Narodowy spis powszechny

Data: 2011-04-01 12:14:56
Autor: Piotr
Narodowy spis powszechny
W dniu 2011-04-01 11:35, Ajgor pisze:
Wlasnie zaczal sie narodowy spis powszechny. Wszedlem sobie na strone spisu
i przejrzalem demo.
Trezba tam podawac doslownie wszystko. Chyba tylko oprocz dlugosci fiuta :)
Jak to sie ma do ustawy o ochronie danych osobowych?
Znaczy sie ze nie mam obowiazku podawac komukolwiek danych, ale pod
warunkiem, ze nie bedzie to urzad panstwowy?
To do kitu z taka ochrona danych.

a jak w jednym mieszkaniu mieszkają, np. dwie rodziny, to każdy musi się spisać??

Data: 2021-04-01 02:34:16
Autor: Wojciech Zbierski
Narodowy spis powszechny

Data: 2021-04-01 15:00:41
Autor: t-1
Narodowy spis powszechny
W dniu 2021-04-01 o 11:34, Wojciech Zbierski pisze:

a jak w jednym mieszkaniu mieszkają, np. dwie rodziny, to każdy musi się
spisać??

Chyba, że czujesz się psem, wtedy nie.  :)

Skąd te wątpliwości?
To jest spis ludzi, przebywających aktualnie w Polsce a nie w mieszkaniu.
Każdy indywidualnie musi się spisać, nawet jakby mieszkał pod mostem.

https://spis.gov.pl/o-obowiazku-spisowym/

Data: 2021-04-01 16:31:57
Autor: Robert Tomasik
Narodowy spis powszechny
W dniu 01.04.2021 o 15:00, t-1 pisze:

https://spis.gov.pl/o-obowiazku-spisowym/
Wiele osób nie ma dostępu do Internmetu. Sporo to po prostu będzie miało
w nosie. No więc rachmistrzowie będą musieli dzwonić. Po pierwsze u mnie
- przykładowo - wszyscy domownicy mają telefony na mnie zarejestrowane.
Na który zadzwonią? I na jakie numery będą dzwonić do żony i dzieci?

Po drugie, nie jestem jakoś szczególnie drażliwy, ale jakiegoś chłopa
podającego się za "rachmistrza" przez telefon pogonię. COVID jest, więc
spotkanie też nei wchodzi w rachubę.

Przejrzałem pytania:

1) Podajemy jeden adres - a jak ktoś ma kilka?

2) Odpowiedź na pytanie "Czy w dniu 31 marca 2021 r. o godz. 24:00 pod
tym adresem mieszkały także inne osoby? " może być o tyle trudna, że po
godzinie 23:59 mamy godzinę 00:00 1 kwietnia.

3) Żądanie "Proszę dopisać wszystkie osoby, które w dniu 31 marca 2021
r. o godz. 24:00 mieszkały pod poniższym adresem" jest w wypadku hotelu
dość niedorzeczne. Reszta danych dotyczących takich osób też raczej jest
mało prawdopodobna. Tej nocy był u mojej córki jej chłopak. Mam go
legitymować? Pomieszkuje tu, ale nei znam jego PESEL.

4) "Czy do ogrzewania mieszkania wykorzystują Państwo odnawialne źródła
energii?" - ciekawe ile osób sie zastanawiało, skąd pochodzi prąd w ich
gniazdku. U nas jest elektrownia wodna, ale nei nwiem, czy 100% prądu od
nich jest. Może coś z węglowych albo atomowych dodają.

--
Robert Tomasik

Data: 2021-04-02 00:03:35
Autor: Krzysztof kw1618
Narodowy spis powszechny

Po drugie, nie jestem jakoś szczególnie drażliwy, ale jakiegoś chłopa
podającego się za "rachmistrza" przez telefon pogonię. COVID jest, więc
spotkanie też nei wchodzi w rachubę.

Dystrybuowane materiały określają, że trzeba się spisać lub zamówić rachmistrza. Wydaje się, że rachmistrz z własnej inicjatywy nie będzie chodził po adresach.
Niby są sankcje, za nie spisanie się, ale jak będą to egzekwować ?
Poprzednio chyba było tak, że Straże Gminne lub ewentualnie Policja wskazywały miejsca koczowania bezdomnych i rachmistrz usiłował ich spisać, ale skuteczność działań rachmistrza raczej nie przekraczała kilku procent.

[...]

Trafione! nie ma godziny 24:00 i określa to jakaś norma ISO

[...]

Bardzo dobre pytanie, skąd obywatel ma czerpać wiedzę do udzielenia takich odpowiedzi ? To znaczy pewnie by się dowiedział, ale nie wszyscy mają tyle zapału aby to ustalać

Data: 2021-04-02 13:09:04
Autor: J.F.
Narodowy spis powszechny
Użytkownik "t-1"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:s44g5o$32v$1@gioia.aioe.org...
[...]

A podstawa prawna gdzie?

Bo mam jakies watpliwosci co do tego "samospisu".

J.

Narodowy spis powszechny