Data: 2011-01-12 08:54:54 | |
Autor: arek | |
Naprawa airbag - Krakow | |
Witam,
Czy mozecie podpowiedziec w jakis sposob naprawia sie system Airbag po stluczce i gdzie w Krakowie mozna to w rozsadnych pieniadzach zrobic? Auto to Seat z 2004r. Po stluczce wypalila poduszka kierowcy i napinacz pasa. Poduszke nowa juz mam tylko pytanie co ze sterownikiem airbag...da sie go jakos zresetowac/naprawic czy trzeba wymieniac? Zaznaczam ze nie chodzi mi o taka naprawe zeby zgasla kontrolka tylko taka zeby wszystko dzialalo tak jak powinno, pozdr. arek |
|
Data: 2011-01-12 18:42:57 | |
Autor: DoQ | |
Naprawa airbag - Krakow | |
W dniu 2011-01-12 17:54, arek pisze:
Po stluczce wypalila poduszka kierowcy i napinacz pasa. Poduszke nowa WymieniÄ na nowy. Pozdrawiam PaweĹ -- _____________________________________________ DoQ -- [ES9J4]-- mail: pawel.doq@gmail.com |
|
Data: 2011-01-12 19:03:10 | |
Autor: 'Tom N' | |
Naprawa airbag - Krakow | |
DoQ w <news:igkpip$305$2mx1.internetia.pl>:
W dniu 2011-01-12 17:54, arek pisze: Po stluczce wypalila poduszka kierowcy i napinacz pasa. Poduszke nowa Wymienić na nowy. I sparować z resztą osprzętu... -- Tomasz Nycz [priv-- >>X-Email] |
|
Data: 2011-01-13 07:38:44 | |
Autor: Piotr Klimek | |
Naprawa airbag - Krakow | |
Dnia (Wed, 12 Jan 2011 18:42:57 +0100) ktos podajacy sie za DoQ
wyklawiaturowal co nastepuje: Po stluczce wypalila poduszka kierowcy i napinacz pasa. Poduszke nowa Ostatnio mialem podobne zdarzenie, tylko ze w moim przypadku koszt ponosi ubezpieczalnia. Zastanawialem sie co takiego jest wewnatrz modulow do airbag i napinaczy pasow, ze trzeba je wymieniac na nowe. Jesli to tylko kwestia przestawienia gdzies w pamieci modulu 0 na 1 to strasznym marnostractwem jest wymiana na nowy. Chyba, ze tam sa jakies zintegrowane czujniki przeciazenia itd, ktore moga zadzialac tylko raz. -- Pozdrawiam Piotr Klimek Citroen C5 2.0HDI `02 |
|
Data: 2011-01-13 01:00:45 | |
Autor: arek | |
Naprawa airbag - Krakow | |
Ostatnio mialem podobne zdarzenie, tylko ze w moim przypadku koszt ponosi wiesz, wydaje mi sie ze sam modul to jest tylko elektronika ale jego naprawa celowo nie jest taka prosta zeby zapobiegac przekretom, w module zapisuje sie informacja o tym ze poduszka/poduszki byly uzyte i swieci sie kontrolka. gdyby "zgaszenie kontrolki" bylo takie proste to nikt by nie zakladal tych poduszek ponownie ze wzgledu na cene nie wspominajac juz o przekretach handlarzy autami choc i tak jest ich pewnie duzo |
|
Data: 2011-01-13 09:08:56 | |
Autor: Piotr Klimek | |
Naprawa airbag - Krakow | |
Dnia (Thu, 13 Jan 2011 01:00:45 -0800 (PST)) ktos podajacy sie za arek
wyklawiaturowal co nastepuje:
Jesli to tylko elektronika to jaki widzisz problem w przeprogramowaniu jej i usunieciu informacji o wypadku? Jak popsujesz system operacyjny w swoim komputerze to wymieniasz caly zestaw na nowy z preinstalowanym system, czy robisz reinstalacje? :) Poza tym 'zgaszenie kontrolki' mozna zrealizowac na wiele tanich sposobow, poczynajac od opornikow w miejscu podlaczenia poduszek a konczac na wymontowaniu zarowki. Nie sadze, zeby produceni robili to aby utrudnic kombinacje, priorytetem jest raczej sciaganie kasy po kolizjach od ludzi, ktorzy chca zeby poduszki dzialay tak samo jak przed kolizja. -- Pozdrawiam Piotr Klimek Citroen C5 2.0HDI `02 |
