Narodowy spis powszechny

Data: 2011-04-01 11:50:45
Autor: ksenka
Narodowy spis powszechny
istnieje co¶ takiego jak tajemnica statystyczna

Data: 2011-04-01 21:01:01
Autor: Alek
Narodowy spis powszechny
Użytkownik "ksenka" <ksenia.latos@gmail.com> napisał

istnieje co¶ takiego jak tajemnica statystyczna

jjjasneee...
Istnieje też co¶ takiego jak tajemnica ¶ledztwa, tajemnica państwowa i jeszcze parę innych. A wszystko to i tak obejrzysz w wieczornych wiadomo¶ciach lub przeczytasz w gazecie.
Nie potrafi± utrzymać w tajemnicy spraw naprawdę istotnych i specjalnie strzeżonych, do których dostęp ma *kilka* osób z certyfikatami, przeszkolonych, zaprzysiężonych, itd. a mam wierzyć, że za jaki¶ czas moje dane nie wyl±duj± na osiedlowym ¶mietniku albo na dysku przestępcy?

Data: 2011-04-01 21:07:34
Autor: Ajgor
Narodowy spis powszechny
Użytkownik "ksenka" napisał w wiadomo¶ci news:6cda50e5-c78b-45db-9638-a5a10c64c712m13g2000yqb.googlegroups.com...

istnieje co¶ takiego jak tajemnica statystyczna

Nie rozumiem. Jak przyjda do mnie to mam sie powolac na tajemnice statystyczna, i dadza mi spokoj?
Bo mnie sie wydaje, ze moje dane to MOJA sprawa, i zadne panstwo bez MOJEJ zgody nie ma prawa ich spisywac, prawda?
Nawet jak sad tak orzeknie, to w dalszym ciagu jest to sad PANSTWOWY, wiec moje dane i moja wola w kwestii MOICH danych
powinny byc wazniejsze od panstwowego sadu.
W koncu pierwszy artykul konstytucji wyraznie mowi, ze najwyzsza wladze stanowi NAROD a nie sad. Wiedz wola NARODU, czyli MOJA
powinna byc nad s±dem, czy urzedem statystycznym

Data: 2011-04-01 21:16:57
Autor: spp
Narodowy spis powszechny
W dniu 2011-04-01 21:07, Ajgor pisze:

[...]

Wiesz, idÄ…c tym rozumowaniem NarĂłd to NarĂłd a Ty to Ty.

--
spp

Data: 2011-04-01 21:25:45
Autor: Ajgor
Narodowy spis powszechny

Użytkownik "spp" <spp@op.pl> napisał w wiadomo¶ci news:in58bg$o36$1news.onet.pl...

Wiesz, id±c tym rozumowaniem Naród to Naród a Ty to Ty.

Sugerujesz, że nie jestem czescia narodu?
W dodatku JEDYNA czescia, ktora moze decydowac o MOICH danych?

Data: 2011-04-01 21:33:17
Autor: spp
Narodowy spis powszechny
W dniu 2011-04-01 21:25, Ajgor pisze:

Wiesz, id�c tym rozumowaniem Nar�d to Nar�d a Ty to Ty.

Sugerujesz, �e nie jestem czescia narodu?
W dodatku JEDYNA czescia, ktora moze decydowac o MOICH danych?

Aby być częścią Narodu rzadziej trzeba mówić JA, TO MOJE.

--
spp

Data: 2011-04-01 23:47:48
Autor: Ajgor
Narodowy spis powszechny

Użytkownik "spp" <spp@op.pl> napisał w wiadomo¶ci news:in59a4$rlo$1news.onet.pl...
W dniu 2011-04-01 21:25, Ajgor pisze:

Wiesz, id?c tym rozumowaniem Nar?d to Nar?d a Ty to Ty.

Sugerujesz, ?e nie jestem czescia narodu?
W dodatku JEDYNA czescia, ktora moze decydowac o MOICH danych?

Aby być czę¶ci± Narodu rzadziej trzeba mówić JA, TO MOJE.

A to dlaczego?
No dobra. Zalozmy, ze nIE jestem czescia narodu. W takim razie dlaczego panstwo, ktorego NIE jestem czescia ma miec prawo wgladu z MOJE dane?

Data: 2011-04-01 19:19:03
Autor: witek
Narodowy spis powszechny
On 4/1/2011 4:47 PM, Ajgor wrote:
No dobra. Zalozmy, ze nIE jestem czescia narodu. W takim razie dlaczego
panstwo, ktorego NIE jestem czescia ma miec prawo wgladu z MOJE dane?

Trzeba było rodzicom powiedzieć, że jak cie robili, to mogli sobie lepsze miejsce  wybrać.
A teraz się spakuj i wyp.... to nikt nie bedzie chciał twoich damych.

Data: 2011-04-02 08:06:34
Autor: Ajgor
Narodowy spis powszechny

Użytkownik "witek" witek7205@gazeta.pl napisał w wiadomo¶ci news:in5q49$lrk$1inews.gazeta.pl...
On 4/1/2011 4:47 PM, Ajgor wrote:
[...]

Jak zwykle na tej grupie. Czlowiek grzecznie pyta o aspekty PRAWNE (pytalem, jak sie ma ten spis do ustawy o ochronie danych osobowych),
a w odpowiedzi dostaje inwektywy, wyzwiska i chamstwo. Na prawde nie czujecie, jak sami sie zachowujecie?
Ze nie potraficie normalnie rozmawiac bez obrazania, a przede wszystkim bez wymyslania kretynskich odzywek, zeby tylko
usprawiedliwic niesprawiedliwosci panstwa wzgledem obywatela?

Data: 2011-04-01 23:59:16
Autor: Maciek
Narodowy spis powszechny
begin o nicku Ajgor napisał(a) na pl.soc.prawo następujące bzdety:

[...]

Jak nie jesteś częścią narodu, ani państwa, to czemu tu siedzisz?
--
Maciek
I spend my time wasting yours.

Data: 2011-04-02 10:11:38
Autor: spp
Narodowy spis powszechny
W dniu 2011-04-01 23:47, Ajgor pisze:

Aby by� cz�ci� Narodu rzadziej trzeba m�wi� JA, TO MOJE.

A to dlaczego?

Bo Naród to wspólnota której trzeba także czasami coś _dawać_, nie tylko w niej _być_.

No dobra. Zalozmy, ze nIE jestem czescia narodu. W takim razie dlaczego
panstwo, ktorego NIE jestem czescia ma miec prawo wgladu z MOJE dane?

No cóż. Poszukaj więc sobie innego państwa, innego narodu.
Zacznij od rezygnacji z, było nie było, _państwowej_ emerytury. ;)

--
spp

Data: 2011-04-02 11:11:34
Autor: Andrzej Lawa
Narodowy spis powszechny
W dniu 02.04.2011 10:11, spp pisze:

Zacznij od rezygnacji z, było nie było, _państwowej_ emerytury. ;)

Czy w odpowiedzi państwo zrezygnuje z pobierania składek?

Je¶li tak, to ja bym się bardzo chętnie na to pisał!

Data: 2011-04-02 12:29:17
Autor: to
Narodowy spis powszechny
begin spp
A to dlaczego?

Bo Naród to wspólnota której trzeba także czasami coś _dawać_, nie tylko
w niej _być_.

Ja się do żadnej takiej wspólnoty nie zapisywałem.

[...]

Niemal każdy w miarę normalny człowiek traci finansowo na interesie z państwem, zyskują głównie żule.

Data: 2011-04-02 16:16:11
Autor: Andrzej Lawa
Narodowy spis powszechny
W dniu 02.04.2011 14:29, to pisze:

No cóż. Poszukaj więc sobie innego państwa, innego narodu. Zacznij od
rezygnacji z, było nie było, _państwowej_ emerytury. ;)

Niemal każdy w miarę normalny człowiek traci finansowo na interesie z
państwem, zyskuj± głównie żule.

Ależ sk±d. Głównie to zyskuj± "krewni i znajomi Królika" - rz±dz±cy, ludzie stoj±cy za nimi, kolesie oraz np. różne mafie zarabiaj±ce miliardy na np. nielegalno¶ci niektórych narkotyków.

To, co zyskuj± żule, to kropla w morzu.

Data: 2011-04-02 21:16:30
Autor: to
Narodowy spis powszechny
begin Andrzej Lawa
AleĹĽ skÄ…d. GĹ‚Ăłwnie to zyskujÄ… "krewni i znajomi KrĂłlika" - rzÄ…dzÄ…cy,
ludzie stojący za nimi, kolesie oraz np. różne mafie zarabiające
miliardy na np. nielegalności niektórych narkotyków.

No, to teĹĽ.

Data: 2011-04-02 14:23:41
Autor: Ajgor
Narodowy spis powszechny

Użytkownik "spp" <spp@op.pl> napisał w wiadomo¶ci news:in6lo3$43g$1news.onet.pl...

Zacznij od rezygnacji z, było nie było, _państwowej_ emerytury. ;)

Bardzo chętnie. Je¶li tylko państwo zwroci mi wszystkie skladki, podatki itp, ktore mu oddalem przez cale zycie zawodowe.

Data: 2011-04-02 19:48:05
Autor: Przemek
Narodowy spis powszechny

Użytkownik "spp" <spp@op.pl> napisał w wiadomo¶ci news:in6lo3$43g$1news.onet.pl...
W dniu 2011-04-01 23:47, Ajgor pisze:

Aby by? cz?ci? Narodu rzadziej trzeba m?wi? JA, TO MOJE.

A to dlaczego?

Bo Naród to wspólnota której trzeba także czasami co¶ _dawać_, nie tylko w niej _być_.

[...]

Ja bym chetnie zrezygnowal- nawet przeboleje te 60 tysiecy ktore mam na koncie w OFE- tylko jak to zrobic zeby panstwo sie ode mnie odczepilo z poborem wszystkich skladek?
Przemek

Data: 2011-04-02 20:07:40
Autor: spp
Narodowy spis powszechny
W dniu 2011-04-02 19:48, Przemek pisze:

No c�. Poszukaj wi�c sobie innego pa�stwa, innego narodu.
Zacznij od rezygnacji z, by�o nie by�o, _pa�stwowej_ emerytury. ;)

Ja bym chetnie zrezygnowal- nawet przeboleje te 60 tysiecy ktore mam na
koncie w OFE- tylko jak to zrobic zeby panstwo sie ode mnie odczepilo z
poborem wszystkich skladek?

Znaleźć takie gdzie płacił nie będziesz i wyjechać.

--
spp

Data: 2011-04-02 20:13:47
Autor: Ajgor
Narodowy spis powszechny

Użytkownik "spp" <spp@op.pl> napisał w wiadomo¶ci news:in7olk$7ut$1news.onet.pl...

Ja bym chetnie zrezygnowal- nawet przeboleje te 60 tysiecy ktore mam na
koncie w OFE- tylko jak to zrobic zeby panstwo sie ode mnie odczepilo z
poborem wszystkich skladek?

ZnaleĽć takie gdzie płacił nie będziesz i wyjechać.

Takie jest chyba tylko jedno. Tylko tezeba by się chinskimi znaczkami nauczyc pisac :)

Data: 2011-04-02 20:42:47
Autor: spp
Narodowy spis powszechny
W dniu 2011-04-02 20:13, Ajgor pisze:

Ja bym chetnie zrezygnowal- nawet przeboleje te 60 tysiecy ktore mam na
koncie w OFE- tylko jak to zrobic zeby panstwo sie ode mnie odczepilo z
poborem wszystkich skladek?

