Data: 2012-04-17 13:17:16 | |
Autor: rzymo | |
Naprawa mocowania PM (wyrobiony gwint) | |
Stało się. Zachciało mi się wymiany amortyzatora na sztywny widelec i przy odkręcaniu zacisku hamulca na jednej ze śrub zobaczyłem kawałki metalu. Teraz śruba wpada do połowy długości gwintu, łapie dopiero na kilku ostatnich zwojach. Drugi otwór bez uszkodzeń.
Amortyzator z tych droższych, wypadałoby więc to naprawić :) Da się to zrobić w domowym zaciszu, czy szukać jakiegoś ślusarza? (amortyzator obecnie leżakuje w Trójmieście - może ktoś zna namiary na jakiś warsztat) |
|
Data: 2012-04-18 05:55:27 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
Naprawa mocowania PM (wyrobiony gwint) | |
Użytkownik "rzymo" <rzymo0@gmail.com> napisał w wiadomości news:27915059.131.1334693836602.JavaMail.geo-discussion-forumsvbf17...
Stało się. Zachciało mi się wymiany amortyzatora na sztywny widelec i przy odkręcaniu zacisku hamulca na jednej ze śrub zobaczyłem kawałki metalu. Teraz śruba wpada do połowy długości gwintu, łapie dopiero na kilku ostatnich zwojach. Drugi otwór bez uszkodzeń. Amortyzator z tych droższych, wypadałoby więc to naprawić :) Da się to zrobić w domowym zaciszu, czy szukać jakiegoś ślusarza? (amortyzator obecnie leżakuje w Trójmieście - może ktoś zna namiary na jakiś warsztat) -- Amtra.pl zestaw do regeneracji gwintów. Wygląda to obiecująco, ale nie testowałem. -- http://Endurorider.pl 08/04/2012 koniec testu SR Suntour Duro |
|
Data: 2012-04-18 01:26:12 | |
Autor: rzymo | |
Naprawa mocowania PM (wyrobiony gwint) | |
W dniu środa, 18 kwietnia 2012 05:55:27 UTC+2 użytkownik kamil/Endurorider.pl napisał:
(...) Amtra.pl zestaw do regeneracji gwintów. Wygląda to obiecująco, ale nie testowałem. Kupiłem, się okaże ile to warte. |
|
Data: 2012-04-18 17:07:47 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
Naprawa mocowania PM (wyrobiony gwint) | |
Użytkownik "rzymo" <rzymo0@gmail.com> napisał w wiadomości news:11587525.1214.1334737572677.JavaMail.geo-discussion-forumsynmm9... W dniu środa, 18 kwietnia 2012 05:55:27 UTC+2 użytkownik kamil/Endurorider.pl napisał: (...) Amtra.pl zestaw do regeneracji gwintów. Wygląda to obiecująco, ale nie Kupiłem, się okaże ile to warte. -- - Przy tego typu środkach podstawa to _ścisłe_ przestrzeganie wytycznych producenta. Bawiłem się innym ich produktem i jest naprawdę ok. -- http://Endurorider.pl 08/04/2012 koniec testu SR Suntour Duro |
|
Data: 2012-04-23 07:38:50 | |
Autor: rzymo | |
Naprawa mocowania PM (wyrobiony gwint) | |
W dniu środa, 18 kwietnia 2012 17:07:47 UTC+2 użytkownik kamil/Endurorider.pl napisał:
(...) Dostałem, użyłem i nie nadaje się do mocniej obciążonych/mocniej dokręconych gwintów. Zresztą producent w instrukcji (po angielsku) sam to uczciwie podaje, jest nawet odpowiednia tabelka (okolice 3Nm dla gwintu M6). Stosuję metodę z wklejeniem śruby. W końcu zacisk ustawiam raz, a nie przestawiam co chwilę, więc trochę bardziej upierdliwy sposób regulacji nie będzie problemem. Przy okazji 'zabawy' z mocowaniem PM pogrzebałem trochę w bebechach amortyzatora, pozbawiłem go stalowej sprężyny, masa zrobiła się przyjmna ;) http://img98.imageshack.us/img98/456/wideb.jpg (~85mm skoku, pod koła 29). Czekam aż mi w końcu pomalują ramę i wtedy będę testować. |
