DE68Cbudzik61.poznan.pl...
[...]

Otó¿ to.

Rozumiem, ¿e takie przepisy mog± nie obejmowaæ np. sprzedawcy
samochodów w konfliktach z fabryk± tych samochodów - nie jest
on koñcowym u¿ytkownikiem tego produktu... Ale nie widzê tu
¿adnej róznicy pomiêdzy ma³± kilku- lub jedno-osobow± firm±
a u¿ytkownikiem indywidualnym. Ani ma³a firma ani u¿ytkownik
indywidualny nie ma szans w konflikcie oko-w-oko z du¿± firm±
samochodow±, nawet gdyby by³o ich staæ na wynajêcie prawnika.

Data: 2010-01-10 17:42:03
Autor: to
Naprawa a samochod zastepczy
Pszemol wrote:

Rozumiem, że takie przepisy mogą nie obejmować np. sprzedawcy samochodów
w konfliktach z fabryką tych samochodów - nie jest on końcowym
użytkownikiem tego produktu... Ale nie widzę tu żadnej róznicy pomiędzy
małą kilku- lub jedno-osobową firmą a użytkownikiem indywidualnym. Ani
mała firma ani użytkownik indywidualny nie ma szans w konflikcie
oko-w-oko z dużą firmą samochodową, nawet gdyby było ich stać na
wynajęcie prawnika.

Tu nie chodzi o szanse tylko o to, że zakłada się, ze osoba prowadząca działalność gospodarczą jest na tyle świadoma, by przeczytać i zrozumieć umowę, którą podpisuje.

--
cokolwiek

Data: 2010-01-09 16:22:58
Autor: masti
Naprawa a samochod zastepczy
Dnia pięknego Sat, 09 Jan 2010 15:59:48 +0000, osobnik zwany Budzik
wystukał:

Osobnik posiadający mail to@abc.xyz napisał(a) w poprzednim odcinku co
następuje:

[...]

Przemol, jak rozumiem, pytał o powód takiej konstrukcji przepisów.

bo firma ma wiedzieć co robi albo sobie wynająć prawnika, a konsumenta się chroni bo może być głupi. To tak w skrócie :)

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2010-01-09 17:04:28
Autor: to
Budzik wrote:

Przemol, jak rozumiem, pytał o powód takiej konstrukcji przepisów.

Powód jest chyba jasny, jak ktoś nie wie, że auto może się zepsuć, nijak się przed tym nie zabezpiecza, a przy tym od jego 100% niezawodności uzależnia istnienie swojej firmy, to może mieć pretensje wyłącznie do siebie.

--
cokolwiek

Data: 2010-01-09 11:11:47
Autor: Pszemol
"to" <to@abc.xyz> wrote in message news:4b48b71c$1news.home.net.pl...
Budzik wrote:

[...]

Sugerujesz że "konsument" robiąc dokładnie to samo może
mieć pretensje do kogoś więcej niż do siebie?

Dosyć cienkie to wyjaśnienie podałeś...

Data: 2010-01-09 17:23:03
Autor: masti
Naprawa a samochod zastepczy
Dnia pięknego Sat, 09 Jan 2010 11:11:47 -0600, osobnik zwany Pszemol
wystukał:

Budzik wrote:

Przemol, jak rozumiem, pytał o powód takiej konstrukcji przepisów.

Powód jest chyba jasny, jak ktoś nie wie, że auto może się zepsuć,
nijak siÄ™ przed tym nie zabezpiecza, a przy tym od jego 100%
[...]

ale poczytaj sobie może przepisy, bo inaczej to jest bicie piany. To, że Tobie się coś wydaje nie znaczy, ze tak musi być. A prawo w Polsce wyraźnie to odróżnia.

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2010-01-09 13:29:50
Autor: Pszemol

Budzik wrote:

[...]

Ja tego nie kwestionujÄ™ - zastanawiam siÄ™ tylko dlaczego tak jest...

Data: 2010-01-09 23:23:38
Autor: masti
Naprawa a samochod zastepczy
Dnia pięknego Sat, 09 Jan 2010 13:29:50 -0600, osobnik zwany Pszemol
wystukał:

Budzik wrote:

[...]

to ci cały czas tłumaczymy.
np. sprzedając coś firmie możesz wyłączyć rękojmię, gwarancję itd. Konsumentowi nie. Bo maluczkich Państwo chroni

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2010-01-10 17:43:47
Autor: to
Pszemol wrote:

[...]

