Naprawa a samochod zastepczy

Data: 2010-01-08 20:04:35
Autor: to
Naprawa a samochod zastepczy
EL wrote:

Schody pojawiaja sie teraz poniewaz auto uzywane jest
codziennie rano w firmie do rozwozu pieczywa i jego brak jest
niemozliwy.

A cóż to obchodzi Peugeota? Twój biznes to Twoja sprawa, wynajmij sobie na ten czas inne.

Auta nie bede mial 4 dni, nie z mojej winy i nie
przysluguje mi samochod zastepczy ???

Kto odpowiada za Twój biznes. Peugeot czy Ty? Masz w umowie, że dostaniesz samochód zastępczy przy każdej naprawie? Nie? To o co Ci właściwie chodzi?

Myslalem o udaniu sie do Rzecznika Praw Konsumenta moze on
cos pomoze.

Nie pomoże, bo nie jesteś konsumentem.

--
cokolwiek

Data: 2010-01-08 14:47:50
Autor: Pszemol
"to" <to@abc.xyz> wrote in message news:4b478fd3news.home.net.pl...
Nie pomoże, bo nie jesteś konsumentem.

Jak to nie jest??

Data: 2010-01-08 20:57:06
Autor: masti
Naprawa a samochod zastepczy
Dnia pięknego Fri, 08 Jan 2010 14:47:50 -0600, osobnik zwany Pszemol
wystukał:

"to" <to@abc.xyz> wrote in message news:4b478fd3news.home.net.pl...
Nie pomoże, bo nie jesteś konsumentem.

Jak to nie jest??

do firmy nie odnoszą się przepisy dotyczące zasad dotyczących konsumentów (czytaj: odbiorców indywidualnych).

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2010-01-08 17:11:59
Autor: Pszemol
"masti" <gone@to.hell> wrote in message news:68a7eac0423a33620fbb9b3b61539f23f650.pl.eu.org...
[...]

Dziwne to dla mnie... Czym różnić się może kilkuosobowa piekarnia
mająca konflikt z dużym koncernem samochodowym od odbiorcy
indywidualnego... A gdyby "firma" była jednoosobowa?

Data: 2010-01-08 23:16:27
Autor: to
Naprawa a samochod zastepczy
Pszemol wrote:

Dziwne to dla mnie...

Gdybyś zamiast się dziwić zapoznał się z tematem, to może przestałoby być takie dziwne.

Czym różnić się może kilkuosobowa piekarnia mająca
konflikt z dużym koncernem samochodowym od odbiorcy indywidualnego... A
gdyby "firma" była jednoosobowa?

Tym, że konsumentem w rozumieniu ustawy jest osoba nieprowadząca działalności gospodarczej.

--
cokolwiek

Data: 2010-01-09 15:59:48
Autor: Budzik
Naprawa a samochod zastepczy
Osobnik posiadaj±cy mail to@abc.xyz napisa³(a) w poprzednim odcinku co nastêpuje:

Czym ró¿niæ siê mo¿e kilkuosobowa piekarnia maj±ca
konflikt z du¿ym koncernem samochodowym od odbiorcy indywidualnego... A
gdyby "firma" by³a jednoosobowa?

Tym, ¿e konsumentem w rozumieniu ustawy jest osoba nieprowadz±ca dzia³alno¶ci gospodarczej.

Przemol, jak rozumiem, pyta³ o powód takiej konstrukcji przepisów.

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")

Data: 2010-01-09 11:13:58
Autor: Pszemol
"Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote in message news:09012010.587DE68Cbudzik61.poznan.pl...
[...]

Otó¿ to.

Rozumiem, ¿e takie przepisy mog± nie obejmowaæ np. sprzedawcy
samochodów w konfliktach z fabryk± tych samochodów - nie jest
on koñcowym u¿ytkownikiem tego produktu... Ale nie widzê tu
¿adnej róznicy pomiêdzy ma³± kilku- lub jedno-osobow± firm±
a u¿ytkownikiem indywidualnym. Ani ma³a firma ani u¿ytkownik
indywidualny nie ma szans w konflikcie oko-w-oko z du¿± firm±
samochodow±, nawet gdyby by³o ich staæ na wynajêcie prawnika.

