EL pisze:
Witam Szanownych Grupowiczow.
Mam nastepujacy problem. Mianowicie w samochodzie firmowym peugeot Boxer wykryto pod koniec gwarancji wady zawiasow tylnych drzwi jak i pekanie i niedokladne zamykanie drzwi przesuwnych. W ASO wyslali pytanie do Peugeot Polska czy mozna to naprawic na gwarancji. Odpowiedz byla o dziwo pozytywna. Schody pojawiaja sie teraz poniewaz auto uzywane jest codziennie rano w firmie do rozwozu pieczywa i jego brak jest niemozliwy. W serwisie powiedzieli mi ze naprawa potrwa okolo 3-4 dni. Na pytanie o samochod zastepczy otrzymalem odpowiedz ze samochod przy naprawach blacharskich nawet na gwarancji mi nie przysluguje. Nic z tego nie rozumiem. Auta nie bede mial 4 dni, nie z mojej winy i nie przysluguje mi samochod zastepczy ??? Prosze Was o pomoc w rozwiazaniu tej sytuacji. Myslalem o udaniu sie do Rzecznika Praw Konsumenta moze on cos pomoze.
Wydaje mi się że po pierwsze jako firma nie jesteś tu konsumentem.
Warunki gwarancji jako firma dostaliście na piśmie i tam jest wszystko napisane co dealer w ramach gwarancji gwarantuje. Jeżeli tam nie ma samochodu zastępczego na czas naprawy, to nigdzie indziej go już nie znajdziesz.
A ogólne przepisy dotyczące odpowiedzialności sprzedawcy za towar nie nakazują mu wydawania towaru zastępczego na czas naprawy.