Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.prawo   »   Naprawa sprzętu RTV i zła diagnoza

Naprawa sprzętu RTV i zła diagnoza

Data: 2010-04-14 18:22:34
Autor: cranky
Naprawa sprzętu RTV i zła diagnoza
Dnia Wed, 14 Apr 2010 05:55:42 -0700 (PDT), miodu napisał(a):

Jest sytuacja taka: mam niedziałający sprzęt, w mieście są 2 serwisy.
Każdy z nich pobiera opłatę za diagnozę, ale o ile naprawa odbędzie
się u nich, diagnoza będzie bezpłatna.

Powiedzmy że serwis 1. mówi że usterka jest poważna, potrzeba tylu i
tylu dni na naprawę, kosztować będzie np 500 PLN, diagnoza - 50 PLN

Serwis nr 2 z kolei mówi że usterka jest niewielka, naprawa w ciągu
kilku godzin, koszt - 120 PLN, diagnoza - 50 PLN

Czy w przypadku złej diagnozy wystawionej w serwisie nr 1 mogę żądać
od nich zwrotu pieniędzy? Czy w jaki inny sposób mogę się uchronić -
jako klient - przed pazernością i wiarą w naiwność klienta ze strony
serwisów? (bo takie mam przeczucie w przypadku serwisu nr 1)

Dopóki nie zrobisz specjalnie usterki jak w TVN i nie udokumentujesz przed
oddaniem do diagnozy to prawnie beznadziejne. Tym bardziej że serwis może
stwierdzić coś w stylu: naszym zdaniem usterka spowodowana była
zestarzeniem się kondensatorów płyty głównej  - ze względu na rękojmie
oprócz usunięcia skutków chcieliśmy przeprowadzić naprawę kompleksowo.

Data: 2010-04-15 05:47:48
Autor: miodu
Naprawa sprzętu RTV i zła diagnoza
On 14 Kwi, 17:22, cranky <door...@poczta.onet.pl> wrote:


Dopóki nie zrobisz specjalnie usterki jak w TVN i nie udokumentujesz przed
oddaniem do diagnozy to prawnie beznadziejne. Tym bardziej że serwis może
stwierdzić coś w stylu: naszym zdaniem usterka spowodowana była
zestarzeniem się kondensatorów płyty głównej  - ze względu na rękojmie
oprócz usunięcia skutków chcieliśmy przeprowadzić naprawę kompleksowo.


Przypomniało mi to brytyjską wersję "usterki", gdy spec naprawiajacy
telewizor stwierdził że trzeba wymienić <tutaj padła nazwa jakiegoś
podzespołu>. Jak potem zapytali eksperta co sądzi na temat takiej
diagnozy, on któtko: nie istnieje taki podzespół.


Kolejna otwarta furtka dla polskiego cwaniactwa jednym słowem. Chyba w
nawyk wchodzi nam już pytanie na forach dyskusyjnych przed
zdecydowaniem się na usługę, po prostu nie ufamy usługodawcom. Nie
przez przypadek

Data: 2010-04-15 21:09:59
Autor: niusy.pl
Naprawa sprzętu RTV i zła diagnoza

Użytkownik "miodu" <oom.honing.ltd@googlemail.com>

Kolejna otwarta furtka dla polskiego cwaniactwa jednym słowem. Chyba w
nawyk wchodzi nam już pytanie na forach dyskusyjnych przed
zdecydowaniem się na usługę, po prostu nie ufamy usługodawcom. Nie
przez przypadek
--
A na te fora to kto pisze ? Nie czasem nasłani przez usługodawców ?

Naprawa sprzętu RTV i zła diagnoza

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona