Naprawa kluczyka

Data: 2016-11-28 12:35:43
Autor: Trybun
Naprawa kluczyka

Czy pilota w kluczyku można naprawić/zregenerować? Jeżeli tak to gdzie, a może jakoś we własnym zakresie by się dało? Niby jeszcze działa, ale do odblokowania potrzeba kilkukrotnego, i coraz mocniejszego naciskania. Żeby było śmieszniej, przed rozebraniem pilota to zamykanie sprawiało problemy, teraz aby zamknąć wystarczy lekki dotyk..

Data: 2016-11-28 11:52:06
Autor: PiteR
Naprawa kluczyka
na  ** p.m.s **  Trybun pisze tak:

[...]

trzeba przycisk wymienić

--
Piter

Kia ma 7 lat gwarancji ale jak będzie jeździć po 29 latach?

Data: 2016-11-28 15:31:47
Autor: Trybun
Naprawa kluczyka
W dniu 2016-11-28 o 12:52, PiteR pisze:
na  ** p.m.s **  Trybun pisze tak:

[...]

A konkretnie co podejrzewasz?

Data: 2016-11-28 16:18:17
Autor: PiteR
Naprawa kluczyka
na  ** p.m.s **  Trybun pisze tak:

[...]

no wylutować drania i wlutować nowy. Lekki dotyk świadczy o tym, że switch jest umierający. Sprężyna nie odbija.

Data: 2016-11-28 19:32:53
Autor: Trybun
Naprawa kluczyka
W dniu 2016-11-28 o 17:18, PiteR pisze:
na  ** p.m.s **  Trybun pisze tak:

[...]

Jak na mój gust, to problem jest z tym który słabo działa;-). Pies tam zresztą trącał który.. Do kogo mógłbym się zwrócić o wykonanie takiej usługi?

Data: 2016-11-28 20:09:54
Autor: re
Naprawa kluczyka

Użytkownik "Trybun"

[...]

-- -
Do specjalisty

Data: 2016-11-28 21:57:18
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
Naprawa kluczyka
na  ** p.m.s **  Trybun pisze tak:

[...]

Sądzę, że w dowolnym serwisie rtv. W DC poszedłem z kluczykiem od Focusa
do serwisu w wieżowcu Puławska/Wałbrzyska. Swicha kupiłem chyba w budzie
elektronicznej Wałbrzyska/Rolna lub na giełdzie GUS. Switch kilka zł, wymiana chyba 20 zł.

Seco

Data: 2016-11-28 13:00:49
Autor: Budzik
Naprawa kluczyka
Użytkownik Trybun cheilimx@jachu.ru ...

[...]

Moze bateryjka? A moze przycisk?
Mi tez ostatnio padł, pytałem w serwisie, powiedzieli, ze nie naprawią, trzeba kupić nowy kluczyc.
Koszt około 200zł.
Wszedłem na allegro, mikrostyk to koszt 6zł... Teraz tylko zlutowac i :)

--
Pozdrawia... Budzik
Imieniny należy obchodzić - jeżeli nie własne - to szerokim łukiem.

Data: 2016-11-28 15:07:00
Autor: z
Naprawa kluczyka
W dniu 2016-11-28 o 14:00, Budzik pisze:
Wszedłem na allegro, mikrostyk to koszt 6zł... Teraz tylko zlutowac i :)

Mimo że z lutowaniem sobie radzę to w moim yarisie mikrostyk jest naprawdę mikromikro i zaczyna już niedomagać. Sam tego nie zrobię.
Psipadek? :-)

Data: 2016-11-28 15:31:29
Autor: Trybun
Naprawa kluczyka
[...]

Bateryjka na pewno nie, zasięg na jakieś 50m, no i zamykanie działa jak w nowym. Serwis to ostateczność.. A nie ma jakichś amatorów którzy się takimi rzeczami zajmują?

Data: 2016-11-28 15:43:53
Autor: Budzik
Naprawa kluczyka
[...]

:)
Bateryjka na pewno nie, zasięg na jakieś 50m, no i zamykanie działa
jak w nowym. Serwis to ostateczność.. A nie ma jakichś amatorów którzy
się takimi rzeczami zajmują?

