Naprawa a samochod zastepczy

Data: 2010-01-08 21:15:13
Autor: Kazik
Naprawa a samochod zastepczy
EL pisze:
Witam Szanownych Grupowiczow.

Mam nastepujacy problem. Mianowicie w samochodzie firmowym peugeot Boxer wykryto pod koniec gwarancji wady zawiasow tylnych drzwi jak i pekanie i niedokladne zamykanie drzwi przesuwnych. [...]

Zapytaj sie na pl.soc.prawo, byc moze mozesz wynajac inne auta i zadac od nich zwrotu kosztow wynajmu.

Data: 2010-01-08 20:20:57
Autor: to
Kazik wrote:

Zapytaj sie na pl.soc.prawo, byc moze mozesz wynajac inne auta i zadac
od nich zwrotu kosztow wynajmu.

Chyba gwarancje z OC pomyliłeś.

--
cokolwiek

Data: 2010-01-09 11:41:36
Autor: Kazik
to pisze:
Kazik wrote:

Zapytaj sie na pl.soc.prawo, byc moze mozesz wynajac inne auta i zadac
od nich zwrotu kosztow wynajmu.

Chyba gwarancje z OC pomyliłeś.

Ani gwarancja, ani oc...

> Mam nastepujacy problem. Mianowicie w samochodzie firmowym peugeot
> Boxer wykryto pod koniec gwarancji wady zawiasow tylnych drzwi jak i
> pekanie [...]

Niezgodnosc towaru z umowa, istnienie wady w momencie zakupu.

Data: 2010-01-09 14:38:08
Autor: to
Kazik wrote:

Chyba gwarancje z OC pomyliłeś.

Ani gwarancja, ani oc...

A jednak mylisz, bo z typowych sytuacji właściwie tylko w przypadku OC można domagać się zwrotu takich kosztów.

> [...]
 > pekanie [...]

Niezgodnosc towaru z umowa, istnienie wady w momencie zakupu.

I jaki to ma niby związek z samochodem zastępczym? Jak Ci się podeszwa w bucie rozklei to zażyczysz sobie butów zastępczych na czas naprawy?

--
cokolwiek

Data: 2010-01-09 15:59:47
Autor: Budzik
Naprawa a samochod zastepczy
Osobnik posiadaj±cy mail to@abc.xyz napisa³(a) w poprzednim odcinku co nastêpuje:

[...]

I jaki to ma niby zwi±zek z samochodem zastêpczym? Jak Ci siê podeszwa w bucie rozklei to za¿yczysz sobie butów zastêpczych na czas naprawy?

jezeli reklamowa³by z tytu³u niezgnodnosci, to sprzedawca ma pokryc wszelkie straty, wiec zastepczy jak najbardziej by sie w tym miesci³.
Oczywiscie IMVHO.

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")

Data: 2010-01-09 17:02:37
Autor: to
Naprawa a samochod zastepczy
Budzik wrote:

jezeli reklamowałby z tytułu niezgnodnosci,

Może łaskawie podaj przepisy, do których się odnosisz, bo mam wrażenie, ze piszesz cały czas o ustawie o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej, która do tego przypadku się w ogóle nie odnosi.

to sprzedawca ma pokryc
wszelkie straty, wiec zastepczy jak najbardziej by sie w tym miescił.
Oczywiscie IMVHO.

Ale skoro już przy niej jesteśmy, to:

"Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia."

Nie ma tu mowy o konieczności dostarczenia identycznego towaru na czas naprawy czy pokrycia tego typu kosztów. Ponadto jeśli konsument chce reklamować towar na podstawie niezgodności z umową i minęło więcej niż pół roku od momentu kupna, to musi sam udowodnić, że wada istniała już w momencie kupna.

--
cokolwiek

Data: 2010-01-09 23:01:12
Autor: Kazik
to pisze:
jezeli reklamowałby z tytułu niezgnodnosci,
Może łaskawie podaj przepisy, do których się odnosisz, [...]

