Narodziny nowych Instruktorów

Data: 2010-04-15 00:59:32
Autor: Leszek N
Narodziny nowych Instruktorów
Witam!
Z przyjemnością zawiadamiam że w dniu 2010-04-14 "narodziło się" dwóch nowych instruktorów SDI: Bartosz Mlazga i Domini Sumowski. Przy "porodzie" asystowali Instruktor Trenerzy SDI: Paweł jacek Musiał i Leszek Nowak.
Kilka zdjęć z egzaminu mozna obejrzeć tutaj: http://www.leszeknowak.waw.pl/galeria.php

Data: 2010-04-15 06:53:18
Autor: kursnurkowy.pl
Narodziny nowych Instruktorów
Wielkie Gratulacje!!!
Radek

Data: 2010-04-15 07:31:48
Autor: zenzen
Narodziny nowych Instruktorów
Z przyjemnością zawiadamiam że w dniu 2010-04-14 "narodziło się" dwóch

ile wazy dziecie?

jk

Data: 2010-04-15 17:23:23
Autor: Leszek N
Narodziny nowych Instruktorów
ile wazy dziecie?
mam za słaby kręgosłup, nawet nie próbowałem podnosić :)

Data: 2010-04-15 09:08:55
Autor:
Leszek N <leszeknowaktdi@NOSPAM.gazeta.pl> napisał(a):
[...]

Jak sam widzisz nowy IT na rynku zintensyfikował Twoje działania, wychodzi to
na dobre, to po co pisałeś donos ?

pozdrawiam rc

Data: 2010-04-15 17:26:32
Autor: Leszek N
Narodziny nowych Instruktorów
Jak sam widzisz nowy IT na rynku zintensyfikował Twoje działania, wychodzi
na dobre, to po co pisałeś donos ?
Rysiu, jak zwykle nie masz kompletnie pojęcia o czym piszesz. Daruj sobie. Swoje fantazje zostaw dla siebie.

Data: 2010-04-15 14:31:06
Autor: Pszemol
"Leszek N" <leszeknowaktdi.SKASUJ@gazeta.pl> wrote in message news:hq7i87$4ae$1inews.gazeta.pl...
Rysiu, jak zwykle nie masz kompletnie pojęcia o czym piszesz.

:-)))

Trafne spostrzeżenie.

Data: 2010-04-15 19:00:57
Autor:
Leszek N <leszeknowaktdi.SKASUJ@gazeta.pl> napisał(a):
Rysiu, jak zwykle nie masz kompletnie pojęcia o czym piszesz. Daruj sobie. Swoje fantazje zostaw dla siebie.

Jak zwykle, próbujesz dyskredytacji. Pamiętasz walkę o jedynie słusznego dystrybutora.
Gratuluję metod, masz już tradycję.

pozdrawiam rc

Data: 2010-04-15 20:29:37
Autor: Leszek N
Narodziny nowych Instruktorów
Jak zwykle, próbujesz dyskredytacji.
Nie muszę próbować. Sam się podkładasz.

Podaj fakty jeśli wiesz lepiej ode mnie. Tylko pamiętaj, że wypowiadasz się na forum publicznym. Oszczerstw nie będę tolerował.

Pamiętasz walkę o jedynie słusznego dystrybutora.
Nie pamiętam, bo nigdy nie toczyłem jakiś walk o dystrybutorów.

Gratuluję metod, masz już tradycję.
Do siebie piszesz?

Data: 2010-04-16 07:54:30
Autor:
Narodziny nowych Instruktorów
Leszek N <leszeknowaktdi.SKASUJ@gazeta.pl> napisał(a):
> Jak zwykle, próbujesz dyskredytacji. Nie muszę próbować. Sam się podkładasz.

http://usenet.gazeta.pl/usenet/0,47943.html?group=pl.rec.nurkowanie&tid=1105915&pid=1105919&MID=%3Chn9cil%24ehi%241%40inews.gazeta.pl%3E
Tak za 200 zł, z dożywotnią gwarancją.
No cóż chyba nie, bo na mózg przedmówcy nie będzie gwarancji nawet na minutę, a nawet gdyby mi dopłacali to i tak bym nie wziął :D
RS. szkoda czasu na dyskusję z Tobą, żyj we własnym świecie.

