Naprawa z OC sprawcy - czy się pienię niepotrzebne

Data: 2011-10-18 10:13:18
Autor: Franc
Naprawa z OC sprawcy - czy się pienię niepotrzebne
Sytuacja typowa jakich milion - wjazd w tył. Wszyscy się spieszyli, więc
podpisaliśmy z człowiek oświadczenie (elegancki wzór - podawany bodajże na
grupie). Policji nie było.
Człowiek/sprawca pięknie dał swoje dokumenty do ręki, podpisał się pod
wszystkim i rozstaliśmy się. Ubezpieczycile to ERGO HESTIA.
Dalej standardzik -> zgłoszenie -> likwidatow obejrzał -> wycena i już.
Dzisiaj dzwonię co się dzieje w sprawie.
Pan przekazał, że wysłali pismo do sprawcy z prośbą o potwierdzenie
okolczności zdarzenia. Likwidację mają prawo wydłużyć do 90 dni roboczych.
Strasznie mnie to spieniło, bo przecież na oświadczeniu mają wszystko
włącznie z podpisem człowieka.

Żeby nie było, że traktuję P.M.S jak pręgierz - napiszcie, czy to
standardowe postępowanie. Wewnętrznie czuję, że to gra na przeciągnięcie w
czasie, wyślizganie się z zapłaty za naprawę etc.
Aż mam ochotę narobić im extra kosztów - np. wynająć samochód zastępczy od
dzisiaj do końca likwidacji szkody.

--
Franc

Data: 2011-10-18 04:40:04
Autor: koziel
On 18 Paź, 10:13, Franc <s...@wp.pl> wrote:

Żeby nie było, że traktuję P.M.S jak pręgierz - napiszcie, czy to
standardowe postępowanie.

Mialem dwie kolizje, w ktorych bylem tym poszkodowanym ;-)
Pierwsza jakies 2-3 lata temu - ubezpieczyciel sprawcy PZU, wyplata
odszkodowania (ze wczesniejszymi ogledzinami i zlozeniem dokumentow)
trwala jakies +/- 2 tyg. (jedyne co mnie wtedy spienilo, ze musialem
ladnie mowiac "wyklocic sie" o lawete, na ktora czekalem 3 godz. - a
na koniec gosc w infolinii powiedzial mi, ze gdybym ich "ladnie" nie
zbluzgal, to lawety nie dostalbym ;P - ale po calym zajsciu, po prostu
nerwy juz puscily).
Druga kolizja w tym roku jakos w lipcu. Ponownie PZU. W tym samym dniu
zgloszona szkoda w Centrum Likwidacji Szkod w Zielonej Gorze, na drugi
dzien wizyta rzeczoznawcy i w ciagu 5 dni wyplata odszkodowania
przelewem na konto.
Wychodzi na to, ze "dobrze" jest miec kolizje ze sprawca majacym OC w
PZU - przynajmniej kasa szybko wplywa na konto ;-)
Jak sytuacja wyglada w innych towarzystwach - tego nie wiem. Sam
jestem ubezpieczony w InterRisk.

Pozdrawiam,
Emil.

GG: 5767314
http://otomoto.pl/peugeot-206-zarejestrowany-zadbany-C21015595.html
http://tablica.pl/oferta/goodyear-duragrip-185x65-r14-nowe-letnie-IDjwBz.html

Data: 2011-10-18 14:16:47
Autor: J.F
Użytkownik "koziel"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1d870843-d247-4566-9b30-
[...]

Czy to sie nie zmienilo ?
Bo patrzac na reklamy to mi wychodzi ze oni sami proponuja lawety ... i slusznie, bo wtedy ich poszkodowany nie zaskoczy rachunkiem podwojnej wysokosci :-

Wychodzi na to, ze "dobrze" jest miec kolizje ze sprawca majacym OC w
PZU - przynajmniej kasa szybko wplywa na konto ;-)

Ale cos mi sie wydaje ze ktos juz pisal ze ogledziny proponowali na za dwa tygodnie :-)

J.

Data: 2011-10-18 05:43:27
Autor: koziel
Naprawa z OC sprawcy - czy się pienię niepotrzebne
On 18 Paź, 14:16, "J.F" <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:
U ytkownik "koziel"  napisa w wiadomo ci grup

.. (jedyne co mnie wtedy spienilo, ze musialem
>ladnie mowiac "wyklocic sie" o lawete, na ktora czekalem 3 godz.

