Naprawa gwarancyjna kto ponosi koszt dostarczenia do serwisu

Data: 2013-07-22 03:27:01
Autor: Kris
Naprawa gwarancyjna kto ponosi koszt dostarczenia do serwisu
Popdsuł sie odkurzacz- Zelmer
Urzżadzenie trzebna doistarczyc do serwisu Zelmera.
Kto powinien poniść koszt dostawy/przesyłki urządzenia z domu do serwisu?- Klient czy gwarant?

Data: 2013-07-22 12:39:27
Autor: Liwiusz
W dniu 2013-07-22 12:27, Kris pisze:
Popdsuł sie odkurzacz- Zelmer
Urzżadzenie trzebna doistarczyc do serwisu Zelmera.
Kto powinien poniść koszt dostawy/przesyłki urządzenia z domu do serwisu?- Klient czy gwarant?

Zależy od umowy (od warunków gwarancji).

--
Liwiusz

Data: 2013-07-22 03:56:14
Autor: Kris
W dniu poniedziałek, 22 lipca 2013 12:39:27 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:
Zależy od umowy (od warunków gwarancji).
Warunki sa takie:
http://www.zelmer.pl/centrum-pomocy/warunki-gwarancji

Data: 2013-07-22 12:57:21
Autor: Liwiusz
W dniu 2013-07-22 12:56, Kris pisze:
W dniu poniedziałek, 22 lipca 2013 12:39:27 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:
Zależy od umowy (od warunków gwarancji).
Warunki sa takie:
http://www.zelmer.pl/centrum-pomocy/warunki-gwarancji

Tu masz:

"W celu usunięcie wad lub uszkodzeń towar należy oddać do Zakładu Usługowego."

--
Liwiusz

Data: 2013-07-22 04:40:42
Autor: Kris
W dniu poniedziałek, 22 lipca 2013 12:57:21 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:
"W celu usunięcie wad lub uszkodzeń towar należy oddać do Zakładu Usługowego."
Na czyi koszt?
Bo np w art 580Kc par 1 jest zapis "na koszt gwaranta"
"art. 580
§ 1. Kto wykonuje uprawnienia wynikające z gwarancji, powinien dostarczyć rzecz na koszt gwaranta do miejsca wskazanego w gwarancji lub do miejsca, w którym rzecz została wydana przy udzieleniu gwarancji, chyba że z okoliczności wynika, iż wada powinna być usunięta w miejscu, w którym rzecz znajdowała się w chwili ujawnienia wady.
"

Data: 2013-07-22 14:00:49
Autor: Liwiusz
W dniu 2013-07-22 13:40, Kris pisze:
[...]

Jeśli jesteś konsumentem, to zapisy o gwarancji w kc. nie obowiązują.

--
Liwiusz

Data: 2013-07-25 14:47:51
Autor: januszek
Naprawa gwarancyjna kto ponosi koszt dostarczenia do serwisu
Liwiusz napisa?(a):

[...]

Jeśli jesteś konsumentem, to zapisy o gwarancji w kc. nie obowiązują.

Dlaczego?

j.

--
"Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

Data: 2013-07-25 20:47:49
Autor: Gotfryd Smolik news
Naprawa gwarancyjna kto ponosi koszt dostarczenia do serwisu
On Thu, 25 Jul 2013, januszek wrote:

Liwiusz napisa?(a):

[...]

Jeśli jesteś konsumentem, to zapisy o gwarancji w kc. nie obowiązują.

Dlaczego?

  Dlatego:
http://prawo.legeo.pl/prawo/ustawa-z-dnia-27-lipca-2002-r-o-szczegolnych-warunkach-sprzedazy-konsumenckiej-oraz-o-zmianie-kodeksu-cywilnego/rozdzial-1_sprzedaz-konsumencka/?on=16.05.2011
+++
4. Do sprzedaży konsumenckiej nie stosuje się przepisów
  art. 556—581 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. — Kodeks cywilny
-- -

  Łapiesz za KC i sprawdzasz co jest w tych artykułach.

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-07-22 12:00:50
Autor: Budzik
Osobnik posiadający mail lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

A jeżeli skorzystac z niezgodnosci z umową? --
Pozdrawia... Budzik
Poproszę o lekarstwo na zachłanność, ale DUŻO, DUŻO, BARDZO DUŻO

Data: 2013-07-22 14:12:27
Autor: Liwiusz
W dniu 2013-07-22 14:00, Budzik pisze:
[...]

Tego pytanie nie dotyczyło.

--
Liwiusz

Data: 2013-07-22 05:33:01
Autor: Kris
W dniu poniedziałek, 22 lipca 2013 14:12:27 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:
> A jeżeli skorzystac z niezgodnosci z umową?

Tego pytanie nie dotyczyło.
A jeśli skorzystam z niezgodności z umowa to zapewne powinienem dostarczyć sprzet do sklepu w którym kupowałem. Kto ponosi koszt dostawy?

Data: 2013-07-22 14:37:31
Autor: Liwiusz
W dniu 2013-07-22 14:33, Kris pisze:
[...]