Stosujesz dyskredytację bez żenady.

Podaj fakty jeśli wiesz lepiej ode mnie. Tylko pamiętaj, że wypowiadasz się na forum publicznym. Oszczerstw nie będę tolerował.

W mojej wypowiedzi jest dokładnie tyle samo prawdy co w tej:
[...]

Nie przeprosiłeś, z mojej strony składam oficjalne przeprosiny.
Moja wypowiedź jest tak samo prawdziwa jak ta Leszka Nowaka.

O Tobie piszę.

pozdrawiam rc

Data: 2010-04-16 13:42:43
Autor: Leszek N
Narodziny nowych Instruktorów
Nie przeprosiłeś, z mojej strony składam oficjalne przeprosiny.
W takim razie również przepraszam za swoją wypowiedź.

Data: 2010-04-17 11:39:31
Autor: info
instruktorzy...
zrobienie instruktora w sdi czy tdi nie stanowi żadego najmniejszego problemu. taki kursik jest wstanie zrobić srdnio wyszkolony nurek. moze miałem pecha ale poznałem i znam kilku instruktorów sdi. no cóż. powiem krótko, jeszcze duuuuuuzo sie muszą uczyć aby mogli przekazywać wiedzę. mariusz

Data: 2010-04-17 16:05:43
Autor: Oceanx.pl
instruktorzy...
Użytkownik <info@ida-octopus.pl> napisał w wiadomości news:3461.000019fb.4bc981d3newsgate.onet.pl...
zrobienie instruktora w sdi czy tdi nie stanowi żadego najmniejszego problemu.
w zasadzie to prawda, zatem zapytam:
gdzie, w jakim systemie, zrobienie instruktora stanowi problem i dlaczego?

taki kursik jest wstanie zrobić srdnio wyszkolony nurek.
zalezy co rozumie sie przez "srednio wyszkolonego nurka"

moze miałem pecha ale
poznałem i znam kilku instruktorów sdi. no cóż. powiem krótko, jeszcze
duuuuuuzo sie muszą uczyć aby mogli przekazywać wiedzę.
moze rzeczywiscie to pech...
IMHO dotyczy to srednio 30% - 70% wszystkich instruktorow
a w tej "zlej" statystyce na pewno SDI czy TDI nie jest liderem

pozdr
A.

Artur Pazzi
====================================
SDI & TDI  Instructor Trainer
ERDI CPR & CPROX Instructor Trainer
IANTD Instructor - CMAS Instructor
PADI & DSAT Staff Instructor
Oceanxplorers - http://www.oceanx.pl
====================================

Data: 2010-04-17 19:33:09
Autor: info
instruktorzy...
> [...]

IMHO dotyczy to srednio 30% - 70% wszystkich instruktorow
a w tej "zlej" statystyce na pewno SDI czy TDI nie jest liderem