|
Data: 2011-01-13 01:52:00 | |
Autor: arek | |
Naprawa airbag - Krakow | |
> wiesz, wydaje mi sie ze sam modul to jest tylko elektronika ale jego problemu w przeprogramowaniu nie widze pod warunkiem ze wiesz jak to zrobic dobrze... nie jest to pewnie banalne tak jak wykasowanie bledu w komputerze. widzisz, sa rozne zabezpieczenia i czasami przeinstalowanie systemu w komputerze tez nie jest mozliwe...zalezy jakich zabezpieczen uzyje producent mimo wszystko konsekwencje nieprawidlowego dzialania systemu i nieprawidlowego zadzialania systemu poduszek sa raczej nieporownywalne wiec troche sie nie dziwie ze producenci i ASO sie w to nie bawia |
|
Data: 2011-01-13 10:40:51 | |
Autor: Piotr Klimek | |
Naprawa airbag - Krakow | |
Dnia (Thu, 13 Jan 2011 01:52:00 -0800 (PST)) ktos podajacy sie za arek
wyklawiaturowal co nastepuje: Jesli to tylko elektronika to jaki widzisz problem w przeprogramowaniu jej Ja mowie o ASO, a nie o magikach od kasowania bledu. Jesli jest mozliwosc programowego przywrocenia sterownika/modulu do sprawnosci to bez sensu jest jego wymiana na nowy. mimo wszystko konsekwencje nieprawidlowego dzialania systemu i A konsekwencje padu systemu operacyjnego odpowiedzialnego np z aparature medyczna, czy sterujacego elektrownia? :) -- Pozdrawiam Piotr Klimek Citroen C5 2.0HDI `02 |
|
Data: 2011-01-13 03:02:07 | |
Autor: arek | |
Naprawa airbag - Krakow | |
Ja mowie o ASO, a nie o magikach od kasowania bledu. Jesli jest mozliwosc z technicznego punktu widzenia ASO pewnie nie mialoby problemu ale pewnie chodzi poprostu o kase |
|
Data: 2011-01-13 11:10:04 | |
Autor: Piotr Klimek | |
Naprawa airbag - Krakow | |
Dnia (Thu, 13 Jan 2011 03:02:07 -0800 (PST)) ktos podajacy sie za arek
wyklawiaturowal co nastepuje:
I o tym wlasnie pisalem w pierwszym poscie. -- Pozdrawiam Piotr Klimek Citroen C5 2.0HDI `02 |
|
Data: 2011-01-13 15:29:49 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Naprawa airbag - Krakow | |
W dniu 2011-01-13 11:40, Piotr Klimek pisze:
widzisz, sa rozne zabezpieczenia i czasami przeinstalowanie systemu w Tu raczej nie jest kwestia problemu w samym programowaniu. Chodzi o to, że producent czegoś takiego nie wspiera, z takiego względu że np. nie jest w stanie zagwarantować poprawnego działania po wypadku. Bo tak naprawdę nie wiadomo co ten sterownik przeżył, jakie przeciążenia, jakie cuda się działy po stronie zasilającej itp. A możliwości self-testu też są jakoś tam ograniczone. A jak producent nie wspiera, nie ma instrukcji serwisowej opisującej całą procedurę, to może być trudno zgadnąć co osoba kasując to tak naprawdę zrobiła i czy poduszka zadziała jak zajdzie potrzeba. Może w jakiś specjalistycznych serwisach mają emulatory poduszek którymi są w stanie sprawdzić czy sterownik generuje poprawne sygnały odpalania poduszek po przeprogramowaniu elektroniki. Oczywiście pewnie nie bez znaczenia będzie to, że producent woli sprzedać nowy moduł, niż naprawiać stary, zwłaszcza że rynek zamienników na tym polu chyba nie istnieje. |
|
Data: 2011-01-13 15:04:17 | |
