Naprawa siodełka

Data: 2012-03-20 12:03:20
Autor: ziemo
Naprawa siodełka
Mam siodełko Selle Italia SLR żelowe, stare, ale lekkie i wygodne, niestety pękły pręty vanoxowe. Wymieniał ktoś to może i wie jak(czy) się do tego zabrać, mam możliwość dostania tych prętów.

--
Ziemo

Data: 2012-03-20 05:27:47
Autor: Tszy3
Naprawa siodełka
On 20 Mar, 12:03, ziemo wrote:
Mam siodełko Selle Italia SLR żelowe, stare, ale lekkie i wygodne,
niestety pękły pręty vanoxowe. Wymieniał ktoś to może i wie jak(czy) się
do tego zabrać, mam możliwość dostania tych prętów.

Nie wiem jaka jest konstrukcja tego konkretnego siodła. Ja dwa razy
naprawiałem WTB Pure V. Raz podniosłem mocno obciążony rower sakwami
za siodło i pręty wyskoczyły ze skorupy , drugi raz (inne siodło) -
nie wytrzymały pręty tytanowe podczas jazdy po górach. Wydłubałem
kawałek plastiku z czubka siodełka tak żeby nowe pręty po wciśnięciu
je w tył skorupy weszły z pewnym 'kliknięciem' w to miejsce i zalałem
jakimś glutem z pistoletu do klejenia na gorąco. Pierwsze siodło
trzyma się tak już chyba z drugi albo trzeci rok.

--
Pozdrowienia
Tszy3

Data: 2012-03-20 14:02:38
Autor: ziemo
Naprawa siodełka
W dniu 2012-03-20 13:27, Tszy3 pisze:
On 20 Mar, 12:03, ziemo wrote:
[...]

Wygląda to mniej więcej tak jak na tym zdjęciu:

http://www.togoparts.com/showroom/articles/resized-20060116174100956.jpg

Pękł jeden pręt i na razie nie wpadłem jeszcze nawet na pomysł jak wydłubać resztę (tzn przeciąć zawsze można).

--
Ziemo

Data: 2012-03-20 06:23:27
Autor: Tszy3
Naprawa siodełka
On 20 Mar, 14:02, ziemo wrote:
Wygl da to mniej wi cej tak jak na tym zdj ciu:

http://www.togoparts.com/showroom/articles/resized-20060116174100956.jpg

P k jeden pr t i na razie nie wpad em jeszcze nawet na pomys jak
wyd uba reszt (tzn przeci zawsze mo na).

Odkręcasz zaślepkę na czubku (od spodu siodełka), przecinasz pęknięty
pręt albo w inny sposób usuwasz ten element i po kawałku wydłubujesz
plastik z czuba skorupy. Robota na góra 15 minut i będziesz
potrzebował ostry nóż i może młotek. Ja taką operację przeprowadziłem
w pociągu :)

--
Pozdrowienia
Tszy3

Data: 2012-03-20 15:19:34
Autor: Jacek
Naprawa siodełka

Użytkownik "Tszy3" <tszy3@o2.pl> napisał w wiadomości news:295402c2-3f04-4a48-87d8-67bf2a206e77gw9g2000vbb.googlegroups.com...
On 20 Mar, 12:03, ziemo wrote:

..

Nie wiem jaka jest konstrukcja tego konkretnego siodła. Ja dwa razy
naprawiałem WTB Pure V.

gdzie takie prety mozna kupic ?

jacek

Data: 2012-03-20 07:32:29
Autor: Tszy3
Naprawa siodełka
On 20 Mar, 15:19, "Jacek" wrote:

gdzie takie prety mozna kupic ?

jacek

Pytałem się u oficjalnego dystrybutora na Polskę - nie przewidują
prętów jako elementu który można naprawić :)
Mnie się udało kupić ten stelaż z rozdartego siodełka od jednego z
użytkowników z innego forum.

--
Pozdrowienia
Tszy3

Data: 2012-03-20 11:45:06
Autor: ziemo
Naprawa siodełka
On 20 Mar, 15:32, Tszy3 <ts...@o2.pl> wrote:
On 20 Mar, 15:19, "Jacek" wrote:

> [...]

prętów jako elementu który można naprawić :)
Mnie się udało kupić ten stelaż z rozdartego siodełka od jednego z

Oficjalny nie ma i nie widzi możliwości wymiany, mniej oficjalny (pol-
sport) pisze, że się już Selle Italia nie zajmuje, ale pręty może mi
sprzedać. Angielskojęzyczne fora donoszą, że Selle Italia wymienia
odpłatnie. Ja nadal badam czy jest możliwe zamontowanie takich prętów
chałupniczą metodą. Chyba przejdę się po serwisach w okolicy i popytam
jeszcze. Na razie mam namiar na jakąś chałupnicza metodę z dwoma
sztycami i naginaniem za ich pomocą. Jakby ktoś miał coś jeszcze
mądrego lub tylko pomysłowego do dodania to zapraszam do pisania ;)

--
Ziemo

Data: 2012-03-20 20:01:49
Autor: Ignac
Naprawa siodełka
ziemo <ziemo77@gmail.com> napisał(a): Jakby ktoś miał coś jeszcze
mądrego lub tylko pomysłowego do dodania to zapraszam do pisania    ...może to sobie przeczytaj:
     http://www.cnc.info.pl/topics92/spawanie-tytanu-vt19322.htm

   a może pomogłoby lutowanie mosiądzem (tzw.lutowanie twarde)
   tylko gdybam...tańsze i powszechne

 Ignac --

Data: 2012-03-21 08:05:04
Autor: ziemo
Naprawa siodełka
W dniu 2012-03-20 21:01, Ignac pisze:
[...]

Ciekawy wątek, ale ja prętów w siodełku nie odważyłbym się spawać, tzn jeździć na spawanych. Szkoda że gość nie pokazał jak założył te pospawane pręty spowrotem do siodełka.

--
Ziemo

Naprawa siodełka