[?DZ] Naprawa piasty z ty?u.

Data: 2011-02-17 05:12:42
Autor: Bogumił
[?DZ] Naprawa piasty z ty?u.
Gdzie tanio naprawie tyną piastę. Ma luzy dość sporawe i nie wiem czy obejdzie się z naprawą czy od razu wymiana. Chodzi głównie o koszty. Jaka to piasta nie wiem a rower Kross SFX 250. Więc może to jednorazówka. :/ Jaki jest koszt nowej piasty [ekonomicznej- byle do wiosny] na tył.
Do centrowania jest także koło czy mając klucz uniwersalny w weekend się z tym uwinę ?

Data: 2011-02-18 13:12:15
Autor: Krzysztof Naworyta
[?DZ] Naprawa piasty z ty?u.

http://allegro.pl/listing.php/search?category=16416&sg=0&string=piasta+tylna&order=p&change_view=1

| Do centrowania jest także koło czy mając klucz uniwersalny w weekend
| się z tym uwinę ?

Jeśli nigdy tego nie robiłeś, to możesz po prostu wszystko sknocić.
Poszukaj jakiegoś tutoriala w sieci i pamiętaj o głównej zasadzie: przykręcanie/popuszczanie o 1/4 obrotu!
Do odważnych świat należy, no i kiedyś przecież trzeba zacząć ;)
Zależy też które koło. Tylne prawdopodobnie napinane jest asymetrycznie. Nie zniszcz tego.

--
KN

Data: 2011-02-26 10:53:51
Autor: herr-mann
Naprawa piasty z ty?u.
On 17 Lut, 14:12, Bogumił <kania.bogu...@gmail.com> wrote:
[...]

Najpierw to się do piasty zagląda, a potem cuduje. Może tylko stożki
Ci się poraczyły (rzecz jasna i kulki też - nawet niewidocznie), a
bieżni w korpusie nie tknęło. A jeśli wszystko zniszczone, to jeszcze
można się ratować wymianą samych bieżni + kulki i stożki oczywiście.
A jeżeli nie znajdziesz takich bieżni, do przeplecenia - kupuj
pasujący klucz do nypli i zmień piastę na lepszą z takim samym
kołnierzem, by nie mieć problemów z założeniem starych szprych. Jak
masz ocynkowane - to od razu może kup nierdzewki na tę sama długość, o
ile nowa piasta ma taką samą odległość od oczek na szprychy do osi.
Potem czytać poradniki i centrować. Moim zdaniem z tego koła i tak
wyjdzie jajo, ale warto spróbować. W najgorszym wypadku utracisz
szprychy, jak za mocno je przeciągniesz. Warto mieć nieopodal rower
jeżdżący bezawaryjnie przez wiele lat, który ma koła tak samo
zaplecione i z taka sama ilością szprych, by obadać prawidłowy naciąg.
Jak się spaprze centrowanie, to zawsze można oddać do serwisu.

[?DZ] Naprawa piasty z ty?u.