Autor: Piotr Klimek | |
Naprawa airbag - Krakow | |
Dnia (Thu, 13 Jan 2011 15:29:49 +0100) ktos podajacy sie za Tomasz Pyra
wyklawiaturowal co nastepuje: W dniu 2011-01-13 11:40, Piotr Klimek pisze: [...] Zgadzam sie. Oczywiście pewnie nie bez znaczenia będzie to, że producent woli sprzedać nowy moduł, niż naprawiać stary, zwłaszcza że rynek zamienników na tym polu chyba nie istnieje. I to jest moim zdaniem glowny powod. Tak jest po prostu wygodniej dla producenta sprzetu, producenta samochodu, warsztatu i ubezpieczalni. Traci na tym tylko klient wykupujacy drozsze ubezpieczenie, nie wspominajac juz o takim ktory go nie ma. -- Pozdrawiam Piotr Klimek Citroen C5 2.0HDI `02 |
|
Data: 2011-01-13 20:21:59 | |
Autor: Irek N. | |
Naprawa airbag - Krakow | |
Jesli to tylko elektronika to jaki widzisz problem w przeprogramowaniu jej Zagwarantujesz, że PCB nie ma pęknięcia, żadne zimne luty nie powstały i to co przed chwilą zaprogramowałeś nie padnie odrobinę za wcześnie? __ Irek.N. |
|
Data: 2011-01-13 20:44:37 | |
Autor: DoQ | |
Naprawa airbag - Krakow | |
W dniu 2011-01-13 20:21, Irek N. pisze:
Zagwarantujesz, że PCB nie ma pęknięcia, żadne zimne luty nie powstały i To nic innego jak rzeźbienie w detonatorze ładunku wybuchowego, który w dodatku paraduje kilkadziesiąt centymetrów od twarzy. Ale cóż, każdy robi to co lubi - troche jak w sylwestra. Pozdrawiam Paweł -- _____________________________________________ DoQ -- [ES9J4]-- mail: pawel.doq@gmail.com |
|
Data: 2011-01-14 08:24:41 | |
Autor: Piotr Klimek | |
Naprawa airbag - Krakow | |
Dnia (Thu, 13 Jan 2011 20:44:37 +0100) ktos podajacy sie za DoQ
wyklawiaturowal co nastepuje: Zagwarantujesz, że PCB nie ma pęknięcia, żadne zimne luty nie powstały i Nie napisalem nigdzie, ze jesem za grzebaniem na wlasna reke, tylko postawilem teze, ze byc moze ASO/producent robi to bez sensu. -- Pozdrawiam Piotr Klimek Citroen C5 2.0HDI `02 |
|
Data: 2011-01-14 14:12:55 | |
Autor: DoQ | |
Naprawa airbag - Krakow | |
W dniu 2011-01-14 09:24, Piotr Klimek pisze:
To nic innego jak rzeźbienie w detonatorze ładunku wybuchowego, który wNie napisalem nigdzie, ze jesem za grzebaniem na wlasna reke, tylko Takie są procedury przewidziane przez producentów systemów airbag - np. Autoliv. W sumie to nie dziwie się, bo tutaj o nieszczęście dość łatwo. Pozdrawiam Paweł -- _____________________________________________ DoQ -- [ES9J4]-- mail: pawel.doq@gmail.com |
|
Data: 2011-01-14 13:47:46 | |
Autor: Piotr Klimek | |
Naprawa airbag - Krakow | |
Dnia (Fri, 14 Jan 2011 14:12:55 +0100) ktos podajacy sie za DoQ
wyklawiaturowal co nastepuje: To nic innego jak rzeźbienie w detonatorze ładunku wybuchowego, który wNie napisalem nigdzie, ze jesem za grzebaniem na wlasna reke, tylko Czyli dupochron, za ktory placi koncowy uzytkownik :) Akurat w moim samochodzie wartym ~15kzl najechanie na kraweznik skonczylo sie naprawa, ktorej koszt to ~1/3 wartosci samochodu. Poza tymi poduszkami/napinaczami pogialem tylko felge i wahacz. -- Pozdrawiam Piotr Klimek Citroen C5 2.0HDI `02 |
|
Data: 2011-01-14 08:21:46 | |
Autor: Piotr Klimek | |
Naprawa airbag - Krakow | |
Dnia (Thu, 13 Jan 2011 20:21:59 +0100) ktos podajacy sie za Irek N.
