Naród jest rodziną rodzin

Data: 2012-02-27 20:00:56
Autor: abc
Naród jest rodziną rodzin
Rodzina i Naród - pisał Prymas Wyszyński - to nie są instytucje, to są
organizmy żywe, mające swoją własną dynamikę i przejawy biologicznego
bytowania.

Poza nimi wszystkie inne formy bytowania, takie jak państwo,rząd, partia -
mają wymiar instytucji.

Naród i rodzina muszą istnieć, a tamte instytucje mogą istnieć lub nie.

Rodzina była dla Prymasa największą siłą narodu, a jednocześnie gwarancją
jego przetrwania. Wyszyński mawiał, że bez mocnej, czystej, zwartej,
zespolonej rodziny, nie ma narodu.

Dlatego tworząc naród, trzeba pracować nad umocnieniem i zjednoczeniem
każdej rodziny. Naród jest rodziną rodzin.

I tylko na tym fundamencie może się spokojnie rozwijać życie osobiste,
rodzinne, religijne, społeczne, zawodowe, narodowe i państwowe.

Więcej http://www.kmt.uksw.edu.pl/nauczanie-o-rodzinie-wyszynskiego-artykul

Data: 2012-02-27 22:46:53
Autor: maziojciec
Naród jest rodziną rodzin
abc <abc@wp.pl> napisał(a):
[...]

Szkoda tylko że Wyszyński -niewątpliwie wielki człowiek- nie dał nam pzykładu, i sam...nie założył rodziny. ;)
"W tym wieku potrzeba świadków zycia a nie nauczycieli..."

Data: 2012-02-28 06:54:01
Autor: sofu
Naród jest rodziną rodzin

Użytkownik "maziojciec" <kiepsk@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jih14t$smi$1inews.gazeta.pl...
abc <abc@wp.pl> napisał(a):

[...]

  Łatwo udzielać nauk z pozycji np. onanisty, któremu inni omywaja dupę....

sofu

Data: 2012-02-28 10:14:05
Autor: Bogdan Idzikowski
Naród jest rodziną rodzin

abc <abc@wp.pl> napisał(a):

[...]

Brał przykład z Jarusia?

Data: 2012-02-28 10:12:59
Autor: wyszloszydlo
Naród jest rodziną rodzin
Bogdan Idzikowski <bogdanid@neostrada.pl> napisał(a):

> Szkoda tylko że Wyszyński -niewątpliwie wielki człowiek- nie dał nam
> pzykładu, i sam...nie założył rodziny. ;)
> "W tym wieku potrzeba świadków zycia a nie nauczycieli..."

Brał przykład z Jarusia?

Raczej Jarus z niego. Podobno Wyszynski tez mial kota...(na punkcie?)

Data: 2012-02-28 07:43:04
Autor: Pohuk
Naród jest rodziną rodzin
abc <abc@wp.pl> napisał(a):
[...]

Będę księdzem jak mój tata! Będziemy rodziną rodzin!

--

Naród jest rodziną rodzin