Przeciez kazdy pisze ze nie wie.
Nie musi istniec podstawa prawna do wysuniecia roszczen pokrycia kosztow auta zastepczego wobec salonu. Oczywiscie kosztow w ramach zdrowego rozsadku.

Salon nie dotrzymal warunkow umowy, przez co piekarz nie byl w stanie rozwiezc chleba. Gdyby dotrzymal warunkow to takiej sytuacji by nie bylo.

Inny przyklad: Umawiasz sie z PKP ze przewioza Twoich pracownikow na impreze, PKP daje ciala, bierzesz taksowki i obciazasz ich kosztami.

Oczywiscie nie jestem prawnikiem i o takie rzeczy warto sie pytac na pl.soc.prawo.

Data: 2010-01-09 23:23:37
Autor: masti
Naprawa a samochod zastepczy
Dnia pięknego Sat, 09 Jan 2010 23:01:12 +0100, osobnik zwany Kazik
wystukał:

to pisze:
[...]

roszczenia to możęsz sobie wysuwać. Najwyżej Cię oleją i będą mieli niezły ubaw.

Salon nie dotrzymal warunkow umowy, przez co piekarz nie byl w stanie
rozwiezc chleba. Gdyby dotrzymal warunkow to takiej sytuacji by nie
bylo.

albo piekarz źle traktował drzwi i je zepsuł

Inny przyklad: Umawiasz sie z PKP ze przewioza Twoich pracownikow na
impreze, PKP daje ciala, bierzesz taksowki i obciazasz ich kosztami.

ROTFL
Oczywiscie nie jestem prawnikiem i o takie rzeczy warto sie pytac na
pl.soc.prawo.

To możę sprawdź co piszesz zanim to zrobisz.

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2010-01-10 08:57:24
Autor: Pszemol

to pisze:
[...]

Zgadza siÄ™.

Salon nie dotrzymal warunkow umowy, przez co piekarz nie byl w stanie
rozwiezc chleba. Gdyby dotrzymal warunkow to takiej sytuacji by nie
bylo.

albo piekarz źle traktował drzwi i je zepsuł

To akurat już jest rozstrzygnięte tym, że przyjęto reklamację
jako naprawę gwarancyjną, a więc nie z winy urzytkownika.

Inny przyklad: Umawiasz sie z PKP ze przewioza Twoich pracownikow na
impreze, PKP daje ciala, bierzesz taksowki i obciazasz ich kosztami.

ROTFL

No śmiech po pachy. W każdej umowie odpowiedzialność ogranicza
się właśnie aby nie odpowiadać za konsekwencje niedotrzymania
umowy... I tak np. sprzedawca samochodu dostawczego odpowiada
za jego sprawne działanie i oferuje naprawę, czasem nawet z autem
zastępczym ale już nie odpowiada za śmierć dziadka którego właśnie
wiozłeś tym autem do szpitala i ponieważ urwała się ośka gdzieś
w skrzyni nie dojechałeś i dziadek umarł :-) Kupiłeś aparat fotograficzny
aby robić fotki na wyjeździe do Fiji, aparat się zepsuł no to firma która
aparat zrobiła musi Ci ufundować nową wycieczkę do Fiji :-)))

Oczywiscie nie jestem prawnikiem i o takie rzeczy warto sie pytac na
pl.soc.prawo.

To możę sprawdź co piszesz zanim to zrobisz.

No - balibyśmy sie cokolwiek komuś sprzedać czy wykonać usługę
jeśli robiąc to bralibyśmy nagle na siebie odpowiedzialność za
wszystkie skutki wynikajÄ…ce z tej operacji...

Data: 2010-01-10 17:09:27
Autor: to
Pszemol wrote:

albo piekarz źle traktował drzwi i je zepsuł

To akurat już jest rozstrzygnięte tym, że przyjęto reklamację jako
naprawę gwarancyjną, a więc nie z winy urzytkownika.

Niekoniecznie, jeśli nie ma pewności, to czasami idzie się na rękę klienta.

