Nasadka o ¶wiec zap³onowych

Data: 2017-08-04 18:16:01
Autor: Pszemol
Nasadka o ¶wiec zap³onowych
Wydawa³o mi siê, ¿e producenci osi±gnêli jaki¶ konsensus w kwestii
rozmiarów ¶wiec zap³onowych i wystarczy jeden rozmiar nasadki aby odkrêciæ
dowoln± ¶wiecê w aucie, motocyklu, kosiarce...

Myli³em siê widocznie, bo Stanley w USA sprzedaje zestaw trzech nasadek o
rozmiarach calowych: 5/8-in, 3/4-in, 13/16-in.

http://www.stanleytools.com/products/automotive-tools/other-tools/ratchets/3-pc-spark-plug-socket-set/85-721

Kto¶ siê orientuje jaki jest najpopularniejszy standard i do czego siê
nadaj± pozosta³e dwie? I nie mówcie mi, ¿e europejskie auta bêd± mieæ jeszcze inny, metryczny
rozmiar, bo siê pop³aczê ze ¶miechu: jak± nasadkê kupiæ do ¶wiec w Passacie
GLX?

Nie bêdê ukrywa³, ¿e najbardziej mi zale¿y na odpowiedzi LordBluzga,
grupowego eksperta od calowych nasadek uniwersalnych ;-)

Data: 2017-08-04 20:44:07
Autor: J.F.
Nasadka o ¶wiec zap³onowych
U¿ytkownik "Pszemol"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:om2dl1$l21$1@dont-email.me...
Wydawa³o mi siê, ¿e producenci osi±gnêli jaki¶ konsensus w kwestii
rozmiarów ¶wiec zap³onowych i wystarczy jeden rozmiar nasadki aby odkrêciæ
dowoln± ¶wiecê w aucie, motocyklu, kosiarce...

No jak chcesz jedna wielkosc do kosiarki i 8-litrowca ?

I nie mówcie mi, ¿e europejskie auta bêd± mieæ jeszcze inny, metryczny
rozmiar, bo siê pop³aczê ze ¶miechu:

No jak nie, jak tak ?
http://www.iskra-kielce.pl/swiece-o-wydluzonym-gwincie-,3530.html

i 14mm ponoc jest, i 21mm ... prawde mowiac to nawet nie wiem, jaki byl rozmiar, bralo sie klucz do swiec i pasowal :-)

Nie bêdê ukrywa³, ¿e najbardziej mi zale¿y na odpowiedzi LordBluzga,
grupowego eksperta od calowych nasadek uniwersalnych ;-)

Niech sobie pobluzga, ja tam twierdze ze kluczem 16 wkrece swiece 5/8 (15.875mm).
A kluczem 5/8 wykrece swiece 16. Tylko mlotek moze byc potrzebny :-)

J.

Data: 2017-08-04 18:51:56
Autor: Pszemol
Nasadka o ¶wiec zap³onowych
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

A dlaczego nie? D³ugo¶æ gwintu, decyduj±c± o temperaturze pracy ¶wiecy,
bêd± mieæ pewnie inn±, ale czemu ¶rednica gwintu albo sze¶ciok±tna g³owa
pod nasadkê mia³aby byæ inna?

[...]

No ale pokaza³e¶ ¶wiece maj±ce TEN SAM gwint M14x1,25 a ró¿ni±ce siê tylko
d³ugo¶ci± gwintu, wiêc czemu mia³by¶ u¿ywaæ innego klucza do nich?

[...]

No stworzy³em ten w±tek w³a¶nie dlatego ¿e WA MAÆ! znowu nie da siê
wykrêciæ ¶wiecy z Passata amerykañskim zestawem trzech kluczy :-) ¯aden nie
pasuje, bo oczywi¶cie Niemcy chc± klucza 16mm a Stanley mi sprzeda³ 5/8,
czyli jest za ciasny :-) Dejavu do do¶wiadczeñ przy niedawnym odkrêcaniu
sondy lambda w tym samym aucie :-)

Data: 2017-08-05 00:27:07
Autor: LordBluzg(R)
Nasadka o ¶wiec zap³onowych
W dniu 2017-08-04 o 20:51, Pszemol pisze:

Nie bêdê ukrywa³, ¿e najbardziej mi zale¿y na odpowiedzi LordBluzga,
grupowego eksperta od calowych nasadek uniwersalnych ;-)

Przecie¿ to ty twierdzisz ¿e s± nasadki uniwersalne, sam jotpegi wkleja³e¶ i broni³e¶ tej tezy jak Matka Boska Czêstochowy :D

[...]

