Narzędzia rowerowe Bitul

Data: 2014-01-10 09:48:40
Autor: AZ
Narzędzia rowerowe Bitul
On 2014-01-10, bans <goc@o2.pl> wrote:
Takie coś znalazłem:

http://www.bitul.pl/

Dobrze wiedziec, wkoncu normalne ceny.

Tania alternatywa dla narzędzi znanych producentów - nareszcie przymiar do łańcucha kosztuje tyle ile trzeba, a nie absurdalne 100zł...

Tylko ciekawe jak z jego dokladnoscia w porownaniu do Rohloffa bo akurat
precyzja wykonania tego narzedzia to 90% sukcesu :-)

--
Artur

Data: 2014-01-10 10:59:26
Autor: bans
Narzędzia rowerowe Bitul
W dniu 2014-01-10 10:48, AZ pisze:

Tylko ciekawe jak z jego dokladnoscia w porownaniu do Rohloffa bo akurat
precyzja wykonania tego narzedzia to 90% sukcesu :-)

Jak do mnie dotrze i wymy¶lę jak to sprawdzić, to napiszę ;)

--
bans

Data: 2014-01-10 10:02:34
Autor: AZ
Narzędzia rowerowe Bitul
On 2014-01-10, bans <goc@o2.pl> wrote:
Tylko ciekawe jak z jego dokladnoscia w porownaniu do Rohloffa bo akurat
precyzja wykonania tego narzedzia to 90% sukcesu :-)

Jak do mnie dotrze i wymyślę jak to sprawdzić, to napiszę ;)

Chyba suwmiarka? Jakby co to znajomy ma Rohloffa to moge ew go zmierzyc :-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-01-10 11:57:28
Autor: JDX
Narzędzia rowerowe Bitul
On 2014-01-10 11:02, AZ wrote:
[...]
Chyba suwmiarka? Jakby co to znajomy ma Rohloffa to moge ew go zmierzyc :-)
A czy przypadkiem nie jest tak, że wszystkie tego typu narzędzia,
wliczajÄ…c Rohloffa Caliber, sÄ… do bani "by design" poniewaĹĽ na wynik ich
wskazań wpływa luz rolek łańcucha. AFAIR Sheldon Brown o tym pisał.
Pisał też, że jedyne słuszne dedykowane narzędzie do takich rzeczy to
Shimano TL-CN-cośtam. Innymi słowy, Rohloff to też badziew, tylko pewnie
dokładniej wykonany od chińskiego badziewia. :-D

Data: 2014-01-10 11:03:48
Autor: AZ
Narzędzia rowerowe Bitul
On 2014-01-10, JDX <jdx@onet.pl> wrote:
[...]

W sumie jakby sie zastanowic jest w tym troche racji. Przymiar rozsuwa
skrajne rolki w odwrotnych kierunkach i ten wymiar jest brany pod uwage.
W sumie nie ma w tym nic zlego bo przeciez to mozna policzyc przyjmujac,
ze rolki zuzywaja sie rownomiernie a dla pewnosci zmierzyc lancuch w kilku
miejscach.

--
Artur

Data: 2014-01-10 13:19:45
Autor: cytawa
Narzędzia rowerowe Bitul
AZ pisze:

[...]

W sumie jak sie zastanowic, to nie ma wiekszego znaczenia. Tu nie chodzi o pomiar bezwzgledny tylko wzgledny. Wiadomo jaki wynik daje nowy lancuch ( z nowymi rolkami) i wiadomo (doswiadczalnie) jaki wynik daje lancuch zuzyty. Oczywiscie rozsuniecie z rolkami bedzie nieco wieksze niz na samych pinach ale ten efekt przyrzad powinien wziac pod uwage.

Ja nie widze potrzeby kupowania specjalnego przyrzadu. Uniwersalna suwmiarka tak samo dobrze, albo i lepiej, mierzy a przyda sie do wielu innych pomiarow. Wystarczy sobie zapamietac albo zapisac wyniki, przy ktorych lancuch nalezy zmienic.

Jan Cytawa

Data: 2014-01-10 14:17:48
Autor: JDX
Narzędzia rowerowe Bitul
On 2014-01-10 13:19, cytawa wrote:
[...]
Oczywiscie rozsuniecie z rolkami bedzie nieco wieksze niz na samych
pinach ale ten efekt przyrzad powinien wziac pod uwage.
Ale jak przyrząd ma to uwzględniać skoro wielkość tego luzu jest zmienna?

Ja nie widze potrzeby kupowania specjalnego przyrzadu. Uniwersalna suwmiarka tak samo dobrze, albo i lepiej, mierzy a przyda sie do
wielu innych pomiarow.
No nie wiem... Diabeł tkwi w szczegółach. Bo wątpię, aby "suwmiarka" z
Allegro za 15zł była cokolwiek warta. :-D

Data: 2014-01-10 05:44:41
Autor: WS
Narzędzia rowerowe Bitul
W dniu pi±tek, 10 stycznia 2014 14:17:48 UTC+1 użytkownik JDX napisał:

> Oczywiscie rozsuniecie z rolkami bedzie nieco wieksze niz na samych

> pinach ale ten efekt przyrzad powinien wziac pod uwage.

Ale jak przyrz±d ma to uwzględniać skoro wielko¶ć tego luzu jest zmienna?

A jakim celu mialby mierzyc odstepy miedzy pinami a nie rolkami? Zebatki dotykaja rolek a nie pinow i chyba ten odstep jest bardziej istotny? ;)

WS

Data: 2014-01-10 13:32:31
Autor: Krzyś Cierpiętnik
Narzędzia rowerowe Bitul
On 2014-01-10 11:02, AZ wrote:

[...]

[...]

Otóż to!

<http://pardo.net/bike/pic/fail-004/000.html#commercial-wear-measuring-tools>

Suwmiarka i tak wystarcza.

--
Śmierć Google Groups, śmierć bramkom www-news.

Data: 2014-01-10 14:00:42
Autor: bans
Narzędzia rowerowe Bitul
W dniu 2014-01-10 13:32, Krzy¶ Cierpiętnik pisze:

Suwmiarka i tak wystarcza.

Zgadzam, się, jednakże za tę cenę postanowiłem poeksperymentować. Jak się nie sprawdzi, to będę miał przynajmniej wypasion± "trzeci± rękę" do łańcucha zamiast obecnej - wygiętej szprychy ;)

--
bans

Narzędzia rowerowe Bitul