W tym przypadku także konsument nie ma szans na darmowe auto zastępcze.

--
cokolwiek

Data: 2010-01-08 20:45:21
Autor: Tomasz Pyra
EL pisze:
[...]

Wydaje mi siê ¿e po pierwsze jako firma nie jeste¶ tu konsumentem.

Warunki gwarancji jako firma dostali¶cie na pi¶mie i tam jest wszystko napisane co dealer w ramach gwarancji gwarantuje. Je¿eli tam nie ma samochodu zastêpczego na czas naprawy, to nigdzie indziej go ju¿ nie znajdziesz.

A ogólne przepisy dotycz±ce odpowiedzialno¶ci sprzedawcy za towar nie nakazuj± mu wydawania towaru zastêpczego na czas naprawy.

Data: 2010-01-08 20:58:00
Autor: Nex@pl
EL pisze:
[...]

A to problem wynaj±æ na te 3-4 dni jakie¶ inne auto? Licz±c 100pln za dobê to 400pln, prowadz±c rentowny interes to nie jest to kolosalna kwota.

Data: 2010-01-08 21:12:08
Autor: ksoniek
Naprawa a samochod zastepczy
A to problem wynaj±æ na te 3-4 dni jakie¶ inne auto? Licz±c 100pln za dobê to 400pln, prowadz±c rentowny interes to nie jest to kolosalna kwota.

nie wiem czy mo¿e nie doczyta³e¶ czy siê nie orientujesz, ale gdzie wynajmiesz co¶ klasy Boxera (kolega rozwozi chleb) za 100 z³ na dobê?

http://powiatowa.info
http://nzozrodzina.org

Data: 2010-01-08 22:35:35
Autor: Nex@pl
ksoniek pisze:
[...]

Nie wiem sk±d jest, ale w Szczecinie za 100z³ mo¿na wynaj±æ ju¿ jakiego¶ busa.

Data: 2010-01-08 21:15:13
Autor: Kazik
EL pisze:
[...]

Zapytaj sie na pl.soc.prawo, byc moze mozesz wynajac inne auta i zadac od nich zwrotu kosztow wynajmu.

Data: 2010-01-08 20:20:57
Autor: to
Kazik wrote:

Zapytaj sie na pl.soc.prawo, byc moze mozesz wynajac inne auta i zadac
od nich zwrotu kosztow wynajmu.

Chyba gwarancje z OC pomyliłeś.

--
cokolwiek

Data: 2010-01-09 11:41:36
Autor: Kazik
to pisze:
Kazik wrote:

Zapytaj sie na pl.soc.prawo, byc moze mozesz wynajac inne auta i zadac
od nich zwrotu kosztow wynajmu.

Chyba gwarancje z OC pomyliłeś.

Ani gwarancja, ani oc...

> Mam nastepujacy problem. Mianowicie w samochodzie firmowym peugeot
> Boxer wykryto pod koniec gwarancji wady zawiasow tylnych drzwi jak i
> pekanie [...]

Niezgodnosc towaru z umowa, istnienie wady w momencie zakupu.

Data: 2010-01-09 14:38:08
Autor: to
Kazik wrote:

Chyba gwarancje z OC pomyliłeś.

Ani gwarancja, ani oc...

A jednak mylisz, bo z typowych sytuacji właściwie tylko w przypadku OC można domagać się zwrotu takich kosztów.

> [...]
 > pekanie [...]

Niezgodnosc towaru z umowa, istnienie wady w momencie zakupu.

I jaki to ma niby związek z samochodem zastępczym? Jak Ci się podeszwa w bucie rozklei to zażyczysz sobie butów zastępczych na czas naprawy?

--
cokolwiek

Data: 2010-01-09 15:59:47
Autor: Budzik
[...]

I jaki to ma niby zwi±zek z samochodem zastêpczym? Jak Ci siê podeszwa w bucie rozklei to za¿yczysz sobie butów zastêpczych na czas naprawy?

jezeli reklamowa³by z tytu³u niezgnodnosci, to sprzedawca ma pokryc wszelkie straty, wiec zastepczy jak najbardziej by sie w tym miesci³.
Oczywiscie IMVHO.