Noi kurwa, #DOBRZECITAK :D:D:D Teraz masz fajowy przyk³ad u¿ywania klucza calowego do ¶ruby metrycznej ale odwrotny jak w poprzednim razie, tzn klucz jest za ma³y.
Zgiñ, przepadnij, ³osiu :D

--
LordBluzg(R)

Data: 2017-08-04 23:38:13
Autor: Pszemol
Nasadka o ¶wiec zap³onowych
LordBluzg(R) <mkawran@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

No twierdzê, ¿e s± tak klientom przedstawiane jako uniwersalne.

[...]

:-DD Pytanie teraz brzmi gdzie ja tu w USA kupiê nasadkê 16mm do ¶wiecy
zap³onowej... :-)

Data: 2017-08-05 07:58:23
Autor: P.B.
Nasadka o ¶wiec zap³onowych
Dnia Fri, 4 Aug 2017 23:38:13 -0000 (UTC), Pszemol napisa³(a):

Pytanie teraz brzmi gdzie ja tu w USA kupiê nasadkê 16mm do ¶wiecy
zap³onowej... :-)

A sk±d my w Polsce mamy to wiedzieæ? Tutaj tak± nasadkê, albo kompletny
klucz do ¶wiec kupisz w ka¿dym OBI, Castoramie, motoryzacyjnym za rogiem,
na Allegro i wielu stacjach benzynowych.

--
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2017-08-05 06:36:33
Autor: Pszemol
Nasadka o ¶wiec zap³onowych
"P.B." <pbernat@wp.pl> wrote in message news:um8eosqcmpop.lkddx22eobxz.dlg40tude.net...
[...]

Tak, tak... dok³adnie jak klucz 5/8" tutaj. Oblecia³em lokalne sklepy
i nie maj± 16mm. A to wy¿ej to by³o pytanie retoryczne :-)

Data: 2017-08-05 11:07:27
Autor: J.F.
Nasadka o ¶wiec zap³onowych
[...]

To idz do adwokata, wrocisz bogatszy :-)

[...]

No jak to gdzie ? W kazdy dobrym sklepie z narzedziami :-P

J.

Data: 2017-08-05 14:32:22
Autor: Robert Wañkowski
Nasadka o ¶wiec zap³onowych
W dniu 2017-08-05 o 01:38, Pszemol pisze:
Pytanie teraz brzmi gdzie ja tu w USA kupiê nasadkê 16mm do ¶wiecy
zap³onowej...:-)
Skoro u nas mo¿na kupiæ calowe to u was metryczne.
Pewnie w firmie gdzie sprzedaj± narzêdzia dla warsztatów.

Robert

Data: 2017-08-06 10:20:12
Autor: m4rkiz
Nasadka o ¶wiec zap³onowych
On 2017-08-05 01:38, Pszemol wrote:
Pytanie teraz brzmi gdzie ja tu w USA kupiê nasadkê 16mm do ¶wiecy
zap³onowej... :-)

pewnie maja tez pilniki a zebrac 0,1 mm na kazdej sciance to chwila roboty

Data: 2017-08-06 07:51:39
Autor: Pszemol
Nasadka o ¶wiec zap³onowych
On 2017-08-05 01:38, Pszemol wrote:
Pytanie teraz brzmi gdzie ja tu w USA kupiê nasadkê 16mm do ¶wiecy
zap³onowej... :-)

pewnie maja tez pilniki a zebrac 0,1 mm na kazdej sciance to chwila roboty

:-) Dobre! Brawo za niestandardowe my¶lenie!

W innym samochodzie mia³em ma³y chinski zestaw nasadek metrycznych
i tam akurat by³a nasadka uniwersalna opisana 5/8" (16mm)...
Wzbudza³o to nadziejê, ¿e jest ciut wiêksza od 5/8" i rzeczywi¶cie wesz³a
na ¶wiecê tego Passata! Brawo Chinczyki!

Data: 2017-08-05 07:53:58
Autor: P.B.
Nasadka o ¶wiec zap³onowych
Dnia Fri, 4 Aug 2017 18:51:56 -0000 (UTC), Pszemol napisa³(a):

[...]

A wiesz jak w Europie mówi± na quarter pounder with cheese?

https://youtu.be/uYSt8K8VP6k?t=59

--
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2017-08-05 06:40:40
Autor: Pszemol
Nasadka o ¶wiec zap³onowych
"P.B." <pbernat@wp.pl> wrote in message news:1lkeya7h7fa8f$.jyv7eoo87f6m$.dlg40tude.net...
[...]

They have metric system, they wouldn't know what the fuck a quarter pounder means! :-))))

Dziêki za ten u¶miech, Przemku!

