Narty backcountry- technika zjadu

Data: 2009-10-22 22:37:51
Autor: piter bolszoj
Narty backcountry- technika zjadu
Witam,

Przymierzam się do kupna nowych biegówek (do tej pory jeździłem na
śladówkach, ale mają już wiele lat i się po prostu rozlatują). Ze względu na
swoje preferencje (jazda w terenie, góry typu Bieszczady) jestem zdecydowany
na narty typu backcountry.

Mam więc pytanie do użytkowników tego rodzaju sprzętu (mam nadzieję, że są
tu i tacy)- jakie techniki skrętu w zjeździe są możliwe? Na śladówkach w
zależności od kąta nachylenia i podłoża stosowałem pług albo jazdę
"przekładanką". Czy na nartach taliowanych typu backcountry można stosować
technikę telemarkową? Czy stosunkowo mięki but i wiązania typu NNN dają
możliwość panowania nad nartą przy zjeździe?

Proszę o uwagi

pozdr.

p.

Data: 2009-10-22 20:50:55
Autor: Smok Eustachy
Narty backcountry- technika zjadu
Dnia Thu, 22 Oct 2009 22:37:51 +0200, piter bolszoj napisał(a):
/.../
Witam,
[...]

Coś tam dają, ale ja stosowałem technikę walnij się na zad zanim się rozpędzisz. --
http://pclinuxos.org.pl/

Data: 2009-10-22 23:50:02
Autor: Titus Atomicus
Narty backcountry- technika zjadu
In article <4ae0c2a3$1@news.home.net.pl>,
 "piter bolszoj" <piterbolszoj_nospam@neostrada.pl> wrote:

[...]

To chcesz w koncu biegowki czy sladowki?

Mozna.
www.youtube.com/watch?v=kgwiBfYjwOc

Przydatne linki:
www.telemark.pl
www.biegowki.pl

TA

Data: 2009-10-23 01:33:46
Autor: piter bolszoj
Narty backcountry- technika zjadu

Użytkownik <Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world> napisał w wiadomości news:Titus_Atomicus-9DD2C6.23500222102009news.onet.pl...

O! Widzę, że tu "sami swoi" ;)

Mozna.
www.youtube.com/watch?v=kgwiBfYjwOc

Co było do udowodnienia.
A próbowałeś w głębszym śniegu? Nie zapadają się wtedy?

pozdr.

p.

Data: 2009-10-23 08:59:25
Autor: Paweł Suwiński
Narty backcountry- technika zjazdu
Dnia pią, 23 paź 2009 tako rzecze piter bolszoj:

Mozna.
www.youtube.com/watch?v=kgwiBfYjwOc

Co było do udowodnienia.

Ta, ale  T.A. jest  jednym z  niewielu, który  to opanował  na nartach
typowo BC :).

A próbowałeś w głębszym śniegu? Nie zapadają się wtedy?

Jeżeli  procentowo dużo  miałoby być  tych "Bieszczad"  w terenach  na
jakich  będziesz używał  tych nart  to  mimo wszystko  radził bym  się
zainteresować jakimś lekkim sprzętem telemarkowym opartym o najlżejsze
z  plastikowych butów  np. Scarpa  T-4 albo  Garmount Excursion  [1] i
odpowiednim do tego wiązaniu najlepiej od razu z kablem.

Jak obserwuję na forach  ścieżki ludzi szukających pewniejszego zjazdu
w  terenie lekko  górzystym to  tak  kroczą przez  śladówki/BC, BC  ze
skórzanymi  butami tele  (tu  ja  jestem :)  i  ostatecznie kończą  na
nartach BC/tele z plastikowym butem tele i wiązaniami z kablem.

[1] http://telemark.pl/menu_sprzet.shtml

Paweł Suwiński

Data: 2009-10-23 23:39:29
Autor: piter bolszoj

Użytkownik "Paweł Suwiński" <dracono@wp.pl> napisał w wiadomości news:slrn.pl.he2l2c.1ad.draconogod.gdynia.mm.pl...

[...]

Tak na zdrowy rozum to wydaje mi się, że w kontekście zjazdów kluczowe wydają się właśnie sztywne buty a narty mogą być nawet węższe. Mam rację?

pozdr.

p.

