Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   Naprawa mocowania PM (wyrobiony gwint)

Naprawa mocowania PM (wyrobiony gwint)

Data: 2012-04-17 13:17:16
Autor: rzymo
Naprawa mocowania PM (wyrobiony gwint)
Stało się. Zachciało mi się wymiany amortyzatora na sztywny widelec i przy odkręcaniu zacisku hamulca na jednej ze śrub zobaczyłem kawałki metalu. Teraz śruba wpada do połowy długości gwintu, łapie dopiero na kilku ostatnich zwojach. Drugi otwór bez uszkodzeń.
Amortyzator z tych droższych, wypadałoby więc to naprawić :) Da się to zrobić w domowym zaciszu, czy szukać jakiegoś ślusarza? (amortyzator obecnie leżakuje w Trójmieście - może ktoś zna namiary na jakiś warsztat)

Data: 2012-04-18 05:55:27
Autor: kamil/Endurorider.pl
Naprawa mocowania PM (wyrobiony gwint)
Użytkownik "rzymo" <rzymo0@gmail.com> napisał w wiadomości news:27915059.131.1334693836602.JavaMail.geo-discussion-forumsvbf17...
Stało się. Zachciało mi się wymiany amortyzatora na sztywny widelec i przy odkręcaniu zacisku hamulca na jednej ze śrub zobaczyłem kawałki metalu. Teraz śruba wpada do połowy długości gwintu, łapie dopiero na kilku ostatnich zwojach. Drugi otwór bez uszkodzeń.
Amortyzator z tych droższych, wypadałoby więc to naprawić :) Da się to zrobić w domowym zaciszu, czy szukać jakiegoś ślusarza? (amortyzator obecnie leżakuje w Trójmieście - może ktoś zna namiary na jakiś warsztat)
--

Amtra.pl zestaw do regeneracji gwintów. Wygląda to obiecująco, ale nie testowałem.


--
http://Endurorider.pl
08/04/2012 koniec testu SR Suntour Duro

Data: 2012-04-18 01:26:12
Autor: rzymo
Naprawa mocowania PM (wyrobiony gwint)
W dniu środa, 18 kwietnia 2012 05:55:27 UTC+2 użytkownik kamil/Endurorider.pl napisał:
(...) Amtra.pl zestaw do regeneracji gwintów. Wygląda to obiecująco, ale nie testowałem.

Kupiłem, się okaże ile to warte.

Data: 2012-04-18 17:07:47
Autor: kamil/Endurorider.pl
Naprawa mocowania PM (wyrobiony gwint)

Użytkownik "rzymo" <rzymo0@gmail.com> napisał w wiadomości news:11587525.1214.1334737572677.JavaMail.geo-discussion-forumsynmm9...
W dniu środa, 18 kwietnia 2012 05:55:27 UTC+2 użytkownik kamil/Endurorider.pl napisał:
(...) Amtra.pl zestaw do regeneracji gwintów. Wygląda to obiecująco, ale nie
testowałem.

Kupiłem, się okaże ile to warte.
-- -

Przy tego typu środkach podstawa to _ścisłe_ przestrzeganie wytycznych producenta. Bawiłem się innym ich produktem i jest naprawdę ok.


--
http://Endurorider.pl
08/04/2012 koniec testu SR Suntour Duro

Data: 2012-04-23 07:38:50
Autor: rzymo
Naprawa mocowania PM (wyrobiony gwint)
W dniu środa, 18 kwietnia 2012 17:07:47 UTC+2 użytkownik kamil/Endurorider.pl napisał:
(...)
Przy tego typu środkach podstawa to _ścisłe_ przestrzeganie wytycznych producenta. Bawiłem się innym ich produktem i jest naprawdę ok.

Dostałem, użyłem i nie nadaje się do mocniej obciążonych/mocniej dokręconych gwintów. Zresztą producent w instrukcji (po angielsku) sam to uczciwie podaje, jest nawet odpowiednia tabelka (okolice 3Nm dla gwintu M6).

Stosuję metodę z wklejeniem śruby. W końcu zacisk ustawiam raz, a nie przestawiam co chwilę, więc trochę bardziej upierdliwy sposób regulacji nie będzie problemem.

Przy okazji 'zabawy' z mocowaniem PM pogrzebałem trochę w bebechach amortyzatora, pozbawiłem go stalowej sprężyny, masa zrobiła się przyjmna ;)  http://img98.imageshack.us/img98/456/wideb.jpg (~85mm skoku, pod koła 29). Czekam aż mi w końcu pomalują ramę i wtedy będę testować.