Znale�� takie gdzie p�aci� nie b�dziesz i wyjecha�.

Takie jest chyba tylko jedno. Tylko tezeba by siďż˝ chinskimi znaczkami
nauczyc pisac :)

A to juĹĽ nie Narodu problem.

--
spp

Data: 2011-04-04 10:57:12
Autor: Kamil
Narodowy spis powszechny
Dnia Sat, 2 Apr 2011 20:13:47 +0200, Ajgor napisał(a):

[...]

Nie prawda.
Proszę zapoznać się z systemem emerytalnym które wprowadzono w Nowej
Zelandii.
Nie ma tam ani leszkowych OFE, ani ZUSu - w rozumieniu naszego sytemu
bismarckowskiego.

Data: 2011-04-02 20:24:44
Autor: Andrzej Lawa
Narodowy spis powszechny
W dniu 02.04.2011 20:07, spp pisze:

ZnaleĽć takie gdzie płacił nie będziesz i wyjechać.

A jak odzyskać te już zapłacone?

Data: 2011-04-04 10:59:03
Autor: Kamil
Narodowy spis powszechny
Dnia Sat, 02 Apr 2011 20:24:44 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

ZnaleĽć takie gdzie płacił nie będziesz i wyjechać.

A jak odzyskać te już zapłacone?

Pierdoliłbym to.
Zreszt±, to i tak szło/idzie na pokolenia dziadków/ojców.
Jeżeli rozpierdoliłoby się zus i ofe, to stare odprowadzone składki mogli
sobie wsadzić w buty.

Data: 2011-04-02 20:13:07
Autor: witek
Narodowy spis powszechny
On 4/2/2011 12:48 PM, Przemek wrote:
  tylko jak to zrobic zeby panstwo sie ode mnie odczepilo z
poborem wszystkich skladek?

wyjedz, tak jak zrobiło to 2 mln innych.
ale gwarantuje ci, ze wcale nie bedziesz szczęsliwszy.

Data: 2011-04-04 11:00:25
Autor: Kamil
Narodowy spis powszechny
Dnia Sat, 02 Apr 2011 20:13:07 -0500, witek napisał(a):

ale gwarantuje ci, ze wcale nie bedziesz szczęsliwszy.

witu¶ - kaszpirowski.
witu¶ ma patent na szczę¶liwo¶ć w polandzie <rotfl>

Data: 2011-04-04 11:30:34
Autor: witek
Narodowy spis powszechny
On 4/4/2011 4:00 AM, Kamil wrote:
Dnia Sat, 02 Apr 2011 20:13:07 -0500, witek napisał(a):

ale gwarantuje ci, ze wcale nie bedziesz szczęsliwszy.

witu¶ - kaszpirowski.
witu¶ ma patent na szczę¶liwo¶ć w polandzie<rotfl>

przeczytał¶ co¶ czego ja nie napisałem.

nie napisałem, że mam patem na szczę¶liwo¶c w polandzie, tylko, że wyjazd z niego z automatu szczescia nie daje.

uprzejmie prosze o czytanie ze zrozumieniem tego na co sie odpisuje.

Data: 2011-04-05 10:00:55
Autor: Kamil
Narodowy spis powszechny
Dnia Mon, 04 Apr 2011 11:30:34 -0500, witek napisał(a):

ale gwarantuje ci, ze wcale nie bedziesz szczęsliwszy.

witu¶ - kaszpirowski.
witu¶ ma patent na szczę¶liwo¶ć w polandzie<rotfl>

przeczytał¶ co¶ czego ja nie napisałem.

ZAGWARANTOWAŁE¦ że po wyjeĽdzie wcale szczę¶liwszy nie będzie.
A tego po prostu nie możesz wiedzieć.

uprzejmie prosze o czytanie ze zrozumieniem tego na co sie odpisuje.

No dokładnie - zacznij od siebie :)
Ale w twoim przypadku to lepiej zastanów o czym w ogóle chcesz napisać i w
jakiej formie :)

Data: 2011-04-05 08:05:33
Autor: witek
Narodowy spis powszechny
On 4/5/2011 3:00 AM, Kamil wrote:
[...]

czyli potwierdzasz, ze z logiki miales pałe z wykrzyknikiem

eot.

Data: 2011-04-02 20:30:45
Autor: qwerty
Narodowy spis powszechny
UĹĽytkownik "spp"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:in6lo3$43g$1@news.onet.pl...
No cóż. Poszukaj więc sobie innego państwa, innego narodu.
Zacznij od rezygnacji z, było nie było, _państwowej_ emerytury. ;)

Z tego co się orientuję nie można zrezygnować z obywatelstwa, jak nie ma się innego.

Data: 2011-04-02 20:42:16
Autor: spp
Narodowy spis powszechny
W dniu 2011-04-02 20:30, qwerty pisze:

No cóż. Poszukaj więc sobie innego państwa, innego narodu.
Zacznij od rezygnacji z, było nie było, _państwowej_ emerytury. ;)

Z tego co się orientuję nie można zrezygnować z obywatelstwa, jak nie ma
siÄ™ innego.

Czy ten  problem teĹĽ ma za obywatela rozwiÄ…zywać paĹ„stwo?

--
spp

Data: 2011-04-05 14:46:34
Autor: Gotfryd Smolik news
Narodowy spis powszechny
On Sat, 2 Apr 2011, spp wrote:

W dniu 2011-04-02 20:30, qwerty pisze:

Z tego co się orientuję nie można zrezygnować z obywatelstwa, jak nie ma
się innego.

Czy ten  problem też ma za obywatela rozwi±zywać państwo?

  Państwo ten problem (obywatelstwa) stworzyło.
  A najciekawiej maj± ci obywatele polscy, którzy wisz± podatek
spadkowy od nienotarialnych spadków, nie zdaj±c sobie z tego
sprawy (bo przez kilka pokoleń mieszkaj± np. w USA) :>

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-04-05 16:14:59
Autor: Firankowy potwór
Narodowy spis powszechny

Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w wiadomo¶ci news:Pine.WNT.4.64.1104051445080.3732quad...
On Sat, 2 Apr 2011, spp wrote:

[...]

Ciekawy przypadek: mieszkać gdzie¶ od kilku pokoleń...

Data: 2011-04-06 13:02:06
Autor: Gotfryd Smolik news
Narodowy spis powszechny
On Tue, 5 Apr 2011, Firankowy potwór wrote:

Ciekawy przypadek: mieszkać gdzie¶ od kilku pokoleń...

  Ups, thx :)
  No, ród mieszka, co, nie może? ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-04-06 14:23:12
Autor: Firankowy potwór
Narodowy spis powszechny
Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w wiadomo¶ci news:Pine.WNT.4.64.1104061301330.1392quad...
On Tue, 5 Apr 2011, Firankowy potwór wrote:

Ciekawy przypadek: mieszkać gdzie¶ od kilku pokoleń...

 Ups, thx :)
 No, ród mieszka, co, nie może? ;)

Dziwnie to napisałe¶, ale domy¶liłem się co miałe¶ na my¶li, tylko nie wiem dlaczego uważasz że s± to obywatele polscy?
Na podstawie pochodzenia być może mogliby się starać o obywatelstwo, ale większo¶ć tego nie zrobi i Polska o istnieniu tych ludzi nawet nie wie, więc co to w ogóle za afera spadkowa?

Data: 2011-04-06 15:54:08
Autor: mvoicem
Narodowy spis powszechny
(06.04.2011 14:23), Firankowy potwór wrote:
[...]

A dlaczego uważasz że nimi nie s±?

Dziecko obywateli Polski jest polskim obywatelem z automatu. Więc jeżeli
się tak zdarzy że w każdej linii wstępnych znajdzie się obywatel Polski
i na żadnej z tych linii nie było zrzeczenia/pozbawienia obywatelstwa,
to taki polonus jest obywatelem choćby o tym nie wiedział.

Na podstawie pochodzenia być może mogliby się starać o obywatelstwo, ale
większo¶ć tego nie zrobi i Polska o istnieniu tych ludzi nawet nie wie,
więc co to w ogóle za afera spadkowa?

Dzi¶ nie wie, ale jak będzie trzeba to się dowie :).

p. m.

Data: 2011-04-06 17:59:30
Autor: Firankowy potwór
Narodowy spis powszechny
Użytkownik "mvoicem" <mvoicem@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:4d9c7080$0$2507$65785112news.neostrada.pl...
Dziwnie to napisałe¶, ale domy¶liłem się co miałe¶ na my¶li, tylko nie
wiem dlaczego uważasz że s± to obywatele polscy?

A dlaczego uważasz że nimi nie s±?

Sam sobie odpowiedziałe¶ poniżej. Zgadza się, że polskie obywatelstwo jest praktycznie zaraĽliwe, ale te osoby nie maj± PESELu i nikt o nich nie wie, chyba że same zaczn± się ubiegać o nadanie. Na tej samej zasadzie tzw afroamerykanie mogliby się ubiegać o paszport jakiego¶ afrykańskiego kraju...

[...]

Pewnego razu prokurator wyst±pi o ustalenie adresu w Stanach Johna Kovalskyego, co nie zna ani słowa po polsku, a jego dziadek wyemgirował z kieleckiego?

Data: 2011-04-06 18:35:14
Autor: mvoicem
Narodowy spis powszechny
(06.04.2011 17:59), Firankowy potwór wrote:
[...]

Nie można się ubiegać o nadanie czego¶ co się już ma. Jak już to o
wydanie dowodu osobistego/paszportu ...

Na tej samej
zasadzie tzw afroamerykanie mogliby się ubiegać o paszport jakiego¶
afrykańskiego kraju...

No niekoniecznie na tej samej zasadzie. Nie wiadomo jak dokładnie było
regulowane obywatelstwo w krajach z których zostali porwani ich
przodkowie, podejrzewam że przez długi czas nie było w ogóle regulowane.
Poza tym, kilka pokoleń a kilkana¶cie/dziesi±t pokoleń to jest duża
różnica.

[...]

Nie prokurator a Urz±d Skarbowy. I nie wyst±pi o ustalenie adresu, tylko
albo sobie wygoogla (witek przytoczył co można wygooglać o obywatelach
USA), albo ewentualnie ten mu się sam podłoży podczas wizyty w kraju
przodków.

Kwestia tylko woli politycznej, która zależy od desperacji budżetowej.

p. m.

Data: 2011-04-06 19:22:27
Autor: Firankowy potwór
Narodowy spis powszechny
Użytkownik "mvoicem" <mvoicem@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:4d9c9641$0$2505$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Kto tych ludzi liczy jako obywateli, Ty? S± w systemie statystycznym już? Chyba w jakim¶ innym matriksie żyjesz.
S± 'obywatelami' w ¶wietle ustawy, która jest bublem jak większo¶ć prawa w Polsce, mog± zostać naturalizowani jak ten piłkarz z Francji, Ludwik Obraniak czy jak mu tam, bo miał dziadka z Polski i już z niego obywatel he he.

[...]

Tu jest duża różnica? Przed chwila dla poloamerykanów były liczone pokolenia, a oni wci±ż s± obywatelami.

[...]