wyklawiaturowal co nastepuje: Jesli to tylko elektronika to jaki widzisz problem w przeprogramowaniu jej Nie, tak samo jak nie zagwarantuje, ze inne czesci samochodu rownie wazne dla bezpieczenstwa po wystrzeleniu poduszek beda dzialaly tak jak wczesniej. -- Pozdrawiam Piotr Klimek Citroen C5 2.0HDI `02 |
|
Data: 2011-01-13 08:42:30 | |
Autor: J.F. | |
Naprawa airbag - Krakow | |
On Thu, 13 Jan 2011 07:38:44 +0000 (UTC), Piotr Klimek wrote:
Ostatnio mialem podobne zdarzenie, tylko ze w moim przypadku koszt ponosi W jednym widzialem kulke ze sprezynka, mozliwe ze jednorazowka. Ale byla tez masa innej elektroniki wiec wiadomo - nie ma co oszczedzac, ubezpieczyciel placi :-) J. |
|
Data: 2011-01-13 07:49:04 | |
Autor: Piotr Klimek | |
Naprawa airbag - Krakow | |
Dnia (Thu, 13 Jan 2011 08:42:30 +0100) ktos podajacy sie za J.F
wyklawiaturowal co nastepuje: Ostatnio mialem podobne zdarzenie, tylko ze w moim przypadku koszt ponosi No tak, ale ta kulka ze sprezynka mogla by byc osobnym modulem. Z jednej strony mamy normy euro fefnascie a z drugiej wywala sie na smietnik w pelni sprawna elektronike... Odnosnie cen to w przypadku C5 uderzenie w kraweznik, ktore spowodowalo odpalenie napinaczy pasow to koszt 4000zl za same czesci zwiazane z napinaczami, airbag itd. -- Pozdrawiam Piotr Klimek Citroen C5 2.0HDI `02 |
|
Data: 2011-01-12 19:22:24 | |
Autor: bratPit | |
Naprawa airbag - Krakow | |
Czy mozecie podpowiedziec w jakis sposob naprawia sie system Airbag po zadzwon najlepiej tutaj - gosc jest solidny ale nie wiem czy naprawia moduly (ew. moze poda kogos sprawdzonego): Kitlinski Sebastian Autoelektronika. Balicka 93. Tel.: 012 638 25 34 jezeli nie to próbuj tutaj: http://www.airbag.krakow.pl/ brat |
|
Data: 2011-01-12 11:10:51 | |
Autor: arek | |
Naprawa airbag - Krakow | |
dzieki za kontakt
pewnie ze byloby najprosciej wszystko na nowe wymienic ale niestety z tego co sie orientowalem to koszt spory...jak nie bedzie wyjscia to wymienie |
|
Data: 2011-01-12 21:43:52 | |
Autor: BearBag | |
Naprawa airbag - Krakow | |
Wiekszosc aut umozliwia skasowanie crasha ze sterownika, ale byle jakim
fejsem tego nie zrobisz. Zwykle nie trzeba wymieniać sterownika a tylko poduszki które wypaliły. -- ****************************************** Pozdrawia BearBag... ****************************************** |
|
Data: 2011-01-13 13:48:38 | |
Autor: Ryszard G. | |
Naprawa airbag - Krakow | |
Użytkownik "BearBag" napisał Wiekszosc aut umozliwia skasowanie crasha ze sterownika, ale byle jakim Czujniki chyba też są jednorazowe? R.G. |
|
Data: 2011-01-13 14:42:28 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Naprawa airbag - Krakow | |
W dniu 2011-01-13 13:48, Ryszard G. pisze:
Są takie i takie. Dawniej były czysto mechaniczne gdzie jakieś kulki przebijały się przez "zaporę" i włączały obwód. Taki czujnik będzie jednorazowy. Ale dziś chyba powszechnie stosuje się już elektroniczne akcelerometry które raczej są wielorazowe. Natomiast żeby to wszystko zrobić dobrze, trzeba się albo bardzo dobrze na tym znać, albo mieć instrukcje serwisową która powie jak to zrobić i jak to potem przetestować. |