Data: 2012-04-23 22:03:32
Autor: kamil/Endurorider.pl
Naprawa mocowania PM (wyrobiony gwint)
rzymo wrote:
W dniu środa, 18 kwietnia 2012 17:07:47 UTC+2 użytkownik
kamil/Endurorider.pl napisał:
(...)
Przy tego typu środkach podstawa to _ścisłe_ przestrzeganie
wytycznych producenta. Bawiłem się innym ich produktem i jest
naprawdę ok.

Dostałem, użyłem i nie nadaje się do mocniej obciążonych/mocniej
dokręconych gwintów. Zresztą producent w instrukcji (po angielsku)
sam to uczciwie podaje, jest nawet odpowiednia tabelka (okolice 3Nm
dla gwintu M6).

To lipa ;(

Stosuję metodę z wklejeniem śruby. W końcu zacisk ustawiam raz, a nie
przestawiam co chwilę, więc trochę bardziej upierdliwy sposób
regulacji nie będzie problemem.

Czekamy na foty ;)


--
http://Endurorider.pl
22/04/2012 SR Suntour Duro QLC

Data: 2012-04-24 10:57:27
Autor: rzymo
Naprawa mocowania PM (wyrobiony gwint)
W dniu poniedziałek, 23 kwietnia 2012 22:03:32 UTC+2 użytkownik kamil/Endurorider.pl napisał:
(...)
Czekamy na foty ;)

Proszę bardzo:
* śruba: http://img209.imageshack.us/img209/8013/naprawapm1.jpg
* cięcie: http://img854.imageshack.us/img854/1725/naprawapm2.jpg
* gotowe: http://img846.imageshack.us/img846/4798/naprawapm3.jpg

Data: 2012-04-25 06:25:57
Autor: kamil/Endurorider.pl
Naprawa mocowania PM (wyrobiony gwint)
Użytkownik "rzymo" <rzymo0@gmail.com> napisał w wiadomości news:31900981.942.1335290247530.JavaMail.geo-discussion-forumsyndr30...
W dniu poniedziałek, 23 kwietnia 2012 22:03:32 UTC+2 użytkownik kamil/Endurorider.pl napisał:
(...)
Czekamy na foty ;)

Proszę bardzo:
* śruba: http://img209.imageshack.us/img209/8013/naprawapm1.jpg
* cięcie: http://img854.imageshack.us/img854/1725/naprawapm2.jpg
* gotowe: http://img846.imageshack.us/img846/4798/naprawapm3.jpg

--

Czego użyłeś do wklejenia śruby?


--
http://Endurorider.pl
22/04/2012 SR Suntour Duro QLC

Data: 2012-04-24 22:48:43
Autor: rzymo
Naprawa mocowania PM (wyrobiony gwint)
W dniu środa, 25 kwietnia 2012 06:25:57 UTC+2 użytkownik kamil/Endurorider.pl napisał:
(...)
Czego użyłeś do wklejenia śruby?

Dwuskładnikowy klej konstrukcyjny. Sika... coś :)

Podejrzewam, że jakikolwiek mocniejszy epoksydowy / polimerowy także by się sprawdził.

Data: 2012-04-25 16:56:18
Autor: kamil/Endurorider.pl
Naprawa mocowania PM (wyrobiony gwint)

Użytkownik "rzymo" <rzymo0@gmail.com> napisał w wiadomości news:25649240.1487.1335332923249.JavaMail.geo-discussion-forumsvbbgl4...
W dniu środa, 25 kwietnia 2012 06:25:57 UTC+2 użytkownik kamil/Endurorider.pl napisał:
(...)
Czego użyłeś do wklejenia śruby?

Dwuskładnikowy klej konstrukcyjny. Sika... coś :)

Podejrzewam, że jakikolwiek mocniejszy epoksydowy / polimerowy także by się sprawdził.
--

Pewnie tak, ale dopiero czas pokaże jak to wyjdzie w praniu :)


--
http://Endurorider.pl
22/04/2012 SR Suntour Duro QLC

Data: 2012-04-18 10:36:51
Autor: de Fresz
Naprawa mocowania PM (wyrobiony gwint)
On 2012-04-17 22:17:16 +0200, rzymo <rzymo0@gmail.com> said:

Stało się. Zachciało mi się wymiany amortyzatora na sztywny widelec
 i przy odkręcaniu zacisku hamulca na jednej ze śrub zobaczyłem kawa
łki metalu. Teraz śruba wpada do połowy długości gwintu, łapie
dopiero na kilku ostatnich zwojach. Drugi otwór bez uszkodzeń.
Amortyzator z tych droższych, wypadałoby więc to naprawić :) Da si
ę to zrobić w domowym zaciszu, czy szukać jakiegoś ślusarza?