Ale on gwiżdże na kraj przodków, jest Amerykaninem a Europa to dla niego marka piwa i co?
Już to widzę, kiedy¶ na stronie policyjni.pl w komentarzach widziałem jak kto¶ wytropił poszukiwan± babkę na nk.pl
a takie teorie to z jakiego filmu?

Data: 2011-04-06 21:16:49
Autor: mvoicem
Narodowy spis powszechny
(06.04.2011 19:22), Firankowy potwór wrote:
[...]

Nikt ich nie musi liczyć ani nie musz± być w żadnym systemie
statystycznym, żeby być obywatelami RP.

[...]

Nie wiem jak wygl±da sprawa Obraniaka, jeżeli miał raptem jednego
dziadka z PL - czyli co najmniej raz musiało zaj¶ć małżeństwo mieszane,
w takim wypadku, jeżeli mnie pamięć nie myli,  rodzice maj± pół roku na
wybór jakie obywatelstwo ma ich dziecko, po tym terminie domy¶lnie jest
to obywatelstwo kraju w którym mieszkaj±. A więc jeżeli jego przodkowie
mieszkali poza Polsk±, to automat działa raczej w kierunku utraty
polskiego obywatelstwa.

[...]

Różnica jest kolosalna. W przypadku Polonusa którego dziadek a nawet
pradziadek wyemigrował z Kieleckiego ... jeżeli ten dziadek miał
obywatelstwo polskie, ożenił się (przed emigracj± lub po) z kim¶ kto był
w tej samej sytuacji (czyli obywatel RP), następnie jego dziecko ożeniło
się z kim¶ kto też w ten sposób odziedziczył obywatelstwo, ... działo
się to w czasie kiedy między II RP, PRL i III RP była ci±gło¶ć, obywatel
II RP był z automatu obywatelem PRL i tak samo z PRL=>IIIRP.

Ci którzy utracili obywatelstwo przy przej¶ci z II RP do PRL, to rodacy
z Kresów, którzy (nie pamiętam dokładnie) albo zostali zmuszeni do
zrzeczenia się obywatelstwa lub zostali go pozbawieni, to samo z
emigrantami Marcowymi oraz "póĽnymi wypędzonymi". Poza tym nic mi nie
wiadomo o masowym i/lub automatycznym pozbawianiu obywatelstwa rodaków
mieszkaj±cych poza granicami.

Prapramurzyna uprowadzono z Afryki w XIX w albo wcze¶niej. Nie jest do
końca wiadomo jakie prawo było wtedy w państwie z którego został
uprowadzony, być może niekiedy nie było tam ani państwa ani systemu
prawnego. Prawie na pewno na ziemiach na których się urodził
przynależno¶ć państwowa zmieniała się kilkakrotnie i naprawdę trudno
powiedzieć że np. dzisiejsze Wybrzeże Ko¶ci Słoniowej jest bezpo¶rednim
spadkobierc± państwa (jakiekolwiek ono by nie było) które było tam na
pocz±tku XIX w.

[...]

I to że Europa może na niego mniej gwizdać. Jak mówiłem - to tylko
kwestia motywacji i desperacji budżetowej.

Już to widzę, kiedy¶ na stronie policyjni.pl w komentarzach widziałem
jak kto¶ wytropił poszukiwan± babkę na nk.pl
a takie teorie to z jakiego filmu?

Z Message-ID:<ind6v1$bfm$1@news.onet.pl> i z

p. m.

Data: 2011-04-08 13:29:21
Autor: Firankowy potwór
Narodowy spis powszechny
Użytkownik "mvoicem" <mvoicem@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:4d9cbc20$0$2484$65785112news.neostrada.pl...
Nikt ich nie musi liczyć ani nie musz± być w żadnym systemie
statystycznym, żeby być obywatelami RP.

Dobrze, ale sk±d państwo ma wiedzieć ilu ich i kto nimi jest??

[...]

Nie znam go¶cia biografii, zajrzałem tylko do notki na wikipedii, pisz± że jego dziadek był z poznańskiego, a ten Ludwik to ani słowa po polsku pewnie nie znał wcze¶niej, urodził się jako Francuz. Przyleciał sobie do Polski, bo pewnie zwietrzył interes na karierę, jest za cieńki na grę dla Francji, to zapiszę się w kartach innej drużyny.

[...]

Niektóre państwa afrykańskie maj± bardzo bogat± historię, ale na pewno nikt by tam nie wpadł na pomysł, że obywatelstwo ci±gnie się jak smród. Znów Polska w tyle za murzynami.

Data: 2011-04-08 08:20:04
Autor: witek
Narodowy spis powszechny
On 4/8/2011 6:29 AM, Firankowy potwór wrote:
Niektóre państwa afrykańskie maj± bardzo bogat± historię, ale na pewno
nikt by tam nie wpadł na pomysł, że obywatelstwo ci±gnie się jak smród.
Znów Polska w tyle za murzynami.

potrafisz wymienić jakie¶ państwo, którego dzieci nie dostaj± obywtelstwa po rodzicach?
Szczegolnie te przed murzyami.

Data: 2011-04-08 15:33:37
Autor: szerszen
Narodowy spis powszechny

Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:inn249$5jt$4@inews.gazeta.pl...

potrafisz wymienić jakie¶ państwo, którego dzieci nie dostaj± obywtelstwa po rodzicach?

za wiki
"Prawo ziemi obowi±zuje obecnie m.in. w Argentynie, Brazylii, Chile, Jamajce, Kanadzie, Kolumbii, Meksyku, Peru, Stanach Zjednoczonych, Urugwaju, Wenezueli i na Barbadosie."

Data: 2011-04-08 14:36:44
Autor: witek
Narodowy spis powszechny
On 4/8/2011 8:33 AM, szerszen wrote:

[...]

ale to nie jest odpowiedz na pytanie

nie pytalem, w których państwach zostaje sie obywatelem jak sie w nim urodzi, tylko w którym państwie nie dostaje sie obywatelstwa po rodzicach, nawet jak sie uda urodzic w innym państwie.

Data: 2011-04-08 16:32:53
Autor: Firankowy potwór
Narodowy spis powszechny

Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomo¶ci news:inn249$5jt$4inews.gazeta.pl...
[...]

Czy obywatelstwo jest przymusem? bo polskie jest okazuje się jak wirus HIV, którego nie można się pozbyć

Data: 2011-04-08 14:38:04
Autor: witek
Narodowy spis powszechny
On 4/8/2011 9:32 AM, Firankowy potwór wrote:

[...]

zostanie bezpanstwowcem jest wyj±tkowo trudno, wiec raczej można uznac, że jest przymusem.

Można sie polskiego obywtelstwa pozbyć i wcale nie trudniej niz w innych krajach. Co wcale nie oznacza, ze jest łatwo.

Data: 2011-04-08 22:05:10
Autor: Firankowy potwór
Narodowy spis powszechny
Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomo¶ci news:inno90$5jt$11inews.gazeta.pl...
Można sie polskiego obywtelstwa pozbyć i wcale nie trudniej niz w innych krajach. Co wcale nie oznacza, ze jest łatwo.

Piękny oksymoron. Poczytaj o niejakim Michaelu Gogulskim o którym tu wcze¶niej wspominałem. Zrzekł się obywatelstwa USA i nie była to procedura bardziej skomplikowana od wyst±pienia o paszport. Obecnie jest bezpaństwowcem, z prawem pobytu na Słowacji, nie wiem czemu akurat tam, może ma pochodzenie, nazwisko brzmi z polska może sprawdĽcie go, czy przypadkiem nie jest obywatelem Polski, to się facet wkurzy, bo on nie chciał mieć żadnego obywatelstwa he he. A o zrzeczeniu się polskiego to czytałem kiedy¶ na sieci, że paru próbowało i było to cholernie skomplikowane, trzeba pisać listy do prezydenta, nie wiadomo co jeszcze.

Data: 2011-04-08 16:05:21
Autor: witek
Narodowy spis powszechny
On 4/8/2011 3:05 PM, Firankowy potwór wrote:
[...]

no straszne, trzeba cos napisac podpisac i znaczek nakleic.
Jak kto¶ nie umie pływać, to mówi, że woda za rzadka.

sporo osób, szczególnie tych co do niemiec wyjezdzali, zrzekało sie obywatelstwa i jako¶ nie umarli z wysiłku.

Data: 2011-04-09 01:05:13
Autor: Firankowy potwór
Narodowy spis powszechny
Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomo¶ci news:inntcl$5jt$16inews.gazeta.pl...
[...]

Pro¶cizna prawda? Bo prezydent nie ma innych spraw na głowie, tylko tydzień póĽniej przysyła Ci polecony i mówi pa pa?
Jeszcze życiorys trzeba napisać jako zał±cznik do listu z pro¶b± o zrzeczenie się.

Data: 2011-04-08 21:24:17
Autor: witek
Narodowy spis powszechny
On 4/8/2011 6:05 PM, Firankowy potwór wrote:

[...]

napisz co nie przekracza twoich możliwo¶ci intelektualnych.
tak będzie pro¶cij i lista krótsza.

Data: 2011-04-09 13:25:48
Autor: Firankowy potwór
Narodowy spis powszechny

Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomo¶ci news:inog2l$5jt$21inews.gazeta.pl...
[...]

http://www.youtube.com/watch?v=-bHqjixx0mc
arystokratyczny buraku

Data: 2011-04-13 17:03:40
Autor: Gotfryd Smolik news
Narodowy spis powszechny
On Fri, 8 Apr 2011, witek wrote:

sporo osób, szczególnie tych co do niemiec wyjezdzali, zrzekało sie obywatelstwa i jako¶ nie umarli z wysiłku.

  Nie pamiętam jakiego przypadku to dotyczyło, ale chyba była swojego
rodzaju afera - chyba zwi±zana z Żydami i rokiem 68. - że ustaw±
uchylono uchylenia obywatelstwa.
  Zastrzegam iż piszę "z głowy czyli z niczego", ale je¶li dobrze
kojarzę, to fakt że ma się "papier" o zrzeczeniu nie dowodzi że
kto¶ tego "papieru" nie uchyli :) (przecież co najmniej niektórzy
których taka "akcja" dotknęła mog± - z całkiem różnych powodów
- uważać że takie "przywrócenie" to jest bezprawie).
  W dobrej wierze "przywracali" co prawda, ale jako¶ to było
o brukowaniu piekła. (w ¶wietle "polskiego kotła" kojarzy się
mocno dwuznacznie :>)

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-04-08 22:08:25
Autor: qwerty
Narodowy spis powszechny
Użytkownik "Firankowy potwór"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:innppp$rp8$1@usenet.news.interia.pl...
[...]

Nie tylko list. Trzeba akt urodzenia, ale ZTCP także za¶wiadczenie od członków rodziny.

Data: 2011-04-08 13:55:39
Autor: qwerty
Narodowy spis powszechny
Użytkownik "Firankowy potwór"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:inmrir$9na$1@usenet.news.interia.pl...
Dobrze, ale sk±d państwo ma wiedzieć ilu ich i kto nimi jest??

Akurat państwo wie ilu ma "ludu".

Data: 2011-04-08 14:03:55
Autor: Firankowy potwór
Narodowy spis powszechny
Użytkownik "qwerty" <qwerty01@poczta.fm> napisał w wiadomo¶ci news:inmt3n$rho$1inews.gazeta.pl...
Użytkownik "Firankowy potwór"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:inmrir$9na$1@usenet.news.interia.pl...
Dobrze, ale sk±d państwo ma wiedzieć ilu ich i kto nimi jest??