Data: 2017-08-05 11:05:33
Autor: J.F.
Nasadka o ¶wiec zap³onowych
[...]

Moze i tak, bo w sumie nie wiem - tali litrowy cylinder wymaga
wiekszej iskry ? Chyba nie.
[...]

Ja ci pokazalem swiece z szesciokatem 16mm :-)

[...]

Nie wysilaj sie - wez ciezszy mlotek :-)
A potem napisz Bluzgowi czy sie dalo wykrecic :-)

P.S. o wkreceniu nie pisalem, bo porcelana mlotkow nie lubi.
A po wykreceniu powinien juz pasowac na swiece 16mm :-)

PPS. A ponoc amerykanski przemysl samochodowy przeszedl na system
metryczny juz dawno temu. Jak widac nie wszedzie :-)

J.

Data: 2017-08-05 06:45:22
Autor: Pszemol
Nasadka o ¶wiec zap³onowych
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:ba8lzvlq5rmz.1ggugnb0vedbg$.dlg40tude.net...
[...]

Na dodatek, im wiêcej cylindrów tym pojedynczy cylinder bêdzie
mniejszy je¶li masz t± sam± pojemno¶æ skokow± silnika, nie? :-)

[...]

No wiem, ale du¿a i ma³a ma ten sam sze¶ciok±t 16mm.

[...]

:-)

P.S. o wkreceniu nie pisalem, bo porcelana mlotkow nie lubi.
A po wykreceniu powinien juz pasowac na swiece 16mm :-)

Masz na my¶li wykrêciæ stare, oryginalne ¶wiece 16mm
i wkrêciæ tam ¶wiece amerykañskie, 5/8" ? Cz³owieku, Ty chcesz
abym sobie jeszcze zrypa³ gwint w obu g³owicach tego V6-a??
Przecie¿ tam na 100% w calowych ¶wiecach zap³onowych
nie maj± gwintu M14x1,25 :-)))))
Ty ju¿ takich herezji mi nie podpowiadaj!!! :-) Szkoda Passata :-))))

PPS. A ponoc amerykanski przemysl samochodowy przeszedl na system
metryczny juz dawno temu. Jak widac nie wszedzie :-)

Najwyra¼niej jako¶ ta transformacja ominê³a sondy lambda i ¶wiece zap³onowe...

Data: 2017-08-05 14:51:50
Autor: J.F.
Nasadka o ¶wiec zap³onowych
Dnia Sat, 5 Aug 2017 06:45:22 -0500, Pszemol napisa³(a):
[...]

Ciagle litrowy cylinder jest znacznie wiekszy od takiego 50ccm w
kosiarce :-)

No, ciekawe. Tak trzeba, czy w samochodach swiece zawsze byly duze i
nikomu to nie przeszkadzalo, a kosiarkach juz przeszkadzalo.

[...]

ale 16mm, a nie 5/8" :-)

[...]

nie, mam na mysli, ze jak 4 (6) razy nabijesz stare swiece 16mm, to juz nowe nie beda wymagaly nabicia :-)

Cz³owieku, Ty chcesz
abym sobie jeszcze zrypa³ gwint w obu g³owicach tego V6-a??
Przecie¿ tam na 100% w calowych ¶wiecach zap³onowych
nie maj± gwintu M14x1,25 :-)))))

Z ciekawosci - poszukaj.
Moze sa takie z takim gwintem.

PPS. A ponoc amerykanski przemysl samochodowy przeszedl na system
metryczny juz dawno temu. Jak widac nie wszedzie :-)

Najwyra¼niej jako¶ ta transformacja ominê³a sondy lambda i ¶wiece zap³onowe...

A w Europie felgi i opony ciagle w calach :-)

J.

Data: 2017-08-05 08:31:29
Autor: Pszemol
Nasadka o ¶wiec zap³onowych
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:16l1vkw4xazwx.1sg8u4y28965j$.dlg40tude.net...
[...]

Na to wygl±da - albo po prostu chcieli mieæ inne aby¶ kupi³ u Stihla.

[...]

No dok³adnie :-))) Pot³uczeni s±...

[...]

Aa... ¿e "uformujê" swoj± nasadkê? :-)))))
Tak jak "uformowa³em" parê tygodni temu swoj± sondê lambda?? :-)))

[...]

Nie bêdê kombinowa³ - poszukam prawid³owego klucza/nasadki.
A jak nie znajdê to przecie¿ mam nasadkê 16mm zwyk³± "g³êbok±".
Mo¿e siê tam zmie¶ci? Mo¿e nie musi byæ "cienko¶cienna", specjalna do ¶wiec?