Jako że przedni hamulec ma czasem dość istotny wpływ na zdrowie lub życie bajkera, osobiście nie bawiłbym się w żadne cudowne wynalazki chemiczne, tylko użył sprawdzonego heli-coila lub którejś z jego podrób. Jak się ma przyzwoicie wyposażony garaż i trochę zdolności manualnych oraz łeb na karku, idzie zrobić samemu, ale nie wyjdzie to taniej niż zlecenie ślusarzowi (o ile uda się takowego znaleźć, bo z tym coraz trudniej).

--

Pozdrawiam
de Fresz

Data: 2012-04-18 05:35:23
Autor: MateuszK.
Naprawa mocowania PM (wyrobiony gwint)
On 18 Kwi, 10:36, de Fresz <defr...@NOSPAMo2.pl> wrote:
On 2012-04-17 22:17:16 +0200, rzymo <rzy...@gmail.com> said:
tylko użył sprawdzonego heli-coila

witam,
wkręć "szpilkę", u mnie po zerwaniu gwintu działało w starym
maniciaku:
musisz znaleźć długą i dobrą śrubę M8 i obciąć jej łepek.
na jednym końcu śruby kontrujesz ze sobą 2 nakrętki, tak aby kręcąc
jedną z nich
można było wkręcić szpilkę do mocowania.
za pomocą tych zakontrowanych nakrętek wkręcasz szpilkę do mocowania -
szpilka
musi być wkręcona _do_końca_ oraz wskazane jest, aby była obficie
umazana w
loklicie - najlepiej zielonym lub niebieskim, bo czerwony skleja na
amen.
teraz rozkontrowujesz te 2 nakrętki i je zdejmujesz.
zakładasz zacisk, dajesz podkładkę i skręcasz nakrętką.
całość to ok 15-20 minut - lub podjedź do jakiegos slusarza.

oczywiscie musisz tak dobrać długość szpilki, aby była wkrecona do
końca i nie
była za długa/krótka.
w przeciwieństwie do śruby, szpilka łapie cały gwint oraz go
oszczędza:
szpilkę wkręcasz tylko raz, a później np. przy regulacji zacisku
kręcisz tylko nakrętką - gwint mocowania nie pracuje już.

uzycie heli-coil, to konieczność rozwiercenia otworu na wiekszą
średnicę. ścianki mocowania i tak są juz dosyć cienkie. ja bym się
bał.

zacznij od wkrecenia szpilki - to metoda bezinwazyjna.
ewentualnie szpilka + jakis klej do gwintów - nawet jeżeli szpilka
zostanie na amen, to i tak nic sie nie dzieje, bo do przykrecania
uzywasz nakrętki.

-
Mk.

Data: 2012-04-18 08:48:54
Autor: rzymo
Naprawa mocowania PM (wyrobiony gwint)
W dniu środa, 18 kwietnia 2012 14:35:23 UTC+2 użytkownik MateuszK. napisał:
(...) musisz znaleźć długą i dobrą śrubę M8 i obciąć jej łepek.
na jednym końcu śruby kontrujesz ze sobą 2 nakrętki, tak aby kręcąc
(...) teraz rozkontrowujesz te 2 nakrętki i je zdejmujesz.

Miałeś na myśli zapewne M6, a nie M8 :)
To nie lepiej najpierw normalnie wkręcić, a potem urżnąć łeb? Po co zabawy z kontrowaniem nakrętek?
Z tym wkręceniem może być problem, jak już wspomniałem gwintu prawie nie ma, więc śruba wejdzie luzem prawie do końca i dopiero złapie kilka zwoi gwintu.

uzycie heli-coil, to konieczność rozwiercenia otworu na wiekszą
średnicę. ścianki mocowania i tak są juz dosyć cienkie. ja bym się
bał.

Też bym się bał. Z tego co kojarzę to dla gwintu M6 trzeba rozwiercić otwór do ~7.5mm. Czyli wiele aluminium wokół otworu by już nie zostało...

ewentualnie szpilka + jakis klej do gwintów - nawet jeżeli szpilka
zostanie na amen, to i tak nic sie nie dzieje

Nawet lepiej jak na amen. Nie będzie przecież potrzeby jej wykręcania..


Tak swoją drogą to ten amortyzator mnie już denerwuje (Manitou Tower Expert) - pisałem już na preclu o doborze sprężyny (niby twarda, a cały czas za miękka), teraz to mocowanie... :)

Data: 2012-04-19 10:44:37
Autor: de Fresz
Naprawa mocowania PM (wyrobiony gwint)
On 2012-04-18 17:48:54 +0200, rzymo <rzymo0@gmail.com> said:

uzycie heli-coil, to konieczność rozwiercenia otworu na wiekszą
średnicę. ścianki mocowania i tak są juz dosyć cienkie. ja bym się
bał.

Też bym się bał. Z tego co kojarzę to dla gwintu M6 trzeba rozwierc
ić otwór do ~7.5mm. Czyli wiele aluminium wokół otworu by już nie
 zostało...