Generalnie do sprzedawcy.

Kto ponosi koszt dostawy?

Ty. Jeśli reklamacja okaże się zasadna, sprzedawca jest zobowiązany zwrócić koszty.

--
Liwiusz

Data: 2013-07-22 05:59:52
Autor: Kris
W dniu poniedziałek, 22 lipca 2013 14:37:31 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:
Ty. Jeśli reklamacja okaże się zasadna, sprzedawca jest zobowiązany zwrócić koszty.
Jeśli sprzet przywiozę swoim samochodem(50km w jedna strone) to w jaki spósb wyliczyć koszty dostawy?

Data: 2013-07-22 15:11:27
Autor: Liwiusz
W dniu 2013-07-22 14:59, Kris pisze:
[...]

Myślę, że rozsądnymi kosztami będą koszty kuriera. Koszty mają być zwyczajowe, a nie maksymalnie wysokie (np. "ja pójdę na piechotę z noclegiem po drodze").

--
Liwiusz

Data: 2013-07-22 06:15:05
Autor: Kris
W dniu poniedziałek, 22 lipca 2013 15:11:27 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:
Myślę, że rozsądnymi kosztami będą koszty kuriera.
Też tak myślałem ale jestem po rozmowie z przedsatawicielem sklepu i stwierdził on ze musze towar dostarczyc osobiście gdyż musza ze  mna jakiś protokół spisac. Chciałem im wysłac kurierem ale się nie zgodzili- ma być osobiście

Data: 2013-07-22 15:17:34
Autor: Liwiusz
W dniu 2013-07-22 15:15, Kris pisze:
[...]

Nie muszą.

Chciałem im wysłac kurierem ale się nie zgodzili- ma być osobiście

14 dni bez odpowiedzi to reklamacja uznana, można zaryzykować.

--
Liwiusz

Data: 2013-07-23 22:58:45
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 22 Jul 2013, Liwiusz wrote:

W dniu 2013-07-22 15:15, Kris pisze:
Chciałem im wysłac kurierem ale się nie zgodzili- ma być osobiście

14 dni bez odpowiedzi to reklamacja uznana, można zaryzykować.

  Była mowa o zakupie "firmowym" (niekonsumenckim) czy pomyliłem wątki?

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-07-23 22:00:44
Autor: Budzik
Osobnik posiadający mail smolik@stanpol.com.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Chciałem im wysłac kurierem ale się nie zgodzili- ma być osobiście

14 dni bez odpowiedzi to reklamacja uznana, można zaryzykować.

  Była mowa o zakupie "firmowym" (niekonsumenckim) czy pomyliłem wątki?

Nie widziałem w wątku takiego zastrzeżenia.

--
Pozdrawia... Budzik
"Nic na to nie można poradzić. To byłby

Data: 2013-07-24 06:03:41
Autor: Kris
W dniu poniedziałek, 22 lipca 2013 15:17:34 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:

14 dni bez odpowiedzi to reklamacja uznana, można zaryzykować.

Żona dostarczyła odkurzacz bezpośrednio do sklepu.
Przyjełi to jako zgłoszenie z tytułu gwarancji, gdyż jak twierdzili "niezgodność towaru z umowa" to tylko przez pół roku od zakupu(odkurzacz kupion y 1,5 roku temu)
Czy mieli rację?

Data: 2013-07-24 15:09:15
Autor: Liwiusz
W dniu 2013-07-24 15:03, Kris pisze:
[...]

Nie. 2 lata.

--
Liwiusz

Data: 2013-07-24 06:16:02
Autor: Kris
Naprawa gwarancyjna kto ponosi koszt dostarczenia do serwisu
W dniu środa, 24 lipca 2013 15:09:15 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:
Nie. 2 lata.

Mozna teraz zmienić zgłoszenie z gwarancji na niezgodność z umową?

Data: 2013-07-24 15:21:04
Autor: Tomasz Kaczanowski
W dniu 2013-07-24 15:16, Kris pisze:
W dniu środa, 24 lipca 2013 15:09:15 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:
Nie. 2 lata.

Mozna teraz zmienić zgłoszenie z gwarancji na niezgodność z umową?

Tyle, że dochodzi ciężar dowodu, bo do 6 miesięcy przyjmuje się, że była to wada fabryczna i to sprzedawca musi udowodnić, że tak nie było, po 6 miesiącach, kupujący może być zmuszony do wykazania, że to wada fabryczna.

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2013-07-24 06:28:00
Autor: Kris
Naprawa gwarancyjna kto ponosi koszt dostarczenia do serwisu
W dniu środa, 24 lipca 2013 15:21:04 UTC+2 użytkownik Tomasz Kaczanowski napisał:
Tyle, �e dochodzi ci�ar dowodu, bo do 6 miesi�cy przyjmuje si�, �e >by�a to wada fabryczna i to sprzedawca musi udowodni�, �e tak nie by�o, po 6 miesi�cach, kupuj�cy mo�e by� zmuszony do wykazania, �e to wada >fabryczna.

