Naruszenie prawa bankowego (?)

Data: 2012-04-08 13:36:43
Autor: witek
Naruszenie prawa bankowego (?)
  wyzerowany wrote:
Na moim ostatnim wyciągu z PKO BP widnieje pozycja "przelew
wychodzący", a poniżej "realizacja zajęcia egzekucyjnego [...]" ze
wskazaniem na wydział zajęć egzekucyjnych w Sosnowcu. Po tej
operacji zostało mi na koncie 0,00 zł.

Tytułu zajęcia jeszcze nie znam, mam awizo pocztowe z tą samą
datą, tam zapewne rzecz jest wyjaśniona. Na razie poczta świętuje.

W tej chwili w gotówce mam ok 100 zł, nieopłacone mieszkanie, prąd
itp. Za kilka dni wprawdzie powinny przyjść pieniądze za zlecenie,
ale trafią na to samo konto i pewnie też zostaną zajęte. Muszę
więc przeciwdziałać, i to szybko.

Z poguglania wynika, że to sprawa, jakich wiele. Banki robią coś,
czego im nie wolno. Za art. 56 ust. 1 prawa bankowego: "środki
pieniężne na rachunkach oszczędnościowych jednej osoby, [...]
wolne są od zajęcia na podstawie sądowego lub administracyjnego
tytułu wykonawczego do wysokości trzykrotnego przeciętnego
miesięcznego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw [...]".

Pytania mam w zasadzie dwa:

- czy przepis powyżej jest aktualny?
- jak w tej sytuacji działać?

siakiejs firmy nie prowadzisz pod tym kontem?

Data: 2012-04-08 18:54:06
Autor:
witek <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał(a):
> [...]
>
> - czy przepis powyżej jest aktualny?
> - jak w tej sytuacji działać?

siakiejs firmy nie prowadzisz pod tym kontem?

Żadnej firmy, na bogatego nie trafiło. Jestem pracownikiem na zleceniu.
To konto, to zwykły ROR.

--

Naruszenie prawa bankowego (?)