Data: 2010-01-10 17:42:03
Autor: to
Naprawa a samochod zastepczy
Pszemol wrote:

Rozumiem, że takie przepisy mogą nie obejmować np. sprzedawcy samochodów
w konfliktach z fabryką tych samochodów - nie jest on końcowym
użytkownikiem tego produktu... Ale nie widzę tu żadnej róznicy pomiędzy
małą kilku- lub jedno-osobową firmą a użytkownikiem indywidualnym. Ani
mała firma ani użytkownik indywidualny nie ma szans w konflikcie
oko-w-oko z dużą firmą samochodową, nawet gdyby było ich stać na
wynajęcie prawnika.

Tu nie chodzi o szanse tylko o to, że zakłada się, ze osoba prowadząca działalność gospodarczą jest na tyle świadoma, by przeczytać i zrozumieć umowę, którą podpisuje.

--
cokolwiek

Data: 2010-01-09 16:22:58
Autor: masti
Naprawa a samochod zastepczy
Dnia pięknego Sat, 09 Jan 2010 15:59:48 +0000, osobnik zwany Budzik
wystukał:

Osobnik posiadający mail to@abc.xyz napisał(a) w poprzednim odcinku co
następuje:

[...]

Przemol, jak rozumiem, pytał o powód takiej konstrukcji przepisów.

bo firma ma wiedzieć co robi albo sobie wynająć prawnika, a konsumenta się chroni bo może być głupi. To tak w skrócie :)

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2010-01-09 17:04:28
Autor: to
Budzik wrote:

Przemol, jak rozumiem, pytał o powód takiej konstrukcji przepisów.

Powód jest chyba jasny, jak ktoś nie wie, że auto może się zepsuć, nijak się przed tym nie zabezpiecza, a przy tym od jego 100% niezawodności uzależnia istnienie swojej firmy, to może mieć pretensje wyłącznie do siebie.

--
cokolwiek

Data: 2010-01-09 11:11:47
Autor: Pszemol
"to" <to@abc.xyz> wrote in message news:4b48b71c$1news.home.net.pl...
Budzik wrote:

[...]

Sugerujesz że "konsument" robiąc dokładnie to samo może
mieć pretensje do kogoś więcej niż do siebie?

Dosyć cienkie to wyjaśnienie podałeś...

Data: 2010-01-09 17:23:03
Autor: masti
Naprawa a samochod zastepczy
Dnia pięknego Sat, 09 Jan 2010 11:11:47 -0600, osobnik zwany Pszemol
wystukał:

Budzik wrote:

Przemol, jak rozumiem, pytał o powód takiej konstrukcji przepisów.

Powód jest chyba jasny, jak ktoś nie wie, że auto może się zepsuć,
nijak siÄ™ przed tym nie zabezpiecza, a przy tym od jego 100%
[...]

ale poczytaj sobie może przepisy, bo inaczej to jest bicie piany. To, że Tobie się coś wydaje nie znaczy, ze tak musi być. A prawo w Polsce wyraźnie to odróżnia.

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2010-01-09 13:29:50
Autor: Pszemol

Budzik wrote:

[...]

Ja tego nie kwestionujÄ™ - zastanawiam siÄ™ tylko dlaczego tak jest...

Data: 2010-01-09 23:23:38
Autor: masti
Naprawa a samochod zastepczy
Dnia pięknego Sat, 09 Jan 2010 13:29:50 -0600, osobnik zwany Pszemol
wystukał:

Budzik wrote:

[...]

to ci cały czas tłumaczymy.
np. sprzedając coś firmie możesz wyłączyć rękojmię, gwarancję itd. Konsumentowi nie. Bo maluczkich Państwo chroni

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2010-01-10 17:43:47
Autor: to
Pszemol wrote:

[...]

W tym przypadku także konsument nie ma szans na darmowe auto zastępcze.

--
cokolwiek

Naprawa a samochod zastepczy