Sa zapewne serwisy kluczyków, jeżeli masz mikrostyk to moze poszukaj po prostu kogoś kto umie to polutować, moze jakies serwisy laptopów?
Nie trzeba od razu do ASO leciec bo tam zapewne zaproponuja wymiane kluczyka...

--
Pozdrawia... Budzik
"Czas to pieniądz, pieniądz to kobiety, kobiety to strata czasu"

Data: 2016-11-28 19:34:31
Autor: Trybun
Naprawa kluczyka
W dniu 2016-11-28 o 16:43, Budzik pisze:
[...]

Rozejrzę się za takim serwisem. Ale tak już nawiasem - o co chodzi z tym lutowaniem. Gdy przyciski u pilota od sprzętu RTV przestają działać to się  to naprawia u spawacza? No bo taki kluczyk to chyba prawie to samo co przyciski u pilota?

Data: 2016-11-28 20:10:48
Autor: ddddddddddddd
Naprawa kluczyka
W dniu 28.11.2016 o 19:34, Trybun pisze:

[...]

nie do końca to samo, ale fakt- idź tam, gdzie naprawiają RTV (bo chyba nie sądzisz że gość który szlifuje klucze i ma magiczne pudełko które odczytuje mu wsad immo będzie się zajmował lutowaniem?)

Łukasz

Data: 2016-11-28 22:10:45
Autor: yabba
Naprawa kluczyka
Użytkownik "Trybun" <cheilimx@jachu.ru> napisał w wiadomości news:583c3fb7$0$15191$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Najprościej to zapytać w serwisie telefonów komórkowych. Koszt usługi w granicach 10-20 zł.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2016-11-28 16:44:56
Autor: Jacek Maciejewski
Naprawa kluczyka
Dnia Mon, 28 Nov 2016 12:35:43 +0100, Trybun napisał(a):

Żeby było śmieszniej, przed rozebraniem pilota to zamykanie sprawiało problemy, teraz aby zamknąć wystarczy lekki dotyk..

Co, w tym pilocie są dwa klawisze/styki? Jeden do zamykania a drugi do
otwierania?
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2016-11-28 19:34:42
Autor: Trybun
Naprawa kluczyka
[...]

Tak, dokładnie. Jeden przycisk do blokowania drzwi i aktywacji alarmu, drugi do odblokowania i wyłączania alarmu.

Data: 2016-11-28 21:14:17
Autor: Jacek Maciejewski
Naprawa kluczyka
Dnia Mon, 28 Nov 2016 19:34:42 +0100, Trybun napisał(a):

[...]

Aaaa to ciekawe. Skoro po otwarciu przycisk co działał przestał działać
a ten co nie działał zaczął, to ja bym się nie czepiał mikrowyłaczników
:) Najpierw bym sprawdził czy plastyk klawiszy nie przestał sprężynować
albo czy szczeliny nie zarosły brudem. A czy mikroswicze w rozebranym
przycisku, naciskane powiedzmy zapałką robią prawidłowe klik?
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2016-11-28 18:58:31
Autor: ToMasz
Naprawa kluczyka
W dniu 28.11.2016 o 12:35, Trybun pisze:

Czy pilota w kluczyku można naprawić/zregenerować? Jeżeli tak to gdzie,
a może jakoś we własnym zakresie by się dało? Niby jeszcze działa, ale
do odblokowania potrzeba kilkukrotnego,
jak naciskasz przycisk, to jakaś diodka potwierdza jego zadziałanie czy nie?

jeśli niema styku, to przed oddaniem go w ręce fachowca możesz go rozebrać napsikać przycisk denaturatem, wd40 i natychmiast wydmuchać. Idea jest taka aby syf ze środka wypłukać czymś co jest cieczą, rozpuszcza syf i jest wmiarę obojętna dla elektroniki. jak nie zadziała, to lutowinica i jazda.

ToMasz

Data: 2016-11-28 19:35:10
Autor: Trybun
Naprawa kluczyka
W dniu 2016-11-28 o 18:58, ToMasz pisze:
[...]

Rozbierałem już kilkukrotnie i tak powierzchownie czyściłem szmatką. Ale kompletnie nie widzę w nim nic co bym mógł lutować..

