|
Data: 2017-08-04 18:16:01 |
Autor: Pszemol |
Nasadka o ¶wiec zap³onowych |
Wydawa³o mi siê, ¿e producenci osi±gnêli jaki¶ konsensus w kwestii
rozmiarów ¶wiec zap³onowych i wystarczy jeden rozmiar nasadki aby odkrêciæ
dowoln± ¶wiecê w aucie, motocyklu, kosiarce...
Myli³em siê widocznie, bo Stanley w USA sprzedaje zestaw trzech nasadek o
rozmiarach calowych: 5/8-in, 3/4-in, 13/16-in.
http://www.stanleytools.com/products/automotive-tools/other-tools/ratchets/3-pc-spark-plug-socket-set/85-721
Kto¶ siê orientuje jaki jest najpopularniejszy standard i do czego siê
nadaj± pozosta³e dwie? I nie mówcie mi, ¿e europejskie auta bêd± mieæ jeszcze inny, metryczny
rozmiar, bo siê pop³aczê ze ¶miechu: jak± nasadkê kupiæ do ¶wiec w Passacie
GLX?
Nie bêdê ukrywa³, ¿e najbardziej mi zale¿y na odpowiedzi LordBluzga,
grupowego eksperta od calowych nasadek uniwersalnych ;-)
|
|
|
Data: 2017-08-04 20:44:07 |
Autor: J.F. |
Nasadka o ¶wiec zap³onowych |
U¿ytkownik "Pszemol" napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:om2dl1$l21$1@dont-email.me...
Wydawa³o mi siê, ¿e producenci osi±gnêli jaki¶ konsensus w kwestii
rozmiarów ¶wiec zap³onowych i wystarczy jeden rozmiar nasadki aby odkrêciæ
dowoln± ¶wiecê w aucie, motocyklu, kosiarce...
No jak chcesz jedna wielkosc do kosiarki i 8-litrowca ?
I nie mówcie mi, ¿e europejskie auta bêd± mieæ jeszcze inny, metryczny
rozmiar, bo siê pop³aczê ze ¶miechu:
No jak nie, jak tak ?
http://www.iskra-kielce.pl/swiece-o-wydluzonym-gwincie-,3530.html
i 14mm ponoc jest, i 21mm ... prawde mowiac to nawet nie wiem, jaki byl rozmiar, bralo sie klucz do swiec i pasowal :-)
Nie bêdê ukrywa³, ¿e najbardziej mi zale¿y na odpowiedzi LordBluzga,
grupowego eksperta od calowych nasadek uniwersalnych ;-)
Niech sobie pobluzga, ja tam twierdze ze kluczem 16 wkrece swiece 5/8 (15.875mm).
A kluczem 5/8 wykrece swiece 16. Tylko mlotek moze byc potrzebny :-)
J.
|
|
|
Data: 2017-08-04 18:51:56 |
Autor: Pszemol |
Nasadka o ¶wiec zap³onowych |
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
U¿ytkownik "Pszemol" napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:om2dl1$l21$1@dont-email.me...
Wydawa³o mi siê, ¿e producenci osi±gnêli jaki¶ konsensus w kwestii
rozmiarów ¶wiec zap³onowych i wystarczy jeden rozmiar nasadki aby odkrêciæ
dowoln± ¶wiecê w aucie, motocyklu, kosiarce...
No jak chcesz jedna wielkosc do kosiarki i 8-litrowca ?
A dlaczego nie? D³ugo¶æ gwintu, decyduj±c± o temperaturze pracy ¶wiecy,
bêd± mieæ pewnie inn±, ale czemu ¶rednica gwintu albo sze¶ciok±tna g³owa
pod nasadkê mia³aby byæ inna?
I nie mówcie mi, ¿e europejskie auta bêd± mieæ jeszcze inny, metryczny
rozmiar, bo siê pop³aczê ze ¶miechu:
No jak nie, jak tak ?
http://www.iskra-kielce.pl/swiece-o-wydluzonym-gwincie-,3530.html
i 14mm ponoc jest, i 21mm ... prawde mowiac to nawet nie wiem, jaki byl rozmiar, bralo sie klucz do swiec i pasowal :-)
No ale pokaza³e¶ ¶wiece maj±ce TEN SAM gwint M14x1,25 a ró¿ni±ce siê tylko
d³ugo¶ci± gwintu, wiêc czemu mia³by¶ u¿ywaæ innego klucza do nich?
Nie bêdê ukrywa³, ¿e najbardziej mi zale¿y na odpowiedzi LordBluzga,
grupowego eksperta od calowych nasadek uniwersalnych ;-)
Niech sobie pobluzga, ja tam twierdze ze kluczem 16 wkrece swiece 5/8 (15.875mm).
A kluczem 5/8 wykrece swiece 16. Tylko mlotek moze byc potrzebny :-)
No stworzy³em ten w±tek w³a¶nie dlatego ¿e WA MAÆ! znowu nie da siê
wykrêciæ ¶wiecy z Passata amerykañskim zestawem trzech kluczy :-) ¯aden nie
pasuje, bo oczywi¶cie Niemcy chc± klucza 16mm a Stanley mi sprzeda³ 5/8,
czyli jest za ciasny :-) Dejavu do do¶wiadczeñ przy niedawnym odkrêcaniu
sondy lambda w tym samym aucie :-)
|
|
|
Data: 2017-08-05 00:27:07 |
Autor: LordBluzg(R) |
Nasadka o ¶wiec zap³onowych |
W dniu 2017-08-04 o 20:51, Pszemol pisze:
Nie bêdê ukrywa³, ¿e najbardziej mi zale¿y na odpowiedzi LordBluzga,
grupowego eksperta od calowych nasadek uniwersalnych ;-)
Przecie¿ to ty twierdzisz ¿e s± nasadki uniwersalne, sam jotpegi wkleja³e¶ i broni³e¶ tej tezy jak Matka Boska Czêstochowy :D
Niech sobie pobluzga, ja tam twierdze ze kluczem 16 wkrece swiece 5/8
(15.875mm).
A kluczem 5/8 wykrece swiece 16. Tylko mlotek moze byc potrzebny :-)
No stworzy³em ten w±tek w³a¶nie dlatego ¿e WA MAÆ! znowu nie da siê
wykrêciæ ¶wiecy z Passata amerykañskim zestawem trzech kluczy :-) ¯aden nie
pasuje, bo oczywi¶cie Niemcy chc± klucza 16mm a Stanley mi sprzeda³ 5/8,
czyli jest za ciasny :-) Dejavu do do¶wiadczeñ przy niedawnym odkrêcaniu
sondy lambda w tym samym aucie :-)
Noi kurwa, #DOBRZECITAK :D:D:D Teraz masz fajowy przyk³ad u¿ywania klucza calowego do ¶ruby metrycznej ale odwrotny jak w poprzednim razie, tzn klucz jest za ma³y.