Czy to sie nie zmienilo ?
Bo patrzac na reklamy to mi wychodzi ze oni sami proponuja lawety ...

mozliwe, ze aktualnie wyglada to zupelnie inaczej. Jak pisalem, spor o
lawete byl jakies 2-3 lata temu, jak jest teraz tego nie wiem i nie
chce wiedziec ;-)

> [...]
>PZU - przynajmniej kasa szybko wplywa na konto ;-)

Ale cos mi sie wydaje ze ktos juz pisal ze ogledziny proponowali na za

Hmmm, nie przypominam sobie, abym ja to pisal - przynajmniej w
odniesieniu do ostatniej szkody. W kazdym razie nawet jak proponowali,
to i tak w tym drugim przypadku rzeczoznawca zjawil sie na drugi
dzien.

Data: 2011-10-18 14:40:12
Autor: wchpikus
Naprawa z OC sprawcy - czy się pienię niepotrzebne
Witam!
Ja tez miałem taka niemiła przyjemność, gość na krzyżowaniu wjeżdża w tył mojego pojazdu.
Oczywiście wezwałem policje, nie jestem jeleniem.
I co? Okazuje się ze gość nie przyjmuje mandatu i sprawa trafia do sądu.
Ale na tyle jego ubezpieczyciel był ok, ze wypłacił odszkodowanie nie czekając na wyrok.
A teraz myślę, nie ma policji, mam papierek i mogę sobie nim .....
Wiec lepiej już niech przyjadą i jak będzie sprawa w sądzie to niech policja będzie stroną, nie ja..

Data: 2011-10-18 15:12:53
Autor: Massai
koziel wrote:

> [...]

PZU - przynajmniej kasa szybko wplywa na konto ;-)
Jak sytuacja wyglada w innych towarzystwach - tego nie wiem. Sam

PZU jest stosunkowo przyzwoite. Oczywiście, jak na TU.

W niektórych wynalazkach bywa naprawdę nieciekawie. Przypisy sobie, a
oni sobie.
Interrisk, wszelkie samopomoce itp. chłam.

Anyway, jakbym miał z Tobą stłuczkę, i Ty byłbyś sprawcą, to widząc
Twoją polisę - z miejsca wzywałbym policję, i nie ma przebacz. Mandat
dla Ciebie vs moja nierówna walka z Twoim gównianym ubezpieczycielem
(poczytaj opinie w necie o nich) - sorry, bliższa koszula ciału ;-)

Wolę mieć notatkę z policji, żeby łajzy się nie wymigiwały.

--
Pozdro
Massai

Data: 2011-10-18 13:06:05
Autor: koziel
On 18 Paź, 17:12, "Massai" <tsen...@wp.pl> wrote:

Interrisk, wszelkie samopomoce itp. chłam.

Anyway, jakbym miał z Tobą stłuczkę, i Ty byłbyś sprawcą, to widząc
Twoją polisę - z miejsca wzywałbym policję, i nie ma przebacz.

Oczywiscie i mialbys do tego prawo ;-) Wybralem InterRisk, bo kumpel
wyliczyl korzystne ubezpieczenie, a akurat tyle mi odpowiada. Wszelkie
assistance itp "realizuje" we wlasnym zakresie.
Mysle, ze raczej stluczki miec nie bedziemy - chociaz nie wiem, skad
Kolega pochodzi - akurat poki co (odpukac) ja sprawca jeszcze nie
bylem, wiec oby tak pozostalo ;P

Data: 2011-10-18 18:28:16
Autor: Shrek
On 2011-10-18 17:12, Massai wrote:

Anyway, jakbym miał z Tobą stłuczkę, i Ty byłbyś sprawcą, to widząc
Twoją polisę - z miejsca wzywałbym policję, i nie ma przebacz.

To może lista TU przy których można pisać papier, a przy którch dzwonić po policję?

1. InterRisk.

Podobno Uniqa też unika;)

Shrek.

Data: 2011-10-18 16:45:04
Autor: Massai
Naprawa z OC sprawcy - czy sie pienie niepotrzebne

On 2011-10-18 17:12, Massai wrote:

> [...]
> Twoją polisę - z miejsca wzywałbym policję, i nie ma przebacz.

