Nareszcie złodziejskiemu sekciarzowi skończy się samowola!

Data: 2009-05-22 08:44:12
Autor: aRzor
Nareszcie złodziejskiemu sekciarzowi skończy się samowola!
Być może już latem Piotr Farfał przestanie rządzić telewizją publiczną, a trzęsąca mediami publicznymi koalicja braci Kaczyńskich, Romana Giertycha i Andrzeja Leppera przejdzie do historii.
 Jest to możliwe, bo wczoraj wieczorem Sejm uchwalił ustawę o mediach publicznych. Za głosowało 257 posłów (PO, PSL i SLD), przeciw - 162 (PiS), wstrzymało się 6 posłów. Teraz ustawą zajmie się Senat. Jeśli prezydent Lech Kaczyński nie skieruje jej do Trybunału Konstytucyjnego, może wejść w życie latem.

Wtedy zaczną się zmiany - TVP i Polskie Radio przestaną być zarządzane przez ludzi PiS, LPR i Samoobrony. Ta nieistniejąca już dziś koalicja trzy lata temu dokonała skoku ma media: między siebie podzieliła miejsca w Krajowej Radzie Radiofonii i Telewizji, w radach nadzorczych i zarządach TVP i radia.

Najpierw odejdzie obecna KRRiT. Potem posady stracą szefowie mediów publicznych, m.in. rządzący dziś jednoosobowo telewizją publiczną były neonazista Piotr Farfał.

Ta ustawa to wspólne dzieło koalicji rządzącej PO-PSL i lewicy. Głosy lewicy były potrzebne, by obalić ewentualne prezydenckie weto. Miała nie powtórzyć się sytuacja sprzed roku, gdy lewica nie pomogła obalić weta i pierwszy projekt trafił do kosza.

I to właśnie lewica bardzo zachwalała ustawę podczas środowego drugiego czytania. Jerzy Wenderlich, wiceszef komisji kultury: - Kończy się czas, kiedy dziennikarze, zadając jakieś pytanie, będą się zastanawiali, czy to ostatnie pytanie w ich karierze. Kończy się czas zaszczuwania dziennikarzy i łamania im kręgosłupów, kończy się czas cenzury. Ustawa już nie zdąży naprawić sytuacji w TVP przed czerwcowymi wyborami do Parlamentu Europejskiego. Farfał wykorzystuje czas, jaki mu został w TVP na promowanie partii Libertas założonej przez Declana Ganleya, irlandzkiego miliardera. W Polsce Ganley związał się z narodowcami, politycznymi przyjaciółmi Farfała. TVP, pokazując dzień w dzień Libertas, chce wykreować tę partię na jedną z ważniejszych sił politycznych.

W związku z tą sytuacją w ustawie znalazła się klauzula sumienia dla dziennikarzy. Upomniał się o nią Jacek Żakowski, gdy Farfał wyrzucił z pracy Hannę Lis za nieprzeczytanie dopisanego nieprawdziwego zdania.

Uchwalona wczoraj ustawa zmienia zasady funkcjonowania mediów publicznych. Wprowadza m.in.:

.. Fundusz Zadań Publicznych. Ma zastąpić abonament. Finansowany z budżetu państwa - corocznie nie mniej niż 987 mln zł (tyle wyniosły wpływy z abonamentu w 2007 r.).

.. licencje programowe. Przyznawane na programy misyjne będą określać charakter programu, porę emisji. Licencje będą przyznawane na nie dłużej niż cztery lata przez KRRiT z pomocą nowych rad programowych (w centrali i w spółkach regionalnych).

.. nową KRRiT. Powiększy się z pięciu do siedmiu osób (trzy powoła Sejm, po dwie prezydent i Senat). O członkostwo ubiegać mogą się osoby z co najmniej dwoma rekomendacjami uczelni akademickich lub ogólnokrajowych stowarzyszeń twórców i dziennikarzy. Ma to zapobiec opanowaniu Rady przez polityków. Kadencja obecnej Rady wygasa w dniu wejścia w życie ustawy. Nową parlament i prezydent muszą wybrać "niezwłocznie". Nowa KRRiT musi szybko (w dwa miesiące od dnia wejścia w życie ustawy) rozpisać konkurs na nowe rady nadzorcze TVP i PR. Te zaś muszą wybrać nowe zarządy. I rady, i zarządy będą wybierane w drodze jawnych konkursów - to kolejny zapis, który ma zapobiec przejęciu mediów przez rządzących. Ustawa przewiduje, że członków rad nadzorczych będzie można odwołać w trakcie trwania kadencji m.in. za złamanie prawa lub konflikt interesów.

regionalne ośrodki telewizyjne jako spółki skarbu państwa. Powstaną z obecnych regionalnych oddziałów TVP (na wzór istniejących już dziś spółek radiowych) w Białymstoku, Bydgoszczy, Gdańsku, Gorzowie Wlkp., Katowicach, Kielcach, Krakowie, Lublinie, Łodzi, Opolu, Olsztynie, Poznaniu, Rzeszowie, Szczecinie, Warszawie i we Wrocławiu.

http://wyborcza.pl/1,75478,6636453,Poczatek_konca_Farfala_w_TVP.html

"ł"

--
Brońmy Polskę i Polaków przed picowcami!
To antypolska hołota!

Data: 2009-05-22 09:25:06
Autor: sofu

========

http://wyborcza.pl/1,75478,6636453,Poczatek_konca_Farfala_w_TVP.html

"ł"

-- Brońmy Polskę i Polaków przed picowcami!
To antypolska hołota!

======

Brońmy! Brońmy!

Jak TVP wpadnie w łapy PO to dopiero bedzie miodzio!!!
Człowiek od ekranu nie bedzie chciał odchodzić. Będzie żarł, srał i spał
przed właczonym i nastawionym na TVP telewizorem o pierdoleniu połowic nie
mówiąc.  Takie tam będa "kultury" pokazywac i prawdy dużo o cudach Plewy!
A wiec do dzieła: szturmować bramy na Woronicza! I pokazywać jak pod rzadami
PO nam sie dobrze żyje.

sofu

Data: 2009-05-22 09:51:36
Autor: aRzor
Nareszcie złodziejskiemu sekciarzowi skończy się samowola!

Użytkownik "sofu" <manhunter1@o2.pl> napisał

[...]

Możesz żryc, srac, spac, pierdolic połowicę, oglądając "Trwam". W czym problem?  Zobaczysz tam kulturę, opowieści o miłości do bliźniego, sprawiedliwości społecznej itp. A niezależne media będą mówic o dzieciach gwałconych przez księży, o rozkradaniu majątku narodowego przez kościół itp. Szturmuj bramy "prawdomównej telewizji w Toruniu, tam będą pokazywac dobrobyt pod rządami pisuarów podwieszonych pod pseudokatolicką sekte! Twój wybór co będziesz oglądał....

"ł"

Data: 2009-05-22 12:03:45
Autor: sofu

> [...]

Szturmuj bramy "prawdomównej telewizji w Toruniu, tam będą pokazywac
dobrobyt pod rządami pisuarów podwieszonych pod pseudokatolicką sekte!

Niestety jestem zadeklarowanym ateistą i taka stację jak TRWAM omijam
szerokim łukiem.
Ale coś dobrze jestes zorientowany w tym co tam pokazują......

Mnie raczej chodzi o to, ze niezaleznie od tego kto bedzie rzadził TVP to i
tak bedzie tam pokazywana badziew i nastawionie na popularyzacje określonej
partii politycznej. Jej profil ideowy zalezy od tego, ktora partia tam
usadowi swojego człowieka. Za PRL mimo wszystko TVP byla na wyzszym
poziomie, ale wtedy nie musiala zarabiac forsy jak dzisiaj i konkurowac
ch.... wie po co ze stacjami komercyjnymi, których zreszta nie bylo wtedy?!

sofu

Data: 2009-05-22 14:18:32
Autor: aRzor
[...]

Konkurencja i zarabianie pieniędzy jest czymś złym, towarzyszu?

"ł"

Data: 2009-05-22 22:51:06
Autor: sofu

> [...]

> wtedy?!

Konkurencja i zarabianie pieniędzy jest czymś złym, towarzyszu?

-- -- -- --

No, no!  Ja tam do partii nie nalezałem w przeciwienstwie pewnie do ciebie?!
Wiec sobie wypraszam tego "towarzysza". a co do zarabiania pieniedzy to
owszem tylko nie zawsze, nie kazdemu wypada i nie za wszelką cene.

sofu

Data: 2009-05-22 10:49:03
Autor: konserwator
Nareszcie złodziejskiemu sekciarzowi skończy się samowola!

Być może już latem Piotr Farfał przestanie rządzić telewizją publiczną, a

byc moze...
ale z cala pewnoscia znowu pastujesz dywagacje GWna....

rym

Data: 2009-05-23 12:51:40
Autor: [heÂŽsk]
On Fri, 22 May 2009 08:44:12 +0200, "aRzor" <adres@email.pl> wrote:

Być może już latem Piotr Farfał przestanie rządzić telewizją publiczną, a trzęsąca mediami publicznymi koalicja braci Kaczyńskich, Romana Giertycha i Andrzeja Leppera przejdzie do historii. [...]

 dzis rano w publicznej buuuhahhahhahahahahaaa telewizji
 znany dzialacz PiSu powiedzial, ze likwidacja abonamentu  jest "czynem bezboznym" i pozbawia spoleczenstwa dostepu  do "modlitwy i obrazu". cholera pomyslalem sobie, czyzby  zlikwidowano radyjko ojczulka z torunia? ale nie, dzialacz,
 taki w okularach, gadajaca glowa pisu, wszedzie go pelno  przez 15 minut plakal nad losem "spolecznej tv info" i losem
 milionow wyborcow, ktorzy nie placac abonamentu nie beda  miec dostepu do informacji o tym co sie dzieje w kraju.
 ciekaw jestem jakie humory maja dzis braciszkowie i jakie
 uzasadnienie przedstawi brat prezesa pis-u wetujac ustawe.

    --

HeSk

http://miniurl.pl/glosludu
http://miniurl.pl/glosludu2

Data: 2009-05-25 08:20:58
Autor: Vic
[heÂŽsk] wrote:
 ciekaw jestem jakie humory maja dzis braciszkowie i jakie
 uzasadnienie przedstawi brat prezesa pis-u wetujac ustawe.

Nie bedzie uzasadnienia, bo nie bedzie weta.
Do TK - i problem z glowy. Nie trzeba na sile wymyslac uzasadnienia...
:)

--
Vic

У Поляка и приказ рассказ ;)

Nareszcie złodziejskiemu sekciarzowi skończy się samowola!