[...]

No w³a¶nie... Raz ustalonego porz±dku ciê¿ko zmieniæ.
Rury i kolanka do wody i gazu chyba te¿ w metryce calowej maj± w Europie?

Data: 2017-08-05 16:16:38
Autor: J.F.
Nasadka o ¶wiec zap³onowych
Dnia Sat, 5 Aug 2017 08:31:29 -0500, Pszemol napisa³(a):
[...]

Byc moze, ale jak cylinder ma 4 cm srednicy, to 14mm swieca zajmuje
juz sporo miejsca. A jeszcze zawory trzeba wcisnac ... choc w kosiarce to obok.

[...]

Sami jestescie potluczeni, 5/8 cala, po co to komu :-P

[...]

Tu nie ma szczeliny, to nasadka nie powinna sie az tak rozejsc.
I tak sie dziwie, ze tak precyzyjnie zrobili, a nie te 0.1mm szerzej.

Moze masz tam jeszcze inne swiece, 17mm, 18 ?

[...]

dwie rzeczy sa kluczowe - wlasnie dlugosc, i ile masz luzu po bokach.

Cienkoscienna moze byc potrzebna, ale przede wszystkim dluga.

[...]

W wodzie zrobilismy rewolucje. Miedz lutowana, plastik klejony lub
zgrzewany, alu-plastik zaciskany - juz sie prawie nie gwintuje.
I przy okazji mm sie pojawily. Ale cale ciagle sa :-)

J.

Data: 2017-08-05 10:25:58
Autor: Pszemol
Nasadka o ¶wiec zap³onowych
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:lnc7oulwks7g.l1i11xjc6480$.dlg40tude.net...
[...]

To samo motorower... te¿ dwusuw.

[...]

Legacy.

[...]

Te nasadki do ¶wiec musz± mieæ mniejsze tolerancje bo s± robione
jako cienko¶cienne aby wej¶æ w tulejê w której ¶wieca schowana.

Moze masz tam jeszcze inne swiece, 17mm, 18 ?

Nie strasz! :-)
To Niemcy taki rozrzut maj± w swoich Passatach Made in Germany???

[...]

No i jeszcze t± odkrêcon± ¶wiecê trzeba z tej d³ugiej tulei wyci±gn±æ.
Palca tam nie w³o¿ysz :-))))
Nasadki do ¶wiec maj± w³a¶nie dwa najczêstrze patenty: albo gumow±
tulejê chwytaj±c± górn± elektrodê albo namagnesowan± tulejkê
schowan± w nasadce tu¿ nad sze¶ciok±tem ³ba ¶wiecy aby j±
chwyciæ magnesem i wyci±gn±æ razem z nasadk±...

i d³ugo bêd±...

Data: 2017-08-04 21:25:39
Autor: Lewis
Nasadka o ¶wiec zap³onowych
W dniu 2017-08-04 o 20:16, Pszemol pisze:
[...]

normalnie 16mm, stare wozy 21mm, ma³e popierdó³ki 14mm miewaj±

Lewis

Data: 2017-08-10 06:47:59
Autor: Pszemol
Nasadka o ¶wiec zap³onowych
"Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote in message news:om2dl1$l21$1dont-email.me...
[...]

Znalaz³em nasadkê 5/8 wykonan± tak, ¿e pasuje na ¶wiece od Hondy i Passata.
Jest to produkt marki Duralast dostêpny w Autozone.com
http://www.autozone.com/test-scan-and-specialty-tools/spark-plug-socket/duralast-3-8-in-drive-5-8-in-spark-plug-socket/482599_0_0?location=

Mimo bardzo klarownego oznaczenia calowego 5/8" kodowania
na niebiesko (metryczne maj± pier¶cieñ czerwony) i ani s³owa
o 16mm, jest to nasadka pasuj±ca na metryczne ¶wiece bardzo
³adnie, nieciasno i zamiast "gumki" chwytaj±cej izolator ¶wiecy
jak w tanich nasadkach bywa ma pier¶cieñ magnetyczny.

Niestety pier¶cieñ ten jest na górze, przy górnej elektrodzie ¶wiecy
a nie na dole, przy sze¶ciok±tnej ¶rubie.
To powoduje ¿e przy wkrêcaniu nowych ¶wiec ciê¿ko sobie ¶wiec±
trafiæ do klucza bo magnes przyci±ga/odchyla elektrodê w jedn±
lub drug± stronê i ¶wieca zacina siê o krawêd¼ klucza...
Lepsze s± te nasadki, które magnes maj± na dole, przy krawêdzi dolnej.