Akurat państwo wie ilu ma "ludu".

Przed chwil± było, że nie wie. Bo na ¶wiecie mog± być miliony "utajnionych" i nie¶wiadomych obywateli ;)

Data: 2011-04-08 14:59:12
Autor: qwerty
Narodowy spis powszechny
Użytkownik "Firankowy potwór"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:inmtjm$cue$1@usenet.news.interia.pl...
Przed chwil± było, że nie wie. Bo na ¶wiecie mog± być miliony "utajnionych" i nie¶wiadomych obywateli ;)

To po co od razu daj± pesel, akty urodzenia i akty zgonów i adresy zameldowania? Chyba, że dla nich s± istotne jakie¶ stare korzenie (Barack Obama ma polskie korzenie - jego pra pra pra pra dziadek zjadł polskiego misjonarza).

Data: 2011-04-08 08:21:26
Autor: witek
Narodowy spis powszechny
On 4/8/2011 7:59 AM, qwerty wrote:
To po co od razu daj± pesel, akty urodzenia i akty zgonów i adresy
zameldowania?

tylko jesli urodziłe¶ się w szpitalu.
Reszta z automatu nie dostaje nic.

Data: 2011-04-08 19:48:18
Autor: mvoicem
Narodowy spis powszechny
(08.04.2011 13:29), Firankowy potwór wrote:
[...]

Państwo nie musi o nich wiedzieć żeby byli obywatelami. W ogólno¶ci
państwo wcale nie musi nic o swoich obywatelach wiedzieć - przez długie
wieki państwa obywały się bez wiedzy o poszczególnych obywatelach i
jako¶ cywilizacja przez to nie upadła.

[...]

[...]

Nie chodzi o bogat± historię, ale o ci±gło¶ć prawa (bogata historia, a
nie daj Boże ciekawa historia, zazwyczaj oznacza problemy z t±
ci±gło¶ci±). Po prostu dla kilku pokoleń w Polsce masz t± ci±gło¶ć
(przynajmniej w zakresie obywatelstwa), dla kilkunastu pokoleń w Afryce
- raczej nie. St±d różnica między Polonusami a Murzynami.

Znów Polska w tyle za murzynami.

No nie wiem, raczej ci±gło¶ć i stabilno¶ć prawa uważa się za zaletę a
nie wadę.

p. m.

Data: 2011-04-08 20:50:15
Autor: niusy.pl
Narodowy spis powszechny

Użytkownik "mvoicem" <mvoicem@gmail.com>

Znów Polska w tyle za murzynami.

No nie wiem, raczej ci±gło¶ć i stabilno¶ć prawa uważa się za zaletę a
nie wadę.

Jak dobre jest a nie złe.

Data: 2011-04-08 21:12:38
Autor: mvoicem
Narodowy spis powszechny
(08.04.2011 20:50), niusy.pl wrote:

[...]

Nawet najgorsze prawo w końcu się ludzie naucz± obchodzić, byle było
stabilne.

p. m.

Data: 2011-04-08 21:15:12
Autor: Firankowy potwór
Narodowy spis powszechny
Użytkownik "mvoicem" <mvoicem@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:4d9f5e25$0$2437$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Prawo nie powinno być do obchodzenia.

Data: 2011-04-12 10:03:42
Autor: mi
Narodowy spis powszechny
On 08.04.2011 21:15, Firankowy potwór wrote:
Prawo nie powinno być do obchodzenia.

Piszesz to zdecydowanie pod niewła¶ciw± długo¶ci± i szeroko¶ci± geograficzn±. Tu nawet władza częstokroć stanowi prawo od razu z ide± jak je obchodzić.

Data: 2011-04-12 10:25:09
Autor: mvoicem
Narodowy spis powszechny
(12.04.2011 10:03), mi wrote:
[...]

A ja się zapytam - gdzie prawo nie służy do obchodzenia?

p. m.

Data: 2011-04-12 10:31:00
Autor: mi
Narodowy spis powszechny
On 12.04.2011 10:25, mvoicem wrote:
A ja się zapytam - gdzie prawo nie służy do obchodzenia?

Pas. :)

Data: 2011-04-12 21:50:51
Autor: Firankowy potwór
Narodowy spis powszechny

Użytkownik "mi" <mariano.italianoUSUN@op.pl> napisał w wiadomo¶ci news:io110u$sl$2news.onet.pl...
[...]

Wiem o tym, dlatego czuję przynależno¶ć do narodu niemieckiego.
Napisałem nie powinno, a nie że nie jest.

Data: 2011-04-12 09:34:20
Autor: mi
Narodowy spis powszechny
On 08.04.2011 13:29, Firankowy potwór wrote:
> obywatelstwo [polskie] ci±gnie się jak smród.

Kolejny młody, zadufany pajac z wielkiego miasta

O kraju*, za który ginęli nasi przodkowie, nawet się nie waż tak wypowiadać. Je¶li się nie podoba to droga wolna...

mi
*) nie ma to nic wspólnego z obecnym reżimem - II PRL

Data: 2011-04-12 09:37:06
Autor: spp
Narodowy spis powszechny
W dniu 2011-04-12 09:34, mi pisze:

O kraju*, za który ginęli nasi przodkowie, nawet się nie waż tak
wypowiadać. Je¶li się nie podoba to droga wolna...

Mieszka czy Łokietka masz na my¶li?

mi
*) nie ma to nic wspólnego z obecnym reżimem - II PRL

Piękne.
To tak jak wybierać sobie z dziesięciorga przykazań te, które pasuj± do przestrzegania. :)

--
spp

Data: 2011-04-12 09:45:49
Autor: mi
Narodowy spis powszechny
On 12.04.2011 09:37, spp wrote:
O kraju*, za który ginęli nasi przodkowie, nawet się nie waż tak
wypowiadać. Je¶li się nie podoba to droga wolna...
Mieszka czy Łokietka masz na my¶li?

Eh, czerwony zaborca wyhodował stada oderwanych od korzeni, młodych, zadufanych, w¶ród których szydzenie z dziadków to szczyt lansu. O tempora.

To tak jak wybierać sobie z dziesięciorga przykazań te, które pasuj± do
przestrzegania. :)

Nawet prawa zaborców możesz honorować na tej swojej li¶cie przykazań.

Data: 2011-04-12 09:49:40
Autor: spp
Narodowy spis powszechny
W dniu 2011-04-12 09:45, mi pisze:

Eh, czerwony zaborca wyhodował stada oderwanych od korzeni, młodych,
zadufanych, w¶ród których szydzenie z dziadków to szczyt lansu. O tempora.

A Ty co, taki zakorzeniony?

To tak jak wybierać sobie z dziesięciorga przykazań te, które pasuj± do
przestrzegania. :)

Nawet prawa zaborców możesz honorować na tej swojej li¶cie przykazań.

Ty za¶, zdaje się, nie masz żadnych przyznań których przestrzegasz poza tymi które zaczynaj± się od 'Ja chcę ..."?

--
spp

Data: 2011-04-12 10:02:07
Autor: mi
Narodowy spis powszechny
On 12.04.2011 09:49, spp wrote:
Ty za¶, zdaje się, nie masz żadnych przyznań których przestrzegasz poza
tymi które zaczynaj± się od 'Ja chcę ..."?

To wszystko co masz mi do zarzucenia? :)))

mi

Data: 2011-04-12 10:16:49
Autor: spp
Narodowy spis powszechny
W dniu 2011-04-12 10:02, mi pisze:

Ty za¶, zdaje się, nie masz żadnych przyznań których przestrzegasz poza
tymi które zaczynaj± się od 'Ja chcę ..."?

To wszystko co masz mi do zarzucenia? :)))

Nie, więcej.
Ale musiałbym w Tobie widzieć partnera doi dyskusji a nie tępego politruka. :(

--
sp[

Data: 2011-04-12 10:27:19
Autor: mi
Narodowy spis powszechny
On 12.04.2011 10:16, spp wrote:
Ale musiałbym w Tobie widzieć partnera doi dyskusji a nie tępego
politruka. :(

Argumentacja niczym marszałka Niesiołowskiego. :D

Data: 2011-04-12 09:48:28
Autor: szerszen
Narodowy spis powszechny

Użytkownik "mi" <mariano.italianoUSUN@op.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:io0v9s$q2p$1@news.onet.pl...

O kraju*, za który ginęli nasi przodkowie, nawet się nie waż tak wypowiadać. Je¶li się nie podoba to droga wolna...

na pewno nie ginęli za debili z obecnej sceny politycznej, niezależnie od zajmowanego krzesła w sejmie

Data: 2011-04-12 21:51:44
Autor: Firankowy potwór
Narodowy spis powszechny

Użytkownik "mi" <mariano.italianoUSUN@op.pl> napisał w wiadomo¶ci news:io0v9s$q2p$1news.onet.pl...
> [...]

mi
*) nie ma to nic wspólnego z obecnym reżimem - II PRL

Kolejny stary nawiedzony pisowiec, obrońca krzyża pod sztandarem JarKacza.

Data: 2011-04-13 08:42:03
Autor: niusy.pl
Narodowy spis powszechny

> [...]

O kraju*, za który ginęli nasi przodkowie, nawet się nie waż tak wypowiadać. Je¶li się nie podoba to droga wolna...

Jakby nie mieli obywatelstwa to by nie musieli walczyć i gin±ć.

Data: 2011-04-08 13:32:13
Autor: Firankowy potwór
Narodowy spis powszechny
[...]

Ale to w USA, a nie w Polsce. Tutaj przestępca dzwoni na komendę i robi sobie jaja z dyżurnego, a nagranie wrzuca do sieci.

Data: 2011-04-08 19:49:33
Autor: mvoicem
Narodowy spis powszechny
(08.04.2011 13:32), Firankowy potwór wrote:
[...]

Ale to w USA, a nie w Polsce.

Przecież mowa o Polonusach z USA. Pytałem się sk±d ma US wiedzieć co¶ o
nich, pokazałem Ci.

Czego nie zrozumiałe¶?

p. m.

Data: 2011-04-08 20:11:24
Autor: Firankowy potwór
Narodowy spis powszechny
Użytkownik "mvoicem" <mvoicem@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:4d9f4aac$0$2457$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Czego Ty nie rozumiesz? Co Amerykanów obchodzi, że ich dziadek był z Polski? Przy spisie powszechnym mog± się samoookre¶lić jako polish-american, a tu mówimy o tym, że Polska ma tropić jakich¶ swoich "obywateli" którzy nawet nie wiedz± o tym, że nimi s±.

Data: 2011-04-08 14:43:35
Autor: witek
Narodowy spis powszechny
On 4/8/2011 1:11 PM, Firankowy potwór wrote:

Czego Ty nie rozumiesz? Co Amerykanów obchodzi, że ich dziadek był z
Polski?

Nie Amerykanów, tylko Polaków. Bo oni polskie obywatelstwo też maj±, a że dziadek i rodzice zawalili i nie powiedzieli własnemu dziecku to pretensje do Tuska.

  Przy spisie powszechnym mog± się samoookre¶lić jako
polish-american, a tu mówimy o tym, że Polska ma tropić jakich¶ swoich
"obywateli" którzy nawet nie wiedz± o tym, że nimi s±.

to raczej nie wina państwa, że kto¶ czego nie wie,

Data: 2011-04-08 22:07:30
Autor: Firankowy potwór
Narodowy spis powszechny
Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomo¶ci news:innojb$5jt$13inews.gazeta.pl...
[...]