widzisz! już kiedyś to przerabialiśmy na forum-lizus. część postów jakims cudem nie została umieszczona a na inne nie było odpowiedzi. fakt. macie rację że 70%
instruktorów ma za malą wiedzę aby być instruktorem, a jezlei ma wiedzę to ni epotrafi jej przekazać, w pewnym momencie dochodzi do sytuacji ze trzeba szkolic na ilośc ponieważ z czegoś tzreba życ. z doświadczenia wiem ze najlepsi instruktorzy to tacy którzy żyją z czegoś innego a szkolą dla zabawy (nie jest to reguła). czy rzeczywiście utrzymujecie wysoki poziom szkolenia? możliwe. ja tylko napisałem że znam kilku instruktorów z sdi którzy wg mnie ich wiedza teoretyczna oraz praktyczna zatrzymała się na średnim stopniu. ja bawię się w nurkowanie już 26rok a instruktorm jestem od 96 i uwierz mi dopiero po przeszkoleniu cos kole 200?? ludziów (trwało to jakieś 10-12lat i tylko ci którym to wydałem certfikaty) stwierdziłem że dorosłem do tego aby umjejetnie i skutecznie przekazywać swoja wiedzę oraz umjejetności. kiedyś aby zostać instruktorem trzeba było udowodnic że umie sie szkolic i ma się odpowiedznią wiedzę do tego. też nie był to idealny system, ponieważ trza było zaiwaniac dla innych instruktorów, a do tego jeszcez trzeba było mu płacić. ale plusem było to ze nie był to jeden instruktor tylko kilku i rzeczywiście trzeba było się wykazać duzymi umiejetnosciami i praktyką aby przystąpić do egzaminu instruktorskiego który trwał prawie 3tygodnie. z całym szacunkiem ale nikt mnie nie przekona że instruktor który nurkuje wszytkiego 6-7 lat i od 2ch jest instruktorem jest dobrym instruktorem który potrafi odpowednio przekazać wiedzę. przykładów mozna mnozyć ale poco? aby była pyskówka? rynek zweryfikuje takich instruktorów, skonczyły się czasy że ludzie przychodzili po dokumenty, teraz ludzie przychodzą po przyjemność jaka wynika z nurkowania, aby sie odstresować, i zakosztować tej namiastki adrenaliny. piszesz że mam wysyłać uwagi. ja dzwoniłem do sdi tzn do abys warszawa. nie pamietam z kim rozmawiałem było to jakieś 2może 3 lata temu. chciałem się zweryfikować. pan mi odpowiedział 500zł i 2 słownie dwa nurkowania na zakrzówku. chciałem się weryfikować aby nauczyc sie czegoś nowego. jakos mnie to nie przekonało. więc o jakie uwagi masz na myśłi?
pozdrawiam
mariusz

Data: 2010-04-17 19:57:44
Autor: SHARMDIVER.PL
instruktorzy...
On 2010-04-17 19:33, info@ida-octopus.pl wrote:
wiem ze najlepsi
instruktorzy to tacy którzy żyją z czegoś innego a szkolą dla zabawy
pozdrawiam
mariusz

Oczywiście tak samo jak najlepsi w zwalczaniu bezpłodności są ginekolodzy - amatorzy też oczywiście robiący to dla zabawy..

Jak co pewien czas donoszą gazety.. :-)

Idę poćwiczyć free ride slalom na roleczkach.

Z chęcią poczytam co ciekawego się pojawiło w temacie: im mniej szkoli i dla zabawy - tym lepszy...

Data: 2010-04-17 13:06:21
Autor: Pszemol
instruktorzy...
"SHARMDIVER.PL" <diveinstructor@usuntoop.pl> wrote in message news:hqcsp7$bi9$1news.onet.pl...
On 2010-04-17 19:33, info@ida-octopus.pl wrote:
wiem ze najlepsi
[...]

Nie liczy się ilość tylko jakość...
Jak szkoli się dla kasy to wtedy tendencja jest "dużo i po łebkach".
Jak szkoli się dla przyjemności, to wtedy można spędzić na to
szkolenie nielimitowaną ilość czasu, bo traktujesz to jak hobby.

Data: 2010-04-17 20:17:12
Autor: info
instruktorzy...

> [...]

Jak szkoli się dla przyjemności, to wtedy można spędzić na to
szkolenie nielimitowaną ilość czasu, bo traktujesz to jak hobby.

eee tam! szkoda mu tłumaczyć. najlepszy instruktor w sharm i tak wie lepjej.
jasiu jadę na wakacjach do sharm, szykuj panienki, może wpadniemy do ciebie na jednego.
mariusz

Data: 2010-04-17 22:43:42
Autor: SHARMDIVER.PL
instruktorzy...
On 2010-04-17 19:57, SHARMDIVER.PL wrote:
On 2010-04-17 19:33, info@ida-octopus.pl wrote:
wiem ze najlepsi
[...]