Data: 2017-08-10 14:21:48
Autor: LordBluzg(R)
Nasadka o ¶wiec zap³onowych
W dniu 2017-08-10 o 13:47, Pszemol pisze:
[...]

To sobie æmoku utnij kawa³ek wê¿a gumowego albo zajeb to zu¿yt± gum± do ¿ucia :D Grrr jaki nieogar.

--
LordBluzg(R)

Data: 2017-08-10 14:50:45
Autor: J.F.
Nasadka o ¶wiec zap³onowych
U¿ytkownik "Pszemol"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:omhgt0$vig$1@dont-email.me...
[...]

Chodziles z suwmiarka, ze swieca, czy kupiles kilka w ciemno ?

J.

Data: 2017-08-10 13:34:15
Autor: Pszemol
Nasadka o ¶wiec zap³onowych
[...]

Chodzi³em i szuka³em ze ¶wiec± w rêku. Dos³ownie :-))))

Data: 2017-08-10 17:17:45
Autor: J.F.
Nasadka o ¶wiec zap³onowych
U¿ytkownik "Pszemol"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:omhncn$jmu$1@dont-email.me...
[...]

I duzo trzeba bylo szukac ?
Ile kluczy 5/8" naprawde jest 5/8" ?

J.

Data: 2017-08-10 15:38:15
Autor: Pszemol
Nasadka o ¶wiec zap³onowych
[...]

Nie wiem, bo wcze¶niesze trzy sklepy obskoczy³em bez ¶wiecy, szukalem tylko
16mm i nie by³o. Ten zestaw Stanleya co kupi³em bez sprawdzania by³ za
ciasny.

Co do tego Duralast to ciekawi mnie czy robi± jaki¶ oficjalny klucz tego
typu, który by³by oznaczony 16mm i mia³ czerwon± obwódkê zamiast
niebieskiej. No i czy by³by rzeczywi¶cie szerszy :-) Bo ten 5/8 moim
zdaniem pasowa³ idealnie: nie za ciasno, nie za lu¼no, na ¶wiecê prawdziwie
5/8" by³by chyba zbyt lu¼ny. Na szczê¶cie ¶wiec nikt chyba na chama w
g³owicê nie wkrêca, jak to by³o w przypadku mojej sondy lambda.

Swoj± drog±: czy zdarzy³o siê Wam ¿eby silnik wydmucha³ ¶wiecê z silnika?
Bo w³a¶nie mój kumpel, ten od wiertarki, wczoraj mi z tak± spraw± zadzwoni³
:-) Jego 2003 Honda Accord rano wystrzeli³a ¶wiec± robi±c dziurê w
podszyciu klapy silnika, wypuklenie blachy w klapie silnika i ³ami±c po
drodze plastikow± fajkê... :-) Ciekawa przygoda :-))))) Musia³ poprzedni
macher nie dokrêciæ ¶wiecy na odpowiedni moment, czy co? Jak± si³± dokrêcaæ
trzeba ¶wiece?

Data: 2017-08-10 18:06:42
Autor: J.F.
Nasadka o ¶wiec zap³onowych
U¿ytkownik "Pszemol"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:omhul7$bl4$1@dont-email.me...
Swoj± drog±: czy zdarzy³o siê Wam ¿eby silnik wydmucha³ ¶wiecê z silnika?
Bo w³a¶nie mój kumpel, ten od wiertarki, wczoraj mi z tak± spraw± zadzwoni³
:-) Jego 2003 Honda Accord rano wystrzeli³a ¶wiec± robi±c dziurê w

Widzisz, Hondy tez sie psuja :-P

[...]

Chodzi mi po glowie, ze kiedys widzialem swiece, w ktorej porcelanowy srodek wylecial z tej metalowej tulei z gwintem.

A google znajduje fajne zdjecia :-)

J.

Data: 2017-08-10 16:16:03
Autor: Pszemol
Nasadka o ¶wiec zap³onowych
[...]

Jasne :-)) Jak sie bardzo postarasz i znajdziesz taniego mechanika to ka¿dy
samochód dasz rade zepsuæ.

[...]

U niego ¶wieca by³a dobra, osmolona nieco ale wkrêcona do silnika na próbê
zadzia³a³a dobrze. Trzeba by³o ja "przekonac" aby weszla pierwsze 2-3
obroty bo chyba przy tym wydmuchiwaniu zdeformowalo sie kilka ostatnich
zwojow gwintu.

Ale kumpel ma teraz nowy komplet ¶wiec i kabli WN... fajna okazja do
wymiany, nie? :-)

Nasadka o ¶wiec zap³onowych