Zgiñ, przepadnij, ³osiu :D
--
LordBluzg(R)
|
|
|
Data: 2017-08-04 23:38:13 |
Autor: Pszemol |
Nasadka o ¶wiec zap³onowych |
LordBluzg(R) <mkawran@poczta.onet.pl> wrote:
W dniu 2017-08-04 o 20:51, Pszemol pisze:
Nie bêdê ukrywa³, ¿e najbardziej mi zale¿y na odpowiedzi LordBluzga,
grupowego eksperta od calowych nasadek uniwersalnych ;-)
Przecie¿ to ty twierdzisz ¿e s± nasadki uniwersalne, sam jotpegi wkleja³e¶ i broni³e¶ tej tezy jak Matka Boska Czêstochowy :D
No twierdzê, ¿e s± tak klientom przedstawiane jako uniwersalne.
Niech sobie pobluzga, ja tam twierdze ze kluczem 16 wkrece swiece 5/8
(15.875mm).
A kluczem 5/8 wykrece swiece 16. Tylko mlotek moze byc potrzebny :-)
No stworzy³em ten w±tek w³a¶nie dlatego ¿e WA MAÆ! znowu nie da siê
wykrêciæ ¶wiecy z Passata amerykañskim zestawem trzech kluczy :-) ¯aden nie
pasuje, bo oczywi¶cie Niemcy chc± klucza 16mm a Stanley mi sprzeda³ 5/8,
czyli jest za ciasny :-) Dejavu do do¶wiadczeñ przy niedawnym odkrêcaniu
sondy lambda w tym samym aucie :-)
Noi kurwa, #DOBRZECITAK :D:D:D Teraz masz fajowy przyk³ad u¿ywania klucza calowego do ¶ruby metrycznej ale odwrotny jak w poprzednim razie, tzn klucz jest za ma³y.
Zgiñ, przepadnij, ³osiu :D
:-DD Pytanie teraz brzmi gdzie ja tu w USA kupiê nasadkê 16mm do ¶wiecy
zap³onowej... :-)
|
|
|
Data: 2017-08-05 07:58:23 |
Autor: P.B. |
Nasadka o ¶wiec zap³onowych |
Dnia Fri, 4 Aug 2017 23:38:13 -0000 (UTC), Pszemol napisa³(a):
Pytanie teraz brzmi gdzie ja tu w USA kupiê nasadkê 16mm do ¶wiecy
zap³onowej... :-)
A sk±d my w Polsce mamy to wiedzieæ? Tutaj tak± nasadkê, albo kompletny
klucz do ¶wiec kupisz w ka¿dym OBI, Castoramie, motoryzacyjnym za rogiem,
na Allegro i wielu stacjach benzynowych.
--
Pozdrawiam,
Przemek
|
|
|
Data: 2017-08-05 06:36:33 |
Autor: Pszemol |
Nasadka o ¶wiec zap³onowych |
"P.B." <pbernat@wp.pl> wrote in message news:um8eosqcmpop.lkddx22eobxz.dlg40tude.net...
Dnia Fri, 4 Aug 2017 23:38:13 -0000 (UTC), Pszemol napisa³(a):
Pytanie teraz brzmi gdzie ja tu w USA kupiê nasadkê 16mm do ¶wiecy
zap³onowej... :-)
A sk±d my w Polsce mamy to wiedzieæ? Tutaj tak± nasadkê, albo kompletny
klucz do ¶wiec kupisz w ka¿dym OBI, Castoramie, motoryzacyjnym za
rogiem, na Allegro i wielu stacjach benzynowych.
Tak, tak... dok³adnie jak klucz 5/8" tutaj. Oblecia³em lokalne sklepy
i nie maj± 16mm. A to wy¿ej to by³o pytanie retoryczne :-)
|
|
|
Data: 2017-08-05 11:07:27 |
Autor: J.F. |
Nasadka o ¶wiec zap³onowych |
Dnia Fri, 4 Aug 2017 23:38:13 -0000 (UTC), Pszemol napisa³(a):
LordBluzg(R) <mkawran@poczta.onet.pl> wrote:
W dniu 2017-08-04 o 20:51, Pszemol pisze:
Nie bêdê ukrywa³, ¿e najbardziej mi zale¿y na odpowiedzi LordBluzga,
grupowego eksperta od calowych nasadek uniwersalnych ;-)
Przecie¿ to ty twierdzisz ¿e s± nasadki uniwersalne, sam jotpegi wkleja³e¶ i broni³e¶ tej tezy jak Matka Boska Czêstochowy :D
No twierdzê, ¿e s± tak klientom przedstawiane jako uniwersalne.
To idz do adwokata, wrocisz bogatszy :-)
No stworzy³em ten w±tek w³a¶nie dlatego ¿e WA MAÆ! znowu nie da siê
wykrêciæ ¶wiecy z Passata amerykañskim zestawem trzech kluczy :-) ¯aden nie
pasuje, bo oczywi¶cie Niemcy chc± klucza 16mm a Stanley mi sprzeda³ 5/8,
czyli jest za ciasny :-) Dejavu do do¶wiadczeñ przy niedawnym odkrêcaniu
sondy lambda w tym samym aucie :-)
Noi kurwa, #DOBRZECITAK :D:D:D Teraz masz fajowy przyk³ad u¿ywania klucza calowego do ¶ruby metrycznej ale odwrotny jak w poprzednim razie, tzn klucz jest za ma³y.
Zgiñ, przepadnij, ³osiu :D
:-DD Pytanie teraz brzmi gdzie ja tu w USA kupiê nasadkê 16mm do ¶wiecy
zap³onowej... :-)
No jak to gdzie ? W kazdy dobrym sklepie z narzedziami :-P
J.
|
|
Data: 2017-08-05 14:32:22 |
Autor: Robert Wañkowski |
Nasadka o ¶wiec zap³onowych |
W dniu 2017-08-05 o 01:38, Pszemol pisze:
Pytanie teraz brzmi gdzie ja tu w USA kupiê nasadkê 16mm do ¶wiecy
zap³onowej...:-)
Skoro u nas mo¿na kupiæ calowe to u was metryczne.
Pewnie w firmie gdzie sprzedaj± narzêdzia dla warsztatów.
Robert
|
|
Data: 2017-08-06 10:20:12 |
Autor: m4rkiz |
Nasadka o ¶wiec zap³onowych |
On 2017-08-05 01:38, Pszemol wrote:
Pytanie teraz brzmi gdzie ja tu w USA kupiê nasadkê 16mm do ¶wiecy
zap³onowej... :-)
pewnie maja tez pilniki a zebrac 0,1 mm na kazdej sciance to chwila roboty
|
|
Data: 2017-08-06 07:51:39 |
Autor: Pszemol |
Nasadka o ¶wiec zap³onowych |
"m4rkiz" <m4rkiz@mail.od.wujka.na.g.com> wrote in message news:om6jfh$lch$2$m4rkiznews.chmurka.net...
On 2017-08-05 01:38, Pszemol wrote:
Pytanie teraz brzmi gdzie ja tu w USA kupiê nasadkê 16mm do ¶wiecy
zap³onowej... :-)
pewnie maja tez pilniki a zebrac 0,1 mm na kazdej sciance to chwila roboty
:-) Dobre! Brawo za niestandardowe my¶lenie!
W innym samochodzie mia³em ma³y chinski zestaw nasadek metrycznych
i tam akurat by³a nasadka uniwersalna opisana 5/8" (16mm)...
Wzbudza³o to nadziejê, ¿e jest ciut wiêksza od 5/8" i rzeczywi¶cie wesz³a
na ¶wiecê tego Passata! Brawo Chinczyki!
|
|
|
Data: 2017-08-05 07:53:58 |
Autor: P.B. |
Nasadka o ¶wiec zap³onowych |
Dnia Fri, 4 Aug 2017 18:51:56 -0000 (UTC), Pszemol napisa³(a):
No stworzy³em ten w±tek w³a¶nie dlatego ¿e WA MAÆ! znowu nie da siê
wykrêciæ ¶wiecy z Passata amerykañskim zestawem trzech kluczy :-) ¯aden nie
pasuje, bo oczywi¶cie Niemcy chc± klucza 16mm a Stanley mi sprzeda³ 5/8,
czyli jest za ciasny :-) Dejavu do do¶wiadczeñ przy niedawnym odkrêcaniu
sondy lambda w tym samym aucie :-)
A wiesz jak w Europie mówi± na quarter pounder with cheese?
https://youtu.be/uYSt8K8VP6k?t=59
--
Pozdrawiam,
Przemek
|
|
Data: 2017-08-05 06:40:40 |
Autor: Pszemol |
Nasadka o ¶wiec zap³onowych |
"P.B." <pbernat@wp.pl> wrote in message news:1lkeya7h7fa8f$.jyv7eoo87f6m$.dlg40tude.net...
Dnia Fri, 4 Aug 2017 18:51:56 -0000 (UTC), Pszemol napisa³(a):
No stworzy³em ten w±tek w³a¶nie dlatego ¿e WA MAÆ! znowu nie da siê
wykrêciæ ¶wiecy z Passata amerykañskim zestawem trzech kluczy :-) ¯aden nie
pasuje, bo oczywi¶cie Niemcy chc± klucza 16mm a Stanley mi sprzeda³ 5/8,
czyli jest za ciasny :-) Dejavu do do¶wiadczeñ przy niedawnym odkrêcaniu
sondy lambda w tym samym aucie :-)
A wiesz jak w Europie mówi± na quarter pounder with cheese?
https://youtu.be/uYSt8K8VP6k?t=59
They have metric system, they wouldn't know what the fuck a quarter pounder means! :-))))
Dziêki za ten u¶miech, Przemku!
|
|
|
Data: 2017-08-05 11:05:33 |
Autor: J.F. |
Nasadka o ¶wiec zap³onowych |
Dnia Fri, 4 Aug 2017 18:51:56 -0000 (UTC), Pszemol napisa³(a):
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
U¿ytkownik "Pszemol" napisa³ w wiadomo¶ci grup
Wydawa³o mi siê, ¿e producenci osi±gnêli jaki¶ konsensus w kwestii
rozmiarów ¶wiec zap³onowych i wystarczy jeden rozmiar nasadki aby odkrêciæ
dowoln± ¶wiecê w aucie, motocyklu, kosiarce...
No jak chcesz jedna wielkosc do kosiarki i 8-litrowca ?
A dlaczego nie? D³ugo¶æ gwintu, decyduj±c± o temperaturze pracy ¶wiecy,
bêd± mieæ pewnie inn±, ale czemu ¶rednica gwintu albo sze¶ciok±tna g³owa
pod nasadkê mia³aby byæ inna?
Moze i tak, bo w sumie nie wiem - tali litrowy cylinder wymaga
wiekszej iskry ? Chyba nie.
I nie mówcie mi, ¿e europejskie auta bêd± mieæ jeszcze inny, metryczny
rozmiar, bo siê pop³aczê ze ¶miechu:
No jak nie, jak tak ?
http://www.iskra-kielce.pl/swiece-o-wydluzonym-gwincie-,3530.html
i 14mm ponoc jest, i 21mm ... prawde mowiac to nawet nie wiem, jaki byl rozmiar, bralo sie klucz do swiec i pasowal :-)
No ale pokaza³e¶ ¶wiece maj±ce TEN SAM gwint M14x1,25 a ró¿ni±ce siê tylko
d³ugo¶ci± gwintu, wiêc czemu mia³by¶ u¿ywaæ innego klucza do nich?
Ja ci pokazalem swiece z szesciokatem 16mm :-)
Nie bêdê ukrywa³, ¿e najbardziej mi zale¿y na odpowiedzi LordBluzga,
grupowego eksperta od calowych nasadek uniwersalnych ;-)
Niech sobie pobluzga, ja tam twierdze ze kluczem 16 wkrece swiece 5/8 (15.875mm).
A kluczem 5/8 wykrece swiece 16. Tylko mlotek moze byc potrzebny :-)
No stworzy³em ten w±tek w³a¶nie dlatego ¿e WA MAÆ! znowu nie da siê
wykrêciæ ¶wiecy z Passata amerykañskim zestawem trzech kluczy :-) ¯aden nie
pasuje, bo oczywi¶cie Niemcy chc± klucza 16mm a Stanley mi sprzeda³ 5/8,
czyli jest za ciasny :-)
Nie wysilaj sie - wez ciezszy mlotek :-)
A potem napisz Bluzgowi czy sie dalo wykrecic :-)
P.S. o wkreceniu nie pisalem, bo porcelana mlotkow nie lubi.
A po wykreceniu powinien juz pasowac na swiece 16mm :-)
PPS. A ponoc amerykanski przemysl samochodowy przeszedl na system
metryczny juz dawno temu. Jak widac nie wszedzie :-)
J.
|
|
Data: 2017-08-05 06:45:22 |
Autor: Pszemol |
Nasadka o ¶wiec zap³onowych |
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:ba8lzvlq5rmz.1ggugnb0vedbg$.dlg40tude.net...
Dnia Fri, 4 Aug 2017 18:51:56 -0000 (UTC), Pszemol napisa³(a):
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
U¿ytkownik "Pszemol" napisa³ w wiadomo¶ci grup
Wydawa³o mi siê, ¿e producenci osi±gnêli jaki¶ konsensus w kwestii
rozmiarów ¶wiec zap³onowych i wystarczy jeden rozmiar nasadki aby
odkrêciæ
dowoln± ¶wiecê w aucie, motocyklu, kosiarce...
No jak chcesz jedna wielkosc do kosiarki i 8-litrowca ?
A dlaczego nie? D³ugo¶æ gwintu, decyduj±c± o temperaturze pracy ¶wiecy,
bêd± mieæ pewnie inn±, ale czemu ¶rednica gwintu albo sze¶ciok±tna g³owa
pod nasadkê mia³aby byæ inna?
