Naród musi mieć dowódców

Data: 2009-11-10 21:29:17
Autor: abc
Naród musi mieć dowódców
Józef Haller urodził się w Jurczycach pod Krakowem, w starej
patrycjuszowskiej rodzinie o tradycjach niepodległościowych.

Z myślą o nowej walce o wolność Ojczyzny udał się do wyższej realnej szkoły
wojskowej w Hranicach (Maehrisch-Weisskirchen), a następnie do akademii
wojskowej w Wiedniu na wydział artylerii.

W latach 1895-1912 służył w 11. pułku artylerii we Lwowie. W 1912 r.
porzucił na dwa lata służbę wojskową i poświęcił się pracy
kulturalno-społecznej, a w szczególności ruchowi sokolemu i skautowemu.

Jego uczestnictwo w ścisłym gronie naczelnictwa skautingu zaowocowało ideą
spolszczenia ruchu i przekształcenia go w harcerstwo, mające zaszczepić
młodzieży patriotyczną gotowość do walki o wolność ojczyzny.

Więcej http://www.piotrskarga.pl/ps,4416,3,0,1,I,informacje.html

Data: 2009-11-10 21:30:52
Autor: u2
Naród musi mieć dowódców
abc pisze:
Józef Haller urodził się w Jurczycach pod Krakowem, w starej
patrycjuszowskiej rodzinie o tradycjach niepodległościowych.

Weź, nie ściemniaj, w Niemczech za Hitlera było mnóstwo wodzów t.zw.
fiurerów. Co z tego wynikło to niech twoi rodzice tobie opowiedzą.

Data: 2009-11-10 21:40:56
Autor: abc
Naród musi mieć dowódców
Naród nie odzyska swojej suwerenności jeżeli nie będzie miał odpowiednio
wykształconych dowódców, którzy chcą, aby ich naród odzyskał suwerenność.

Data: 2009-11-10 22:06:13
Autor: u2
Naród musi mieć dowódców
abc pisze:
Naród nie odzyska swojej suwerenności jeżeli nie będzie miał odpowiednio
wykształconych dowódców, którzy chcą, aby ich naród odzyskał suwerenność.

Najpierw trzeba utracić suwerenność, aby można było ją odzyskać. Traktat
z Lizbony nie jest jeszcze całkowitą utratą suwerenności. Zapewne
dlatego prezydent to podpisał. Poza tym całkowita suwerenność to ściema.
Wskaż mi państwo, które jest wg ciebie obecnie całkowicie suwerenne.
Chętnie obalę twoje twierdzenie. :)

Data: 2009-11-10 23:30:56
Autor: Marek
Naród musi mieć dowódców
u2 pisze:
[...]
Wskaż mi państwo, które jest wg ciebie obecnie całkowicie suwerenne.
Chętnie obalę twoje twierdzenie. :)

Wtrące się Waszej dyskusji, ja typuję Izrael.

--
Marek

Data: 2009-11-11 07:38:17
Autor: abc
Naród musi mieć dowódców
Wskaż mi państwo, które jest wg ciebie obecnie całkowicie suwerenne.
Chętnie obalę twoje twierdzenie. :)

Wtrące się Waszej dyskusji, ja typuję Izrael.

Chiny, Iran, Rosja, itd.

Data: 2009-11-11 21:03:58
Autor: u2
Naród musi mieć dowódców
abc pisze:
Wskaż mi państwo, które jest wg ciebie obecnie całkowicie suwerenne.
Chętnie obalę twoje twierdzenie. :)
Wtrące się Waszej dyskusji, ja typuję Izrael.

Chiny, Iran, Rosja, itd.

Chiny, Iran, Rosja są zależne od rynków zbytu, Chiny zbywają towary, a
Iran i Rosja przede wszystkim surowce. Dlatego nie można mówić o ich
pełnej suwerenności.

Data: 2009-11-11 21:07:30
Autor: u2
Naród musi mieć dowódców
u2 pisze:

Chiny, Iran, Rosja są zależne od rynków zbytu, Chiny zbywają towary, a
Iran i Rosja przede wszystkim surowce. Dlatego nie można mówić o ich
pełnej suwerenności.

Tutaj trochę o wzajemnych zależnościach między tymi trzema krajami :

http://oceania.salon24.pl/132821,iran-chiny-rosja-co-dalej

Data: 2009-11-11 21:02:04
Autor: u2
Naród musi mieć dowódców
Marek pisze:
u2 pisze:
[...]
Wskaż mi państwo, które jest wg ciebie obecnie całkowicie suwerenne.
Chętnie obalę twoje twierdzenie. :)

Wtrące się Waszej dyskusji, ja typuję Izrael.

No co ty, jest zależny od sojuszu z USA.

Data: 2009-11-11 21:19:08
Autor: Andrzej Adam Filip
Naród musi mieć dowódcó w
Marek <brak.adresu@spam.pl> pisze:
u2 pisze:
[...]
Wskaż mi państwo, które jest wg ciebie obecnie całkowicie suwerenne.
Chętnie obalę twoje twierdzenie. :)

Wtrące się Waszej dyskusji, ja typuję Izrael.

Izrael sam się wystawił na nacisk wycofaniem "wsparcia" USA :-)

Polityka Izraela opiera się na "dialogu" z pozycji militarnej siły.
Koszty utrzymania odpowiedniej do tego armii bez wsparcia USA zarżnęłyby
im gospodarkę w góra paręnaście lat bo sąsiedzi zapewne byliby
"pamiętliwi" :-)

Mówiłem, że jestem biczem bożym, i gdybyście nie byli wielkimi grzesznikami,
Allach nie pozwoliłby, aby mój gniew spadł na wasze głowy.
  -- Czyngis-chan ((1152-1162)-1227)

Data: 2009-11-11 08:16:56
Autor: cytryna
Naród musi miećdowódców
abc pisze:
> [...]
> Weź, nie ściemniaj, w Niemczech za Hitlera było mnóstwo wodzów t.zw.
fiurerów. Co z tego wynikło to niech twoi rodzice tobie opowiedzą.

W Polsce też na brak wodzów nie można narzekać, jest i Tusek, Graś-cieć, Miro, Rychu, Zbychu, Grzesiek, Palipies, Myszkiewicz-Wariat, a co najwazniejsze mamy
psychola w MON systematycznie rozbrajającego kraj. Tylko wybierać który lepszy.

--

Naród musi mieć dowódców