To może lista TU przy których można pisać papier, a przy którch

2. Warta
3. Link4
4. Generali czy jak im tam.

Zresztą, wystarczy sprawdzić ceny. Jak ktoś ma OC nienormalnie tanio,
to nie ma bata - musi bardziej krecić niż inni. Koszty obsługi klienta
można minimalizować, ale nie stanowią one aż tak dużej części w cenie
polisy.
Zresztą te koszty obsługi klienta to także właśnie likwidatorzy, jak
oszczędzają to jest ich mało i nie można się doprosić o oględziny.

No i do listy można też dopisać tych którzy nie mają własnych działów
likwidacji szkód, tylko korzystają z "wyspecjalizowanych" firm. Umowy z
tymi firmami są tak skonstruowane, że taka firma musi kantować na
wycenie.

--
Pozdro
Massai

Data: 2011-10-18 13:10:45
Autor: koziel
On 18 Paź, 18:45, "Massai" <tsen...@wp.pl> wrote:
Shrek wrote:

> To może lista TU przy których można pisać papier, a przy którch
> dzwonić po policję?

> 1. InterRisk.
2. Warta
3. Link4
4. Generali czy jak im tam.

Moim zdaniem, gdybysmy zaczeli wnikac w szczegoly - to nagle okazaloby
sie, ze na rynku nie ma ubezpieczyciela godnego zaufania. Kazdy z nich
ma jakies niezaprzeczalne minusy, co czesto wynikalo tez na Grupie
przy okazji roznych watkow.
Aby nie zastanawiac sie, przy ktorym ubezpieczycielu wzywac policje a
przy ktorym nie, a takze nie tworzyc zbednego flejma - zycze Szanownym
Kolegom i Kolezankom (bo takowe tez tutaj zagladaja) oraz sobie
przyslowiowej "szerokosci" ;-)

Data: 2011-10-18 22:35:47
Autor: jerzu
Naprawa z OC sprawcy - czy sie pienie niepotrzebne
On Tue, 18 Oct 2011 16:45:04 +0000 (UTC), "Massai" <tsender@wp.pl>
wrote:

4. Generali czy jak im tam.

Ja akurat na Generali nie dam powiedzieć złego słowa. Likwidacja
szkody szybko, kosztorys uwzględniający wszystko, bez żadnego
kombinowania.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2011-10-18 19:03:35
Autor: radekp@konto.pl
Naprawa z OC sprawcy - czy się pienię ebne
Tue, 18 Oct 2011 18:28:16 +0200, w <j7k9f1$7hs$1@inews.gazeta.pl>, Shrek

On 2011-10-18 17:12, Massai wrote:

> [...]

To może lista TU przy których można pisać papier, a przy którch dzwonić po policję?

A po co? Lepiej wypisywać te, które nie potwierdzają zdarzenia u sprawcy.
Bo z defaulta to raczej każde (może oprócz PZU).

Data: 2011-10-18 19:45:16
Autor: Shrek
On 2011-10-18 19:03, radekp@konto.pl wrote:

Podobno Uniqa też unika;)

A po co? Lepiej wypisywać te, które nie potwierdzają zdarzenia u sprawcy.
Bo z defaulta to raczej każde (może oprócz PZU).

Potwierdzanie nie jest chyba niczym niezwykłym i raczej nie chciałbym za bardzo mieć ubezpiecznia w firmie, której wystrczy przynieść kartkę z nieczytelnym podpisem i po zniżkach.

Chodzi raczej o te które kombinują z wypłatami (też pewnie wszystkie).

Shrek.

Data: 2011-10-18 20:00:19
Autor: radekp@konto.pl
Naprawa z OC sprawcy - czy się pienię ebne
Tue, 18 Oct 2011 19:45:16 +0200, w <j7kdve$mh0$2@inews.gazeta.pl>, Shrek
<user@domain.invalid> napisał(-a):

Chodzi raczej o te które kombinują z wypłatami (też pewnie wszystkie).

Wszystkie, więc lista bez sensu.
Co najwyżej można je postopniować.

Dlaczego sonda "kiedy warto wzywać policję" jest bez sensu.

Data: 2011-10-18 08:24:31
Autor: to
Naprawa z OC sprawcy - czy się pienię niepotrzebne
begin Franc
Żeby nie było, że traktuję P.M.S jak pręgierz - napiszcie, czy to
standardowe postępowanie.

