Naprawa baterii jednouchwytowej

Data: 2010-01-14 08:15:13
Autor: Al Kwasone
Naprawa baterii jednouchwytowej
Witam,
Mam problem z baterią jednouchwytową. Woda sączy się spod głowicy ceramicznej. Przypuszczam, że powodem może być uszczelka lub przecieka sama głowica. Czy dokupienie uszczelki lub całej głowicy jest możliwe i opłacalne (jest to chiński wynalazek noname z supermarketu)? Czy jest jakaś standaryzacja ww. podzespołów?
Pozdrawiam,
AK

Data: 2010-01-14 09:13:18
Autor: Jan Kowalski

Użytkownik "Al Kwasone" <kwasolek@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:himga2$66v$1news.onet.pl...
[...]

A da się ją rozmontować?

Data: 2010-01-14 09:50:09
Autor: kris
[...]

Rozkręć tą baterie, wyjmij głowice i idż z tą głowicą do sklepu z hydraulika. Tam za ok 10zł sprzedadzą tobie nowa głowice. Wymienisz i problem z głowy

Krzysiek

Data: 2010-01-14 10:14:12
Autor: Prawusek
"kris" <k1s2z3y4s5z6t7o8f9c@poczta.onet.pl> wrote in message
> [...]

Rozkręć tą baterie, wyjmij głowice i idż z tą głowicą do sklepu z
hydraulika. Tam za ok 10zł sprzedadzą tobie nowa głowice. Wymienisz i

Jeżeli powierzchnie ceramiki są nieuszkodzone może o-ring do wymiany?

Data: 2010-01-14 10:28:49
Autor: Prawusek
Naprawa baterii jednouchwytowej

Skąd my sie znamy kwasolku, czy nie z barszczu ukraiskiego z kwasoleju?

Data: 2010-01-14 10:42:53
Autor: kris

Użytkownik "Prawusek" <prawusek@interia.pl> napisał w wiadomości news:himoca$3bp$1atlantis.news.neostrada.pl...
"kris" <k1s2z3y4s5z6t7o8f9c@poczta.onet.pl> wrote in message

Skąd my sie znamy kwasolku, czy nie z barszczu ukraiskiego z kwasoleju?

Nie wiem o co chodzi?

Krzysiek

Data: 2010-01-14 12:04:45
Autor: Al Kwasone
Naprawa baterii jednouchwytowej
Witam,
dziękuję za odzew.

kris napisał(a):
Rozkręć tą baterie, wyjmij głowice i idż z tą głowicą do sklepu z hydraulika. Tam za ok 10zł sprzedadzą tobie nowa głowice. Wymienisz i problem z głowy

Ok. Nie wiedziałem, czy jest jakaś standaryzacja w tej dziedzinie. Przypuszczam, że przepuszcza uszczelka o fantazyjnym kształcie pod głowicą, ale dokręcenie nie pomogło.
AK.

Data: 2010-01-14 18:20:44
Autor: FD
Al Kwasone pisze:

Ok. Nie wiedziałem, czy jest jakaś standaryzacja w tej dziedzinie. Przypuszczam, że przepuszcza uszczelka o fantazyjnym kształcie pod głowicą, ale dokręcenie nie pomogło. AK.

- rozkrec, dokladnie wyczysc z kamienia,
- nasmaruj uszczelke wazelina (lepsza ta z apteki niz techniczna.... w
koncu wode do garow i czajnika  lejesz....)
- zmontuj skrecajac z umiarem

Data: 2010-01-15 10:20:43
Autor: Al Kwasone

FD napisał(a):
- rozkrec, dokladnie wyczysc z kamienia,
- nasmaruj uszczelke wazelina (lepsza ta z apteki niz techniczna.... w
koncu wode do garow i czajnika  lejesz....)
- zmontuj skrecajac z umiarem

Zrobiłem to bez wazeliny (nie mam pod ręką), ale bez powodzenia. Na powierzchni gniazda głowicy, w okolicy uszczelki są jakieś drobne nierówności (może osadzony kamień?). Część usunąłem drewnianą szpatułką, ale nie wszystko się dało. Koszt nowej głowicy to ok. 35 zł.
Jeszcze jedna sprawa. Po założeniu (lub dłuższej przerwie w użytkowaniu - woda odcięta) głowica nie cieknie. Woda zaczyna się sączyć po pewnym czasie używania baterii.
AK.

Data: 2010-01-15 17:19:10
Autor: Kris

Użytkownik "Al Kwasone" <kwasolek@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hipc1b$ifp$1news.onet.pl...
nierówności (może osadzony kamień?). Część usunąłem drewnianą szpatułką, ale nie wszystko się dało. Koszt nowej głowicy to ok. 35 zł.

Polszukaj w innym sklepie. takie głowice z reguły to maks 20zł
W castoramie bywaja w cenie ponizej 10zl

Data: 2010-01-16 07:52:24
Autor: Al Kwasone
Kris napisał(a):
Polszukaj w innym sklepie. takie głowice z reguły to maks 20zł
W castoramie bywaja w cenie ponizej 10zl
KFA wygląda identycznie - ~35zł, noname - bardzo podobny 16 zł, ale nie pasuje.
Oczyszczenie gniazda (jednak chyba nie do końca) oraz wazelina nie pomogły. Szukam dalej.
AK.

Data: 2010-01-16 11:38:34
Autor: Jarek M.
Naprawa baterii jednouchwytowej
Witam
A sprawdzałeś czy perlator (sitko na wylece) jest drożny ?
Miałem kiedyś problem z cieknącą baterią, okazało się że właśnie perlator jest zapchany.
Wykręciłem ów perlator i puściłem wodę, efekt ->nie cieknie , wymieniłem perlator i bateria działa dalej.
Ta bateria jest bardzo czuła i wymagająca, jak tylko perlator się zapycha pojawiają się wycieki, po wymianie lub wyczyszczeniu mam spokój na pół roku, max na rok.  I tak już ładnych parę lat . Bateria to Frisone.

Pozdrawiam
JM

Data: 2010-01-17 08:04:01
Autor: Al Kwasone
Jarek M. napisał(a):
A sprawdzałeś czy perlator (sitko na wylece) jest drożny ?
Perlator nie może mieć nic do rzeczy, gdyż wyciek występuje przy odciętym dopływie wody.

Kolejna głowica nie pasuje - drobna różnica w średnicach trzpieni stabilizujących położenie.

AK

Data: 2010-01-24 16:10:24
Autor: Al Kwasone
Naprawa baterii jednouchwytowej
Dla zainteresowanych - glowicę wymieniłem (12 zł), ale musiałem opiłować kołki stabilizujące na spodzie. Dostępne głowice miały kołki 4.4mm, podczas gdy stara - 4.0mm. Prócz tego - wszystko pasowało (rozstaw kołków, położenie otworów itd.).
AK

Naprawa baterii jednouchwytowej