Data: 2010-02-11 19:41:44 | |
Autor: pawelj | |
Naprawa środka trwałego | |
Witam.
Jest sobie samochód osobowy, będący środkiem trwałym w jednosoobowej dg (kpir,vat). Wartość początkowa 54 tys (netto). Umarzany miesięcznie. Zdarzyło się mu rozjechać latarnię. Czy naprawa samochodu może być jednorazowym kosztem, czy zwiększy wartość środka trwałego. Czy ważna jest kwota tej naprawy? -- PawełJ |
|
Data: 2010-02-11 19:49:32 | |
Autor: Piotrek | |
Naprawa środka trwałego | |
On 2010-02-11 19:41, pawelj wrote:
Witam. Masz AC? Bo jak rozumiem latarnia nie wyskoczyła nagle na drogę i nie będziesz likwidował szkody z polisy OC zarządcy. Piotrek |
|
Data: 2010-02-11 19:56:33 | |
Autor: pawelj | |
Naprawa środka trwałego | |
Możemy dwa warianty rozpatrzeć. 1)Mam AC 2) nie mam ac -- PawełJ |
|
Data: 2010-02-11 20:00:44 | |
Autor: Piotrek | |
Naprawa środka trwałego | |
On 2010-02-11 19:56, pawelj wrote:
Możemy dwa warianty rozpatrzeć. Odtworzenie stanu przed kolizją jest KUP. Bez względu na koszt, ale pod warunkiem, że montujesz takie same części. A nie na przykład najnowszy silnik i lakier metalik zamiast zwykłego. 2) nie mam ac "Pozamiatane", koszty naprawy nie są KUP. Piotrek |
|
Data: 2010-02-11 20:10:42 | |
Autor: 'Tom N' | |
Naprawa środka trwałego | |
Piotrek w <news:hl1kqf$4hb$1nemesis.news.neostrada.pl>:
On 2010-02-11 19:56, pawelj wrote: Odtworzenie stanu przed kolizją jest KUP. VAT, u niego, nie jest KUP ;-) Bez względu na koszt, ale pod warunkiem, że montujesz takie same części. A nie na przykład najnowszy silnik i lakier metalik zamiast zwykłego. Skoro technologia naprawy przewiduje zamontowanie najnowszego silnika i pomalowania wymienianych elementów karoserii takim a nie innym lakierem, to dlaczego nie? Aaaa, i odszkodowanie jest przychodem. 2) nie mam ac"Pozamiatane", koszty naprawy nie są KUP. Ale VAT można rozliczyć :D -- Tomasz Nycz [priv-- >>X-Email] |
|
Data: 2010-02-11 20:25:06 | |
Autor: Piotrek | |
Naprawa środka trwałego | |
On 2010-02-11 20:10, 'Tom N' wrote:
VAT, u niego, nie jest KUP ;-) To jest oczywiste. Zresztą przecież Tristan napisał, że (cytuję z pamięci) przedsiębiorcy myślą w kwotach netto. Nie uważałeś. :-P Skoro technologia naprawy przewiduje zamontowanie najnowszego silnika i To niech technologia dogada się z ustawodawcą. Aaaa, i odszkodowanie jest przychodem. Oczywiście. Ale VAT można rozliczyć :D Oczywiście. Piotrek |
|
Data: 2010-02-11 20:39:59 | |
Autor: pawelj | |
Naprawa środka trwałego | |
Użytkownik "Piotrek" <piotrek@pisz.na.berdyczow.info> napisał w wiadomości news:hl1kqf$4hb$1nemesis.news.neostrada.pl... On 2010-02-11 19:56, pawelj wrote: A z czego wynika, to co napisałeś powyżej? I co się dzieje w momencie, kiedy mój samochód normalnie się psuje a ja go naprawiam?Wtedy jest kup czy zwiększenie wartości ? Wtedy wydaję moją kasę a nie ubezpieczyciela -- PawełJ |
|
Data: 2010-02-11 20:49:08 | |
Autor: Piotrek | |
Naprawa środka trwałego | |
On 2010-02-11 20:39, pawelj wrote:
"Pozamiatane", koszty naprawy nie są KUP. PDOF art. 23 ustęp 1 punkt 48 I co się dzieje w momencie, kiedy mój samochód normalnie się psuje a ja go Jest KUP. Piotrek |
|
Data: 2010-02-11 21:27:21 | |
Autor: pawelj | |
Naprawa środka trwałego | |
Bez względu na kwotę? -- PawełJ |
|
Data: 2010-02-12 00:12:08 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Naprawa środka trwałego | |
On Thu, 11 Feb 2010, pawelj wrote:
I co się dzieje w momencie, kiedy mój samochód normalnie się psuje a ja A dlaczego miałby być wzgląd? pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2010-02-12 19:37:21 | |
Autor: pawelj | |
Naprawa środka trwałego | |
Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w wiadomości news:Pine.WNT.4.64.1002120011450.1832quad... On Thu, 11 Feb 2010, pawelj wrote:Bo ktoś kiedyś chciał mi wmówić, że jeżeli kwota naprawy przekracza 3,5 tys to jest zwiększenie wartości a do 3,5 tys można w koszty. -- Pawełj |
|
Data: 2010-02-13 01:22:50 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Naprawa środka trwałego | |
On Fri, 12 Feb 2010, pawelj wrote:
Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał[...o naprawie...] Bo ktoś kiedyś chciał mi wmówić, że jeżeli kwota naprawy przekracza 3,5 tysBez względu na kwotę? Nie, to nie dotyczy naprawy, to dotyczy *remontu* który *jest ulepszeniem*, a *nie* naprawą. Można powiedzieć tak: "jeśli remont nie jest naprawą, czyli nie służy przywróceniu do max 100% *początkowej* sprawności, to jest limit" :D Przykładowo: nawet wymiana całego silnika nie jest "ulepszeniem", jesli jest to *taki sam* silnik, jak "był poprzednio". Ale już wymiana na silnik o większej pojemności skokowej albo dajmy na to "przeróbka na gaz" są ulepszeniami - ST jakieś funkcjonalności *nie miał* a teraz ją ma. Jak ktoś ma genialny pomysł, że przy okazji wypadku pod przykrywką "naprawy" to i owo sobie w pojeździe "zrobi lepiej", to lepiej... niech uważa :D Art.22g.17 tu: http://www.przepisy.gofin.pl/5,36,28354,4.html (przeczytaj, koniecznie, NIE BAZUJ na tym kto co Ci pisze, ze mną na czele, jakby co to Ty pójdziesz siedzieć we własnym imieniu ;)) pzdr, Gotfryd |
|