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
"W wannie historii prawdê trudniej jest utrzymaæ ni¿ myd³o,
i o wiele trudniej znale¼æ..." - Terry Pratchett

Data: 2010-01-09 17:02:37
Autor: to
Naprawa a samochod zastepczy
Budzik wrote:

jezeli reklamowałby z tytułu niezgnodnosci,

Może łaskawie podaj przepisy, do których się odnosisz, bo mam wrażenie, ze piszesz cały czas o ustawie o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej, która do tego przypadku się w ogóle nie odnosi.

to sprzedawca ma pokryc
wszelkie straty, wiec zastepczy jak najbardziej by sie w tym miescił.
Oczywiscie IMVHO.

Ale skoro już przy niej jesteśmy, to:

"Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia."

Nie ma tu mowy o konieczności dostarczenia identycznego towaru na czas naprawy czy pokrycia tego typu kosztów. Ponadto jeśli konsument chce reklamować towar na podstawie niezgodności z umową i minęło więcej niż pół roku od momentu kupna, to musi sam udowodnić, że wada istniała już w momencie kupna.

--
cokolwiek

Data: 2010-01-09 23:01:12
Autor: Kazik
to pisze:
jezeli reklamowałby z tytułu niezgnodnosci,
Może łaskawie podaj przepisy, do których się odnosisz, [...]

Przeciez kazdy pisze ze nie wie.
Nie musi istniec podstawa prawna do wysuniecia roszczen pokrycia kosztow auta zastepczego wobec salonu. Oczywiscie kosztow w ramach zdrowego rozsadku.

Salon nie dotrzymal warunkow umowy, przez co piekarz nie byl w stanie rozwiezc chleba. Gdyby dotrzymal warunkow to takiej sytuacji by nie bylo.

Inny przyklad: Umawiasz sie z PKP ze przewioza Twoich pracownikow na impreze, PKP daje ciala, bierzesz taksowki i obciazasz ich kosztami.

Oczywiscie nie jestem prawnikiem i o takie rzeczy warto sie pytac na pl.soc.prawo.

Data: 2010-01-09 23:23:37
Autor: masti
Naprawa a samochod zastepczy
Dnia pięknego Sat, 09 Jan 2010 23:01:12 +0100, osobnik zwany Kazik
wystukał:

to pisze:
[...]

roszczenia to możęsz sobie wysuwać. Najwyżej Cię oleją i będą mieli niezły ubaw.

Salon nie dotrzymal warunkow umowy, przez co piekarz nie byl w stanie
rozwiezc chleba. Gdyby dotrzymal warunkow to takiej sytuacji by nie
bylo.

albo piekarz źle traktował drzwi i je zepsuł

Inny przyklad: Umawiasz sie z PKP ze przewioza Twoich pracownikow na
impreze, PKP daje ciala, bierzesz taksowki i obciazasz ich kosztami.

ROTFL
Oczywiscie nie jestem prawnikiem i o takie rzeczy warto sie pytac na
pl.soc.prawo.

To możę sprawdź co piszesz zanim to zrobisz.

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2010-01-10 08:57:24
Autor: Pszemol

to pisze:
[...]

Zgadza siÄ™.

Salon nie dotrzymal warunkow umowy, przez co piekarz nie byl w stanie
rozwiezc chleba. Gdyby dotrzymal warunkow to takiej sytuacji by nie
bylo.

albo piekarz źle traktował drzwi i je zepsuł

To akurat już jest rozstrzygnięte tym, że przyjęto reklamację
jako naprawę gwarancyjną, a więc nie z winy urzytkownika.

Inny przyklad: Umawiasz sie z PKP ze przewioza Twoich pracownikow na
impreze, PKP daje ciala, bierzesz taksowki i obciazasz ich kosztami.

ROTFL

No śmiech po pachy. W każdej umowie odpowiedzialność ogranicza
się właśnie aby nie odpowiadać za konsekwencje niedotrzymania
umowy... I tak np. sprzedawca samochodu dostawczego odpowiada
za jego sprawne działanie i oferuje naprawę, czasem nawet z autem
zastępczym ale już nie odpowiada za śmierć dziadka którego właśnie
wiozłeś tym autem do szpitala i ponieważ urwała się ośka gdzieś
w skrzyni nie dojechałeś i dziadek umarł :-) Kupiłeś aparat fotograficzny
aby robić fotki na wyjeździe do Fiji, aparat się zepsuł no to firma która
aparat zrobiła musi Ci ufundować nową wycieczkę do Fiji :-)))

Oczywiscie nie jestem prawnikiem i o takie rzeczy warto sie pytac na
pl.soc.prawo.

To możę sprawdź co piszesz zanim to zrobisz.

No - balibyśmy sie cokolwiek komuś sprzedać czy wykonać usługę
jeśli robiąc to bralibyśmy nagle na siebie odpowiedzialność za
wszystkie skutki wynikajÄ…ce z tej operacji...

Data: 2010-01-10 17:09:27
Autor: to
Pszemol wrote:

albo piekarz źle traktował drzwi i je zepsuł

To akurat już jest rozstrzygnięte tym, że przyjęto reklamację jako
naprawę gwarancyjną, a więc nie z winy urzytkownika.

Niekoniecznie, jeśli nie ma pewności, to czasami idzie się na rękę klienta.

--
cokolwiek

Data: 2010-01-10 17:08:20
Autor: to
Kazik wrote:

Przeciez kazdy pisze ze nie wie.
Nie musi istniec podstawa prawna do wysuniecia roszczen pokrycia kosztow
auta zastepczego wobec salonu. Oczywiscie kosztow w ramach zdrowego
rozsadku.

Roszczenia można wysuwać dowolnie głupie tyle, że nic ponadto z tego nie wynika.

Salon nie dotrzymal warunkow umowy,

Konkretnie jakiego warunku? Wyżej napisałeś, że nie ma podstawy prawnej, a teraz wysuwasz tezę, ze jednak jest. Piłeś coś?

przez co piekarz nie byl w stanie
rozwiezc chleba. Gdyby dotrzymal warunkow to takiej sytuacji by nie
bylo.

Nie bredź, proszę Cię. Poza tym jeśli przyjmiesz tego typu wnioskowanie to w odwrotnej sytuacji, gdy auto działa, piekarz powinien oddawać część zysków piekarni Peugeotowi.

Inny przyklad: Umawiasz sie z PKP ze przewioza Twoich pracownikow na
impreze, PKP daje ciala, bierzesz taksowki i obciazasz ich kosztami.

Powodzenia w egzekwowaniu od PKP jakichkolwiek kosztów ponad cenę biletu. Mało prawdopodobne, żeby się udało, szczególnie, jeśli nie będzie chodziło o konsumenta. Poza tym to zupełnie inna sytuacja, bo w przypadku samochodu nikt nie gwarantuje, że będzie sprawny o każdej porze dnia i nocy. Samochody się psują, a wtedy są naprawiane na gwarancji co chwile i trwa i każdy o tym wie. Jeśli ktoś potrzebuje samochodu sprawnego 24 godziny na dobę to podpisuje odpowiednią umowę i rzecz jasna płaci znacznie więcej.

--
cokolwiek

Data: 2010-01-10 21:47:45
Autor: Kazik
to pisze:
Konkretnie jakiego warunku? Wyżej napisałeś, że nie ma podstawy prawnej, a teraz wysuwasz tezę, ze jednak jest. Piłeś coś?

Dostarczenia auta bez wad.
No chyba ze wada drzwi byla w tresci umowy.

Data: 2010-01-10 23:01:20
Autor: to
Kazik wrote:

Konkretnie jakiego warunku? Wyżej napisałeś, że nie ma podstawy
prawnej, a teraz wysuwasz tezę, ze jednak jest. Piłeś coś?

Dostarczenia auta bez wad.
No chyba ze wada drzwi byla w tresci umowy.

Przecież jak był nowy to drzwi działały. Ustalenie czy stan obecny jest
wynikiem niewłaściwego użytkowania czy jakiejś wady nie jest raczej
proste. A nawet gdyby ustalono, że konstrukcja drzwi nie była idealna od
samego początku, to też o niczym to nie świadczy, bo każde auto ma jakieś
wady i zalety.