|
Data: 2011-01-14 15:03:22 | |
Autor: Kamil 'Model' | |
Naprawa airbag - Krakow | |
W dniu 2011-01-12 17:54, arek pisze:
Witam, A nie prościej kupić poduszki i sterownik z jakiegoś innego auta (aukcje alledrogo, giełda). Koszt poduszek to pewnie jakieś 200 wzwyż na kierownicę, pewnie nie wiele więcej dla pasażera. Sterownik podejrzewam kupisz za jakieś 100-200 PLN. Plus do tego podpięcie pod VAG, skasowanie błedów i powinno być OK. JA nie dawno kupywałem sterownik do golfa MK3 i dałem za niego 80PLN z przesyłką. Stary sterownik zapisał sobie błąd (niski sygnał napięcia), stało się to po padzie aku w holowanym aucie. Skasowanie błędów w tym wypadku nic nie dało. Więc kupiłem jeden sterownik na allegro i on wykazał błąd, że jest po wypadku. Ale gościu który sprzedawał wymienił mi na inny sterownik i ten po podpięciu działał już prawidłowo. Oczywiście nie wiem czy poduszki zadziałają i nie chce tego sprawdzać. Sterownik nie miał śladów rozkręcania, więc może nie był kombinowany... |
|
Data: 2011-01-14 14:10:36 | |
Autor: Piotr Klimek | |
Naprawa airbag - Krakow | |
Dnia (Fri, 14 Jan 2011 15:03:22 +0100) ktos podajacy sie za Kamil 'Model'
wyklawiaturowal co nastepuje: A nie prościej kupić poduszki i sterownik z jakiegoś innego auta (aukcje alledrogo, giełda). Koszt poduszek to pewnie jakieś 200 wzwyż na kierownicę, pewnie nie wiele więcej dla pasażera. Sterownik podejrzewam kupisz za jakieś 100-200 PLN. Plus do tego podpięcie pod VAG, skasowanie błedów i powinno być OK. JA nie dawno kupywałem sterownik do golfa MK3 i dałem za niego 80PLN z przesyłką. Stary sterownik zapisał sobie błąd (niski sygnał napięcia), stało się to po padzie aku w holowanym aucie. Skasowanie błędów w tym wypadku nic nie dało. Więc kupiłem jeden sterownik na allegro i on wykazał błąd, że jest po wypadku. Ale gościu który sprzedawał wymienił mi na inny sterownik i ten po podpięciu działał już prawidłowo. Oczywiście nie wiem czy poduszki zadziałają i nie chce tego sprawdzać. Sterownik nie miał śladów rozkręcania, więc może nie był kombinowany... No jasne, ze mozna kupic uzywane. Do mojego samochodu komplet pasow i sterownikow to na allegro okolo 200zl. Ale nie chodzi o to jak to mozna zrobic malym kosztem i kombinujac tylko o ogolna idee. -- Pozdrawiam Piotr Klimek Citroen C5 2.0HDI `02 |
|
Data: 2011-01-14 15:08:09 | |
Autor: J.F. | |
Naprawa airbag - Krakow | |
On Fri, 14 Jan 2011 15:03:22 +0100, Kamil 'Model' wrote:
A nie prościej kupić poduszki i sterownik z jakiegoś innego auta (aukcje alledrogo, giełda). Koszt poduszek to pewnie jakieś 200 wzwyż na kierownicę, pewnie nie wiele więcej dla pasażera. Ale jak to jest w miare nowe auto, to poduszek nie ma a sterowniki sa powypadkowe i problem jest ten sam :-) J. |