Na pewno ¶ni± im się koszmary po nocach, że zostaj± poddanymi Tuska zamiast Obamy.

[...]

Czyli dochodzimy do tego, że polsko¶ci nie można się pozbyć bo to HIV naszych czasów i każdy człowiek na ¶wiecie z nazwiskiem na ski, cki powinien się przebadać, bo a nuż..

Data: 2011-04-08 16:05:57
Autor: witek
Narodowy spis powszechny
On 4/8/2011 3:07 PM, Firankowy potwór wrote:
Czyli dochodzimy do tego, że polsko¶ci nie można się pozbyć bo to HIV
naszych czasów i każdy człowiek na ¶wiecie z nazwiskiem na ski, cki
powinien się przebadać, bo a nuż..

jak narazie to ty jeden do takich wniosków doszedłe¶.
zaczynasz nudzic.

Data: 2011-04-08 20:21:27
Autor: mvoicem
Narodowy spis powszechny
(08.04.2011 20:11), Firankowy potwór wrote:
[...]

No ale pomy¶l logicznie - co ma ich samookre¶lenie do możliwo¶ci Polski
w ich tropieniu?

p. m.

Data: 2011-04-08 21:01:48
Autor: Firankowy potwór
Narodowy spis powszechny
Użytkownik "mvoicem" <mvoicem@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:4d9f5226$0$2486$65785112news.neostrada.pl...
[...]

To Ty przytaczałe¶ możliwo¶ci użycia baz danych o obywatelach _USA_ i podpierałe¶ się tym,
że to ułatwi sprawę znalezienia ich przez jakie¶ polskie urzędy.

Data: 2011-04-08 21:14:08
Autor: mvoicem
Narodowy spis powszechny
(08.04.2011 21:01), Firankowy potwór wrote:
[...]

No przytaczałem, i jeżeli to co witek i inni pisz± jest prawd± -
podtrzymuję.

Nadal nie widzę zwi±zku z tym że kto¶ tam uważa się za Amerykanina,
Francuza czy ostatniego żyj±cego Prusa.

p. m.

Data: 2011-04-08 21:17:26
Autor: Firankowy potwór
Narodowy spis powszechny
Użytkownik "mvoicem" <mvoicem@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:4d9f5e80$0$2437$65785112news.neostrada.pl...
No przytaczałem, i jeżeli to co witek i inni pisz± jest prawd± -
podtrzymuję.

Nadal nie widzę zwi±zku z tym że kto¶ tam uważa się za Amerykanina,
Francuza czy ostatniego żyj±cego Prusa.

To gratuluję poczucia humoru, powaliłe¶ mnie na łopatki i wła¶nie zaliczam prawdziwego ROTFL'a, Amerykanie na ż±danie Polski będ± wydawać informację o swoich obywatelach dzikiemu krajowi w Europie, któremu wydaje się, że s± to jego obywatela, aha ha ha ha ha ha.
On się nie uważa za Amerykanina, on nim jest np od trzech pokoleń, to Polsce wydaje się, że on jest Polakiem.

Data: 2011-04-08 14:54:02
Autor: witek
Narodowy spis powszechny
On 4/8/2011 2:17 PM, Firankowy potwór wrote:
[...]

Będ±. Zgodnie z zawartymi dwustronnymi umowami.
I nie tyle będ±, co to robi±.
Zapewniam cie, że amerykanski IRS regularnie przesyła informacje do polskiego US na temat osób posiadaj±cych polskie obywatelstwo.
Oczywiscie nie wszystkich jak leci. Dokładnych kryteriów ci nie podam.

Po za tym ludzie sami na siebie do US donosza niechc±cy.

On się nie uważa za Amerykanina, on nim jest np od trzech pokoleń, to
Polsce wydaje się, że on jest Polakiem.

prawda, tylko prawda i gówno prawda
on jest obywatelem od trzech pokolen, ale to nie jest to, ze to jest jego jedyne obywatelstwo, bo co najmniej od 10 jest równiez obywtelem polskim.
Wiec badz łaskow, nie mówic tylko połowy prawdy , bo tak ci wygodniej.

Data: 2011-04-08 21:53:59
Autor: mvoicem
Narodowy spis powszechny
(08.04.2011 21:17), Firankowy potwór wrote:
[...]

Cały czas piszę o danych które można wygooglać w sieci. O udostępnianiu
danych przez USA (w znaczeniu Amerykanie na ż±danie Polski) z uporem
maniaka piszesz Ty.

dla mnie EOT - jeste¶ impregnowany na argumenty.

p. m.

Data: 2011-04-06 23:32:33
Autor: witek
Narodowy spis powszechny
On 4/6/2011 12:22 PM, Firankowy potwór wrote:

Kto tych ludzi liczy jako obywateli, Ty?

Nikt nie liczy. S± nimi z mocy prawa.

S± w systemie statystycznym
już? Chyba w jakim¶ innym matriksie żyjesz.

a musz± być.
nowo narodzone dziecko, też nie jest w matriksie mimo, że obywatelstwo posiada od momentu urodzenia, a nie od momentu wpisania go do komputera.

[...]

wymy¶l lepsz± ustawę.

[...]

bo s±.

[...]

a co ma być.
jest obywatelem czy tego chce czy nie i jego gwizdanie niewiele w tym zakresie zmienia.
Ale można wyst±pić o zrzeczenie się obywatelstwa i o ile ktos posiada inne, to takie sprawy s± załatwiane "po my¶li klienta".

Data: 2011-04-06 23:27:47
Autor: witek
Narodowy spis powszechny
On 4/6/2011 10:59 AM, Firankowy potwór wrote:
[...]

co nie zmienia faktu, że s± obywatelami polskimi

 Na tej samej
zasadzie tzw afroamerykanie mogliby się ubiegać o paszport jakiego¶
afrykańskiego kraju...

o ile to afrykańskie państwo ma przepisy takie jak polskie, bo jak nie ma to zasada, że na tej samej zasadzie niesety nie zadziała.
Ale w szczególnosći masz rację. Tak. Bez problemu mogiby sie ubiegac o paszport jakiego¶ afrykańskiego kraju je¶liby prawo tego państwa w taki sposób okre¶lało, kto jest obywatelem danego państwa.

[...]

prokurator niekoniecznie, ale urz±d skarbowy ma do tego 100% podstawy.
Tylko, że trik polega na tym, że najpierw musi o sprawie wiedzieć.
No chyba, że kto¶ ma polaka za s±siada, to  wówczas może czuć się niepewnie.

Data: 2011-04-08 13:25:09
Autor: Firankowy potwór
Narodowy spis powszechny
Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomo¶ci news:injeia$ne5$5inews.gazeta.pl...
[...]

Jakiego Polaka za s±siada? Go¶ć może mieć nazwisko lekko z polska brzmi±ce, ale sam nie ma nic wspólnego może co najwyżej wiedzieć, że jego babiczka pochadzi z Chrzanowa i nagle się okazuje, że gdzie¶ tam jest Polakiem i ma z tego powodu jakie¶ nieprzyjemno¶ci?

Data: 2011-04-08 08:18:02
Autor: witek
Narodowy spis powszechny
On 4/8/2011 6:25 AM, Firankowy potwór wrote:

Jakiego Polaka za s±siada?

takiego normalnego co to na drugiego doniesie gdzie sie da, byle tylko nie miał lepiej niż on sam.

[...]

przeczytaj gło¶no wyraĽnie i powoli i napisz czy dalej uważasz, że nie ma się czym przejmować.
wyci±łem tylko nieistotne kawałki

Ustawa o podatku od spadków i darowizn

-- -- -- -- -
Art. 2
Nabycie [] rzeczy znajduj±cych się za granic±  [] podlega podatkowi, jeżeli w chwili otwarcia spadku lub zawarcia umowy darowizny nabywca był obywatelem polskim [].
-- -- -- -- --

To teraz pomy¶l o tym, kto w spadku od babiczki pochodzacej z Chrzanowa dostał w spadku chałupę.

Data: 2011-04-08 16:35:58
Autor: Firankowy potwór
Narodowy spis powszechny

Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomo¶ci news:inn20e$5jt$3inews.gazeta.pl...
[...]

Aha, Marian z Klewek emigruje do Chicago, tam wynajmuję dom od niejakiego Stevena Wishnevskyego od trzech pokoleń w Stanach, który nawet nie odpowiada na dzień dobry, bo nie rozumie nic po polsku. Wkurzony podwyżk± czynszu Marian donosi do Urzędu Skarbowego w Polsce, bo co¶ tam słyszał że jego praprababcia miała działkę pod Wysiółkami Górnymi    hi hi hi

Data: 2011-04-08 14:40:52
Autor: witek
Narodowy spis powszechny
On 4/8/2011 9:35 AM, Firankowy potwór wrote:

[...]

je¶li akurat chodzi o polaków to wcale nie byłbym zdziwiony gdyby stalo sie dokładnie tak jak napisałe¶.

natomiast bardzo czesto zdarza sie inna sytuacja.
ludzie na starosc wracaja do Polski, kupuj± mieszkanie/dom i US w zasadzie z automatu pyta sk±d mieli kasę.
I czesto gęsto wychodzi, że "ze sprzedazy domu odziedziczonego po rodzicach". A potem już raczej US ma z górki.

Data: 2011-04-08 22:08:33
Autor: Firankowy potwór
Narodowy spis powszechny
Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomo¶ci news:innoe8$5jt$12inews.gazeta.pl...
[...]

No to wracaj± do Polski, a nie ludzie którzy nigdy tu nie byli i nie chc± być i nawet nie wiedz±, że taki kraj istnieje.

Data: 2011-04-08 16:03:13
Autor: witek
Narodowy spis powszechny
On 4/8/2011 3:08 PM, Firankowy potwór wrote:
[...]

to, ze nie wiesz, ze na czerwonym swietle sie nie przechodzi to twój problem.
Niewiedza niczego nie usparwiedliwia.
Przepis generalnie nadaje sie do zmiany, to oczywiste, ale argumenty masz kiepskie.

Data: 2011-04-09 01:10:17
Autor: Firankowy potwór
Narodowy spis powszechny
Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomo¶ci news:innt8l$5jt$15inews.gazeta.pl...
[...]

Ja mam kiepskie argumenty? To sk±d wiesz, że sam nie jeste¶ obywatelem jakiego¶ innego kraju i może co¶ Cię tam czeka??
Skoro takie prawo uważasz za genialne i normalne.

Data: 2011-04-08 21:22:55
Autor: witek
Narodowy spis powszechny
On 4/8/2011 6:10 PM, Firankowy potwór wrote:

Ja mam kiepskie argumenty?

wyj±tkowo

To sk±d wiesz, że sam nie jeste¶ obywatelem
jakiego¶ innego kraju i może co¶ Cię tam czeka??

wiesz, mam na tyle wykształconych rodziców, żeby zadbali o historię rodu. To sie przekazuje z pokolenia na pokolenia.
Sk±d się pochodzi i co się do historii własnej rodziny wnosi.

Skoro takie prawo uważasz za genialne i normalne.

wybiórcze czytanie tylko tego co ci pasuje masz opanowane do perfekcji.
wróć i przeczytaj gdzie napisałem, że prawo na pewno należałoby zmienić.

