Naprawa korby na kwadrat, mocowanie

Data: 2016-10-23 22:19:03
Autor: Bo(o)t Manager
Naprawa korby na kwadrat, mocowanie
Dnia Sat, 22 Oct 2016 05:32:40 -0700, rightbent523 napisał(a):

hej,
jak spospobem naprawic korbe alu na kwadrat?
[ciach]
Słyszałem o sposobie na żyletki, podkładasz kawałki żyletek na styku korby i ośki(odpowiednich wymiarów). Ale czy to działa, to nie wiem bo nie musiałem z korbami walczyć.

Bo(o)t manager

Data: 2016-10-24 01:24:55
Autor: mmateusz
W dniu niedziela, 23 października 2016 22:19:27 UTC+2 użytkownik Bo(o)t Manager napisał:
Dnia Sat, 22 Oct 2016 05:32:40 -0700, rightbent523 napisał(a):
> jak spospobem naprawic korbe alu na kwadrat?
Słyszałem o sposobie na żyletki, podkładasz kawałki żyletek na

Sposób na żyletki działa, ale jak rozbicie kwadratu jest minimalne.
Trzeba też regularnie sprawdzać dokręcenie śruby korby i luzy.
Co jakiś czas może okazać się, że trzeba będzie wymienic żyletkę, albo dodać następną. Jeżeli prześpisz ten moment, luz na kwadracie się szybko powiększy i żyletkami już luzu nie zniwelujesz.
Ale i tak jest to dużo lepiej, niż wyrzucić korbę od razu, zawsze te kilka-kilkanaście miesięcy jazdy dłużej.

Tutaj sądząc po opisie autora wątku, kwadrat jest mocno zajechany i ciężko będzie coś zdrutować. Ewentualnie mozesz dać jakies podkładki z blachy/puszki, ale nie aluminiowe, bo za miękkie. Pudrowanie syfa i tak to pewnie będzie.

Odkad są wielowypusty, zapomniałem że w ogóle są takie problemy :P

--
mk

Data: 2016-10-24 12:00:36
Autor: z
W dniu 2016-10-24 o 10:24, mmateusz pisze:
Odkad są wielowypusty, zapomniałem że w ogóle są takie problemy :P

No właśnie. W czasach kiedy wprowadzono kwadraty wielowypust nie był jakimś kosmicznym wynalazkiem. Dlaczego dalej jemy tą/tę ;-) żabę?

Data: 2016-10-24 10:36:55
Autor: masti
z wrote:

[...]

pewnie jak zwykle koszty

Data: 2016-10-24 14:32:57
Autor: cytawa
mmateusz pisze:

Odkad są wielowypusty, zapomniałem że w ogóle są takie problemy :P

zle dokrecony wielowpust psuje sie tak samo szybko i skutecznie za to o wiele drozej i bardziej beznadziejnie.

Jan Cytawa

Data: 2016-10-24 10:10:35
Autor: kawoN
W dniu 23.10.2016 o 22:19, Bo(o)t Manager pisze:

Słyszałem o sposobie na żyletki, podkładasz kawałki żyletek na
styku korby i ośki(odpowiednich wymiarów). Ale czy to działa, to nie wiem
bo nie musiałem z korbami walczyć.

Mając doświadczenia urwania 2-ch korb sugerowałbym
jednak wymianę na coś nie osłabionego.
Powyższy sposób pewnie dobry jako doraźny ratunek.

Obydwie korby urwałem, ponieważ miały mikrouszkodzenia.
Zakładam, że takie wyrobienie kwadratu na korbie spowodowało
jej osłabienie - zatem do urwania bliska droga.

A takie urwanie może się skończyć kiepskim upadkiem.

pozdr.
kawoN

Naprawa korby na kwadrat, mocowanie