Data: 2016-11-28 20:48:00
Autor: Yogi\(n\)
Naprawa kluczyka

Użytkownik "Trybun" <cheilimx@jachu.ru> napisał w wiadomości news:583c78d6$0$650$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Albo przycisk jest oparty o mikrostyk i taki jest przylutowany do płytki, albo włączenie układu odbywa się poprzez zwarcie grafitowym elementem znajdującym się na wewnętrznej stronie przycisku który naciskasz. Przeczyścić warto gumką myszką i izopropanolem, a z braku laku, po prostu spirytusem.
https://youtu.be/gVr8eLW0-_o?t=81

Jeśli farby przewodzącej jest za mało, to można np. przykleić kawałeczek folii aluminiowej, ale to druciarstwo. Pomaluj farbą/klejem przewodzącym, albo wymień gumkę lub całą obudowę. Na allegro kosztują grosze.

A mikrostyk wymienia się jak na poniższym filmiku i można go przelutować. Jeżeli jeszcze działa, to też możesz próbować go popsikać, ale może nie pomóc, jeśli jest mechanicznie zużyty.
https://www.youtube.com/watch?v=4YsaL4GED8E

Obstawiam tę drugą wersję, bo najczęstsza w samochodowych "fobach".

--
Yogi(n)

Data: 2016-11-28 20:48:44
Autor: z
Naprawa kluczyka
W dniu 2016-11-28 o 19:35, Trybun pisze:
Rozbierałem już kilkukrotnie i tak powierzchownie czyściłem szmatką. Ale
kompletnie nie widzę w nim nic co bym mógł lutować..

Jakie to auto? Fotka kluczyka może

Data: 2016-11-30 12:20:44
Autor: elmer radi radisson
Naprawa kluczyka
On 2016-11-28 18:58, ToMasz wrote:

jeśli niema styku, to przed oddaniem go w ręce fachowca możesz go
rozebrać napsikać przycisk denaturatem, wd40 i natychmiast wydmuchać.

Denaturatem? Takie rzeczy czysci sie izopropanolem ze wzgledu na jego wysoka czystosc, nawet jak sie troche chlusnie to powinien odparowac bez sladu. Trzeba jedynie uwazac na przezroczyste plastiki ktore moga
sie zmatowic. Nie zaszkodzi tez jeszcze uzyc preparatu "Kontakt S".

I jest szansa ze to conajmniej na jakis czas rozwiaze problem bo
faktycznie czesto to jest wina nie tyle umierajacych stykow, co ich
zanieczyszczenia.

--

memento lorem ipsum

Data: 2016-11-28 19:07:24
Autor: JS
Naprawa kluczyka
W dniu 2016-11-28 o 12:35, Trybun pisze:

[...]

Miałem podobne objawy w kluczyku od AVE, ale u mnie stwardniały gumki naciskające switche i w końcu popękały. Za "3PLN" kupiłem nową gumkę w www.interkey.pl i teraz śmiga aż miło.

pzdr
JS

Data: 2016-11-28 19:35:31
Autor: Trybun
Naprawa kluczyka
W dniu 2016-11-28 o 19:07, JS pisze:
[...]

Sklep "chwilowo nieczynny", ale dzięki za namiary.

Data: 2016-11-30 15:34:59
Autor: Trybun
Naprawa kluczyka
[...]

Dziękuje wszystkim za sugestie i zainteresowanie problemem. Jak na razie po przeczyszczeniu szmatką  kluczyk sprawuje się znoście. Znośnie, czyli otwiera za pierwszym-drugim naciśnięciem. Żeby było śmieszniej - do zamykania już nie wystarczy muśniecie, trzeba silniejszego nacisku,.

Data: 2016-11-30 15:45:31
Autor: Adam
Naprawa kluczyka
W dniu 2016-11-30 o 15:34, Trybun pisze:
[...]

A jak ty tą szmatkę wcisnąłeś do switcha?

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2016-12-01 10:17:56
Autor: Trybun
Naprawa kluczyka
W dniu 2016-11-30 o 15:45, Adam pisze:
[...]

No, muszę przyznać że nie za bardzo wiem gdzie ten switch się znajduje. Przeczyściłem tylko wszystko co się dało. Czy właśnie to czyszczenie przyniosło efekt tego na 100% nie wiem. Faktem jest tylko to że kluczyk sprawuje się teraz lepiej. Oczywiście tylko w kwestii otwierania, bo jak już pisałem powyżej - po tej operacji zamykanie działa gorzej.

Naprawa kluczyka