Data: 2011-02-17 05:12:42 | |
Autor: Bogumił | |
[?DZ] Naprawa piasty z ty?u. | |
Gdzie tanio naprawie tyną piastę. Ma luzy dość sporawe i nie wiem czy obejdzie się z naprawą czy od razu wymiana. Chodzi głównie o koszty. Jaka to piasta nie wiem a rower Kross SFX 250. Więc może to jednorazówka. :/ Jaki jest koszt nowej piasty [ekonomicznej- byle do wiosny] na tył.
Do centrowania jest także koło czy mając klucz uniwersalny w weekend się z tym uwinę ? |
|
Data: 2011-02-18 13:12:15 | |
Autor: Krzysztof Naworyta | |
[?DZ] Naprawa piasty z ty?u. | |
Bogumił wrote:
| Gdzie tanio naprawie tyną piastę. Ma luzy dość sporawe i nie wiem czy | obejdzie się z naprawą czy od razu wymiana. Chodzi głównie o koszty. | Jaka to piasta nie wiem a rower Kross SFX 250. Więc może to | jednorazówka. :/ | Jaki jest koszt nowej piasty [ekonomicznej- byle do wiosny] na tył. http://allegro.pl/listing.php/search?category=16416&sg=0&string=piasta+tylna&order=p&change_view=1 | Do centrowania jest także koło czy mając klucz uniwersalny w weekend | się z tym uwinę ? Jeśli nigdy tego nie robiłeś, to możesz po prostu wszystko sknocić. Poszukaj jakiegoś tutoriala w sieci i pamiętaj o głównej zasadzie: przykręcanie/popuszczanie o 1/4 obrotu! Do odważnych świat należy, no i kiedyś przecież trzeba zacząć ;) Zależy też które koło. Tylne prawdopodobnie napinane jest asymetrycznie. Nie zniszcz tego. -- KN |
|
Data: 2011-02-26 10:53:51 | |
Autor: herr-mann | |
Naprawa piasty z ty?u. | |
On 17 Lut, 14:12, Bogumił <kania.bogu...@gmail.com> wrote:
Gdzie tanio naprawie tyną piastę. Ma luzy dość sporawe i nie wiem czy obejdzie się z naprawą czy od razu wymiana. Chodzi głównie o koszty. Jaka to piasta nie wiem a rower Kross SFX 250. Więc może to jednorazówka. :/ Najpierw to się do piasty zagląda, a potem cuduje. Może tylko stożki Ci się poraczyły (rzecz jasna i kulki też - nawet niewidocznie), a bieżni w korpusie nie tknęło. A jeśli wszystko zniszczone, to jeszcze można się ratować wymianą samych bieżni + kulki i stożki oczywiście. A jeżeli nie znajdziesz takich bieżni, do przeplecenia - kupuj pasujący klucz do nypli i zmień piastę na lepszą z takim samym kołnierzem, by nie mieć problemów z założeniem starych szprych. Jak masz ocynkowane - to od razu może kup nierdzewki na tę sama długość, o ile nowa piasta ma taką samą odległość od oczek na szprychy do osi. Potem czytać poradniki i centrować. Moim zdaniem z tego koła i tak wyjdzie jajo, ale warto spróbować. W najgorszym wypadku utracisz szprychy, jak za mocno je przeciągniesz. Warto mieć nieopodal rower jeżdżący bezawaryjnie przez wiele lat, który ma koła tak samo zaplecione i z taka sama ilością szprych, by obadać prawidłowy naciąg. Jak się spaprze centrowanie, to zawsze można oddać do serwisu. |