Już wróciłem.
Zgodnie z tym co zalecam innym sam ćwiczę - dziś dwie godziny.
A jak z Wami drogie tłuste brzuszki/pupcie nurkowo - instruktorskie a i "techniczne" czasami :-) ?

Data: 2010-04-18 00:19:40
Autor: Leszek N
instruktorzy...
[...]

Zaraz. Weryfikacja to nie nauka, tylko sprawdzenie co potrafisz. Gwarantuję Ci, że po dwóch nurkowaniach nie uzyskuje się Instruktora SDI :)

Co innego tzw. CrossOver. Tutaj przychodzi osoba, która teoretycznie powinna posiadać już określone umiejętności, ale pomimo tego nadal wymagamy weryfikacji tych umiejętności w wodzie. Do tego, żeby ocenić te umiejętności naprawdę nie trzeba dużej ilości nurkowań. Czasami już po kilku minutach widać, że dana osoba wymaga doszkolenia. Zdarzyło się mi już kilkukrotnie, że kandydat na instruktora nie spełniał wymagań na stopień Instruktora SDI czy TDI, a za kilka dni okazywało się, że "spełnił" wymagania na wyższy stopień instruktorski w innej organizacji. Nie uważam więc, że wymagania SDI są za niskie :)

Zarzucasz, ze Instruktorzy SDI nie są odpowiednio wyszkoleni. Mi zależy na jakości szkolenia SDI, więc proszę, żebyś podał konkretne zarzuty. Jeśli są faktycznie jakieś niedociągnięcia to postaramy się je jak najszybciej usunać. Będzie to możliwe jednak tylko wtedy, gdy będziemy znali konkretne fakty.

Data: 2010-04-18 13:29:15
Autor: info
instruktorzy...
> [...]

Zarzucasz, ze Instruktorzy SDI nie są odpowiednio wyszkoleni. Mi zależy na jakości szkolenia SDI, więc proszę, żebyś podał konkretne zarzuty. Jeśli są faktycznie jakieś niedociągnięcia to postaramy się je jak najszybciej usunać. Będzie to możliwe jednak tylko wtedy, gdy będziemy znali konkretne fakty.

no cóż mozna powiedzieć na ten post? ano nic, poza tym że wg mnie jest to Jeszcze jeden przykład JA WIEM NAJLEPJEJ I MOJA FEDERACJA JEST NAJLEPSZA BO MY MAMY NAJLEPSZYCH INSTRUKTORÓW itd. chyba mnie kolega źle zrozumiał. dla mnie naprawdę nie ma znaczenia czy instruktor jest z LOK czy z jakiejś chińskiej federacji nurkowej. obecnie nurkowanie rozchodzi się w tak róznych kierunkach że każdy może sobie znleźć cos dla siebie. ja również jestem instruktorem w wielu federacjach, mam tam kilka specjalizacji trenerskich ale jakie to ma znaczenie? wg mnie żadnego. możesz być mistrzem świata najlepszym nurkiem ktory potrafi pod wodą rozkręcić automat wymienć tłok, złozyć i co tam jeszcze ale jeżeli nie potrafisz swojej wiedzy przekazać kursantowi, jezlei nie potrafisz wbić mu do głowy pewnych zasad zachowania się pod wodą, obsługi sprzetu, nie potrafisz w odpowiedni spoób przekazać wiedzy teoretycznej niezbędnej, to jaki z ciebie instruktor. sam napisałeś że rynek weryfikuje. sam znalazłeś dobrego instruktora z ktorym się dogadujesz rozumiesz i wiesz że ma niezbędne kompetencje do szkolenia. i bardzo dobrze bo o to chodzi. instruktor który weźmie pieniądze (i to nie małe) za kurs od kursanta, a kursant po kursie sam stwierdzi że to nie był kurs tylko maniana to albo bedzie się domagała zwrotu kasy (nie możliwe do wykonania) albo drugi raz do niego nie wróci mało tego bedzie wszem i wobec mówił jaki z niego jest "super" instruktor. umjetnośc nawiązania pewnego rodzaju więzi pomiedzy kursantem a instruktorem jest rolą instruktora. nie jest to proste, i chodzi mi o to że instruktor który robi szkolenia zawodowo czyli miesięcznie robi iles tam kursów nigdy takiej więzi nie nawiąże. instruktor ktory robi to dla przyjemności, i nie jest to dla niego głównym źródłem utrzymania to czy on zrobi kilka nurkowań mnie czy więcej to nie ma dla niego znaczenia. zawodowiec wszystko przelicza na kasę.
Mariusz
ps. leszku z całym szacunkiem rozumiem że crosowanie nie trwa długo ale jeżeli idę i chcę szkolić się w innej federacji to nie po to aby pochwalić sie dodatkowym plastikiem bo mam ich wystarczająco dużó aby mieć się czym chwalić a chciałbym się czegoś naumieć. uważam że mam braki w wiedzy i w umjętnościach i cały czas to poprawiam. najczęściej na crosie koniczy się tak: a co ja cie tam będę uczył, nic nowego cie nie nauczę. nie zamierzam bawić w syf i wyciągać coś co wg mnie nie ma znaczenia. chcesz to na priv. na forum możemy pogadać gdzie zrobić fajnego nura.
m.