Moze i tak, bo w sumie nie wiem - tali litrowy cylinder wymaga
wiekszej iskry ? Chyba nie.
Na dodatek, im wiêcej cylindrów tym pojedynczy cylinder bêdzie
mniejszy je¶li masz t± sam± pojemno¶æ skokow± silnika, nie? :-)
I nie mówcie mi, ¿e europejskie auta bêd± mieæ jeszcze inny,
metryczny
rozmiar, bo siê pop³aczê ze ¶miechu:
No jak nie, jak tak ?
http://www.iskra-kielce.pl/swiece-o-wydluzonym-gwincie-,3530.html
i 14mm ponoc jest, i 21mm ... prawde mowiac to nawet nie wiem, jaki
byl rozmiar, bralo sie klucz do swiec i pasowal :-)
No ale pokaza³e¶ ¶wiece maj±ce TEN SAM gwint M14x1,25 a ró¿ni±ce siê tylko
d³ugo¶ci± gwintu, wiêc czemu mia³by¶ u¿ywaæ innego klucza do nich?
Ja ci pokazalem swiece z szesciokatem 16mm :-)
No wiem, ale du¿a i ma³a ma ten sam sze¶ciok±t 16mm.
Nie bêdê ukrywa³, ¿e najbardziej mi zale¿y na odpowiedzi LordBluzga,
grupowego eksperta od calowych nasadek uniwersalnych ;-)
Niech sobie pobluzga, ja tam twierdze ze kluczem 16 wkrece swiece 5/8
(15.875mm).
A kluczem 5/8 wykrece swiece 16. Tylko mlotek moze byc potrzebny :-)
No stworzy³em ten w±tek w³a¶nie dlatego ¿e WA MAÆ! znowu nie da siê
wykrêciæ ¶wiecy z Passata amerykañskim zestawem trzech kluczy :-) ¯aden nie
pasuje, bo oczywi¶cie Niemcy chc± klucza 16mm a Stanley mi sprzeda³ 5/8,
czyli jest za ciasny :-)
Nie wysilaj sie - wez ciezszy mlotek :-)
A potem napisz Bluzgowi czy sie dalo wykrecic :-)
:-)
P.S. o wkreceniu nie pisalem, bo porcelana mlotkow nie lubi.
A po wykreceniu powinien juz pasowac na swiece 16mm :-)
Masz na my¶li wykrêciæ stare, oryginalne ¶wiece 16mm
i wkrêciæ tam ¶wiece amerykañskie, 5/8" ? Cz³owieku, Ty chcesz
abym sobie jeszcze zrypa³ gwint w obu g³owicach tego V6-a??
Przecie¿ tam na 100% w calowych ¶wiecach zap³onowych
nie maj± gwintu M14x1,25 :-)))))
Ty ju¿ takich herezji mi nie podpowiadaj!!! :-) Szkoda Passata :-))))
PPS. A ponoc amerykanski przemysl samochodowy przeszedl na system
metryczny juz dawno temu. Jak widac nie wszedzie :-)
Najwyra¼niej jako¶ ta transformacja ominê³a sondy lambda i ¶wiece zap³onowe...
|
|
|
Data: 2017-08-05 14:51:50 |
Autor: J.F. |
Nasadka o ¶wiec zap³onowych |
Dnia Sat, 5 Aug 2017 06:45:22 -0500, Pszemol napisa³(a):
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message
U¿ytkownik "Pszemol" napisa³ w wiadomo¶ci grup
Wydawa³o mi siê, ¿e producenci osi±gnêli jaki¶ konsensus w kwestii
rozmiarów ¶wiec zap³onowych i wystarczy jeden rozmiar nasadki aby
odkrêciæ dowoln± ¶wiecê w aucie, motocyklu, kosiarce...
No jak chcesz jedna wielkosc do kosiarki i 8-litrowca ?
A dlaczego nie? D³ugo¶æ gwintu, decyduj±c± o temperaturze pracy ¶wiecy,
bêd± mieæ pewnie inn±, ale czemu ¶rednica gwintu albo sze¶ciok±tna g³owa
pod nasadkê mia³aby byæ inna?
Moze i tak, bo w sumie nie wiem - tali litrowy cylinder wymaga
wiekszej iskry ? Chyba nie.
Na dodatek, im wiêcej cylindrów tym pojedynczy cylinder bêdzie
mniejszy je¶li masz t± sam± pojemno¶æ skokow± silnika, nie? :-)
Ciagle litrowy cylinder jest znacznie wiekszy od takiego 50ccm w
kosiarce :-)
No, ciekawe. Tak trzeba, czy w samochodach swiece zawsze byly duze i
nikomu to nie przeszkadzalo, a kosiarkach juz przeszkadzalo.
I nie mówcie mi, ¿e europejskie auta bêd± mieæ jeszcze inny,
metryczny rozmiar, bo siê pop³aczê ze ¶miechu:
No jak nie, jak tak ?
http://www.iskra-kielce.pl/swiece-o-wydluzonym-gwincie-,3530.html
i 14mm ponoc jest, i 21mm ... prawde mowiac to nawet nie wiem, jaki
byl rozmiar, bralo sie klucz do swiec i pasowal :-)
No ale pokaza³e¶ ¶wiece maj±ce TEN SAM gwint M14x1,25 a ró¿ni±ce siê tylko
d³ugo¶ci± gwintu, wiêc czemu mia³by¶ u¿ywaæ innego klucza do nich?
Ja ci pokazalem swiece z szesciokatem 16mm :-)
No wiem, ale du¿a i ma³a ma ten sam sze¶ciok±t 16mm.
ale 16mm, a nie 5/8" :-)
No stworzy³em ten w±tek w³a¶nie dlatego ¿e WA MAÆ! znowu nie da siê
wykrêciæ ¶wiecy z Passata amerykañskim zestawem trzech kluczy :-) ¯aden nie
pasuje, bo oczywi¶cie Niemcy chc± klucza 16mm a Stanley mi sprzeda³ 5/8,
czyli jest za ciasny :-)
Nie wysilaj sie - wez ciezszy mlotek :-)
A potem napisz Bluzgowi czy sie dalo wykrecic :-)
:-)
P.S. o wkreceniu nie pisalem, bo porcelana mlotkow nie lubi.
A po wykreceniu powinien juz pasowac na swiece 16mm :-)
Masz na my¶li wykrêciæ stare, oryginalne ¶wiece 16mm
i wkrêciæ tam ¶wiece amerykañskie, 5/8" ?
nie, mam na mysli, ze jak 4 (6) razy nabijesz stare swiece 16mm, to juz nowe nie beda wymagaly nabicia :-)
Cz³owieku, Ty chcesz
abym sobie jeszcze zrypa³ gwint w obu g³owicach tego V6-a??
Przecie¿ tam na 100% w calowych ¶wiecach zap³onowych
nie maj± gwintu M14x1,25 :-)))))
Z ciekawosci - poszukaj.