Prawie zawsze chcą potwierdzenia od sprawcy. To w końcu najłatwiejsza metoda potwierdzenia autentyczności oświadczenia.

Data: 2011-10-18 10:20:31
Autor: p0li
Naprawa z OC sprawcy - czy się pienię niepotrzebne
T->Dnia 2011-10-18 10:13:18 niejaki Franc napisał:
- napiszcie, czy to
standardowe postępowanie.

tak

--
P0zdrawiam p0li hydro rulez ;)

Data: 2011-10-18 10:20:31
Autor: RoMan Mandziejewicz
Naprawa z OC sprawcy - czy się pienię niepotrzebne
Hello Franc,

Tuesday, October 18, 2011, 10:13:18 AM, you wrote:

[...]

A samochód jest uszkodzony na tyle, że nie da się/nie wolno nim jeździć?

--
Best regards,

Data: 2011-10-18 10:28:57
Autor: Franc
Dnia Tue, 18 Oct 2011 10:20:31 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

A samochód jest uszkodzony na tyle, że nie da się/nie wolno nim jeździć?

Da się jeździć. Oczywiście nie wiem, co się stało pod zderzakiem, ale póki
co calość się trzyma. Z wizualnych rzeczy to zderzak jest do lakierowania +
jakieś pierdoły plastikowe do wymiany.
Wycenili to na 1,2k PLN na chwilę obecną.

--
Franc

Data: 2011-10-18 10:45:01
Autor: RoMan Mandziejewicz

Tuesday, October 18, 2011, 10:28:57 AM, you wrote:

A samochód jest uszkodzony na tyle, że nie da się/nie wolno nim jeździć?
Da się jeździć. Oczywiście nie wiem, co się stało pod zderzakiem, ale póki
co calość się trzyma.

No to na jakiej podstawie auto zastępcze już teraz?

Z wizualnych rzeczy to zderzak jest do lakierowania +
jakieś pierdoły plastikowe do wymiany.
Wycenili to na 1,2k PLN na chwilę obecną.

Czyli banalna obcierka.

--
Best regards,

Data: 2011-10-18 10:47:25
Autor: Franc
Dnia Tue, 18 Oct 2011 10:45:01 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

[...]

Bo mnie wkurzyli... Jeżeli mogę już teraz, to tak chcę. Mogę wstawić auto już teraz do warszatu
do naprawy. Warsztat skończy jak skończy.

--
Franc

Data: 2011-10-18 20:42:56
Autor: Lukasz
Użytkownik "Franc" <sdsf@wp.pl> napisał w wiadomości news:d8auglaomwd8$.wdtdi7n11y9o.dlg40tude.net...
[...]

i tak właśnie zrób, bierz oczywiście auto zastępcze
jak na razie polecam wypozyczauto.pl - mi od jutra na 7 dni dają auto bezgotówkowo - na koszt ubezpieczyciela (jeśli będzie w serwisie powyżej 7 dni to będę musiał dopłacić i się sądzić z ubezpieczycielem.
A do warsztatu na naprawę bezgotówkową przyjmą ci auto jeśli tylko masz papierek od rzeczoznawcy z ubezpieczalni - nie z kwotami tylko z tym co jest do roboty.
Gorzej jak sprawca zmieni zdanie - bo ponoć może i wtedy będziesz się dłużej z tym pewnie bujał...
Do mnie sprawca dzwonił jakiś tydzień po szkodzie - napisali do niego żeby potwierdził i przesłał moje dane - których mu nie podawałem (bo i po co?), zostawiłem mu tylko nr tel. (i to tylko dlatego że sam tego chciał

Lukasz

Data: 2011-10-18 16:50:11
Autor: Czesławek
[...]

Żeby nie pogorszyć stanu pojazdu?

Czesławek

Data: 2011-10-18 10:30:03
Autor: J.F
Użytkownik "Franc"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:gb3p3zv92im7$.1gxvb1o0m9r6c.dlg@40tude.net...
[...]

Tu sie pienisz niepotrzebnie - tez pewnie bys nie chcial zeby ci przyslali zwyzke, bo przeciez mial pan szkode.
Pan musisz potwierdzic, napisac, nasz rzeczoznawca obejrzy wniosek, moze dojdzie do wniosku ze nasz klient niewinny - ale zakladam ze i policja by do podobnego doszla.