--
cokolwiek

Data: 2010-01-10 17:08:20
Autor: to
Kazik wrote:

Przeciez kazdy pisze ze nie wie.
Nie musi istniec podstawa prawna do wysuniecia roszczen pokrycia kosztow
auta zastepczego wobec salonu. Oczywiscie kosztow w ramach zdrowego
rozsadku.

Roszczenia można wysuwać dowolnie głupie tyle, że nic ponadto z tego nie wynika.

Salon nie dotrzymal warunkow umowy,

Konkretnie jakiego warunku? Wyżej napisałeś, że nie ma podstawy prawnej, a teraz wysuwasz tezę, ze jednak jest. Piłeś coś?

przez co piekarz nie byl w stanie
rozwiezc chleba. Gdyby dotrzymal warunkow to takiej sytuacji by nie
bylo.

Nie bredź, proszę Cię. Poza tym jeśli przyjmiesz tego typu wnioskowanie to w odwrotnej sytuacji, gdy auto działa, piekarz powinien oddawać część zysków piekarni Peugeotowi.

Inny przyklad: Umawiasz sie z PKP ze przewioza Twoich pracownikow na
impreze, PKP daje ciala, bierzesz taksowki i obciazasz ich kosztami.

Powodzenia w egzekwowaniu od PKP jakichkolwiek kosztów ponad cenę biletu. Mało prawdopodobne, żeby się udało, szczególnie, jeśli nie będzie chodziło o konsumenta. Poza tym to zupełnie inna sytuacja, bo w przypadku samochodu nikt nie gwarantuje, że będzie sprawny o każdej porze dnia i nocy. Samochody się psują, a wtedy są naprawiane na gwarancji co chwile i trwa i każdy o tym wie. Jeśli ktoś potrzebuje samochodu sprawnego 24 godziny na dobę to podpisuje odpowiednią umowę i rzecz jasna płaci znacznie więcej.

--
cokolwiek

Data: 2010-01-10 21:47:45
Autor: Kazik
to pisze:
Konkretnie jakiego warunku? Wyżej napisałeś, że nie ma podstawy prawnej, a teraz wysuwasz tezę, ze jednak jest. Piłeś coś?

Dostarczenia auta bez wad.
No chyba ze wada drzwi byla w tresci umowy.

Data: 2010-01-10 23:01:20
Autor: to
Kazik wrote:

Konkretnie jakiego warunku? Wyżej napisałeś, że nie ma podstawy
prawnej, a teraz wysuwasz tezę, ze jednak jest. Piłeś coś?

Dostarczenia auta bez wad.
No chyba ze wada drzwi byla w tresci umowy.

Przecież jak był nowy to drzwi działały. Ustalenie czy stan obecny jest
wynikiem niewłaściwego użytkowania czy jakiejś wady nie jest raczej
proste. A nawet gdyby ustalono, że konstrukcja drzwi nie była idealna od
samego początku, to też o niczym to nie świadczy, bo każde auto ma jakieś
wady i zalety.

Inaczej mówiąc udowodnienie czegokolwiek Peugeotowi byłoby w tej sprawie
raczej bardzo trudne. Moim zdaniem dobrze o nim świadczy, ze naprawia te
drzwi na gwarancji i nie robi z tym większych problemów.

--
cokolwiek

Data: 2010-01-11 17:25:31
Autor: Jakub Witkowski
Kazik pisze:

Salon nie dotrzymal warunkow umowy, przez co piekarz nie byl w stanie rozwiezc chleba.

Jakich znów warunków umowy? Umowa przewidywała
- dostarczenie samochodu
- usuwanie usterek w ramach gwarancji
Kropka

Umowy serwisowe gwarantujące określony minimalny czas "on service"
np. w ciągu roku, to są umowy zupełnie innego typu, i raczej
nie w tej dziedzine :)

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogÄ… być niepoważne,
gts /kropka/ pl    |  lub caÅ‚oÅ›ci poglÄ…dom ich Autora.

Naprawa a samochod zastepczy