Data: 2010-04-18 16:41:12
Autor: Leszek N
instruktorzy...
[...]

Wcale nie uważam się za najlepszego na Świecie instruktora, ale to co robię to staram się robić najlepiej jak potrafię. Przede wszystkim stawiam na bezpieczeństwo. Jeżeli masz zarzuty do jakiegokolwiek Instruktora, to jak on ma się poprawić jeśli nie zwróci mu się uwagi? Jak będzie szkolił w nieodpowiedni sposób to może w końcu doprowadzić do wypadku. Dlatego tego proszę o przekazanie odpowiedniej informacji (oczywiście na priv, adresy już podawałem).
Co do cross to trwa krótko jeśli nie ma żadnych zastrzerzeń. Jeśli IT uzna, że należy uzupełnić braki to to robi.

Data: 2010-04-18 20:04:17
Autor:
instruktorzy...
[...]

Związkek wentylacji ze zużyciem tlenu.

pozdrawiam rc

Data: 2010-04-18 22:23:03
Autor: Leszek N
instruktorzy...
Związkek wentylacji ze zużyciem tlenu.

Tamta dyskusja dotyczyła związku wysiłku ze zużyciem tlenu, a nie wentylacji.
Możemy wrócić do tej dyskusji jak zrobisz następujacy test:
Nurkowanie na CCR powiedzmy na 10m na stole, Setpoint 1,3 at. 30 min leżenia i spokojnego oddychania i sprawdzenie na manometrze zużycia tlenu. Później 10 min intensywnego wysiłku (np.usiłowanie przepchnięcia stołu) i sprawdzenie zużycia tlenu.
Czekam na wyniki.

Data: 2010-04-19 05:20:17
Autor:
instruktorzy...
Leszek N <leszeknowaktdi@NOSPAM.gazeta.pl> napisał(a):
> Związkek wentylacji ze zużyciem tlenu.

Tamta dyskusja dotyczyła związku wysiłku ze zużyciem tlenu, a nie wentylacji.

To ta wyższa forma ogólności. Można to wyprowadzić jak dołoży się kilka kroków
do dyskusji którą masz na osobistej stronie.

[...]

W dyskusji podałem załącznik http://www.teknosofen.com/dcsc_tech.htm
W nim jest Figure 2 powiedz jaki typ mięśni posiadamy, czy typ sprintera czy
maratończyka. Jaki typ stołu masz na myśli. Wysiłki statyczne też powodują
zwiększenie perfuzji. Wyniki odczytujesz z wykresu, ma on dobre przetestowanie
doświadczalne, opisuje wentylację i zużycie tlenu.

pozdrawiam rc

Data: 2010-04-19 07:48:53
Autor:
instruktorzy...
  <demolant@NOSPAM.gazeta.pl> napisał(a):
> [...]