Natomiast z drugiej strony :
a) taka powiedzmy wskazowka na przyszlosc, bo z drugiej strony pewnie bys sam nie chcial mandatow placic i godzinami czekac: jesli auto mocno rozbite, to jednak wzywac policje, bo jak ktos nie odpisze, to bedziesz trzy miesiace jezdzil autobusem, notatka z policji jednak przyspiesza sprawe

b)
Aż mam ochotę narobić im extra kosztów - np. wynająć samochód zastępczy od
dzisiaj do końca likwidacji szkody.

O to to to - tylko wyslij po tygodniu pierwsza fakture :-)

J.

Data: 2011-10-18 10:47:15
Autor: Maciek
W dniu 2011-10-18 10:13, Franc pisze:
Żeby nie było, że traktuję P.M.S jak pręgierz - napiszcie, czy to
standardowe postępowanie. Wewnętrznie czuję, że to gra na przeciągnięcie w
czasie, wyślizganie się z zapłaty za naprawę etc.
Eeeee - problem to będzie dopiero wtedy, gdy sprawca zaprzeczy
podpisanemu oświadczeniu, bo był w szoku po tym, jak nagle, w nocy, bez
włączonych świateł, zacząłeś cofać w jego kierunku na 3-pasmowej drodze
i przydzwoniłeś, kasując dokumentnie jego pojazd, na co ma oczywiście
fefnastu świadków :->

Maciek

Data: 2011-10-18 10:49:58
Autor: Franc
Dnia Tue, 18 Oct 2011 10:47:15 +0200, Maciek napisał(a):

[...]

Eeeee - no tak. Zaczynam się bać...
Z jednej strony Policja się pieni, że do byle "cmoknięcia" ludzie ich
wołają, a z drugiej strony to się przestaję temu dziwić.

--
Franc

Data: 2011-10-18 10:56:35
Autor: Maciek
W dniu 2011-10-18 10:49, Franc pisze:
Eeeee - no tak. Zaczynam się bać...
Nie ma się co z góry martwić. Szansa trafienia na cwaniaka jest jednak
wciąż niewielka.

Z jednej strony Policja się pieni, że do byle "cmoknięcia" ludzie ich
wołają, a z drugiej strony to się przestaję temu dziwić.
Dokładnie. Bo później się okazuje, że wszyscy ręce rozłożą i udowadniaj
wszystko sam.

Maciek

Data: 2011-10-18 11:28:58
Autor: z
Maciek pisze:
[...]

Czy w takiej sytuacji (brak policji) dużą pomocą jest mieć kamerkę rejestrującą swoją trasę i aparat fotograficzny którym dokładnie (z fleszem :-) ) obfotografuję "zdarzenie". Czy te ubezpieczalnie chcą takie rzeczy oglądać?

PS. Może przynajmniej działałoby to mobilizująco na sprawcę żeby nie ściemniał :-)

Data: 2011-10-18 12:01:37
Autor: Kazimierz Uromski
On 18.10.2011 11:28, z wrote:
[...]

To primo, a secundo jeśli masz dokumentację, a sprawca znajdzie "kreatywnych świadków" łatwiej obalić ich zeznania i znaleźć punkty, w których zeznania rozmijają się z rzeczywistością. I wygrać, choćby po roku w sądzie.

Data: 2011-10-18 12:04:22
Autor: p0li
T->Dnia 2011-10-18 11:28:58 niejaki z napisał:
[...]

w .de jeśli nikt nie jest ranny do zdarzenia nie woła się policji - a na
stacjach benzynowych sa w niedużej cenie (~10-15E) zestawy właśnie z
aparatem jednorazowym, oświadczeniem i coś tam jeszcze jest (nie pamiętam -
chyba kamizelki odblaskowe) --
P0zdrawiam p0li hydro rulez ;)

Data: 2011-10-18 12:18:54
Autor: J.F
Użytkownik "p0li"  napisał w wiadomości
[...]

Obawiam sie ze nie.
Dla nich podstawa jest jednak wycena rzeczoznawcy (ktory byc moze musi dolaczyc juz zdjecia, zeby przekretow nie zrobil) oraz potwierdzenie swojego klienta.

Film ze zdarzenia moze sie przydac w sadzie, no i ewentualnie moze laskawie ubezpieczyciel obejrzy po miesiacu braku odpowiedzi.
I jak tam bedzie wyraznie widoczny numer, to moze laskawie wyplaci z wlasnej woli.