Inaczej mówiąc udowodnienie czegokolwiek Peugeotowi byłoby w tej sprawie
raczej bardzo trudne. Moim zdaniem dobrze o nim świadczy, ze naprawia te
drzwi na gwarancji i nie robi z tym większych problemów.

--
cokolwiek

Data: 2010-01-11 17:25:31
Autor: Jakub Witkowski
Kazik pisze:

Salon nie dotrzymal warunkow umowy, przez co piekarz nie byl w stanie rozwiezc chleba.

Jakich znów warunków umowy? Umowa przewidywała
- dostarczenie samochodu
- usuwanie usterek w ramach gwarancji
Kropka

Umowy serwisowe gwarantujące określony minimalny czas "on service"
np. w ciągu roku, to są umowy zupełnie innego typu, i raczej
nie w tej dziedzine :)

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogÄ… być niepoważne,
gts /kropka/ pl    |  lub caÅ‚oÅ›ci poglÄ…dom ich Autora.

Data: 2010-01-09 14:12:27
Autor: Bydlê
EL wrote:
> [...]
> zastepczy otrzymalem odpowiedz ze samochod przy naprawach blacharskich nawet
> na gwarancji mi nie przysluguje. Nic z tego nie rozumiem.

Otó¿ zepsu³ ci siê samochód, trzeba go naprawiæ, a umowa nie przewisduje dostarczenia ci innego samochodu w zamian.
To dok³±dnie ten sam mechanizm, którzy dzia³a przy zepsutej pralce, lodówece, lokówce, suszarce, telewizorze, pistolecie, spodniach, czajnikach itd.

> Auta nie bede mial
> 4 dni, nie z mojej winy i nie przysluguje mi samochod zastepczy ???

Tak.

> Prosze
> Was o pomoc w rozwiazaniu tej sytuacji.

Musisz wynaj±æ inne auto na czas naprawy.

> Myslalem o udaniu sie do Rzecznika
> Praw Konsumenta moze on cos pomoze.

Raczej nie rób tego.
On nie zajmuje siê problemami firmy, która odda³a samochód do warsztatu   w celu dokonania napraw.

--
Bydlê

Data: 2010-01-09 14:21:34
Autor: J.F.
On Fri, 8 Jan 2010 19:56:18 +0100,  EL wrote:
Schody pojawiaja sie teraz poniewaz auto uzywane jest codziennie rano w firmie do rozwozu pieczywa i jego brak jest niemozliwy.

A tak swoja droga to ciekaw jestem - ganic Peugeota ze takiego bubla
zrobili w ktorym po 2 latach sie zawiasy urywaja, czy wychwalac
goraco, bo najwyrazniej przez dwa lata nie mial ani dnia przestoju.

J.

Data: 2010-01-09 20:40:58
Autor: krzyss
EL pisze:
[...]

Ciekawe ze znam auto w Wawie ktore ma IDENTYCZNE !! problemy, to chyba jakas wieksza wada fabryczna.

--
**** krzyss vel Qkill ****
  ===-- -  A3 TDI  -- -===

Data: 2010-01-09 14:06:59
Autor: Pszemol
"krzyss" <krzyss@SPAM_trapkrzyss.com> wrote in message news:4b48dbce$1news.home.net.pl...
EL pisze:
[...]

No gdyby to by³o co¶ innego to chyba nie naprawialiby na gwarancji?? :-))

Data: 2010-01-09 21:26:14
Autor: krzyss
Pszemol pisze:

No gdyby to by³o co¶ innego to chyba nie naprawialiby na gwarancji?? :-))

Wiesz, ale ja widzialem to na wlasne oczy, i dla mnie to tego sie nie da naprawic tak zeby nie bylo widac, tam sie blacha wyrywa z zawiasami, normalnie widac jak metal pracuje...

--
**** krzyss vel Qkill ****

Data: 2010-01-10 08:58:03
Autor: Pszemol
"krzyss" <krzyss@SPAM_trapkrzyss.com> wrote in message news:4b48e66a$1news.home.net.pl...
Pszemol pisze:

[...]

A kto powiedzia³ ¿e naprawi± to tak, aby nie by³o widaæ? :-)

Naprawa a samochod zastepczy