Naprawa starego laptopa

Data: 2012-10-03 19:17:41
Autor: Paweł
Naprawa starego laptopa
Witam

Posiadam leciwego notebooka Compaq Armada 110. Ma juz ze 12 lat, ale jak dotad dzilal, calkiem dziarsko (po rozbudowaniu RAMu). Niestety kilka dni temu padlo podswietlenie ekranu, w taki sposob, ze wiadome jest iz sam ekran pracuje. Swiecac mocnym swiatlem na ekran, widac co sie na nim dzieje. Wyglada na to, ze uszkodzeniu ulegly swietlowwki. Jak myslicie, czy jest mozliwa naprawa w tym modelu i czy jest szansa, ze bedzie ona w miare oplacalna?

Pozdrawiam
PaweĹ,

Data: 2012-10-03 19:39:42
Autor: michalek
Naprawa starego laptopa

Użytkownik "Paweł" <brop@wp.pl> napisał w wiadomości news:506c7338$0$1306$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Jeśli sam wymienisz świetlówkę, to będzie Cię to kosztowało
tylko cenę świetlówki 15-20zł.
W necie znajdziesz wiele instrukcji/opisów jak to zrobić, nawet
w formie filmiku. Nawet może dokładnie do Twojego modelu.

Ale jeśli miałbyś oddawać do serwisu, to zapomnij - lepiej kupić
za takie same 200-300zł (pewnie tyle zapłaciłbyś w serwisie)
nowszego choć też starego lapka.

Data: 2012-10-03 20:20:03
Autor: Andy Niwinski
Naprawa starego laptopa

"Pawel" <brop@wp.pl> schrieb im Newsbeitrag news:506c7338$0$1306$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Prędzej kondesatory w przetwornicy. Jak rozkręcisz obudowe ekranu, to najczęściej w dolnej części jest taka wąska płytka (często obudowana przeżroczytym, lub białym cienkim plastikiem).  Cos w ten deseń:
http://archiwumallegro.pl/przetwornica_do_matrycy_do_compaq_armada_7400-370325330.html - inny model lapka, ale wyglądają podobnie. Przyjrzyj sie zgrubnie czy cos nie wygląda na spalone, wybrzuszone itp. Ja tak w stary lapku podmieniłem kondesatory SMD na "normalne". I odpalił.

Data: 2012-10-03 22:36:17
Autor: PiteR
Naprawa starego laptopa

http://www.youtube.com/watch?v=sj1deIj5lpc&feature=player_detailpage#t=221s

--
Piter

Data: 2012-10-04 07:11:44
Autor: qwerty
Naprawa starego laptopa
UĹźytkownik "Pawe"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:506c7338$0$1306$65785112@news.neostrada.pl...
Wyglada na to, ze uszkodzeniu ulegly swietlowwki.

Raczej inwerter.

Data: 2012-10-04 07:16:16
Autor: Jacek
Naprawa starego laptopa
Dnia Thu, 4 Oct 2012 07:11:44 +0200, qwerty napisał(a):

Użytkownik "Pawe"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:506c7338$0$1306$65785112@news.neostrada.pl...
Wyglada na to, ze uszkodzeniu ulegly swietlowwki.

Raczej inwerter.

Skąd taki wniosek?

Data: 2012-10-04 08:36:57
Autor: Nex@pl
Naprawa starego laptopa
W dniu 2012-10-04 07:16, Jacek pisze:> Dnia Thu, 4 Oct 2012 07:11:44 +0200, qwerty napisał(a):

> Skąd taki wniosek?

Ano stąd, że padająca świetlówka daje sobie znać najpierw świecąc na czerwono zwykle, innego przypadku nie spotkałem. Ot tak nie pada, chyba że pęknie.

Data: 2012-10-04 12:05:42
Autor: chochlik_drukarski
Naprawa starego laptopa

Użytkownik "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl> napisał w wiadomości news:506d2e84$0$26687$65785112news.neostrada.pl...

> Skąd taki wniosek?

Ano stąd, że padająca świetlówka daje sobie znać najpierw świecąc na czerwono zwykle, innego przypadku nie spotkałem. Ot tak nie pada, chyba że pęknie.

Znajomy elektronik (doświadczony w naprawie tego typu rzeczy) twierdzi, że
nigdy nie wiadomo. Mógł paść oczywiście inwerter ale powodem może być
jednak uszkodzenie lub znaczne zużycie (dla użytkownika niekoniecznie
zauważalne zanim całkiem nie padnie) świetlówek.

Data: 2012-10-04 16:57:56
Autor: qwerty
Naprawa starego laptopa
Użytkownik "Nex@pl"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:506d2e84$0$26687$65785112@news.neostrada.pl...
Ano stąd, że padająca świetlówka daje sobie znać najpierw świecąc na czerwono zwykle, innego przypadku nie spotkałem. Ot tak nie pada, chyba że pęknie.

Chyba, że starter padnie. :P

Data: 2012-10-04 21:53:40
Autor: Paweł
Naprawa starego laptopa

Użytkownik "qwerty" <qwerty01@poczta.fm> napisał w wiadomości news:k4j5qf$lii$1usenet.news.interia.pl...
Użytkownik "Pawe"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:506c7338$0$1306$65785112@news.neostrada.pl...
Wyglada na to, ze uszkodzeniu ulegly swietlowwki.

Raczej inwerter.

Faktycznie raczej mozesz miec racje. Wczoraj, po kilku dniach odpoczynku od uruchamiania, wlaczylem ponownie laptopai ekran uruchomil sie w sposob normalny z pelnym podswietlenie, wiec swietlowki powinny byc dobre. Dzis niestety znow sie nie wlaczyl. Wyglada, ze cos "nie styka", a jest to mozliwe, gdyz ekran z reszta laptopa laczy juz tylko kabelek transmisji sygnalu w otulinie (oba zawiasy wylamaly sie wiele lat temu).

Data: 2012-10-05 09:27:50
Autor: z
Naprawa starego laptopa
W dniu 2012-10-04 21:53, Paweł pisze:
Wyglada, ze cos "nie styka", a jest to
mozliwe, gdyz ekran z reszta laptopa laczy juz tylko kabelek transmisji
sygnalu w otulinie (oba zawiasy wylamaly sie wiele lat temu).

Trzeba było tak od razu :-)
Zawsze najpierw sprawdza się banalne niestyki a tu jeszcze bez zawiasów :-)

Data: 2012-10-07 17:30:19
Autor: Paweł
Naprawa starego laptopa
Trzeba było tak od razu :-)
Zawsze najpierw sprawdza się banalne niestyki a tu jeszcze bez zawiasów :-)

No tak, od tamtego czasu działa "prawie" jak tablet. A swoją drogą można gdzieś jeszcze dostać zawiasy do tego modelu? Allegro ma już zarchiwizowane aukcje, a koszt przesyłki z zagranicy przekracza koszty samych zawiasów.

Naprawa starego laptopa