Naprawa mocowania PM (wyrobiony gwint)

Data: 2012-04-18 13:40:25
Autor: Jan Srzednicki
Naprawa mocowania PM (wyrobiony gwint)
On 2012-04-17, rzymo wrote:
Stało się. Zachciało mi się wymiany amortyzatora na sztywny widelec i
przy odkręcaniu zacisku hamulca na jednej ze śrub zobaczyłem kawałki
metalu. Teraz śruba wpada do połowy długości gwintu, łapie dopiero na
kilku ostatnich zwojach. Drugi otwór bez uszkodzeń.
Amortyzator z tych droższych, wypadałoby więc to naprawić :) Da się to
zrobić w domowym zaciszu, czy szukać jakiegoś ślusarza? (amortyzator
obecnie leżakuje w Trójmieście - może ktoś zna namiary na jakiś
warsztat)

Oprócz rad kolegów, możesz jeszcze rozważyć zaspawanie/zaklejenie w tym
otworze śruby "na amen", umieszczając tam na stałe adapter PM 180mm z
osobnymi śrubami, np. taki:

http://www.chainreactioncycles.com/Images/Models/Full/50115.jpg

Co prawda uniemożliwi to wsadzenie tarczy 160mm, ale na szczęście teraz
nawet Avid ustandaryzował rozmiary i prawie wszyscy już mają
160/180/200mm. A do 200mm można dociągnąć kolejnym (niekoniecznie z
osobnymi śrubami) adapterem PM 180mm. :)

Data: 2012-04-18 07:20:45
Autor: kosmala.mateusz
Naprawa mocowania PM (wyrobiony gwint)
W dniu ¶roda, 18 kwietnia 2012 15:40:25 UTC+2 u¿ytkownik Jan Srzednicki napisa³:
Oprócz rad kolegów, mo¿esz jeszcze rozwa¿yæ zaspawanie/zaklejenie w tym
otworze ¶ruby "na amen", umieszczaj±c tam na sta³e adapter PM 180mm z
osobnymi ¶rubami, np. taki:

To ja polacze nasze rady i proponuje zakleic tam odpowiednio dluga szpilke - bedzie mogl przykrecic wtedy dowolny adapter.

--
Mk.

Naprawa mocowania PM (wyrobiony gwint)