Data: 2009-10-23 23:48:06
Autor: J_K_K

Użytkownik "piter bolszoj" <piterbolszoj_nospam@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:4ae22294$1news.home.net.pl...

Tak na zdrowy rozum to wydaje mi się, że w kontekście zjazdów kluczowe wydają się właśnie sztywne buty a narty mogą być nawet węższe. Mam rację?

Buty jak buty, ale IMHO głównie wiązanie trzymające w taki czy inny sposób
tył buta.

Pzdr

JKK

Data: 2009-10-24 13:40:31
Autor: Titus Atomicus
Narty backcountry- technika zjazdu
In article <hbt8a8$ge8$1@news.wp.pl>,
 "J_K_K" <J_K_Kwytnijto@itotezpoczta.fm> wrote:

> [...]
Buty jak buty, ale IMHO głównie wiązanie trzymające w taki czy inny sposób
Jak to: tyl buta?
Przeciez chodzi o jazde z wolna pieta...
TA

Data: 2009-10-24 21:54:47
Autor: J_K_K

Użytkownik <Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world> napisał w wiadomości news:Titus_Atomicus-4250A9.13403124102009news.onet.pl...
[...]

Nie o kandaharopodobne tu chodzi ?

Pzdr

JKK

Data: 2009-10-24 23:28:31
Autor: Titus Atomicus
Narty backcountry- technika zjazdu
In article <hbvm1o$3tk$1@news.wp.pl>,

> Jak to: tyl buta?
> Przeciez chodzi o jazde z wolna pieta...

"i  ostatecznie kończą  na
 nartach BC/tele z plastikowym butem tele i wiązaniami z kablem"

Nie o kandaharopodobne tu chodzi ?

Nie.
Tzn. na pierwszy rzut oka przypominaja kandaharowe. Ale kabel w tele nie sluzy do przytrzymywania piety (nie ma zaczepow na sciankach narty).
Wiecej na www.telemark.pl

TA

Data: 2009-10-24 09:03:32
Autor: Paweł Suwiński
[...]

Częściowo  tak, natomiast  każdy element  ma swoje  znaczenie :).  Jak
będzie dobry but, ale słabe wiązanie to też nie za wiele się nadziała.
Czyli but i dobre wiązanie to podstawa. Potem mając już to, ale niebyt
dobrze dobraną nartę też będzie  słabo. Sam parametr szerokości nart w
oderwaniu od innych rzeczy odpowiada za nośność w głębszym śniegu (czy
się  zapada  czy  nie  przy  danej  masie  narciarza).  Jednak  ważnym
elementem  związanym  z  szerokością,  a wpływającym  na  skręty  jest
kształt  - taliowanie.  Ale  praktycznie każde  narty śladowe/BC  mają
talię.

Paweł Suwiński

Data: 2009-10-24 13:44:32
Autor: Titus Atomicus
Narty backcountry- technika zjazdu
In article <4ae22294$1@news.home.net.pl>,
> [...]

Tak na zdrowy rozum to wydaje mi się, że w kontekście zjazdów kluczowe wydają się właśnie sztywne buty a narty mogą być nawet węższe. Mam rację?

Mhm. Tez uwazam, ze buty.
Z tym, ze ja do takiej 'jazdy' uzywam nart o profilu 60-50-55. Nie wiem, czy czy na wezszych, czyli typowych biegowkach byloby to mozliwe. Zwlaszcza ze te wezsze maja z reguly odwrotne taliowanie.

TA

Data: 2009-10-23 14:30:15
Autor: Titus Atomicus
Narty backcountry- technika zjadu
In article <4ae0ebe0$1@news.home.net.pl>,
> [...]

> www.youtube.com/watch?v=kgwiBfYjwOc

Co było do udowodnienia.
A próbowałeś w głębszym śniegu? Nie zapadają się wtedy?

Jak swiezy to jest nawet fajnie. Jak ciezki, to znacznie gorzej :-(
Ale na Mazowszu ciezko o gleboki snieg. A poza Mazowszem w zasadzie nie jezdzilem.

TA

Narty backcountry- technika zjadu