Moze sa takie z takim gwintem.
PPS. A ponoc amerykanski przemysl samochodowy przeszedl na system
metryczny juz dawno temu. Jak widac nie wszedzie :-)
Najwyra¼niej jako¶ ta transformacja ominê³a sondy lambda i ¶wiece zap³onowe...
A w Europie felgi i opony ciagle w calach :-)
J.
|
|
|
Data: 2017-08-05 08:31:29 |
Autor: Pszemol |
Nasadka o ¶wiec zap³onowych |
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:16l1vkw4xazwx.1sg8u4y28965j$.dlg40tude.net...
Moze i tak, bo w sumie nie wiem - tali litrowy cylinder wymaga
wiekszej iskry ? Chyba nie.
Na dodatek, im wiêcej cylindrów tym pojedynczy cylinder bêdzie
mniejszy je¶li masz t± sam± pojemno¶æ skokow± silnika, nie? :-)
Ciagle litrowy cylinder jest znacznie wiekszy od takiego 50ccm w
kosiarce :-)
No, ciekawe. Tak trzeba, czy w samochodach swiece zawsze byly duze i
nikomu to nie przeszkadzalo, a kosiarkach juz przeszkadzalo.
Na to wygl±da - albo po prostu chcieli mieæ inne aby¶ kupi³ u Stihla.
I nie mówcie mi, ¿e europejskie auta bêd± mieæ jeszcze inny,
metryczny rozmiar, bo siê pop³aczê ze ¶miechu:
No jak nie, jak tak ?
http://www.iskra-kielce.pl/swiece-o-wydluzonym-gwincie-,3530.html
i 14mm ponoc jest, i 21mm ... prawde mowiac to nawet nie wiem, jaki
byl rozmiar, bralo sie klucz do swiec i pasowal :-)
No ale pokaza³e¶ ¶wiece maj±ce TEN SAM gwint M14x1,25 a ró¿ni±ce siê
tylko
d³ugo¶ci± gwintu, wiêc czemu mia³by¶ u¿ywaæ innego klucza do nich?
Ja ci pokazalem swiece z szesciokatem 16mm :-)
No wiem, ale du¿a i ma³a ma ten sam sze¶ciok±t 16mm.
ale 16mm, a nie 5/8" :-)
No dok³adnie :-))) Pot³uczeni s±...
No stworzy³em ten w±tek w³a¶nie dlatego ¿e WA MAÆ! znowu nie da siê
wykrêciæ ¶wiecy z Passata amerykañskim zestawem trzech kluczy :-) ¯aden
nie
pasuje, bo oczywi¶cie Niemcy chc± klucza 16mm a Stanley mi sprzeda³ 5/8,
czyli jest za ciasny :-)
Nie wysilaj sie - wez ciezszy mlotek :-)
A potem napisz Bluzgowi czy sie dalo wykrecic :-)
:-)
P.S. o wkreceniu nie pisalem, bo porcelana mlotkow nie lubi.
A po wykreceniu powinien juz pasowac na swiece 16mm :-)
Masz na my¶li wykrêciæ stare, oryginalne ¶wiece 16mm
i wkrêciæ tam ¶wiece amerykañskie, 5/8" ?
nie, mam na mysli, ze jak 4 (6) razy nabijesz stare swiece 16mm,
to juz nowe nie beda wymagaly nabicia :-)
Aa... ¿e "uformujê" swoj± nasadkê? :-)))))
Tak jak "uformowa³em" parê tygodni temu swoj± sondê lambda?? :-)))
Cz³owieku, Ty chcesz
abym sobie jeszcze zrypa³ gwint w obu g³owicach tego V6-a??
Przecie¿ tam na 100% w calowych ¶wiecach zap³onowych
nie maj± gwintu M14x1,25 :-)))))
Z ciekawosci - poszukaj.
Moze sa takie z takim gwintem.
Nie bêdê kombinowa³ - poszukam prawid³owego klucza/nasadki.
A jak nie znajdê to przecie¿ mam nasadkê 16mm zwyk³± "g³êbok±".
Mo¿e siê tam zmie¶ci? Mo¿e nie musi byæ "cienko¶cienna", specjalna do ¶wiec?
PPS. A ponoc amerykanski przemysl samochodowy przeszedl na system
metryczny juz dawno temu. Jak widac nie wszedzie :-)
Najwyra¼niej jako¶ ta transformacja ominê³a sondy lambda i ¶wiece
zap³onowe...
A w Europie felgi i opony ciagle w calach :-)
No w³a¶nie... Raz ustalonego porz±dku ciê¿ko zmieniæ.
Rury i kolanka do wody i gazu chyba te¿ w metryce calowej maj± w Europie?
|
|
|
Data: 2017-08-05 16:16:38 |
Autor: J.F. |
Nasadka o ¶wiec zap³onowych |
Dnia Sat, 5 Aug 2017 08:31:29 -0500, Pszemol napisa³(a):
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message
Ciagle litrowy cylinder jest znacznie wiekszy od takiego 50ccm w
kosiarce :-)
No, ciekawe. Tak trzeba, czy w samochodach swiece zawsze byly duze i
nikomu to nie przeszkadzalo, a kosiarkach juz przeszkadzalo.
Na to wygl±da - albo po prostu chcieli mieæ inne aby¶ kupi³ u Stihla.
Byc moze, ale jak cylinder ma 4 cm srednicy, to 14mm swieca zajmuje
juz sporo miejsca. A jeszcze zawory trzeba wcisnac ... choc w kosiarce to obok.
I nie mówcie mi, ¿e europejskie auta bêd± mieæ jeszcze inny,
metryczny rozmiar, bo siê pop³aczê ze ¶miechu:
No jak nie, jak tak ?
http://www.iskra-kielce.pl/swiece-o-wydluzonym-gwincie-,3530.html
Ja ci pokazalem swiece z szesciokatem 16mm :-)
No wiem, ale du¿a i ma³a ma ten sam sze¶ciok±t 16mm.
ale 16mm, a nie 5/8" :-)
No dok³adnie :-))) Pot³uczeni s±...
Sami jestescie potluczeni, 5/8 cala, po co to komu :-P
P.S. o wkreceniu nie pisalem, bo porcelana mlotkow nie lubi.
A po wykreceniu powinien juz pasowac na swiece 16mm :-)
Masz na my¶li wykrêciæ stare, oryginalne ¶wiece 16mm
i wkrêciæ tam ¶wiece amerykañskie, 5/8" ?
nie, mam na mysli, ze jak 4 (6) razy nabijesz stare swiece 16mm,
to juz nowe nie beda wymagaly nabicia :-)
Aa... ¿e "uformujê" swoj± nasadkê? :-)))))
Tak jak "uformowa³em" parê tygodni temu swoj± sondê lambda?? :-)))
Tu nie ma szczeliny, to nasadka nie powinna sie az tak rozejsc.
I tak sie dziwie, ze tak precyzyjnie zrobili, a nie te 0.1mm szerzej.