Data: 2011-04-09 13:27:54
Autor: Firankowy potwór
Narodowy spis powszechny

Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomo¶ci news:inog02$5jt$20inews.gazeta.pl...
[...]

Rety jaki arystokrata, pewnie pochodzisz od Mieszka I, padam na kolana.

Skoro takie prawo uważasz za genialne i normalne.

wybiórcze czytanie tylko tego co ci pasuje masz opanowane do perfekcji.
wróć i przeczytaj gdzie napisałem, że prawo na pewno należałoby zmienić.

A Ty jeste¶ zarozumiałym i aroganckim cwaniaczkiem

Data: 2011-04-09 19:25:06
Autor: witek
Narodowy spis powszechny
On 4/9/2011 6:27 AM, Firankowy potwór wrote:

A Ty jeste¶ zarozumiałym i aroganckim cwaniaczkiem

eot, bo ci sie rzeczowe argumenty skonczyly.

Data: 2011-04-10 12:30:55
Autor: Firankowy potwór
Narodowy spis powszechny

Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomo¶ci news:inqtf4$fab$1inews.gazeta.pl...
On 4/9/2011 6:27 AM, Firankowy potwór wrote:

A Ty jeste¶ zarozumiałym i aroganckim cwaniaczkiem

eot, bo ci sie rzeczowe argumenty skonczyly.

Jak dla Ciebie absurdy s± argumentami to o czym mamy dyskutować

Data: 2011-04-08 19:52:15
Autor: mvoicem
Narodowy spis powszechny
(08.04.2011 16:35), Firankowy potwór wrote:

[...]

Raczej donosi że Steven Wishnievsky, będ±cy obywatelem RP, dostał w
spadku po Januszu Wishnievsky'm kamienicę wart± ~3mln USD, z czego
Steven Wishnievski prawdopodobnie nie odprowadził 300kUSD do Urzędu
Skarbowego.

p. m.

Data: 2011-04-08 20:27:38
Autor: Gotfryd Smolik news
Narodowy spis powszechny
On Fri, 8 Apr 2011, Firankowy potwór wrote:

[...]

  Może donie¶ć o tym, że Wischnevsky dostał w spadku po ojcu ciężarówkę
wart± dwa miliony (w dolarach). To nie dotyczy maj±tku *w Polsce*,
tylko maj±tku *polskich obywateli*. Do¶ć wyj±tkowo, przyznaję
(bo np. ustawa o PCC już odwołuje się do "maj±tku na terenie RP").
  Ale tak zapisali (w ustawie).

  Sprawa może się kiedy¶ rozwikłać, metody s± dwie:
- podniesie się raban znacznie większy niż w zwi±zku z "doopodatkowania"
   dochodów tych do wyjechali do GB do pracy (zaraz po wej¶ciu Polski
   do UE) i rz±d ekspresem co¶ "uchyli"
- stan finansów RP będzie tak zły, że rz±d (nie wiadomo kto jeszcze
   będzie "na rz±dzie") nie odpu¶ci

  Zwracam uwagę, że w zwi±zku z *aktualnym* zwolnieniem z opodatkowania
spadków zawieranych przed notariuszem (bo pozostałe też s± zwolnione,
ale tylko pod warunkiem powiadomienia US), sprawa *nieruchomo¶ci*
przekazywanych w spadkach "wymrze" (dosłownie, wraz ze zobowiazanymi,
a otrzymuj±cy "notarialnie" już s± z podatku zwolnieni).
  Natomiast drogie *ruchomo¶ci* nadal pozostaj± (formalnie) pod
"piecz±" polskiego Skarbu, przynajmniej tak długo, jak długo
fakt darowizny lub spadkobrania nie jest zgłaszany do US
a przekazanie maj±tku zostało dokonane bez notariusza.

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-04-07 06:03:41
Autor: jureq
Narodowy spis powszechny
Dnia Wed, 06 Apr 2011 17:59:30 +0200, Firankowy potwór napisał(a):

Pewnego razu prokurator wystÄ…pi o ustalenie adresu w Stanach Johna
Kovalskyego, co nie zna ani słowa po polsku, a jego dziadek wyemgirował
z kieleckiego?

Na początku lat 90-tych bywało już śmieszniej. Przyleciał taki do Polski z amerykańskim paszportem, a tu mu na lotnisku mówili, że go nie wpuszczą bo Polska nie przyjmuje do wiadomości innego obywatelstwa obywateli Polski. I mogą go wpuścić tylko z polskim paszportem.

A z ciekawostek jeszcze jedno. Nie znam dokładnej treści przepisu ale w prawie o obywatelstwie polskim sprzed II wojny było coś takiego, że utrata obywatelstwa następuje na skutek podjęcia pracy urzędnika państwowego innego państwa. I bardzo wielu nie wiedząc o tym utraciło obywatelstwo, bo oni lub ich rodzice podjęli prace np. listonosza. W wielu krajach w tym czasie poczta to był urząd państwowy.

Data: 2011-04-07 01:52:14
Autor: witek
Narodowy spis powszechny
On 4/7/2011 1:03 AM, jureq wrote:
[...]

I nic sie w tym zakresie nie zmieniło.

Formalnie jest to określone jako: Polska uznaje posiadanie innego obywatelstwa, ale go nie rozpoznaje. Co oznacza, że wszelkie prawa wynikające z posiadania innego obywatelstwa nie są uznawane.

Faktycznie była afera na ten temat, ale po grandzie zrobionej przez ambasadę amerykańską przestano się czepiać, mimo, że żadnych przepisów nie zmieniono.
Co do wjazdu, to w tamtych czasach było tak, że do kraju można było wjechać nawet na niewaznym paszporcie lub nawet bez jakichkolwiek dokumentów, natomiast wyjechać się nie dało. Dziś już się nie wjedzie.

Więcej ludzi miało problem z opuszczeniem kraju, gdzie pogranicznicy już na lotnisku przy wylocie, żądali okazania polskiego paszportu.
Parę osób przez to wyleciało kilka tygodni później.

[...]

....lub przyjęcie obywatelstwa innego państwa.
Zresztą zmieniało się to kilka razy , w latach 30 bodajze, po wojnie i cos koło 65 roku

  I bardzo wielu nie wiedzÄ…c o tym utraciĹ‚o
obywatelstwo, bo oni lub ich rodzice podjęli prace np. listonosza. W
wielu krajach w tym czasie poczta to był urząd państwowy.

aha

Data: 2011-04-07 08:08:34
Autor: Andrzej Ława
Narodowy spis powszechny
W dniu 06.04.2011 17:59, Firankowy potwór pisze:

nie wie, chyba że same zaczn± się ubiegać o nadanie. Na tej samej
zasadzie tzw afroamerykanie mogliby się ubiegać o paszport jakiego¶
afrykańskiego kraju...

Tylko po co?

Data: 2011-04-07 01:54:00
Autor: witek
Narodowy spis powszechny
On 4/7/2011 1:08 AM, Andrzej Ława wrote:
[...]

żeby ich dzieci lub pra dzieci miało prawo pobytu w jednym z lepiej rozwijaj±cych się gospodarczo regionów.
Już teraz proponuję rozgladać się za młodymi ładnymi tajkami na przykład.

Data: 2011-04-07 09:03:04
Autor: Andrzej Ława
Narodowy spis powszechny
W dniu 07.04.2011 08:54, witek pisze:

[...]

ROTFL

Zimbabwe może? Czy Liberia? ;->

Już teraz proponuję rozgladać się za młodymi ładnymi tajkami na przykład.

W celu zaimportowania? ;->

Data: 2011-04-07 02:09:39
Autor: witek
Narodowy spis powszechny
On 4/7/2011 2:03 AM, Andrzej Ława wrote:
[...]

pewnie nie doczekasz, ale mozesz sie zdziwic.

Już teraz proponuję rozgladać się za młodymi ładnymi tajkami na przykład.

W celu zaimportowania? ;->

raczej w celu wyeksportowania siebie

Byłe¶ kiedy¶ w Macau? najwiekszym chinskim kasynie.
Bije Las Vegas na głowę kilkukrotnie.
pod zwzględem wielko¶ci, jako¶ci i ilo¶ci przepuszczanych pieniędzy.

W Las Vegas jeste¶ w tej chwili w stanie dostać pokój w hotelu za 30 dolarów. Bilety lotnicze do Vegas s± najtańsze. Cały biznes ledwo zipie, bo wszyscy wol± do chinczyków.

Data: 2011-04-07 09:21:58
Autor: Andrzej Ława
Narodowy spis powszechny
W dniu 07.04.2011 09:09, witek pisze:

[...]

Prędzej Polska zostanie imperium, jak na tej jajcarskiej stronie Wielka
Rzeczpospolita.

[...]

Eeeeemm... Szacujesz prężno¶ć gospodarki po ilo¶ci pieniędzy
przepuszczanych w kasynach przez turystów?!?!?

Data: 2011-04-07 07:50:56
Autor: witek
Narodowy spis powszechny
On 4/7/2011 2:21 AM, Andrzej Ława wrote:
Eeeeemm... Szacujesz prężno¶ć gospodarki po ilo¶ci pieniędzy
przepuszczanych w kasynach przez turystów?!?!?

a ty masz w ogóle jakiekolwiek w±tpliwo¶ci po której stronie globu jest więcej pieniędzy?

Data: 2011-04-08 08:36:05
Autor: Andrzej Ława
Narodowy spis powszechny
W dniu 07.04.2011 14:50, witek pisze:
[...]

Primo: podaj udział procentowy turystów z np. USA czy Europy w obrotach
tych kasyn.

Secundo: najpierw mowa była o Afryce... Uważasz, że Tajlandia leży w Afryce?

Tertio: Macau to Chiny a nie Tajlandia - sk±d wyskoczyła ci Tajka?

Reasumuj±c: czy ty w ogóle jeste¶ przytomny?

Data: 2011-04-08 03:47:24
Autor: witek
Narodowy spis powszechny
On 4/8/2011 1:36 AM, Andrzej Ława wrote:
[...]

cyferki pewnie by sie znalazły, ale wg mojej opinii niewielki.

Secundo: najpierw mowa była o Afryce... Uważasz, że Tajlandia leży w Afryce?

Afryka bedzie pozniej.
teraz rosnie Azja.

Tertio: Macau to Chiny a nie Tajlandia - sk±d wyskoczyła ci Tajka?

ładne s±

Reasumuj±c: czy ty w ogóle jeste¶ przytomny?

raczej tak

Data: 2011-04-08 12:55:08
Autor: Andrzej Ława
Narodowy spis powszechny
W dniu 08.04.2011 10:47, witek pisze:

Primo: podaj udział procentowy turystów z np. USA czy Europy w obrotach
tych kasyn.

cyferki pewnie by sie znalazły, ale wg mojej opinii niewielki.

Zatem nie wiesz.

Secundo: najpierw mowa była o Afryce... Uważasz, że Tajlandia leży w
Afryce?

Afryka bedzie pozniej.

WypowiedĽ uzasadnij.

teraz rosnie Azja.

Zależy gdzie i co. I mowa była o Afryce.

Tertio: Macau to Chiny a nie Tajlandia - sk±d wyskoczyła ci Tajka?

ładne s±

Jak to wpływa na gospodarkę Afryki?

