Data: 2014-07-14 23:32:29 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Naprawa aparatu nieskuteczna | |
On Sat, 12 Jul 2014, fifak wrote:
Kupiłem w marcu aparat olympus. Gastro-, prokto- czy inaczej -logicznym? Bo to zdaje się ich największa "optyczna" działka. W maju zacząłem aparat używać i zauważyłem że sprzęt się zawiesza. Inaczej dla każdego przypadku. Inaczej dla rękojmi, inaczej dla gwarancji, a jeszcze inaczej dla konsumenckiej niezgodności z umową. Pewnie dlatego, po tekście "trafił do serwisu" (bez podania z jakiej podstawy) nie możesz opędzić się od chętnych do skomentowanie tego konkretnego przypadku ;) przepisów, Fatalnie. Kiedyś Federacja Konsumentów miała na swojej stronie łatwo dostępną treść ustaw, w HTMLu. Ale dział "akty prawne" (czy tam "przepisy") wziął i zniknął. Z góry zapowiadam: NIE TRAWIĘ .PDF (nie odsyłać do sejm.*, choć ichnia wyszukiwarka oczywiście jest OK) ile razu będę zmuszony oddawać do naprawy zanim wymienią mi na nowy albo zwrócą kasę.? Na jeden z przypadków jest w FK stosowny tekst: http://www.federacja-konsumentow.org.pl/n,39,1101,6,1,powrot-do-normalnosci.html ....niestety treści podstawy prawnej nie ma. No i raczej się nie załapujesz :(, bo to dopiero "wejdzie". Wychodzi, że jeśli to nie rękojmia (a jakiś konsumencki fotooaparat na przykład), to na dziś obowiązuje "reklamowanie do skutku". Oczywiście, CHYBA że zapis gwarancji stanowi inaczej (to się zdarza, że gwarancja jest korzystniejsza od KNzU!) a reklamacja była z gwarancji. pzdr. Gotfryd |
|