> 30 min leżenia > i spokojnego oddychania i sprawdzenie na manometrze zużycia tlenu. Później > 10 min intensywnego wysiłku (np.usiłowanie przepchnięcia stołu) i > sprawdzenie zużycia tlenu.

Leżenie spowoduje spadek ciśnienia o 6at w 2l butli tlenowej.
Wysiłek intensywny zmniejszy ciśnienie o 9at w tej samej butli.

Ze swej strony zaproponuję odpowiedz na proste pytanie.
Jaka powinna być pojemność wewnętrznego miecha, w stosunku do całej objętości
miecha w tym rozwiązaniu. Dla ppO2 0,7-1,6 w zakresie powierzchnia-100m.
http://www.shark.net.pl/forum/download/file.php?id=47
http://www.shark.net.pl/forum/viewtopic.php?f=13&t=12
Masz prawo nie umieć podać rozwiązania, tym zajmuje się mało osób na Świecie.

pozdrawiam rc

Data: 2010-04-18 07:01:16
Autor: jacekplacek
instruktorzy...
info@ida-octopus.pl napisał(a):
[...]

I rynek weryfikuje. Przykładów można mnożyć. Sam zaczynałem w CMAS a przeszedłem do IANTD bo chciałem się czegoś nauczyć - i sporo znajomych tak uczyniło. Nie tylko do IANTD, do GUE, TDI, NAUI - po prostu CMAS czy LOK nie mieli nic do zaoferowania, poza pyskówkami, indoktrynacją i skostniałym podejściem. Pominę tu perełki typu: nie umiejętność zatrzymania na założonej głębokości, nagminne nie wykonywanie procedur kontrolnych itp. Takie coś pewnie trafia się nie w wielu organizacjach. Skupiłem się na organizacji niszowej, słynącej z drogich kursów, bezpieczeństwa, skupiania się na wygórowanych wymaganiach tak sprzętowych(ceny) jak i umiejętnościach szeregowego nurka... Czyli chodzi o GUE. Organizacja ta skupia coś około 70 instruktorów na całym świecie a klienci płacą im np. za przelot Australia-
Europa-Australia, pokrywają koszty pobytu i starają się ugościć jak najlepiej. Opłata kursowa bywa tu kosztem marginalnym a jest to kilka tysięcy zł/kurs. Cóż..., LOK, CMAS i wielu innych instruktorów może sobie pomarzyć o takim wzięciu. A żeby nie być gołosłownym, wystarczy wejść na stronę gue.com-
lista instruktorów, spróbować się umówić i zanotować najbliższe wolne
terminy: życzę powodzenia :) Być może są instruktorzy-filantropi, ale jak w każdym zawodzie, większość chce zarabiać i to zarabiać dobrze... GUE dba o to i będąc w gronie jej instruktorów, ma się pewność bycia wśród najlepszych
(mimo, że w wielu organizacjach bywają lepsi). No to może zaciekawi się "kolega" infoida-octopus jakie to wielkie wymogi trzeba spełnić? Poniżej cytat Standardy GUE ver. 5.0:
"3.9 Recreational Diving Instructor Courses 3.9.1 GUE Fundamentals 3.9.1.2 ITC Prerequisites 1. Must comply with GUE instructor candidate general prerequisites as outlined in sections 3.6.2 and 3.6.8 2. Must have passed GUE Fundamentals and either GUE Tech 1 or Cave 1 3. Must have proof of at least 200 dives, with at least fifty dives in a GUE single tank/cylinder configuration. At least twenty-five dives must have been in a double tank/
cylinder configuration and at least ten with a stage cylinder. 3.9.2 Technical Diver Instructor Course 3.9.2.2 Prerequisites 1. Must comply with GUE instructor candidate general prerequisites as outlined in sections 3.6.2 and 3.6.8 2. Must have proof of at least 300 dives with fifty dives in doubles. Training dives are not included. 3. Must have passed GUE Fundamentals, GUE Tech 2, and GUE Cave 1 3.9.3 Progress from Tech 1 Instructor to Tech 2 Instructor 3.9.3.1 Prerequisites In addition to the general requirements specified in section 3.6.8, prospective GUE Tech 2 instructors must also fulfill the following prerequisites before they are eligible to become qualified GUE Tech 2 instructors: 1. Must meet GUE instructor candidate general prerequisites as outlined in sections 3.6.2. 2. Must have proof of at least 400 dives with 100 dives in doubles. Training dives are not included. 3. Must have passed GUE Fundamentals, GUE Cave 1, and GUE Tech 2. 4. Must meet all upgrade requirements outlined in section 3.6.8."
Myślę, że obserwacje i wnioski kolegi infoida-octopus, zaprezentowane w tym wątku, są nie tylko błędne, przepełnione zarozumialstwem i zacietrzewieniem ale przeczą też podstawowej etyce zawodowej.