Wiertło ~6.3, gwintownik ~7.2. IMHO materiału kominka powinno spokojnie wystarczyć.


--

Pozdrawiam
de Fresz

Data: 2012-04-18 15:49:25
Autor: Jacek Maciejewski
Naprawa mocowania PM (wyrobiony gwint)
Dnia Wed, 18 Apr 2012 05:35:23 -0700 (PDT), MateuszK. napisał(a):

ewentualnie szpilka + jakis klej do gwintów

Do skręcania połączeń gwintowanych "na amen" i do innych wklejeń polecam
Distal wolnowiążący z wypełniaczem z pyłu kamiennego (do zdobycia w każdym
zakładzie kamieniarskim gdzie tną czy szlifują kamień na płyty)
Mam wklejone miski suportu - już 20 tys. na nich zrobiłem i jeszcze się
nie poluzowały.
--
Jacek

Data: 2012-04-18 13:40:25
Autor: Jan Srzednicki
Naprawa mocowania PM (wyrobiony gwint)
On 2012-04-17, rzymo wrote:
Stało się. Zachciało mi się wymiany amortyzatora na sztywny widelec i
przy odkręcaniu zacisku hamulca na jednej ze śrub zobaczyłem kawałki
metalu. Teraz śruba wpada do połowy długości gwintu, łapie dopiero na
kilku ostatnich zwojach. Drugi otwór bez uszkodzeń.
Amortyzator z tych droższych, wypadałoby więc to naprawić :) Da się to
zrobić w domowym zaciszu, czy szukać jakiegoś ślusarza? (amortyzator
obecnie leżakuje w Trójmieście - może ktoś zna namiary na jakiś
warsztat)

Oprócz rad kolegów, możesz jeszcze rozważyć zaspawanie/zaklejenie w tym
otworze śruby "na amen", umieszczając tam na stałe adapter PM 180mm z
osobnymi śrubami, np. taki:

http://www.chainreactioncycles.com/Images/Models/Full/50115.jpg

Co prawda uniemożliwi to wsadzenie tarczy 160mm, ale na szczęście teraz
nawet Avid ustandaryzował rozmiary i prawie wszyscy już mają
160/180/200mm. A do 200mm można dociągnąć kolejnym (niekoniecznie z
osobnymi śrubami) adapterem PM 180mm. :)

--
  Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/

Data: 2012-04-18 07:20:45
Autor: kosmala.mateusz
Naprawa mocowania PM (wyrobiony gwint)
W dniu środa, 18 kwietnia 2012 15:40:25 UTC+2 użytkownik Jan Srzednicki napisał:
Oprócz rad kolegów, możesz jeszcze rozważyć zaspawanie/zaklejenie w tym
otworze śruby "na amen", umieszczając tam na stałe adapter PM 180mm z
osobnymi śrubami, np. taki:

To ja polacze nasze rady i proponuje zakleic tam odpowiednio dluga szpilke - bedzie mogl przykrecic wtedy dowolny adapter.

--
Mk.

Data: 2012-11-14 01:57:21
Autor: rzymo
Naprawa mocowania PM (wyrobiony gwint)
W dniu wtorek, 17 kwietnia 2012 22:17:16 UTC+2 użytkownik rzymo napisał:
(...)

Z obowiązku informuję, że śruba puściła. Od kwietnia bez problemów, teraz mieszałem trochę hamulcami/zaciskami. Przy bodajże piątym dokręcaniu nakrętki poczułem zmniejszony opór. Już wiedziałem co się stało :) Teoretycznie mógłbym tak jeździć, bo zacisk mimo tego trzyma się mocno...

Tarcza 180mm już do mnie idzie, adapter PM/180 z osobnymi śrubami też..

Data: 2012-11-14 18:38:22
Autor: kamil/Endurorider.pl
Naprawa mocowania PM (wyrobiony gwint)
rzymo wrote:
W dniu wtorek, 17 kwietnia 2012 22:17:16 UTC+2 użytkownik rzymo napisał:
(...)

Z obowiązku informuję, że śruba puściła. Od kwietnia bez problemów, teraz
mieszałem trochę hamulcami/zaciskami. Przy bodajże piątym dokręcaniu nakrętki
poczułem zmniejszony opór. Już wiedziałem co się stało :) Teoretycznie
mógłbym tak jeździć, bo zacisk mimo tego trzyma się mocno...

Tarcza 180mm już do mnie idzie, adapter PM/180 z osobnymi śrubami też.

Mam PM w jednym widelcu i z radością zmieniłbym go na IS, ale coż zrobić :( Trzeba uważać na tego cholernego PM i tyle.


--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl
11/11/2012 Truvativ Firex SL zdechł. Na śmierć!

Naprawa mocowania PM (wyrobiony gwint)

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona