Napruty winem i palący jakieś zioła.

Data: 2011-07-28 21:44:30
Autor: Przemysław W
Napruty winem i palący jakieś zioła.
Wybitne autorytety świata nauki - z dziedziny historii starożytnej i językoznawstwa - wezwane zostały wczoraj do sądu na warszawskim Mokotowie. Pretekstem był wywiad Doroty Rabczewskiej, czyli Dody, jakiego udzieliła w internecie w 2009 r.
Doda - znana z niezbyt mądrych odzywek, ale podobających się tej części młodzieży, która oblała tegoroczną maturę - wspomniała w nim, że Biblię spisał ktoś "napruty winem i palący jakieś zioła".

Oburzyło to dwóch panów - eksperta od sekt Ryszarda Nowaka i eksperta od moralności senatora Ryszarda Koguta (PiS) - a następnie prokuraturę. Ta ostatnia z całą surowością postanowiła ścigać Dodę za obrazę uczuć religijnych. Prokurator nie dał się zwieść dalszymi prowokacjami celebrytki, np. że "napruty" to "ktoś pozytywnie nastawiony do świata". Powołał ekspertów.

Prof. Ewa Wipszycka-Bravo, strarożytnik, specjalizująca się w historii Kościoła, pierwsza stanęła wczoraj przed sądem jako biegła. Już zadanie sensownego pytania pani profesor nastręczało niejakich trudności. Bo jak tu zejść z poziomu popkultury (językoznawca wyjaśnił potem, że Doda używa "gwary młodzieżowej") na poziom uniwersyteckiego wykładu?

Doda - nieobecna wczoraj w sądzie - nie usłyszała więc, jak poważnych kwestii dotknęła jednym zdaniem. Profesor cierpliwie wyjaśniała, kto był autorem Starego i Nowego Testamentu. Że w tradycji chrześcijańskiej (ale nie tylko) święte księgi to owoc natchnienia, głos Boga. Że "pięcioksiąg" (Doda w wywiadzie skupiła się na opisie stworzenia świata) przypisywany jest Mojżeszowi, ale z punktu widzenia nauki jego autorstwo jest wykluczone.

W końcu, że o problemie poruszonym przez Dodę - w uproszczeniu: biblijny opis stworzenia świata pomija dinozaury - wypowiedział się nawet Sobór Watykański II. - Komisja soborowa próbowała pogodzić ze sobą natchniony chrakter Pisma Świętego z występowaniem w tekście Biblii pomyłek, błędów i wyrażeń chrakterystycznych dla danej epoki - mówiła prof. Wipszycka. - Prorocy nie wspomnieli o dinozaurach, bo dowiedzieliśmy się o ich istnieniu dopiero w czasach nowożytnych - podkreśliła.

Ale nie zadowoliło to stron sporu. Nowak chciał wydusić z pani profesor oświadczenie, że twórcą Biblii jest sam Bóg. - Historyk nie powie ani tak, ani nie, bo to jest poza możliwością badania - odparła profesor. Z kolei adwokat Dody pytał podchwytliwie, czy można wykluczyć, że któryś z natchnionych autorów Biblii "nie przeholował ze spożyciem wina".

Z językoznawcą prof. Tadeuszem Zgółką, członkiem Rady Języka Polskiego, adwokat wszedł z kolei w spór, czy określenie "napaleni ziołami" na pewno sugeruje odurzenie się narkotykiem (młodzież na marihuanę mówi "zioło"). Tak na sali sądowej zeszliśmy do poziomu odmiany rzeczowników. Wyobrażam sobie, jakby się tym Doda "zajebiście" (według profesora to charakterystyczne dla jej języka słowo) bawiła.

Warto jeszcze odnotować, że prof. Zgółka ocenił, iż "sensem komunikacyjnym" wypowiedzi Dody "jest prowokacja". A prof. Wipszycka przypomniała, że w naszym kręgu cywilizacyjnym nie są znane procesy karne za wyśmiewanie się z Pisma Świętego czy jego autorów.

Więc dlaczego za nasze, podatników, pieniądze tak się bawimy?

Więcej... http://wyborcza.pl/1,75248,10019203,Z_Notatnika_Sadowego__Ziola_Dody__czyli_co_Mojzesz.html#ixzz1TQluwfBG

Przemek

--

"W białej księdze z rewelacji, którymi karmiono nas przez rok,
nie zostało nic.  Nie ma magnesu, nie ma helu, nie ma sztucznej mgły.

http://www.youtube.com/watch?v=HEl_8eBXmtI&NR=1

Data: 2011-07-29 17:52:39
Autor: [HeÂŽSk]
Napruty winem i palący jakieś zioła.
On Thu, 28 Jul 2011 21:44:30 +0200, Przemysław W <Brońmy RP przed
pisem@...pl> wrote:

[...]

 nie bardzo rozumiem dlaczego bronisz tej nadetej "celebrytki".
 zachowala sie jak ostatnia lajza obrazajac katolikow. skoro
 taka z niej bohaterka niech podobny tekst wyglosi w ktoryms  z krajow arabskich. mozesz jej towarzyszyc.

http://dadrl.pl/?page=aktualnosci
http://www.prokapitalizm.pl/swietlny-przekret.html

Data: 2011-07-29 18:49:35
Autor: Przemysław W
Napruty winem i palący jakieś zioła.
Użytkownik ""[HeRSk]"" <?uro.bigbrednie@interia.pl> napisał

[...]

Jak ci "katolicy" obrażają i biją pracowników tv, jeśli nie jest to "ich" telewizja, to ci oczywiście nie przeszkadza. Jeśli zakonnica bije po twarzy upośledzoną umysłowo dziewczynę, to stoisz po stronie szmaty w habicie itp. Jeśli wychodzi na jaw, że jakiś koloratkowy zbok molestował dziecko, to piszesz, że po tylu latach sobie przypomniał itd. Pierdolnij się w łeb Hesk i zacznij myśleć obiektywnie. Indoktrynacja przeżarła cię do szpiku kości.

 Przemek

Data: 2011-07-30 07:30:23
Autor: [HeÂŽSk]
Napruty winem i palący jakieś zioła.
On Fri, 29 Jul 2011 18:49:35 +0200, Przemysław W <Brońmy RP przed
pisem@...pl> wrote:

> [...]

Jak ci "katolicy" obrażają i biją pracowników tv, jeśli nie jest to "ich" telewizja, to ci oczywiście nie przeszkadza. Jeśli zakonnica bije po twarzy upośledzoną umysłowo dziewczynę, to stoisz po stronie szmaty w habicie itp. Jeśli wychodzi na jaw, że jakiś koloratkowy zbok molestował dziecko, to piszesz, że po tylu latach sobie przypomniał itd. Pierdolnij się w łeb Hesk i zacznij myśleć obiektywnie. Indoktrynacja przeżarła cię do szpiku kości.

 skupmy sie na temacie. mowilismy o dodzie i jej zachowaniu.
 moim zdaniem to chamskie zachowanie. brak szacunku dla innych.

 usprawiedliwiasz dziennikarzy w pepegach ktorzy w swojej
 krwiozerczosci nie znaja umiaru, zarzucasz mi obrone zakonnicy,
 ktora poniosly nerwy bo chora psychicznie omal nie wydlubala  jej oczu. nie zastanawia cie wysyp spraw o molestowanie?
 70-letni staruszek nagle sobie przypomina, ze jakis klecha  poglaskal go po glowce. teraz musi za to zaplacic.
  pieprznij sie w leb "przemus" czy jak ci tam.  nienawisc do korolatkowych przezarla ci mozg.
 jestes jak mosad z obledem tropiacy kazdego niemca,  ktory mial to nieszczescie, ze w latach wojny byl  w wieku poborowym. wrzucasz wszystkich do jednego wora,  na podstawie pojedynczysz przypadkow wydajesz ocene  dotyczaca calej zbiorowosci. jestes taki sam jak grupowe
 pisowskie oszolomy. zioniesz nienawiscia, a ta przyslania
 ci jakiekolwiek logiczne myslenie.  podtrzymuje papierowy tygrysie propozycje bys razem
 z doda udal sie do ktoregos z krajow arabskich i tam
 wyglaszal podobne teorie. zaryzykujesz?