Moze masz tam jeszcze inne swiece, 17mm, 18 ?
Cz³owieku, Ty chcesz
abym sobie jeszcze zrypa³ gwint w obu g³owicach tego V6-a??
Przecie¿ tam na 100% w calowych ¶wiecach zap³onowych
nie maj± gwintu M14x1,25 :-)))))
Z ciekawosci - poszukaj.
Moze sa takie z takim gwintem.
Nie bêdê kombinowa³ - poszukam prawid³owego klucza/nasadki.
A jak nie znajdê to przecie¿ mam nasadkê 16mm zwyk³± "g³êbok±".
Mo¿e siê tam zmie¶ci? Mo¿e nie musi byæ "cienko¶cienna", specjalna do ¶wiec?
dwie rzeczy sa kluczowe - wlasnie dlugosc, i ile masz luzu po bokach.
Cienkoscienna moze byc potrzebna, ale przede wszystkim dluga.
PPS. A ponoc amerykanski przemysl samochodowy przeszedl na system
metryczny juz dawno temu. Jak widac nie wszedzie :-)
Najwyra¼niej jako¶ ta transformacja ominê³a sondy lambda i ¶wiece
zap³onowe...
A w Europie felgi i opony ciagle w calach :-)
No w³a¶nie... Raz ustalonego porz±dku ciê¿ko zmieniæ.
Rury i kolanka do wody i gazu chyba te¿ w metryce calowej maj± w Europie?
W wodzie zrobilismy rewolucje. Miedz lutowana, plastik klejony lub
zgrzewany, alu-plastik zaciskany - juz sie prawie nie gwintuje.
I przy okazji mm sie pojawily. Ale cale ciagle sa :-)
J.
|
|
|
Data: 2017-08-05 10:25:58 |
Autor: Pszemol |
Nasadka o ¶wiec zap³onowych |
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:lnc7oulwks7g.l1i11xjc6480$.dlg40tude.net...
Na to wygl±da - albo po prostu chcieli mieæ inne aby¶ kupi³ u Stihla.
Byc moze, ale jak cylinder ma 4 cm srednicy, to 14mm swieca zajmuje
juz sporo miejsca.
A jeszcze zawory trzeba wcisnac ... choc w kosiarce to obok.
To samo motorower... te¿ dwusuw.
I nie mówcie mi, ¿e europejskie auta bêd± mieæ jeszcze inny,
metryczny rozmiar, bo siê pop³aczê ze ¶miechu:
No jak nie, jak tak ?
http://www.iskra-kielce.pl/swiece-o-wydluzonym-gwincie-,3530.html
Ja ci pokazalem swiece z szesciokatem 16mm :-)
No wiem, ale du¿a i ma³a ma ten sam sze¶ciok±t 16mm.
ale 16mm, a nie 5/8" :-)
No dok³adnie :-))) Pot³uczeni s±...
Sami jestescie potluczeni, 5/8 cala, po co to komu :-P
Legacy.
P.S. o wkreceniu nie pisalem, bo porcelana mlotkow nie lubi.
A po wykreceniu powinien juz pasowac na swiece 16mm :-)
Masz na my¶li wykrêciæ stare, oryginalne ¶wiece 16mm
i wkrêciæ tam ¶wiece amerykañskie, 5/8" ?
nie, mam na mysli, ze jak 4 (6) razy nabijesz stare swiece 16mm,
to juz nowe nie beda wymagaly nabicia :-)
Aa... ¿e "uformujê" swoj± nasadkê? :-)))))
Tak jak "uformowa³em" parê tygodni temu swoj± sondê lambda?? :-)))
Tu nie ma szczeliny, to nasadka nie powinna sie az tak rozejsc.
I tak sie dziwie, ze tak precyzyjnie zrobili, a nie te 0.1mm szerzej.
Te nasadki do ¶wiec musz± mieæ mniejsze tolerancje bo s± robione
jako cienko¶cienne aby wej¶æ w tulejê w której ¶wieca schowana.
Moze masz tam jeszcze inne swiece, 17mm, 18 ?
Nie strasz! :-)
To Niemcy taki rozrzut maj± w swoich Passatach Made in Germany???
Cz³owieku, Ty chcesz
abym sobie jeszcze zrypa³ gwint w obu g³owicach tego V6-a??
Przecie¿ tam na 100% w calowych ¶wiecach zap³onowych
nie maj± gwintu M14x1,25 :-)))))
Z ciekawosci - poszukaj.
Moze sa takie z takim gwintem.
Nie bêdê kombinowa³ - poszukam prawid³owego klucza/nasadki.
A jak nie znajdê to przecie¿ mam nasadkê 16mm zwyk³± "g³êbok±".
Mo¿e siê tam zmie¶ci? Mo¿e nie musi byæ "cienko¶cienna", specjalna do ¶wiec?
dwie rzeczy sa kluczowe - wlasnie dlugosc, i ile masz luzu po bokach.
Cienkoscienna moze byc potrzebna, ale przede wszystkim dluga.
No i jeszcze t± odkrêcon± ¶wiecê trzeba z tej d³ugiej tulei wyci±gn±æ.
Palca tam nie w³o¿ysz :-))))
Nasadki do ¶wiec maj± w³a¶nie dwa najczêstrze patenty: albo gumow±
tulejê chwytaj±c± górn± elektrodê albo namagnesowan± tulejkê
schowan± w nasadce tu¿ nad sze¶ciok±tem ³ba ¶wiecy aby j±
chwyciæ magnesem i wyci±gn±æ razem z nasadk±...
PPS. A ponoc amerykanski przemysl samochodowy przeszedl na system
metryczny juz dawno temu. Jak widac nie wszedzie :-)
Najwyra¼niej jako¶ ta transformacja ominê³a sondy lambda i ¶wiece
zap³onowe...
A w Europie felgi i opony ciagle w calach :-)
No w³a¶nie... Raz ustalonego porz±dku ciê¿ko zmieniæ.
Rury i kolanka do wody i gazu chyba te¿ w metryce calowej maj± w Europie?
W wodzie zrobilismy rewolucje. Miedz lutowana, plastik klejony lub
zgrzewany, alu-plastik zaciskany - juz sie prawie nie gwintuje.
I przy okazji mm sie pojawily. Ale cale ciagle sa :-)
i d³ugo bêd±...
|
|
|
Data: 2017-08-04 21:25:39 |
Autor: Lewis |
Nasadka o ¶wiec zap³onowych |
W dniu 2017-08-04 o 20:16, Pszemol pisze:
Wydawa³o mi siê, ¿e producenci osi±gnêli jaki¶ konsensus w kwestii
rozmiarów ¶wiec zap³onowych i wystarczy jeden rozmiar nasadki aby odkrêciæ
dowoln± ¶wiecê w aucie, motocyklu, kosiarce...