Reasumuj±c: czy ty w ogóle jeste¶ przytomny?

raczej tak

Tak ci się tylko wydaje.

Data: 2011-04-08 08:12:05
Autor: witek
Narodowy spis powszechny
On 4/8/2011 5:55 AM, Andrzej Ława wrote:
[...]

ty wiesz swoje, ja wiem swoje.
i narazie niech tak zostanie.

Data: 2011-04-08 15:18:26
Autor: Andrzej Ława
Narodowy spis powszechny
W dniu 08.04.2011 15:12, witek pisze:

Reasumuj±c: czy ty w ogóle jeste¶ przytomny?

raczej tak

Tak ci się tylko wydaje.

ty wiesz swoje, ja wiem swoje.
i narazie niech tak zostanie.

Tak, jasne - Afryka zostanie jako cało¶ć potęg± gospodarcz±, bo Tajki s±
ładne a w chińskim okręgu specjalnym kasyna maj± wysokie obroty.

Spójne i logiczne - tak, tak.

Data: 2011-04-08 13:23:35
Autor: Firankowy potwór
Narodowy spis powszechny
Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomo¶ci news:injn4f$ne5$8inews.gazeta.pl...
[...]

Ugh, Afryka rozwijaj±cy się region, zwijam się ze ¶miechu.

Już teraz proponuję rozgladać się za młodymi ładnymi tajkami na przykład.

Tajlandia to chyba inny kontynent? Uważaj, żeby ta Twoja Tajka nie miała frędzelka między nogami

Data: 2011-04-07 08:54:51
Autor: niusy.pl
Narodowy spis powszechny

Użytkownik "Firankowy potwór" <potwor@firanka.org>

[...]

To pewnie można ich ukarać za niemanie dowodu :-)

Data: 2011-04-07 01:58:54
Autor: witek
Narodowy spis powszechny
On 4/7/2011 1:54 AM, niusy.pl wrote:

[...]

Nie.
Tylko osoba posiadaj±ca obywatelstwo I PRZEBYWAJˇCA na terenie kraju ma obowi±zek posiadać dowód.
Kara jest za uporczywe uchylanie się od posiadania.

Reszta mieszkaj±ca za granica dowód może sobie wyrobić, ale obowi±zku nie ma.

Data: 2011-04-02 21:30:46
Autor: Firankowy potwĂłr
Narodowy spis powszechny
Użytkownik "qwerty" <qwerty01@poczta.fm> napisał w wiadomości news:in7q0j$s6s$1inews.gazeta.pl...
[...]

Można, ale nie polskiego, tego się praktycznie nie można pozbyć.
Za to wiem z internetu o jedbym byłym "Amerykaninie", który rezyduje w Słowacji
http://en.wikipedia.org/wiki/1954_Convention_Travel_Document
poniĹĽej jest jego obecny "dowĂłd osobisty", wpisz w internecie Gogulski Michael, znajdziesz jego stronÄ™.
Ciekawa postać, gość walczy z "systemem"

Data: 2011-04-02 07:27:23
Autor: Alek
Narodowy spis powszechny
Użytkownik "Ajgor" <niepod@m.pl> napisał

Wiesz, id±c tym rozumowaniem Naród to Naród a Ty to Ty.

Sugerujesz, że nie jestem czescia narodu?

Ale odróżniasz czę¶ć od cało¶ci?

W dodatku JEDYNA czescia, ktora moze decydowac o MOICH danych?

Niestety nie masz racji. O twoich danych i innych twoich sprawach w większym stopniu decyduj± inni niż ty sam.

Data: 2011-04-02 07:25:27
Autor: Alek
Narodowy spis powszechny
Użytkownik "Ajgor" <niepod@m.pl> napisał

istnieje co¶ takiego jak tajemnica statystyczna

Nie rozumiem. Jak przyjda do mnie to mam sie powolac na tajemnice statystyczna, i dadza mi spokoj?

Nie, tajemnica statystyczna polega na tym, że masz im wszystko powiedzieć szczerze jak na spowiedzi a oni obiecuj±, że nikomu tego nie ujawni±.
Oczywi¶cie s± to czcze obiecanki.

Bo mnie sie wydaje, ze moje dane to MOJA sprawa, i zadne panstwo bez MOJEJ zgody nie ma prawa ich spisywac, prawda?

Państwo ustanawia prawa i ma prawo do tego co sobie przyzna.

W koncu pierwszy artykul konstytucji wyraznie mowi, ze najwyzsza wladze stanowi NAROD a nie sad. Wiedz wola NARODU, czyli MOJA
powinna byc nad s±dem, czy urzedem statystycznym

Bredzisz. Ty nie jeste¶ narodem a tylko mało istotn± jego cz±stk±.

Data: 2011-04-03 10:21:46
Autor: Marek Dyjor
Narodowy spis powszechny
Ajgor wrote:
Użytkownik "ksenka" napisał w wiadomo¶ci

istnieje co¶ takiego jak tajemnica statystyczna

Nie rozumiem. Jak przyjda do mnie to mam sie powolac na tajemnice
statystyczna, i dadza mi spokoj?

jak tylko zrzeczesz sie obywatelstwa RP.

Data: 2011-04-04 08:57:37
Autor: szerszen
Narodowy spis powszechny

Użytkownik "Ajgor" <niepod@m.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:in57sr$llk$1@news.dialog.net.pl...

Bo mnie sie wydaje, ze moje dane to MOJA sprawa, i zadne panstwo bez MOJEJ zgody nie ma prawa ich spisywac, prawda?

a mi sie wydaje, że pier...lec na punkcie ochrony danych jest w polsce bardzo daleko posunięty

Data: 2011-04-04 11:24:24
Autor: witek
Narodowy spis powszechny
On 4/4/2011 1:57 AM, szerszen wrote:
a mi sie wydaje, że pier...lec na punkcie ochrony danych jest w polsce
bardzo daleko posunięty

i tu sie z tob± zgadzam.

Data: 2011-04-04 13:54:53
Autor: Ajgor
Narodowy spis powszechny

Użytkownik "szerszen" napisał w wiadomo¶ci news:inbq51$acb$1news.task.gda.pl...

Bo mnie sie wydaje, ze moje dane to MOJA sprawa, i zadne panstwo bez MOJEJ zgody nie ma prawa ich spisywac, prawda?

a mi sie wydaje, że pier...lec na punkcie ochrony danych jest w polsce bardzo daleko posunięty

Nie chodzi o ochrone danych. Ja sie swoich danych ne wstydze. Chodzi o zasade, ze panstwo moze
Ci wlazic z butami do lozka nie pytajac Cie o zdanie. Dlaczego mam podawac cokolwiek, jesli sobie tego nie zycze?
Dlaczego mam byc do tego zmuszany wbrew swojej zony? Chca robic spis? Prosze bardzo.
Ale niech spisuja tych, ktorzy chca brac w tym udzial, a nie wszystkich obowiazkowo.
Wiem. Taki spis nie byl by adekwatny do rzeczywistosci. Tylko jakos mnie to nie interesuje.
Nie chca miec nieadekweatnych, to niech nie robia wcale.
Nie wiem co ma panstwu dac ten spis, czego to panstwo jeszcze nie ma.
A wiesz, dlaczego mnie to wkurza? Bo kiedys bylem na tyle glupi, ze wpuscilem do domu jakiegos ankietera.
Ankieta miala zajac 10 minut a zajela dwie godziny, ale to nie wszystko. Pozniej chyba z rok czasu
prawie nie bylo tygodnia, zeby jakis kolejny ankieter mi nie wydzwanial do drzwi.
A wszyscy byli tak nachalni, ze w niektorych przypadkach musialem ich sil± wyrzucac za drzwi.
Dzwonil, ja otwieralem, i zanim zdazylem spytac, o co chodzi, juz siedzial w pokoju i wyciagal ankiety.
Drugi raz tego nie chce.

Data: 2011-04-04 14:16:17
Autor: szerszen
Narodowy spis powszechny

Użytkownik "Ajgor" <niepod@m.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:incblr$7b0$1@news.dialog.net.pl...

Nie chodzi o ochrone danych. Ja sie swoich danych ne wstydze. Chodzi o zasade, ze panstwo moze
Ci wlazic z butami do lozka nie pytajac Cie o zdanie. Dlaczego mam podawac cokolwiek, jesli sobie tego nie zycze?

bez przesady z tym włażeniem do łóżka, do łóżka to ci raczej k.k. się tryni

a co do zasady, państwo to nie tylko przywileje, to również obowi±zki i należy się z tym po prostu pogodzić

Data: 2011-04-04 14:24:59
Autor: Liwiusz
Narodowy spis powszechny
W dniu 2011-04-04 14:16, szerszen pisze:

a co do zasady, państwo to nie tylko przywileje, to również obowi±zki i
należy się z tym po prostu pogodzić

Bez względu na zakres tychże obowi±zków?

--
Liwiusz

Data: 2011-04-04 16:07:57
Autor: szerszen
Narodowy spis powszechny

Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:incdb2$1p6$1@news.onet.pl...

Bez względu na zakres tychże obowi±zków?

oczywi¶cie że nie, ale nie popadajmy w paranoje

Data: 2011-04-04 14:49:43
Autor: Maddy
Narodowy spis powszechny
W dniu 04-04-2011 14:16, szerszen pisze:

Użytkownik "Ajgor" <niepod@m.pl> napisał w wiadomości grup

[...]

a co do zasady, państwo to nie tylko przywileje, to również obowiązki i
należy się z tym po prostu pogodzić

"Obowiązek" to jest niemodne słowo. Staroświecki i takie jakieś protestanckie.
Podobnie "odpowiedzialność", szczególnie za własne czyny (w tym te głupie i nieprzemyślane).
Wyszło z mody.

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2011-04-05 10:02:20
Autor: Kamil
Narodowy spis powszechny
Dnia Mon, 04 Apr 2011 14:49:43 +0200, Maddy napisał(a):

"Obowi±zek" to jest niemodne słowo. Staro¶wiecki i takie jakie¶ protestanckie.

A jaki jest katolicki odpowiednik "obowi±zku"?  ;P

Data: 2011-04-05 10:29:01
Autor: Maddy
Narodowy spis powszechny
W dniu 05-04-2011 10:02, Kamil pisze:
Dnia Mon, 04 Apr 2011 14:49:43 +0200, Maddy napisał(a):

"Obowiązek" to jest niemodne słowo. Staroświecki i takie jakieś
protestanckie.

A jaki jest katolicki odpowiednik "obowiÄ…zku"?  ;P

Spytaj jakiegoĹ› katolika, to Ci powie.

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2011-04-05 11:12:01
Autor: Maseł
Narodowy spis powszechny
W dniu 2011-04-05 10:29, Maddy pisze:
[...]

Powołanie, wola boza, ...

Pozdro

Maseł

Data: 2011-04-04 17:52:39
Autor: niusy.pl
Narodowy spis powszechny

Użytkownik "szerszen" <szerszen@tlen.pl>

Bo mnie sie wydaje, ze moje dane to MOJA sprawa, i zadne panstwo bez MOJEJ zgody nie ma prawa ich spisywac, prawda?

a mi sie wydaje, że pier...lec na punkcie ochrony danych jest w polsce bardzo daleko posunięty

W Stanach też s± takie spisy ?