[...]

A to oswiadczenie to nie jest przypadkiem wedle tego wzoru - wspolne oswiadczenie o _zajsciu_ zdarzenia, z podaniem pewnych faktow, ale nawet w naglowku stoi "nie stanowi przyznania sie do winy".

Kiedys tam czytalem w Anglii miedzy firmami byla "gentelman's agreement", ze w przypadku gdy obaj kierowcy maja AC, to kazda firma naprawia auto swojego klienta. Po czym oczywiscie cofa mu znizke ... jak sie ktos czuje niewinny to protestuje i przywracja, tansze to niz spory sadowe :-)

J.

Data: 2011-10-18 12:25:51
Autor: PJ
Naprawa z OC sprawcy - czy się pienię niepotrzebne
// w .de jeśli nikt nie jest ranny do zdarzenia nie woła się policji

bzdura, brak rannych nie ma tu nic do rzeczy
http://www.tuev-sued.de/uploads/images/1134987057287499092984/1_106.PDF

//a na stacjach benzynowych sa w niedużej cenie (~10-15E) zestawy
właśnie z aparatem jednorazowym, oświadczeniem i coś tam jeszcze jest
(nie pamiętam -> chyba kamizelki odblaskowe)

na allegro tez i co z tego ?

P.

Data: 2011-10-18 11:26:54
Autor: Robert_J
Naprawa z OC sprawcy - czy się pienię niepotrzebne
Z jednej strony Policja się pieni, że do byle "cmoknięcia" ludzie ich
wołają, a z drugiej strony to się przestaję temu dziwić.

Ja po przygodzie sprzed 7 czy 8 lat wiem, że będę wzywał policję nawet do zbitej lampy :-). Dostałem nauczkę na ponad 8.000 i wystarczy "wiary w człowieka". Tfu, w taksówkarza :-). Jedyne co cieszy to że miałem AC, ale nauczkę mam...

Data: 2011-10-18 11:52:21
Autor: Jarek Andrzejewski
On Tue, 18 Oct 2011 10:13:18 +0200, Franc <sdsf@wp.pl> wrote:

[...]

Zadzwoń do sprawcy i poproś o szybki kontakt z TU.
Ja kiedyś, gdy los (albo brawura :-) postawił mnie w roli sprawcy nie
tylko szybko skontaktowałem się z TU i potwierdziłem, ale jeszcze
wziąłem kopię swojego potwierdzenia i zadzwoniłe do poszkodowanego, że
"już".
Jeśli i "Twój" sprawca jest normalny, to też zechce Ci ulżyć w
niedoli, którą sam sprawił.
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2011-10-18 11:59:32
Autor: Drzewo

Użytkownik "Franc" <sdsf@wp.pl> napisał w wiadomości news:gb3p3zv92im7$.1gxvb1o0m9r6c.dlg40tude.net...
Sytuacja typowa jakich milion - wjazd w tył. Wszyscy się spieszyli, więc
podpisaliśmy z człowiek oświadczenie (elegancki wzór - podawany bodajże na
grupie). Policji nie było.

No to na drugi raz się nie wygłupiaj. Takie oświadczenie to nic nie warty świstek papieru, który ubezpieczalnia może się podetrzeć. Wystarczy, że zapytają telefonicznie sprawce czy takie zdarzenie miało miejsce, a ten powie "Nie", to możesz się bujać. ZAWSZE TRZEBA WEZWAĆ POLICJĘ.

Pozdrawiam,
Drzewo.
www.motoaukcje.eu

Data: 2011-10-18 12:21:40
Autor: J.F
Naprawa z OC sprawcy - czy się pienię niepotrzebne
Użytkownik "Drzewo"  napisał w wiadomoœci
[...]

No wiesz, kazdy kij ma dwa konce.
Kiedys spowodujesz straty na 100zl, a zaplacisz 300 dodatkowo i poczekasz 2h na policje.

J.