|
Data: 2012-04-23 22:03:32 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
Naprawa mocowania PM (wyrobiony gwint) | |
rzymo wrote:
W dniu środa, 18 kwietnia 2012 17:07:47 UTC+2 użytkownik To lipa ;( Stosuję metodę z wklejeniem śruby. W końcu zacisk ustawiam raz, a nie Czekamy na foty ;) -- http://Endurorider.pl 22/04/2012 SR Suntour Duro QLC |
|
Data: 2012-04-24 10:57:27 | |
Autor: rzymo | |
Naprawa mocowania PM (wyrobiony gwint) | |
W dniu poniedziałek, 23 kwietnia 2012 22:03:32 UTC+2 użytkownik kamil/Endurorider.pl napisał:
(...) Proszę bardzo: * śruba: http://img209.imageshack.us/img209/8013/naprawapm1.jpg * cięcie: http://img854.imageshack.us/img854/1725/naprawapm2.jpg * gotowe: http://img846.imageshack.us/img846/4798/naprawapm3.jpg |
|
Data: 2012-04-25 06:25:57 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
Naprawa mocowania PM (wyrobiony gwint) | |
Użytkownik "rzymo" <rzymo0@gmail.com> napisał w wiadomości news:31900981.942.1335290247530.JavaMail.geo-discussion-forumsyndr30...
W dniu poniedziałek, 23 kwietnia 2012 22:03:32 UTC+2 użytkownik kamil/Endurorider.pl napisał: (...) Proszę bardzo: * śruba: http://img209.imageshack.us/img209/8013/naprawapm1.jpg * cięcie: http://img854.imageshack.us/img854/1725/naprawapm2.jpg * gotowe: http://img846.imageshack.us/img846/4798/naprawapm3.jpg -- Czego użyłeś do wklejenia śruby? -- http://Endurorider.pl 22/04/2012 SR Suntour Duro QLC |
|
Data: 2012-04-24 22:48:43 | |
Autor: rzymo | |
Naprawa mocowania PM (wyrobiony gwint) | |
W dniu środa, 25 kwietnia 2012 06:25:57 UTC+2 użytkownik kamil/Endurorider.pl napisał:
(...) Dwuskładnikowy klej konstrukcyjny. Sika... coś :) Podejrzewam, że jakikolwiek mocniejszy epoksydowy / polimerowy także by się sprawdził. |
|
Data: 2012-04-25 16:56:18 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
Naprawa mocowania PM (wyrobiony gwint) | |
Użytkownik "rzymo" <rzymo0@gmail.com> napisał w wiadomości news:25649240.1487.1335332923249.JavaMail.geo-discussion-forumsvbbgl4... W dniu środa, 25 kwietnia 2012 06:25:57 UTC+2 użytkownik kamil/Endurorider.pl napisał: (...) Dwuskładnikowy klej konstrukcyjny. Sika... coś :) Podejrzewam, że jakikolwiek mocniejszy epoksydowy / polimerowy także by się sprawdził. -- Pewnie tak, ale dopiero czas pokaże jak to wyjdzie w praniu :) -- http://Endurorider.pl 22/04/2012 SR Suntour Duro QLC |
|
Data: 2012-04-18 10:36:51 | |
Autor: de Fresz | |
Naprawa mocowania PM (wyrobiony gwint) | |
On 2012-04-17 22:17:16 +0200, rzymo <rzymo0@gmail.com> said:
Stało się. Zachciało mi się wymiany amortyzatora na sztywny widelec Jako że przedni hamulec ma czasem dość istotny wpływ na zdrowie lub życie bajkera, osobiście nie bawiłbym się w żadne cudowne wynalazki chemiczne, tylko użył sprawdzonego heli-coila lub którejś z jego podrób. Jak się ma przyzwoicie wyposażony garaż i trochę zdolności manualnych oraz łeb na karku, idzie zrobić samemu, ale nie wyjdzie to taniej niż zlecenie ślusarzowi (o ile uda się takowego znaleźć, bo z tym coraz trudniej). -- Pozdrawiam de Fresz |
|
Data: 2012-04-18 05:35:23 | |
Autor: MateuszK. | |
Naprawa mocowania PM (wyrobiony gwint) | |
On 18 Kwi, 10:36, de Fresz <defr...@NOSPAMo2.pl> wrote:
On 2012-04-17 22:17:16 +0200, rzymo <rzy...@gmail.com> said: witam, wkręć "szpilkę", u mnie po zerwaniu gwintu działało w starym maniciaku: musisz znaleźć długą i dobrą śrubę M8 i obciąć jej łepek. na jednym końcu śruby kontrujesz ze sobą 2 nakrętki, tak aby kręcąc jedną z nich można było wkręcić szpilkę do mocowania. za pomocą tych zakontrowanych nakrętek wkręcasz szpilkę do mocowania - szpilka musi być wkręcona _do_końca_ oraz wskazane jest, aby była obficie umazana w loklicie - najlepiej zielonym lub niebieskim, bo czerwony skleja na amen. teraz rozkontrowujesz te 2 nakrętki i je zdejmujesz. zakładasz zacisk, dajesz podkładkę i skręcasz nakrętką. całość to ok 15-20 minut - lub podjedź do jakiegos slusarza. oczywiscie musisz tak dobrać długość szpilki, aby była wkrecona do końca i nie była za długa/krótka. w przeciwieństwie do śruby, szpilka łapie cały gwint oraz go oszczędza: szpilkę wkręcasz tylko raz, a później np. przy regulacji zacisku kręcisz tylko nakrętką - gwint mocowania nie pracuje już. uzycie heli-coil, to konieczność rozwiercenia otworu na wiekszą średnicę. ścianki mocowania i tak są juz dosyć cienkie. ja bym się bał. zacznij od wkrecenia szpilki - to metoda bezinwazyjna. ewentualnie szpilka + jakis klej do gwintów - nawet jeżeli szpilka zostanie na amen, to i tak nic sie nie dzieje, bo do przykrecania uzywasz nakrętki. - Mk. |
|
Data: 2012-04-18 08:48:54 | |
Autor: rzymo | |
Naprawa mocowania PM (wyrobiony gwint) | |
W dniu środa, 18 kwietnia 2012 14:35:23 UTC+2 użytkownik MateuszK. napisał:
(...) musisz znaleźć długą i dobrą śrubę M8 i obciąć jej łepek. Miałeś na myśli zapewne M6, a nie M8 :) To nie lepiej najpierw normalnie wkręcić, a potem urżnąć łeb? Po co zabawy z kontrowaniem nakrętek? Z tym wkręceniem może być problem, jak już wspomniałem gwintu prawie nie ma, więc śruba wejdzie luzem prawie do końca i dopiero złapie kilka zwoi gwintu. uzycie heli-coil, to konieczność rozwiercenia otworu na wiekszą Też bym się bał. Z tego co kojarzę to dla gwintu M6 trzeba rozwiercić otwór do ~7.5mm. Czyli wiele aluminium wokół otworu by już nie zostało... ewentualnie szpilka + jakis klej do gwintów - nawet jeżeli szpilka Nawet lepiej jak na amen. Nie będzie przecież potrzeby jej wykręcania.. Tak swoją drogą to ten amortyzator mnie już denerwuje (Manitou Tower Expert) - pisałem już na preclu o doborze sprężyny (niby twarda, a cały czas za miękka), teraz to mocowanie... :) |
|