Myli³em siê widocznie, bo Stanley w USA sprzedaje zestaw trzech nasadek o
rozmiarach calowych: 5/8-in, 3/4-in, 13/16-in.
http://www.stanleytools.com/products/automotive-tools/other-tools/ratchets/3-pc-spark-plug-socket-set/85-721
Kto¶ siê orientuje jaki jest najpopularniejszy standard i do czego siê
nadaj± pozosta³e dwie?
I nie mówcie mi, ¿e europejskie auta bêd± mieæ jeszcze inny, metryczny
rozmiar, bo siê pop³aczê ze ¶miechu: jak± nasadkê kupiæ do ¶wiec w Passacie
GLX?
Nie bêdê ukrywa³, ¿e najbardziej mi zale¿y na odpowiedzi LordBluzga,
grupowego eksperta od calowych nasadek uniwersalnych ;-)
normalnie 16mm, stare wozy 21mm, ma³e popierdó³ki 14mm miewaj±
--
Pozdrawiam
Lewis
|
|
Data: 2017-08-10 06:47:59 |
Autor: Pszemol |
Nasadka o ¶wiec zap³onowych |
"Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote in message news:om2dl1$l21$1dont-email.me...
Wydawa³o mi siê, ¿e producenci osi±gnêli jaki¶ konsensus w kwestii
rozmiarów ¶wiec zap³onowych i wystarczy jeden rozmiar nasadki aby odkrêciæ
dowoln± ¶wiecê w aucie, motocyklu, kosiarce...
Myli³em siê widocznie, bo Stanley w USA sprzedaje zestaw trzech nasadek o
rozmiarach calowych: 5/8-in, 3/4-in, 13/16-in.
http://www.stanleytools.com/products/automotive-tools/other-tools/ratchets/3-pc-spark-plug-socket-set/85-721
Kto¶ siê orientuje jaki jest najpopularniejszy standard i do czego siê
nadaj± pozosta³e dwie?
I nie mówcie mi, ¿e europejskie auta bêd± mieæ jeszcze inny, metryczny
rozmiar, bo siê pop³aczê ze ¶miechu: jak± nasadkê kupiæ do ¶wiec w Passacie
GLX?
Nie bêdê ukrywa³, ¿e najbardziej mi zale¿y na odpowiedzi LordBluzga,
grupowego eksperta od calowych nasadek uniwersalnych ;-)
Znalaz³em nasadkê 5/8 wykonan± tak, ¿e pasuje na ¶wiece od Hondy i Passata.
Jest to produkt marki Duralast dostêpny w Autozone.com
http://www.autozone.com/test-scan-and-specialty-tools/spark-plug-socket/duralast-3-8-in-drive-5-8-in-spark-plug-socket/482599_0_0?location=
Mimo bardzo klarownego oznaczenia calowego 5/8" kodowania
na niebiesko (metryczne maj± pier¶cieñ czerwony) i ani s³owa
o 16mm, jest to nasadka pasuj±ca na metryczne ¶wiece bardzo
³adnie, nieciasno i zamiast "gumki" chwytaj±cej izolator ¶wiecy
jak w tanich nasadkach bywa ma pier¶cieñ magnetyczny.
Niestety pier¶cieñ ten jest na górze, przy górnej elektrodzie ¶wiecy
a nie na dole, przy sze¶ciok±tnej ¶rubie.
To powoduje ¿e przy wkrêcaniu nowych ¶wiec ciê¿ko sobie ¶wiec±
trafiæ do klucza bo magnes przyci±ga/odchyla elektrodê w jedn±
lub drug± stronê i ¶wieca zacina siê o krawêd¼ klucza...
Lepsze s± te nasadki, które magnes maj± na dole, przy krawêdzi dolnej.
|
|
Data: 2017-08-10 14:21:48 |
Autor: LordBluzg(R) |
Nasadka o ¶wiec zap³onowych |
W dniu 2017-08-10 o 13:47, Pszemol pisze:
"Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote in message
news:om2dl1$l21$1dont-email.me...
Wydawa³o mi siê, ¿e producenci osi±gnêli jaki¶ konsensus w kwestii
rozmiarów ¶wiec zap³onowych i wystarczy jeden rozmiar nasadki aby
odkrêciæ
dowoln± ¶wiecê w aucie, motocyklu, kosiarce...
Myli³em siê widocznie, bo Stanley w USA sprzedaje zestaw trzech nasadek o
rozmiarach calowych: 5/8-in, 3/4-in, 13/16-in.
http://www.stanleytools.com/products/automotive-tools/other-tools/ratchets/3-pc-spark-plug-socket-set/85-721
Kto¶ siê orientuje jaki jest najpopularniejszy standard i do czego siê
nadaj± pozosta³e dwie?
I nie mówcie mi, ¿e europejskie auta bêd± mieæ jeszcze inny, metryczny
rozmiar, bo siê pop³aczê ze ¶miechu: jak± nasadkê kupiæ do ¶wiec w
Passacie
GLX?
Nie bêdê ukrywa³, ¿e najbardziej mi zale¿y na odpowiedzi LordBluzga,
grupowego eksperta od calowych nasadek uniwersalnych ;-)
Znalaz³em nasadkê 5/8 wykonan± tak, ¿e pasuje na ¶wiece od Hondy i Passata.
Jest to produkt marki Duralast dostêpny w Autozone.com
http://www.autozone.com/test-scan-and-specialty-tools/spark-plug-socket/duralast-3-8-in-drive-5-8-in-spark-plug-socket/482599_0_0?location=
Mimo bardzo klarownego oznaczenia calowego 5/8" kodowania
na niebiesko (metryczne maj± pier¶cieñ czerwony) i ani s³owa
o 16mm, jest to nasadka pasuj±ca na metryczne ¶wiece bardzo
³adnie, nieciasno i zamiast "gumki" chwytaj±cej izolator ¶wiecy
jak w tanich nasadkach bywa ma pier¶cieñ magnetyczny.
Niestety pier¶cieñ ten jest na górze, przy górnej elektrodzie ¶wiecy
a nie na dole, przy sze¶ciok±tnej ¶rubie.
To powoduje ¿e przy wkrêcaniu nowych ¶wiec ciê¿ko sobie ¶wiec±
trafiæ do klucza bo magnes przyci±ga/odchyla elektrodê w jedn±
lub drug± stronê i ¶wieca zacina siê o krawêd¼ klucza...
Lepsze s± te nasadki, które magnes maj± na dole, przy krawêdzi dolnej.
To sobie æmoku utnij kawa³ek wê¿a gumowego albo zajeb to zu¿yt± gum± do ¿ucia :D Grrr jaki nieogar.
--
LordBluzg(R)
|
|
|
Data: 2017-08-10 14:50:45 |
Autor: J.F. |
Nasadka o ¶wiec zap³onowych |
|
|
Data: 2017-08-10 13:34:15 |
Autor: Pszemol |
Nasadka o ¶wiec zap³onowych |
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
U¿ytkownik "Pszemol" napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:omhgt0$vig$1@dont-email.me...
