Narzędzie do piast Chris King

Data: 2010-09-23 06:31:10
Autor: ArteQ
Narzędzie do piast Chris King
Ostatnio z nudów rozebrałem sobie tyln± piastę Chris Kinga, okazało
się że była już nieĽle zasyfiona (ale przebieg >20kkm bez dotykania).
Przeczy¶ciłem tyle ile się dało, ale pomy¶lałem że fajnie by było
którego¶ pięknego dnia rozłożyć j± kompletnie. Tutaj jest jednak mały
problem, bo żeby wyci±gn±ć łożysko, które blokuje doj¶cie do ¶rodka
potrzebne jest specjalne narzędzie...

Miło¶ciwy ChrisKing oferuje takie super-hiper narzędzie w przystępnej
cenie 160$ ( http://chrisking.com/tools/tls_hubs ). W innych sklepach,
typu CRC jest jeszcze "przystępniej". Raczej na zakup się nie
zdecyduję ;-)

No i pytanie: może kto¶ ma jaki¶ patent czym można to narzędzie
zast±pić i wyj±ć łożysko. Pomysły typu ¶rubokręt & młotek odpadaj± :-)

--
ArteQ

Data: 2010-09-26 12:55:45
Autor: Kacper Perschke
Dnia 23.09.2010 ArteQ <arteeeeq@gmail.com> napisało:
[...] ale przebieg >20kkm bez dotykania.

W ciągu mniej niż 12 miesięcy?

Przeczyściłem tyle ile się dało, ale pomyślałem że fajnie by było
któregoś pięknego dnia rozłożyć ją kompletnie.

Manual czytałeś?

Tutaj jest jednak mały problem, bo żeby wyciągnąć łożysko, które blokuje
dojście do środka potrzebne jest specjalne narzędzie...
Miłościwy ChrisKing oferuje takie super-hiper narzędzie w przystępnej
cenie 160$ ( http://chrisking.com/tools/tls_hubs ). W innych sklepach,
typu CRC jest jeszcze "przystępniej". Raczej na zakup się nie
zdecydujÄ™ ;-)

Aspire ma w tej samej cenie. Właśnie kupiłem piasty classic CK i uważam,
że jeśli wydałeś forsę na piasty, to trzeba się było liczyć z wydatkiem na
narzędzie.

No i pytanie: może ktoś ma jakiś patent czym można to narzędzie
zastąpić i wyjąć łożysko. Pomysły typu śrubokręt & młotek odpadają :-)

W Warszawie na Bernardyńskiej jest gościo oferujący (chyba prywatnie) usługi
wspomnianym narzędziem.

KAcper
--
Mail => www.rot13.com

Data: 2010-09-27 10:11:42
Autor: ArteQ
Narzędzie do piast Chris King
> [...] ale przebieg >20kkm bez dotykania.

W ci±gu mniej niż 12 miesięcy?

Nie, sporo więcej ma.

> Przeczy¶ciłem tyle ile się dało, ale pomy¶lałem że fajnie by było
> którego¶ pięknego dnia rozłożyć j± kompletnie.

Manual czytałe¶?

Czytałem, ale od samego czytania klucz się nie zmaterializował :-)

Aspire ma w tej samej cenie. Wła¶nie kupiłem piasty classic CK i uważam,
że je¶li wydałe¶ forsę na piasty, to trzeba się było liczyć z wydatkiem na
narzędzie.

Nie przepadam za takim podej¶ciem. Tak samo jak idiotyczne wydaj± mi
się zalecenia producentów n/t konserwacji np amortyzatorów: wymiana
oleju i rozebranie widelca po każdych 50h jazdy :-) Więc stwierdzenie,
że kupiłe¶ np Rebę to teraz lataj z ni± do serwisu raz w miesi±cu mnie
nie przekonuje. Z ChK jest IMO podobnie: cena tego prostego w gruncie
rzeczy kluczyka jest zaporowa i chyba niczym nieuzasadniona. Dlatego
szukam raczej sposobów jak można go zast±pić.

W Warszawie na Bernardyńskiej jest go¶cio oferuj±cy (chyba prywatnie) usługi
wspomnianym narzędziem.

Tak, widziałem jego ogłoszenia na allegro ale chciałem się sam
pobawić. Pia¶cie nic nie dolega i spokojnie pokręci się dalej bez
dodatkowego serwisu, bo tyle co przeczy¶ciłem jej wystarczy. Natomiast
zdaje sobie sprawę, że jakbym powyci±gał te łożyska to mógłbym
wyczy¶cić i przesmarować j± dokładniej.

--
ArteQ

Data: 2010-09-28 09:32:46
Autor: Kacper Perschke
Dnia 27.09.2010 ArteQ <arteeeeq@gmail.com> napisał:
> [...] ale przebieg >20kkm bez dotykania.
W ciągu mniej niż 12 miesięcy?
Nie, sporo więcej ma.
[...]
Manual czytałeś?
Czytałem, [...]

Czyli kupił piasty za circa 1900 zł i ma w dupie zalecenia producenta dotyczące
konserwacji.  Nic tylko przetĹ‚umaczyć ten wÄ…tek na angielski i podesĹ‚ać do CK na
wypadek gdyby miał do nich roszczenia gwarancyjne. KAcper
--
Mail => www.rot13.com

Data: 2010-09-29 11:02:53
Autor: t56
On 23 Wrz, 15:31, ArteQ <artee...@gmail.com> wrote:
[...]

My¶lę że gwintowany pręt z podkładkami i nakrętkami problem by
rozwi±zał

ANd

Narzędzie do piast Chris King