Odkurzacz działał i po 1,5 roku przestał działac.  Rozumiem że mam wykaząc że nie działa? W jaki sposób mozna wyklazać że niedziałanie odkurzacza to wada fabryczna?

Data: 2013-07-24 15:31:26
Autor: Tomasz Kaczanowski
W dniu 2013-07-24 15:28, Kris pisze:
[...]

Nie, wykazać, że niedziałanie spowodowane jest ukrytą wadą fabryczną.

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2013-07-24 15:33:55
Autor: Liwiusz
Kaczanowski napisał:
[...]

Na wykazywanie będzie czas w czasie sporu sądowego. To, że kupujący przy składaniu reklamacji nie podpiera się opinią biegłego nie powoduje, że sprzedawca ma się rzetelnie nie ustosunkować do żądania.

--
Liwiusz

Data: 2013-07-24 15:31:14
Autor: Liwiusz
[...]

Zmienić nie można, można po prostu złożyć drugą reklamację do sprzedawcy z odpowiedniego tytułu.

--
Liwiusz

Data: 2013-07-24 07:15:48
Autor: Kris
W dniu środa, 24 lipca 2013 15:31:14 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:
Zmienić nie można, można po prostu złożyć drugą reklamację do sprzedawcy z odpowiedniego tytułu.
Moge to zrobic teraz pomimo tego że złożona jest reklamacja z tytułu gwarancji?

Data: 2013-07-23 00:57:50
Autor: animka
[...]

Sam sobie zawieź. To jest lekkie.

--
animka

Data: 2013-07-24 00:00:45
Autor: Budzik
Osobnik posiadający mail animka@tonieja.wp.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

A pytania nie zrozumiała?

--
Pozdrawia... Budzik
"Dziedzina ortografi to dziedzina ktura mnie delikatnie muwiac 'wali' i mam ja gdzies"  MikeXex

Data: 2013-07-24 18:53:52
Autor: animka
W dniu 2013-07-24 02:00, Budzik pisze:
[...]

Tak daleko masz do punktu napraw, że myślisz o zwrocie za bilet autobusowy ?

--
animka

Data: 2013-07-24 17:19:06
Autor: Budzik
[...]

To nie byłem ja.
A jak daleko - jest w pierwszym poście. --
Pozdrawia... Budzik
Dyplomata potrafi powiedzieć "idź do diabła" w taki sposób,
że właściwie cieszysz się na tę wyprawę.

Data: 2013-07-24 20:17:17
Autor: animka
W dniu 2013-07-24 19:19, Budzik pisze:
[...]

No tak, parę zł na benzynę albo PKS poleci.

--
animka

Data: 2013-07-24 18:57:02
Autor: Liwiusz
W dniu 2013-07-24 18:53, animka pisze:
[...]

Napisał, że ma 50km.

--
Liwiusz

Data: 2013-07-24 20:16:24
Autor: animka
W dniu 2013-07-24 18:57, Liwiusz pisze:
[...]

Dużo by paliwo do samochodu w obydwie strony kosztowało?

--
animka

Data: 2013-07-24 22:09:10
Autor: Liwiusz
W dniu 2013-07-24 20:16, animka pisze:
[...]

NTG: pl.misc.samochody

--
Liwiusz

Data: 2013-07-24 06:26:33
Autor: sqlwiel
[...]

A co napisali na ten temat w warunkach gwarancji?
Gwarancja jest pewnego rodzaju "bonusem" ze strony producenta/sprzedawcy. On ustala warunki. Ty bierzesz, albo i nie. W niektórych przypadkach gwarancja jest wielowariantowa. Dopłacasz za "kolejne 5 lat", albo za D2D, albo nie bierzesz gw. w ogóle i masz taniej.

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-07-23 23:56:37
Autor: Kris
W dniu środa, 24 lipca 2013 06:26:33 UTC+2 użytkownik sqlwiel napisał:
A co napisali na ten temat w warunkach gwarancji?
Podawałem zaraz na poczatku ale jeszcze raz:
http://www.zelmer.pl/centrum-pomocy/warunki-gwarancji

Data: 2013-07-25 14:49:40
Autor: januszek
Naprawa gwarancyjna kto ponosi koszt dostarczenia do serwisu
Kris napisa?(a):

A co napisali na ten temat w warunkach gwarancji?

Podawałem zaraz na poczatku ale jeszcze raz:
http://www.zelmer.pl/centrum-pomocy/warunki-gwarancji

A co się zepsuło i w jakich okolicznościach?

j.

--
"Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

Data: 2013-07-25 07:52:48
Autor: Kris
W dniu czwartek, 25 lipca 2013 16:49:40 UTC+2 użytkownik januszek napisał:

A co się zepsuło i w jakich okolicznościach?
Przestał działac. Nie uruchamia się po wciśnięciu włacznika. Pewnie jakas drobnostka typu szczotki czy przerwa w przewodzie i sam pewnie bym to naprawił. Ale skoro jest 4 lata gwarancji to co tam bede się brudził rozkrecaniem

Naprawa gwarancyjna kto ponosi koszt dostarczenia do serwisu