Data: 2011-10-18 12:26:17
Autor: huri_khan
Naprawa z OC sprawcy - czy się pienię niepotrzebne
Dnia Tue, 18 Oct 2011 12:21:40 +0200, J.F napisaů(a):

Uýytkownik "Drzewo"  napisaů w wiadomoúci
No to na drugi raz sić nie wygůupiaj. Takie oświadczenie to nic nie warty świstek papieru, który ubezpieczalnia moýe sić podetrzeă. Wystarczy, ýe zapytają telefonicznie sprawce czy takie zdarzenie miaůo miejsce, a ten powie "Nie", to moýesz sić bujaă. ZAWSZE TRZEBA WEZWAĂ POLICJĆ.

No wiesz, kazdy kij ma dwa konce.
Kiedys spowodujesz straty na 100zl, a zaplacisz 300 dodatkowo i poczekasz 2h na policje.

Jeýeli to sŕ straty na 100zů to zaůatwia sić na miejscu bez pisania
oúwiadczeń.

--
[Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
[SY]  [Cruze 1,8 LT]

Data: 2011-10-18 10:30:53
Autor: AZ
On 2011-10-18, huri_khan <spam@spam.pl> wrote:

Jeżeli to są straty na 100zł to załatwia się na miejscu bez pisania
oświadczeń.

Dokladnie. Kiedys gosc mi tracil lusterko bo omijal dziure, zatrzymal
sie, podjechalem do niego i mowi: no to pisz oswiadczenie. A jeszcze
mnie nie pogielo zeby bujac sie o zbite lusterko z ubezpieczycielem, to
powiedzial zeby dal 100 PLN, wyjal z kieszeni i sie rozjechalismy.

--
Artur

Data: 2011-10-18 14:13:32
Autor: J.F
Naprawa z OC sprawcy - czy sić pienić niepotrzebne
Uýytkownik "huri_khan"  napisaů w wiadomoúci
[...]

Ale wtedy padnie kolejna madra rada - nigdy tak nie zalatwiaj, na piewszy rzut oka oberwane lusterko, a potem sie okaze ze wymiana kosztuje 990zl w ASO, bo np tylko oni moga zaprogramowac ponownie komputer :-)

J.

Data: 2011-10-18 15:41:55
Autor: Cavallino
Naprawa z OC sprawcy - czy się pienię niepotrzebne
Użytkownik "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomoœci news:j7jjvm$ldh$1news.onet.pl...
[...]

Zawsze możesz wybulić 100 zł z kieszeni na miejscu.

Data: 2011-10-18 14:32:35
Autor: radekp@konto.pl
Naprawa z OC sprawcy - czy się pienię niepotrzebne
Tue, 18 Oct 2011 11:59:32 +0200, w <j7jils$1scn$1@news2.ipartners.pl>, "Drzewo"
<drzewo@o2.pl> napisał(-a):

[...]

Bzdura. Wystarczy obfocić zdarzenie, a potem ew. zgłosić na polciję

Data: 2011-10-18 23:02:14
Autor: Drzewo

<drzewo@o2.pl> napisał(-a):
Bzdura. Wystarczy obfocić zdarzenie, a potem ew. zgłosić na polciję

Najpierw się doedukuj. Zadna to bzdura, tylko prawda potwierdzona przez osobe, ktora pracowala w likwidacji szkod z OC, wiec sam nie pisz bzdur i nie wprowadzaj w blad.

Nigdzie tez nie pisalem na temat fotek - te napewno beda przydatne w sadzie, jesli mily Pan/Pani bedzie chcial Cie wychujac.

Pozdrawiam,
Drzewo.
www.motoaukcje.eu

Data: 2011-10-19 01:35:21
Autor: Michał
Naprawa z OC sprawcy - czy się pienię niepotrzebne

Użytkownik "Drzewo" <drzewo@o2.pl>

Najpierw się doedukuj. Zadna to bzdura, tylko prawda potwierdzona przez osobe, ktora pracowala w likwidacji szkod z OC, wiec sam nie pisz bzdur i nie wprowadzaj w blad.

Niestety ale masz rację - piszę po 8 latach pracu w TU. Często praktyką jest, że dalikanie sugeruje się sprawdzy aby "przyjął inną wersję zdarzeń". Nie zawsze się to udaje bo czasami winna jest ewidenta a czasmi trafia się na honorwą osobę i na to nie idzie... ale czassmi się udaje. Zwłaszcza gdy szkoda nie jest duża. Poszkodowanemu nie chce się ciągać po sądach alboi nawet nie wie, że ma do tego prawo.
Przykre ale prawdziwe.

Naprawa z OC sprawcy - czy się pienię niepotrzebne