Naprawy lakieru - diy

Data: 2016-06-06 12:24:06
Autor: sirapacz
Naprawy lakieru - diy
W dniu 2016-06-06 o 11:46, sczygiel@gmail.com pisze:
Ma ktoś linka do przećwiczonej procedury naprawy lakiery samochodowego?
Mam pare felerów które chciałbym naprawić. Nie zależy mi na tym aby super elegancko wyglądało. Starczy aby powstrzymać rdzewienie i jakos żeby "się świeciło".

Moja wiedza narazie ogranicza się do:
-zeszlifować odłażącą farbe, rdze.
-odrdzewić "czymś"
-oczyścić
-zaszpachlować
-zeszlifować szpachle
-oczyścić
-położyć podkład
-pomalować
-położyć "klar"
-polerować.

Niby wiedze mam ale pewnie masy prostych szczegółów mi brakuje.
Poratuje ktoś sprawdzonym linkiem?
Sprawdzonym na zasadzie że ktoś zrobił rok-dwa temu i przestało gnić.

nie mam linka ale tak jak ty zacząłem sam bawić się w lakierowanie uszkodzeń i rdzy.
pod szpachlę połóż podkład. szpachla jest higroskopijna i jak nie zrobisz tego szczelnie to wilgoć dotrze do blachy i zacznie się powtórka. Nie licz na to, że lakierujac zapewnisz sobie spokój na 5-10 lat. Moje zaprawki po 2 latach w niektórych miejscach wykazują chęci do wychodzenia ale robiłem to pierwszy raz, bez sprzętu i bardzo dobrego doczyszczenia i bez kanału (sprawa tyczyl sie progu odartego przez kamienie z ocynku). Nie mam pożaru rdzy - ot kropkę mam.

rdzę możesz związać cortaninem F - jak to jest skuteczne powiem ci za 2 lata bo robilem tym w tym roku :)

gdzie ci rdzewieje?

Data: 2016-06-06 03:58:47
Autor: sczygiel
Naprawy lakieru - diy
W dniu poniedziałek, 6 czerwca 2016 12:24:11 UTC+2 użytkownik sirapacz napisał:
> [...]

rdzę możesz związać cortaninem F - jak to jest skuteczne powiem ci za 2 lata bo robilem tym w tym roku :)

Gnije tam gdzie zwykle w foce :)
Nad rejestracja z tylu na klapie i blotniki z tylu na łączeniu z zderzakiem.
Do tego jakieś małe pypcie gdzieś tam...
No i na fieście błotnik. Ale ten błotnik to bity był :)

Łukasz Sczygiel

Data: 2016-06-06 13:07:55
Autor: Uncle Pete
Naprawy lakieru - diy
Gnije tam gdzie zwykle w foce :)
Nad rejestracja z tylu na klapie i blotniki z tylu na łączeniu z zderzakiem.

Jeżeli Focus 1, to należy uszczelnić ten plastik nad rejestracją, między niego a blachę dostaje się woda. Mi aż do kloszy żarówek podświetlenia rejestracji woda się nalewała. Jak tylko to zauważyłem, odkręciłem plastik, nasmarowałem silkonem sanitarnym i przykręciłem z powrotem. Żadnej rdzy nie mam.

A dolne ranty drzwi masz w porządku? To dopiero ruda kocha...

Data: 2016-06-06 13:16:55
Autor: sirapacz
Naprawy lakieru - diy

[...]

foki nie znam ale jak gnije na laczeniu ze zderzakiem to znaczy ze uszkodzenia sa mechaniczne (ziarenko piasku pracujace ze zderzakiem wydziera ci dziurę). Dużo napeciaj tam farby aby mialo sie co wycierac i na wierzch bezbarwny z utwardzaczem (rozumiem, ze nie lakierujesz bezbarwnym w aerozolu:))).
nad rejestracją też poszukaj tego co trze lakier (nie wiem jak to w foce jest zrobione ale jak kolega ci radzil - po polakierowaniu jakims silikonem unieruchomić plastikową ramkę/nakładkę czy co tam trze i powinno się skończyć.

błotnikowi psychoterapie i dobre oczyszczenie powinno zaradzic - byl wyklepany i szpachla na wyrownanie?

Naprawy lakieru - diy