Data: 2012-04-19 10:44:37 | |
Autor: de Fresz | |
Naprawa mocowania PM (wyrobiony gwint) | |
On 2012-04-18 17:48:54 +0200, rzymo <rzymo0@gmail.com> said:
uzycie heli-coil, to konieczność rozwiercenia otworu na wiekszą Wiertło ~6.3, gwintownik ~7.2. IMHO materiału kominka powinno spokojnie wystarczyć. -- Pozdrawiam de Fresz |
|
Data: 2012-04-18 15:49:25 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
Naprawa mocowania PM (wyrobiony gwint) | |
Dnia Wed, 18 Apr 2012 05:35:23 -0700 (PDT), MateuszK. napisał(a):
ewentualnie szpilka + jakis klej do gwintów Do skręcania połączeń gwintowanych "na amen" i do innych wklejeń polecam Distal wolnowiążący z wypełniaczem z pyłu kamiennego (do zdobycia w każdym zakładzie kamieniarskim gdzie tną czy szlifują kamień na płyty) Mam wklejone miski suportu - już 20 tys. na nich zrobiłem i jeszcze się nie poluzowały. -- Jacek |
|
Data: 2012-04-18 13:40:25 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
Naprawa mocowania PM (wyrobiony gwint) | |
On 2012-04-17, rzymo wrote:
StaĹo siÄ. ZachciaĹo mi siÄ wymiany amortyzatora na sztywny widelec i OprĂłcz rad kolegĂłw, moĹźesz jeszcze rozwaĹźyÄ zaspawanie/zaklejenie w tym otworze Ĺruby "na amen", umieszczajÄ c tam na staĹe adapter PM 180mm z osobnymi Ĺrubami, np. taki: http://www.chainreactioncycles.com/Images/Models/Full/50115.jpg Co prawda uniemoĹźliwi to wsadzenie tarczy 160mm, ale na szczÄĹcie teraz nawet Avid ustandaryzowaĹ rozmiary i prawie wszyscy juĹź majÄ 160/180/200mm. A do 200mm moĹźna dociÄ gnÄ Ä kolejnym (niekoniecznie z osobnymi Ĺrubami) adapterem PM 180mm. :) -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2012-04-18 07:20:45 | |
Autor: kosmala.mateusz | |
Naprawa mocowania PM (wyrobiony gwint) | |
W dniu środa, 18 kwietnia 2012 15:40:25 UTC+2 użytkownik Jan Srzednicki napisał:
Oprócz rad kolegów, możesz jeszcze rozważyć zaspawanie/zaklejenie w tym To ja polacze nasze rady i proponuje zakleic tam odpowiednio dluga szpilke - bedzie mogl przykrecic wtedy dowolny adapter. -- Mk. |
|
Data: 2012-11-14 01:57:21 | |
Autor: rzymo | |
Naprawa mocowania PM (wyrobiony gwint) | |
W dniu wtorek, 17 kwietnia 2012 22:17:16 UTC+2 użytkownik rzymo napisał:
(...) Z obowiązku informuję, że śruba puściła. Od kwietnia bez problemów, teraz mieszałem trochę hamulcami/zaciskami. Przy bodajże piątym dokręcaniu nakrętki poczułem zmniejszony opór. Już wiedziałem co się stało :) Teoretycznie mógłbym tak jeździć, bo zacisk mimo tego trzyma się mocno... Tarcza 180mm już do mnie idzie, adapter PM/180 z osobnymi śrubami też.. |
|
Data: 2012-11-14 18:38:22 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
Naprawa mocowania PM (wyrobiony gwint) | |
rzymo wrote:
W dniu wtorek, 17 kwietnia 2012 22:17:16 UTC+2 użytkownik rzymo napisał: Mam PM w jednym widelcu i z radością zmieniłbym go na IS, ale coż zrobić :( Trzeba uważać na tego cholernego PM i tyle. -- pozdrawiam kamil http://Endurorider.pl 11/11/2012 Truvativ Firex SL zdechł. Na śmierć! |
|