Data: 2011-04-04 11:26:23
Autor: witek
Narodowy spis powszechny
On 4/4/2011 10:52 AM, niusy.pl wrote:

W Stanach też s± takie spisy ?

tak. i tez s± obowi±zkowe.
usa to panstwo bardziej policyjne niz rosja ze swoim kgb.
..

Data: 2011-04-04 20:21:53
Autor: Maddy
Narodowy spis powszechny
W dniu 04-04-2011 17:52, niusy.pl pisze:

UĹĽytkownik "szerszen" <szerszen@tlen.pl>

Bo mnie sie wydaje, ze moje dane to MOJA sprawa, i zadne panstwo bez
MOJEJ zgody nie ma prawa ich spisywac, prawda?

a mi sie wydaje, ĹĽe pier...lec na punkcie ochrony danych jest w polsce
bardzo daleko posunięty

W Stanach teĹĽ sÄ… takie spisy ?

Aaaa... to juĹĽ wiemy gdzie jest "normalny kraj".

Owszem, sÄ…. I tam to dopiero maja inwigilacjÄ™.
http://www.census.gov/

A w Polsce pierwszy spis był 1789r, w niektórych krajach Europy wcześniej.
Nie zapominajmy też o najsłynniejszym ze wszystkich spisów, wrednie zniekształconym w Biblii (Rzymianie nie byli idiotami, żeby przepędzać w prowincjach ludność do miejsc urodzenia, skoro jednocześnie wydawali kupę kasy i w to w złocie, na to żeby _ograniczyć_ przemieszczanie się podbitych narodów).

Spisy były znane już w starożytnych Chinach, kiedy my w Europie jeszcze "na drzewach siedzieliśmy".

Ale rzesza nieuków będzie i tak wołać w komentarzach na onecie o "komunistycznym wynalazku".

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2011-04-04 13:33:19
Autor: witek
Narodowy spis powszechny
On 4/4/2011 1:21 PM, Maddy wrote:
Aaaa... to juĹĽ wiemy gdzie jest "normalny kraj".

najnormalniej to jest tam gdzie nas jeszcze nie było.

Data: 2011-04-04 20:43:50
Autor: Maddy
Narodowy spis powszechny
W dniu 04-04-2011 20:33, witek pisze:
On 4/4/2011 1:21 PM, Maddy wrote:
Aaaa... to juĹĽ wiemy gdzie jest "normalny kraj".

najnormalniej to jest tam gdzie nas jeszcze nie było.

A kolejka obok zawsze posuwa siÄ™ szybciej...

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2011-04-04 14:02:43
Autor: witek
Narodowy spis powszechny
On 4/4/2011 1:21 PM, Maddy wrote:
Aaaa... to juĹĽ wiemy gdzie jest "normalny kraj".

najnormalniej to jest tam gdzie nas jeszcze nie było.

A kolejka obok zawsze posuwa siÄ™ szybciej...

coś w ten deseń.
samochody na sÄ…siednim pasie zawsze jadÄ… szybciej.

Data: 2011-04-04 21:26:09
Autor: mvoicem
Narodowy spis powszechny
(04.04.2011 20:21), Maddy wrote:
[...]

Ciekaw jestem czy oni tam też przechowują pełną bazę (łącznie z
nazwiskiem i ichniejszym odpowiednika PESELu) czy tylko statystyka.

Bo spis wiadomo, potrzebny jest. Tylko po diabła spersonalizowany, zaś z
http://prawo.vagla.pl/node/9018 i zawartej tam odpowiedzi na jakÄ…Ĺ›
interpelację wynika że będą trzymali nie wyniki spisu, ale żywe, gołe
dane, nieodpersonalizowane. Przez 2 lata.

Oczywiście wg prezesa nie da się tych danych ukraść, ale pewnie tak samo
myślała US Army n/t danych które wyciekły jakiś czas temu.

p. m.

Data: 2011-04-04 16:12:09
Autor: witek
Narodowy spis powszechny
On 4/4/2011 2:26 PM, mvoicem wrote:

Ciekaw jestem czy oni tam też przechowują pełną bazę (łącznie z
nazwiskiem i ichniejszym odpowiednika PESELu) czy tylko statystyka.

w internecie znajdziesz równiez informacje na temat tego za ile ktos kupił domu, ile ma samochódów, czy w terminie zapłacił podatki, ile wypadkow spowodował, czy był skazany i duzo duzo wiecej.

Wystarczy ci imie, nazwisko i adres.
Ale to tez znajdziesz w internecie, wystarczy ci numer telefonu.

Data: 2011-04-19 09:31:08
Autor: Tapatik
Narodowy spis powszechny
Użytkownik witek napisał:
On 4/4/2011 2:26 PM, mvoicem wrote:

Ciekaw jestem czy oni tam też przechowują pełną bazę (łącznie z
nazwiskiem i ichniejszym odpowiednika PESELu) czy tylko statystyka.

w internecie znajdziesz rĂłwniez informacje na temat tego za ile ktos

Możesz rozwinąć jak to zrobić?
Chętnie bym siebie sprawdził :-)

--
Pozdrawiam,
   Tapatik

Data: 2011-04-04 21:42:23
Autor: spp
Narodowy spis powszechny
W dniu 2011-04-04 21:26, mvoicem pisze:

[...]

Hmm, całymi garściami czerpię dane ze spisów z początku wieku przeprowadzanych w Stanach. Wygląda na to, że dane zbierane przez nasz GUS są wyjątkowo skromne. ;)
Właściwie dostępne jest wszystko - stan rodzinny, majątkowy, wyznanie, czas wjazdu do stanów. W innych spisach cmentarz na którym leży zmarły obywatel, Urząd w którym nadano mu numer ichniejszego socjalu itp.
--
spp

Data: 2011-04-05 01:28:19
Autor: animka
Narodowy spis powszechny
W dniu 2011-04-04 21:42, spp pisze:
[...]

przeprowadzanych w Stanach. WyglÄ…da na to, ĹĽe dane zbierane przez nasz
GUS sÄ… wyjÄ…tkowo skromne. ;)
Właściwie dostępne jest wszystko - stan rodzinny, majątkowy, wyznanie,
czas wjazdu do stanów. W innych spisach cmentarz na którym leży zmarły
obywatel, UrzÄ…d w ktĂłrym nadano mu numer ichniejszego socjalu itp.

Ja swój spis już wysłałam. Dosłownie tylko pare pytań, szczególnie czy miejsce zamieszkania takie samo, jaka dzielnica zamieszkania i wsio! Myślałam, że to tylko wstęp a okazało się, że to całość. Zadzwonilam do GUS-u, żeby sie upewnić.
Tak, ĹĽe juĹĽ mi rachmistrz do drzwi nie zadzwoni i mam spokĂłj.
Żałuję, że się nie załapałam tym razem do pracy w tym spisie. Jak się "obudziłam" to już było za późno. A tak 3000 zł. bym sobie dorobiła.

Data: 2011-04-05 08:58:43
Autor: qwerty
Narodowy spis powszechny
UĹĽytkownik "animka"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:indk70$p9$1@node2.news.atman.pl...
[...]

Już widzę jak obsługujesz smartfon...

Data: 2011-04-05 09:54:49
Autor: animka
Narodowy spis powszechny
W dniu 2011-04-05 08:58, qwerty pisze:
[...]

Smartfon lepszy niż ręczne wypełnianie formularzy.
W poprzednim spisie pracowałam. Byłam nawet u Elzbiety Zapendowskiej :-)

--
animka

Data: 2011-04-05 08:04:36
Autor: witek
Narodowy spis powszechny
Użytkownik "animka" napisał w wiadomości grup
[...]

...ale drzwi były zamkniete.

Data: 2011-04-05 12:22:31
Autor: Ajgor
Narodowy spis powszechny
Użytkownik "animka" <animka@to.nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:indk70$p9$1node2.news.atman.pl...

A czy żona i m±ż musz± oddzielnie, czy jeden na całe gospodarstwo?

Data: 2011-04-05 12:43:26
Autor: Maddy
Narodowy spis powszechny
W dniu 05-04-2011 12:22, Ajgor pisze:
UĹĽytkownik "animka"<animka@to.nie.ja.wp.pl>  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci

A czy żona i mąż muszą oddzielnie, czy jeden na całe gospodarstwo?

Jeden.
Pod gospodarstwo "podpina" siÄ™ osoby.

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2011-04-05 12:44:23
Autor: Ajgor
Narodowy spis powszechny
Użytkownik "Maddy" napisał w wiadomo¶ci news:4d9af24f$0$2446$65785112news.neostrada.pl...

A czy żona i m±ż musz± oddzielnie, czy jeden na całe gospodarstwo?

Jeden.
Pod gospodarstwo "podpina" się osoby.

Rozumiem. Dzięki.

Data: 2011-04-05 14:51:51
Autor: Gotfryd Smolik news
Narodowy spis powszechny
On Mon, 4 Apr 2011, mvoicem wrote:

Oczywi¶cie wg prezesa nie da się tych danych ukra¶ć

  Ufaj±c pojęciu ratio legis należy więc przyj±ć, że
nie przewidziano kary na taki przypadek?
(bo skoro *nie da się*, to ustanowienie nie miałoby
sensu).
  Tak mnie naszło ;P

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-04-04 23:10:42
Autor: Ajgor
Narodowy spis powszechny
Użytkownik "Maddy" <maddy@esi.com.pl> napisał w wiadomo¶ci news:4d9a0c42$0$2491$65785112news.neostrada.pl...

Aaaa... to już wiemy gdzie jest "normalny kraj".

Jak to gdzie? Na ksiezycu. Nie ma komuny, kapitalizmu, wyzysku, nierownosci spolecznych itd...
Na razie...

Data: 2011-04-04 21:34:34
Autor: qwerty
Narodowy spis powszechny
Użytkownik "niusy.pl"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:incpgb$3ss$1@news.net.icm.edu.pl...
W Stanach też s± takie spisy ?

http://www.youtube.com/watch?v=K7vJaTrx3Bw
i wersja amerykańska:
http://www.youtube.com/watch?v=aYG3yDq0_CE

Data: 2011-04-04 23:13:47
Autor: Ajgor
Narodowy spis powszechny
Użytkownik "qwerty" napisał w wiadomo¶ci news:ind6g6$mj4$1inews.gazeta.pl...

http://www.youtube.com/watch?v=K7vJaTrx3Bw
i wersja amerykańska:
http://www.youtube.com/watch?v=aYG3yDq0_CE

 Obie wersje chyba po tej samej flaszce.

Data: 2011-04-04 12:26:10
Autor: Mark
Narodowy spis powszechny
Dnia Fri, 1 Apr 2011 21:07:34 +0200, Ajgor napisał(a):

Bo mnie sie wydaje, ze moje dane to MOJA sprawa, i zadne panstwo bez MOJEJ zgody nie ma prawa ich spisywac, prawda?

Prawda - WYDAJE ci sie.
Sorry, ale zupelnie nie ogarniasz swiata w ktorym zyjesz.

--
Mark

Data: 2011-04-05 18:09:35
Autor: leon
Narodowy spis powszechny
Dnia 01-04-2011 o 20:50:45 ksenka <ksenia.latos@gmail.com> napisał(a):

istnieje co¶ takiego jak tajemnica statystyczna

tu masz swoja tajemnice statystyczna
http://orka2.sejm.gov.pl/IZ6.nsf/main/4E5C7BE3

leon

Narodowy spis powszechny