Data: 2010-04-18 10:47:48
Autor:
instruktorzy...
 jacekplacek <jacekiala@NOSPAM.gazeta.pl> napisał(a):
Sam zaczynałem w CMAS a przeszedłem do IANTD bo chciałem się czegoś nauczyć - i sporo znajomych tak uczyniło.

Wiesz jak się Czesi denerwują jak się pyta o jednego IT i jego 40h na handsecie ?

[...]

"Ja pierdolę ale Himalaje technologiczno-techniczne."
Czy naprawdę jest tu jakaś trudność ?

pozdrawiam rc

Data: 2010-04-18 23:01:55
Autor: jacekplacek
instruktorzy...
  <demolant@NOSPAM.gazeta.pl> napisał(a):
 jacekplacek <jacekiala@NOSPAM.gazeta.pl> napisał(a): > 3. Must have proof of at least 200 dives, with at least fifty dives in a
> [...]
> cylinder configuration > and at least ten with a stage cylinder. "Ja pierdolę ale Himalaje technologiczno-techniczne."

Znowu nic nie zrozumiałeś :(

Data: 2010-04-19 05:23:28
Autor:
  <demolant@NOSPAM.gazeta.pl> napisał(a): >  jacekplacek <jacekiala@NOSPAM.gazeta.pl> napisał(a): > > > 3. Must have proof of at least 200 dives, with at least fifty dives in a GUE > > single tank/cylinder > > configuration. At least twenty-five dives must have been in a double tank/
> Czy naprawdę jest tu jakaś trudność ?
> Znowu nic nie zrozumiałeś :(

To przetłumacz nam łaskawco ten tekst na język polski.

pozdrawiam rc

Data: 2010-04-17 19:34:38
Autor: info
instruktorzy...
aha zapomniałem się podpisać
mariusz wydro
tylko instruktor płetwonurkowania

Data: 2010-04-17 17:06:30
Autor: Leszek N
instruktorzy...

Data: 2010-04-18 06:27:59
Autor: jacekplacek
instruktorzy...
[...]

Nie wiedzieć  czemu, z kilometra lokokmasem ta wypowidź śmierdz... Może panowie zajmą się własnym podwórkiem, bo jest co zamiatać...

Data: 2010-04-18 13:17:57
Autor: info
instruktorzy...
mam i to duży sentyment do lok, ale znam instruktorów padi, którzy są świetnymi instruktorami, znam instruktorów z ssi, cmas i uwierz nie ma znaczenia federacja. a znam też z loku i się zastanawiam w jaki sposób oni dostali uprawnienia. znam też takich z cmas, i tak myślę że albo po znajomości albo sam nie wiem. są będę szkolą i nic na to nie poradzisz. i albo sie naumią albo przestaną szkolic bo nie będą mieli kogo szkolic.
m.

--

Narodziny nowych Instruktorów