Znalaz³em nasadkê 5/8 wykonan± tak, ¿e pasuje na ¶wiece od Hondy i Passata.
Jest to produkt marki Duralast dostêpny w Autozone.com
http://www.autozone.com/test-scan-and-specialty-tools/spark-plug-socket/duralast-3-8-in-drive-5-8-in-spark-plug-socket/482599_0_0?location=
Mimo bardzo klarownego oznaczenia calowego 5/8" kodowania
na niebiesko (metryczne maj± pier¶cieñ czerwony) i ani s³owa
o 16mm, jest to nasadka pasuj±ca na metryczne ¶wiece bardzo
³adnie, nieciasno i zamiast "gumki" chwytaj±cej izolator ¶wiecy
Chodziles z suwmiarka, ze swieca, czy kupiles kilka w ciemno ?
Chodzi³em i szuka³em ze ¶wiec± w rêku. Dos³ownie :-))))
|
|
|
Data: 2017-08-10 17:17:45 |
Autor: J.F. |
Nasadka o ¶wiec zap³onowych |
U¿ytkownik "Pszemol" napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:omhncn$jmu$1@dont-email.me...
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
U¿ytkownik "Pszemol" napisa³ w wiadomo¶ci grup
Znalaz³em nasadkê 5/8 wykonan± tak, ¿e pasuje na ¶wiece od Hondy i
Passata.
Chodziles z suwmiarka, ze swieca, czy kupiles kilka w ciemno ?
Chodzi³em i szuka³em ze ¶wiec± w rêku. Dos³ownie :-))))
I duzo trzeba bylo szukac ?
Ile kluczy 5/8" naprawde jest 5/8" ?
J.
|
|
|
Data: 2017-08-10 15:38:15 |
Autor: Pszemol |
Nasadka o ¶wiec zap³onowych |
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
U¿ytkownik "Pszemol" napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:omhncn$jmu$1@dont-email.me...
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
U¿ytkownik "Pszemol" napisa³ w wiadomo¶ci grup
Znalaz³em nasadkê 5/8 wykonan± tak, ¿e pasuje na ¶wiece od Hondy i
Passata.
Chodziles z suwmiarka, ze swieca, czy kupiles kilka w ciemno ?
Chodzi³em i szuka³em ze ¶wiec± w rêku. Dos³ownie :-))))
I duzo trzeba bylo szukac ?
Ile kluczy 5/8" naprawde jest 5/8" ?
Nie wiem, bo wcze¶niesze trzy sklepy obskoczy³em bez ¶wiecy, szukalem tylko
16mm i nie by³o. Ten zestaw Stanleya co kupi³em bez sprawdzania by³ za
ciasny.
Co do tego Duralast to ciekawi mnie czy robi± jaki¶ oficjalny klucz tego
typu, który by³by oznaczony 16mm i mia³ czerwon± obwódkê zamiast
niebieskiej. No i czy by³by rzeczywi¶cie szerszy :-) Bo ten 5/8 moim
zdaniem pasowa³ idealnie: nie za ciasno, nie za lu¼no, na ¶wiecê prawdziwie
5/8" by³by chyba zbyt lu¼ny. Na szczê¶cie ¶wiec nikt chyba na chama w
g³owicê nie wkrêca, jak to by³o w przypadku mojej sondy lambda.
Swoj± drog±: czy zdarzy³o siê Wam ¿eby silnik wydmucha³ ¶wiecê z silnika?
Bo w³a¶nie mój kumpel, ten od wiertarki, wczoraj mi z tak± spraw± zadzwoni³
:-) Jego 2003 Honda Accord rano wystrzeli³a ¶wiec± robi±c dziurê w
podszyciu klapy silnika, wypuklenie blachy w klapie silnika i ³ami±c po
drodze plastikow± fajkê... :-) Ciekawa przygoda :-))))) Musia³ poprzedni
macher nie dokrêciæ ¶wiecy na odpowiedni moment, czy co? Jak± si³± dokrêcaæ
trzeba ¶wiece?
|
|
|
Data: 2017-08-10 18:06:42 |
Autor: J.F. |
Nasadka o ¶wiec zap³onowych |
U¿ytkownik "Pszemol" napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:omhul7$bl4$1@dont-email.me...
Swoj± drog±: czy zdarzy³o siê Wam ¿eby silnik wydmucha³ ¶wiecê z silnika?
Bo w³a¶nie mój kumpel, ten od wiertarki, wczoraj mi z tak± spraw± zadzwoni³
:-) Jego 2003 Honda Accord rano wystrzeli³a ¶wiec± robi±c dziurê w
Widzisz, Hondy tez sie psuja :-P
podszyciu klapy silnika, wypuklenie blachy w klapie silnika i ³ami±c po
drodze plastikow± fajkê... :-) Ciekawa przygoda :-)))))
Musia³ poprzedni
macher nie dokrêciæ ¶wiecy na odpowiedni moment, czy co? Jak± si³± dokrêcaæ
trzeba ¶wiece?
Chodzi mi po glowie, ze kiedys widzialem swiece, w ktorej porcelanowy srodek wylecial z tej metalowej tulei z gwintem.
A google znajduje fajne zdjecia :-)
J.
|
|
|
Data: 2017-08-10 16:16:03 |
Autor: Pszemol |
Nasadka o ¶wiec zap³onowych |
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
U¿ytkownik "Pszemol" napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:omhul7$bl4$1@dont-email.me...
Swoj± drog±: czy zdarzy³o siê Wam ¿eby silnik wydmucha³ ¶wiecê z silnika?
Bo w³a¶nie mój kumpel, ten od wiertarki, wczoraj mi z tak± spraw± zadzwoni³
:-) Jego 2003 Honda Accord rano wystrzeli³a ¶wiec± robi±c dziurê w
Widzisz, Hondy tez sie psuja :-P
Jasne :-)) Jak sie bardzo postarasz i znajdziesz taniego mechanika to ka¿dy
samochód dasz rade zepsuæ.
podszyciu klapy silnika, wypuklenie blachy w klapie silnika i ³ami±c po
drodze plastikow± fajkê... :-) Ciekawa przygoda :-)))))
Musia³ poprzedni
macher nie dokrêciæ ¶wiecy na odpowiedni moment, czy co? Jak± si³± dokrêcaæ
trzeba ¶wiece?
Chodzi mi po glowie, ze kiedys widzialem swiece, w ktorej porcelanowy srodek wylecial z tej metalowej tulei z gwintem.
A google znajduje fajne zdjecia :-)
U niego ¶wieca by³a dobra, osmolona nieco ale wkrêcona do silnika na próbê
zadzia³a³a dobrze. Trzeba by³o ja "przekonac" aby weszla pierwsze 2-3
obroty bo chyba przy tym wydmuchiwaniu zdeformowalo sie kilka ostatnich
zwojow gwintu.
Ale kumpel ma teraz nowy komplet ¶wiec i kabli WN... fajna okazja do
wymiany, nie? :-)
|
|